ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Mar Cum, 2009 23:41

Bu akşam Haber7 kanalında İBB Belediye Başkanı Kadir Topbaş canlı yayında idi, metrobüsün Beylikdüzü' ne uzatılması ile ilgili sözler de sarf etti.

Beylikdüzünün bence de önemli bir sorununa işaret etti, umarım bunu belirttiği şekilde çözerler. Bu mahalde E5 Beylikdüzü mevkiini bıçak gibi ikiye kesiyor, bunu ortadan kaldırmak için E5 in belli bir kesiminin yer altına alınması ve büyük bir meydan yapılması söz konusu dedi, "dolayısı ile bu çalışma nedeni ile metrobüsün Beylikdüzü' ne ulaşması bu sene sonunu geçebilir yani önümüzdeki yıla kalabilir, fakat o zamana kadar belli bir noktaya kadar ileriye götürebiliriz, daha sonra alt geçit meydan çalışması bittikten sonra götürebiliriz, böyle bir durum ortaya çıkabilir" dedi.

Ama her halukarda Beylikdüzü' ne metrobüs gidecek, o bölgede böyle bir çalışma bence yerinde olacaktır, ayrıca Haramidere-Büyükçekmece arasına da bir tünel yol planladıklarını belirtti, bu da bu bölge için çok önemli.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Pzr, 2010 15:38

Güzel bir hiciv, yazılanlarda bir takım sıralama hataları olabilir, ya da bazılarının hoşuna üslup gitmeyebilir, şahsen benimde beğenmediğim üslup noktaları oldu, ama adı üstünde hiciv, herkes kaldıramaz, temennim bu yazının at gözlükleri ile okunmamasıdır.

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=2 ... 2010/01/31

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Sal, 2010 10:14

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=2 ... 2010/03/09
Hayri Baraçlı, metrobüslerin devreye girmesiyle ulaşımda pek çok kazanç sağlandığını vurgulayarak, şöyle devam etti:

''18 adet hat iptal edildi, 11 adet hat da kısaltıldı. Akaryakıtta toplamda 242 ton tasarruf edildi. 80 bin araç trafikten, günlük 623 ton karbondioksit havadan eksildi. Seyahat süresinden kazançlarda ise, yolcu başına günlük 52 dakika yıllık 316 saat zaman kazanıldı.''
Güzel tabii bu rakamlar, bir de sorunsuz işletme nasıl yapılır onu çözerlerse hakikatten metrobüsün büyük faydası olduğuna inanacağım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Mar Sal, 2010 13:01

Ne kadar gülünç ve aynı anda iğrenç! Kültür veya sosyal bililmlerinde bazıleri bu rakamperestliği boşuna eleştirmiyor – şu istatistikizm neye yarıyor? Bari bir de lâstik sürtünme ilgeç hesabı da yapsaydılar. Metropüsü sohtuh, toplu taşım şeklenndii ... daha hat numaralandırması sıfır, tabelâ kültürü eksi bir, aktarmacılık ve hatlandırma grafa sığmıyor, o kadar ekside. Neyse, kim kimi uyutuyorsa ... yavaş yavaş bu şeylerin tadı kaçtı. Böyle baştan yeni kuruluacak bir sistem de gözükmüyor, böyle devam edecek. Eh, etsin bakalım. Herkese ne hak edip layıksa. :evil:

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesafeye göre ücret

Mesaj gönderen alemdar paşa » 17 Mar Çrş, 2010 20:46

İBB, son yaptığı zammın yargıdan dönmesi üzerine mesafeye göre ücretlendirme yapacağını duyurmuştu.

Bugün metrobüse bindiğimde Başkan'ın harika planı için çalışma yapıldığını gördüm. Akbil turnikelerinin dışına, üst geçitlere, durakların biraz dışında nere bulunduysa oraya 3'er 5'er "ücret geri verme makinası" konulduğunu, teknisyenlerin çalıştığını gördüm.

Şimdi sorarım: Özellikle iş saatlerinde akbil turnikelerinde, üst geçitlerde yoğunluk varken; indi-bindi sırasında yolcular büyük bir karmaşa yaşarken, bir de bu ücreti geri alma makinalarının başında mı kuyruk olacak?

Nasıl bir hizmet ve işletmecilik anlayışı var burada? Önce bütün yoğunluk, yönlendirme, durakların düzeni gibi konular halledilmiş olsa; belki bu makinalar bir anlam ifade eder. Ancak şu anda sadece kaosa mütevazi bir katkı olur!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Çrş, 2010 20:55

"Ücret Geri Verme Makinesi" mi? :) Hahahahahahaha var ya akşam akşam beni başka bir şey güldüremezdi herhalde, çok iyi buluş ya hakikatten :D

alemdar paşa
Abonman
Mesajlar: 16
Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26

Mesaj gönderen alemdar paşa » 17 Mar Çrş, 2010 22:17

Terim anlamı var mı bilmiyorum, maalesef. :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Çrş, 2010 22:24

alemdar paşa yazdı:Terim anlamı var mı bilmiyorum, maalesef. :D
Ben isminden çok fonksiyonuna güldüm zaten :D ve endişenize de sonuna kadar hak verdim, bakalım ömürlü bir şey mi olacak, beklediğimiz gibi bir şeymi olacak, yoksa yanılacakmıyız.

Pek çok insan beklemeyerek para üstünü bırakıp gittiğinde ne olacak peki? Kaç gün içerisinde geri alabiliyor para üstünü, yoksa marketlerin kuruş para üstü vermemesi gibi bunlarda Köy Sandığına mı, biz alın dedik vatandaş almıyorsa biz ne yapalım diye savunması da hazırdır bu olayın :):) para veriyoruz almıyorsunuz hayret bir şey, hizmet dediniz hizmet verdik :D Bir araştırmak lazım acaba dünya da başka yerde uygulaması varmı, yok hani iki de bir yurt dışına gidiliyor ya bilgi alışverişinde bulunmak için, merak ettim acaba gerçekten bu fonksiyonu kullanan birileri varmı yoksa bu üstün mühendislik eseri bize mi ait.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 18 Mar Prş, 2010 14:45

Çalışma mantığı şu olacak;metrobüs hattı kıt'alara bölünecek.Mesela 3'e.Öncelikle ilk basışta yüksekj ücret alınacak sonra indiğiniz yerde basınca gidilen mesafeye göre ücret iadesi olacak veya hiç olmayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Mar Pzt, 2010 16:34

O mantığı bizde anladık az çok, bakalım birde işletmede görmek lazım belkide gerçekten işe yarayan bir sistem olacaktır.

http://www.milliyet.com.tr/metrobuste-g ... htm?ver=48
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Metrobüs sistemindeki değişiklikleri anlattı.

"Bu konuda bir yazılım geliştirildi. Şu anda cihazlar yerleştiriliyor. Vatandaş ne kadar gittiyse o kadar ödeyecek"

* Yeni geliştirilen bir yazılım sayesinde artık vatandaş, metrobüse binerken de inerken de kart basacak.* Bu sistemle yolcunun bindiği ve indiği durak arasındaki mesafeye bakılarak ücretlendirme yapılacak.* Yeni sistem nedeniyle iptal edilen bazı İETT otobüs hatları tekrar devreye girecek.

22 Mart 2010

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Metrobüs ücretinde yaşanan tartışmaya yeni bir formül buldu. Yeni geliştirilen bir yazılım sayesinde artık vatandaş, metrobüse binerken de inerken de kart basmak zorunda kalacak. Bu sistemle yolcunun bindiği ve indiği durak arasındaki mesafeye bakılarak, ücretlendirme yapılacak.

ŞU ANDA CİHAZLAR YERLEŞTİRİLİYOR

"Biz metrobüs zammı yapmadık, bir düzenleme yaptık" diyen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, vatandaşın, yolculuk yaptığı kadar mesafe için öde yapmasının daha adil olacağını söyledi. Bir durak gidenle, 36 durak gidenin aynı parayı ödememesi gerektiğini söyleyen Topbaş," Bu konuda bir yazılım geliştirildi. Şu anda cihazlar yerleştiriliyor. Vatandaş ne kadar gittiyse o kadar ödeyecek" şeklinde konuştu.

İPTAL EDİLEN HATLAR TEKRAR DEVREDE

Metrobüs dolayısıyla iptal edilen bazı İETT otobüs hatlarının devreye gireceğini söyleyen Topbaş," Vatandaşa tercih şansı bırakacağız. Arzu eden geçmişte olduğu gibi otobüs kullanabilicek. Ancak metrobüs kullandığı zaman gittiği mesafe kadar ödecek" şeklinde konuştu.
O zaman İETT Genel Müdürü geçtiğimiz günlerde metrobüsün faydalarını saymıştı, golün biri bizzat başkan tarafından iptal edildi haber verelim, kaldırılan bazı otobüs hatları geri getirilecekmiş :) tabi bu işin fasa fiso tarafı, metrobüsün süre rahatına alışan hiç kimse o yan yoldaki otobüse binipte Avcılar-Mecidiyeköy gibi bir yolculuk yapmaz artık, bu seçenek sunmak değildir, bu ölümü gösterip sıtmaya razı etmektir. Afiyet olsun.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 23 Mar Sal, 2010 08:48

Cihazat turnike yerine değilde serbest olan çıkış yerlerine yerleştiriliyor.Akla şöyle bir soru gelebilir,ya vatandaş basmazsa,basmazsa kendi zararına.

Metrobüsteki asıl mesele malum erişim meselesi be bu başlıkta sanıyorum ayrıntılı olarask çözüm fikirlerimi yazmıştım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Mar Sal, 2010 08:56

Bence bütün metrobüs sistemi bir problem, çünkü iyi plânlanmamış, yama. Ayrıca, isim olarak istanbüs denebilirdi de ;-) İstanbul Yunanca is-ton-poli, "şehre", ona göre de is-ton-büs "otobüse" olurdu, haha ... istikamet belli, sonuç belli değil.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön