ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Şub Çrş, 2012 21:18

Yoo, o yanlış, başka şeyler de var, ben içindeydim. Ama burada kimse anlamaz ve ciddiye de almaz. Gender konusu burada bayağı önemseniyor artık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Metrobüsün fikir babası İstanbul'a gelmi

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Sal, 2012 01:07

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20210486.asp
Bogota Belediye Başkanlığı yaptığı dönemde başta ulaşım olmak üzere yerel yönetim konusunda önemli çalışmalar yapan Enrique Peñalosa, ArkiPARC'a katılmak için İstanbul'a geldi.

Bu seyahat sırasında Metrobüs ile ilgili görüşlerini sorduğumuz Peñalosa, “Sistem başta iyi kurgulanmış ama tek hat üzerinde çalışması büyük bir sorun. Otobüslerin durdukları istasyonlar genişletilerek, kapasite artırılabilir. Daha sonra şehrin her noktasına ulaşabilecek çapraz hatlar oluşturulabilir,” şeklinde açıklama yaptı.

Metrobüs'ün fikir babası olan TransMilenio, Peñalosa tarafından Curitiba kentindeki otobüs temelli ulaşım sisteminden esinlenilerek yaratıldı.
Vay beeee, adam binlerce kilometre öteden gelip bizim söylediklerimizi söylemiş, hımmmm şimdi düz mantık vakti. Ben bu adam ile aynı şeyleri düşünebiliyorsam belediye başkanı olabilirim, ben bu adam ile aynı şeyleri düşünüyorsam bende bir şeyler icat etmiş olabilirim, düşünüyorsam varım, ben bir forum yazarıyım, forum yazarları bir baltaya sap olamazlar, o zaman ben belediye başkanı olamam. Güzel çıkarım.

Neyse adam olayı çözmüş ya :) çapraz hatlar falan demiş, kesiştirin geliştirin demiş, parayı bulduk baba burdan yiyelim gitsin dememiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Metrobüs köprüsü çöktü

Mesaj gönderen alabay » 15 Tem Pzr, 2012 10:17

Avcılar-Beylikdüzü metrobüs hattı çalışmaları sırasında sökülen köprünün beton bloklarının düşmesi sonucu 1 işçi öldü, 2 işçi yaralandı.

İstanbul- E-5 Karayolu üzerinde yapımı devam eden Avcılar-Beylikdüzü metrobüs hattının Avcılar'daki bağlantı yolu köprüsünün söküm işlemleri sırasında, sökülen beton bloklar, işçilerin üzerine düştü.

Beton blokların altında kalan Yakup Kavak olay yerinde hayatını kaybetti. İşçilerden Hasan Güney (41) ve Adem Yıldırım (42) yaralandı.

Yaralılar, sağlık ekiplerinin ilk müdahalesinin ardından Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne kaldırılırken, vinç yardımıyla beton blokların altından çıkarılan Kavak'ın cesedi incelemenin ardından morga götürüldü.

Kaza sebebiyle uzun araç kuyrukları oluşan E-5 karayolunda, metrobüs seferlerinin durduğu ve vatandaşların metrobüs yolundan yürüdüğü gözlendi.

Bu arada, yarın Beylikdüzü-Söğütlüçeşme metrobüs yolculu deneme seferlerinin yapılacağı bildirilmişti.
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=352202

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Tem Pzr, 2012 22:33

Avcılar-Beylikdüzü kesimini yapan inşaat firmasının sahipleri için cehennemde özel loca ayrıldığını hissediyorum. Özel ateşler, özel soğuk azaplar, özel yaratıklar falan filan...

Bu adamlar hala Türkiye'de nasıl iş yapıyor hatta nasıl elini kolunu sallayarak dolaşıyor anlamış değilim, çoktan Metris'te olmaları gerekiyordu...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Tem Pzr, 2012 23:35

Hakan yazdı:Avcılar-Beylikdüzü kesimini yapan inşaat firmasının sahipleri için cehennemde özel loca ayrıldığını hissediyorum. Özel ateşler, özel soğuk azaplar, özel yaratıklar falan filan...

Bu adamlar hala Türkiye'de nasıl iş yapıyor hatta nasıl elini kolunu sallayarak dolaşıyor anlamış değilim, çoktan Metris'te olmaları gerekiyordu...
Hesap soran yok hakan, sorsan biz muteahhite gecikmenin cezasini kestik derler, daha sabah yazacaktim acele ise seytan karisir diye, aklima gelen meydana geldi, bu isler oyle talimat verip hat actirmaya benzemiyor, vebal herkesin. Ama ne olacak uzuntuler belirtilmis, bak eskisehir icin yazmistim, is ve isci guvenligi diye.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 13:56

İBB ilk açıklamalarda vinç operatörünün hatası var gibi bir iki kelam etmişti, ama öyle olmadığının kanıtı görüntülerde var. Bana göre olay tamamen müteahhit ve mühendis hatasıdır, vinç bir taraftaki tabliyeleri tutuyor diğer tarafı tutan yok, yetersiz ekipman ile öylesine iş yapmanın sonucu gibi duruyor, bilmiyorum sizler bu videodan ne çıkartırsınız ama benim izlenimim bu yönde.

http://www.haber7.com/video-galeri/2032 ... i-kamerada

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Tem Sal, 2012 16:36

Esat video yu izlemişsindir mutlaka, benim dikkatimi çeken hemen çökme öncesinde kaynak yapılıyor oluşu. Kaynak malum metalleri birleştirmek için kullanılıyor ama aynı zamanda birbirinden ayırma amacıyla da kullanılabilir, acaba orada taşıyıcı ya da bağlayıcı özellikte ki bir metal grubuna hatalı kaynak mı yapıldı? Sonunda da dediğin gibi vinçle askıya alma durumu olmadığından çökme oldu...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 16:50

Hakan yazdı:Esat video yu izlemişsindir mutlaka, benim dikkatimi çeken hemen çökme öncesinde kaynak yapılıyor oluşu. Kaynak malum metalleri birleştirmek için kullanılıyor ama aynı zamanda birbirinden ayırma amacıyla da kullanılabilir, acaba orada taşıyıcı ya da bağlayıcı özellikte ki bir metal grubuna hatalı kaynak mı yapıldı? Sonunda da dediğin gibi vinçle askıya alma durumu olmadığından çökme oldu...
Hakan ben orada kesme yaptıklarını düşündüm, yani taşlı kesme değilde oksijen kaynağı ile kesim yapılır ya, o tip bir kesim yapıyorlar gibi geldi bana, o kadar kıvılcım çıkmasıda hani kaynak bölgesini kesiyordur arada boşluklara gelince patlama yapar ya yeniden metale değince, yani iş tecrübelerimden gözümde öyle bir şey canlandı.

Ama bence kabahat kesimi yapanın değil, tamam belki biraz uyanık olup "ya bu iş olmaz" demeliydi ama kestirememiş olabilir, bu işin hesabını kitabını yapması gereken adamlar var, neden tek taraftaki tabliyeyi vinç ile tutuyorlar, diğer tarafın taşıyacağının garantisi ne? Sen daha iyi bilirsin benim bildiğim ülkemizde yıkım mühendisliği ile ilgili tam eğitim yok, belki inşaat mühendisliği içinde ele alınıyordur ama bina yıkma ile ilgili teknik eğitim yok diye hatırlıyorum, özellikle de patlatma ve kontrollü yıkım teknikleri konusunda. Her tarafı ile kusurlu bir iş, bilmiyorum ya ben gerçekten bu konularda çok kıl bir herifim, yanlız ben kendimi bildim bileli böyleyim yıllar önce başımdan çok hadise geçti özellikle M2 hattından hatıralarım var, iyi kötü biliyorum bizdeki "aman bir şey olmaz" mantığını.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 17 Tem Sal, 2012 16:59

Patlayıcı mühendisliği galiba sadece Sabancı Üniversitesi ya da Okan Üniversitesi olabilir alt bölüm olarak var o da İnşaat Mühendisliğinin içinde yine. Gazetelerden birinde alttaki yorumlarda yazıyordu, taşıyıcı kolonlar tüm köprüde tek parça ama sadece o çöken kısımda parçalı şekilde falan diyordu, ben videodan o kadar net göremiyorum ama o durumda dengenin kaymasına yol açabilir.

Her neyse basit bir köprüyü bile yıkmayı beceremiyoruz, ölen öldüğüyle kalıyor.

Yinede bu aptal inşaat şirketinin Türkiye'yi temsil ettiğini düşünmüyorum, aynı işi çok daha iyi yapabilecek çok şirketimiz var...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 17:11

Hakan yazdı:Yinede bu aptal inşaat şirketinin Türkiye'yi temsil ettiğini düşünmüyorum, aynı işi çok daha iyi yapabilecek çok şirketimiz var...
Kesinlikle buna katılıyorum, zaten bu olayın arkasına kalkıpta gazete yorumcusu havası ile yine bir işi beceremedik falan diyecek değilim, evet beceremediler ama dediğin gibi ne hikmetse bütün beceriksizlikler bu firmayı buldu ve hala da ihale veriliyor, kimse mi sorgulamıyor arkadaş, bu yüzden korkunç derecede yöneticilere kızıyorum ve kendimi zor tutuyorum çoğu zaman. Her işte hesap sorma diye bir şey yok, ölen işçiye rahmet acılı ailesine başsağlığı diledik ya tamam, yeter.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Sal, 2012 18:09

Bende bu HaberYeddü videoları hiçbir zaman işlemez, herhâlde vinç şirketindendir bunlar da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Sal, 2012 18:12

alabay yazdı:Bende bu HaberYeddü videoları hiçbir zaman işlemez, herhâlde vinç şirketindendir bunlar da.
işletiriz senin için ayıp ettin

http://www.youtube.com/watch?v=BqdpUmTKe8U

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön