ist-MB.06 » Metrobüs Duraklarına Erişim ve Tahliye Sorunları
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
ist-MB.06 » Metrobüs Duraklarına Erişim ve Tahliye Sorunları
Metrobüsün ilk günlerinde görüldüğü üzere, istasyonlara erişim ve tahliyede çok büyük sıkıntılar var bunların en büyük sebebi de üst geçit ile geçilmesi, üst geçitlerin yeterli genişlik ve merdiven kapasitesi ile üretilmemiş olması.
Saatte 20.000 kişi taşımaktan bahseden bir sistemin merdivenleri neden bu kadar dar ya da neden iki taraftanda merdiven yok bunu anlamış değilim, yer problemi olduğunu sanmıyorum çünkü pek çok yerde zaten yol genişletilirken kenarda bazı boşluklar oluştu, maliyet ile ilgili desek zaten dünyanın parası harcanmış 20 tane üstgeçitmi batıracak bu projeyi?
Aşağıdaki resim Meksika daki bir metrobüs uygulamasının istasyon erişim illustrasyonu, gördüğünüz gibi tek yönden turnikeli giriş diğer yönden çıkış verilmiş, tabii bizim duraklarımız E5 in ortasında olduğu için hemzemin bir yaya geçidi imkansız ama pek ala üstgeçitler ile bu problem aşılabilir ve metrobüs (tercihli yol ) hattının kapasitesi daha verimli kullanılabilirdi. BU günlerdeki yoğunluğun ücretsiz olması ve merak ile ilgisini önümüzdeki günlerde göreceğiz.
Saatte 20.000 kişi taşımaktan bahseden bir sistemin merdivenleri neden bu kadar dar ya da neden iki taraftanda merdiven yok bunu anlamış değilim, yer problemi olduğunu sanmıyorum çünkü pek çok yerde zaten yol genişletilirken kenarda bazı boşluklar oluştu, maliyet ile ilgili desek zaten dünyanın parası harcanmış 20 tane üstgeçitmi batıracak bu projeyi?
Aşağıdaki resim Meksika daki bir metrobüs uygulamasının istasyon erişim illustrasyonu, gördüğünüz gibi tek yönden turnikeli giriş diğer yönden çıkış verilmiş, tabii bizim duraklarımız E5 in ortasında olduğu için hemzemin bir yaya geçidi imkansız ama pek ala üstgeçitler ile bu problem aşılabilir ve metrobüs (tercihli yol ) hattının kapasitesi daha verimli kullanılabilirdi. BU günlerdeki yoğunluğun ücretsiz olması ve merak ile ilgisini önümüzdeki günlerde göreceğiz.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 23:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Zeytinburnu metrobüs durağında dikkatimi akbil turnikeleri çekti, acaba bu turnikeleri koymaktaki amaçları nedir? Bilen varmı, akbili olan burada basacaksa araçta nasıl kontrol olacak, biletler içinde bu turnikelerden geçişmiş söz konusu olacak ya da metrobüse jeton ilemi binilecek?
Bu fotoğrafta metrobüsün labirent tarzı üst geçidinden Zeytinburnu metro istasyonuna yapılacak direkt erişim için uzatmanın ayakları, yanlız bu üst geçitler çok uyduruk bu kışı zemin olarak kesinlikle çıkartmaz Esenler metronun peronu gibi olur,
Bu fotoğrafta metrobüsün labirent tarzı üst geçidinden Zeytinburnu metro istasyonuna yapılacak direkt erişim için uzatmanın ayakları, yanlız bu üst geçitler çok uyduruk bu kışı zemin olarak kesinlikle çıkartmaz Esenler metronun peronu gibi olur,
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
http://www.dailymotion.com/video/x4u7bt ... s_creationCevizlibag metrobus istasyonu
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu tahliye problemi bu üst geçit yapısı ile çözülemez, merdivenlerin genişlikleri kesinlikle uygun değil ve daha banliyö hatları kapanıp buranın yolcusu dahi katılım sağlamadı bu katılım ile birlikte metrobüsün özellikle Küçükçekmece, Yenibosna, Ataköy, Merter (hem zeytinburnu metronun orası hemde merter metronun orası) ve Cevizlibağda ki duraklarda nasıl bir yığılma olacak merak ediyorum. Tabii bahsettiğim kapama ile birlikte metrobusun taşıyacağı yolcu metro ve tramvaya yüklenecek.
Bir diğer konu daha önce bahsettim sanırım, otobüsler yolcuları üstgeçitin dibinde indirip bindiriyor yani turnikeyi geçmesini beklemiyorlar, bu durumda nasıl sağlıklı bir yolcu profili araştırması yapılabilir ki? YAni kim biner, kaç kişi biner, nerde biner nerde iner bu değerleri bilmeden sistemin çalıştığını sadece dolu otobüslere bakarak mı anlayacağız? Bana çok komik geldi sonra şikayet ediyoruz insanlar kurallara uymuyor diye, yahu İETT nin kendi aracı kurala uymuyor ki vatandaş niye uysun sanki 1890 larda tramvay hattı gibi "dur vatman inecek var"
Bir diğer konu daha önce bahsettim sanırım, otobüsler yolcuları üstgeçitin dibinde indirip bindiriyor yani turnikeyi geçmesini beklemiyorlar, bu durumda nasıl sağlıklı bir yolcu profili araştırması yapılabilir ki? YAni kim biner, kaç kişi biner, nerde biner nerde iner bu değerleri bilmeden sistemin çalıştığını sadece dolu otobüslere bakarak mı anlayacağız? Bana çok komik geldi sonra şikayet ediyoruz insanlar kurallara uymuyor diye, yahu İETT nin kendi aracı kurala uymuyor ki vatandaş niye uysun sanki 1890 larda tramvay hattı gibi "dur vatman inecek var"
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- msyasar
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20
Durak tahliyesi
Merdiven genişikleri yeterli çünki merdiven genişliği platform genişliğine bağlı bir özellik. İstasyon platformunu dar yapıp merdiveni geniş yapamazsınız, aksi halde yolcuları yola indirirsiniz. Metrobüs projesi inşa halindeyken birçok kere istasyon platform genişliğinin dar olduğunu söyledim. Bu boyutta bir Metrobüs projesinde istasyon platform genişliği en az 5 metre olmalı, aynı zamanda istasyonun diğer ucuna da yolcu merdiveni yapılması gerekir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metrobüs duraklarının yetersizliği sorunu devam ediyor, aslında duraklar yetersiz demek yanlış peron boyları ve genişlikleri yeterli olabilir ama peronlara erişim için yapılmış olan merdivenler çok yetersiz, örneğin Zeytinburnu ve Ataköy gibi yoğun aktarma olan bölgelerde insanlar normal merdivenlerden çıkış yaptığında inecek kişiler bu merdivenleri kullanamıyor doğal olarakta rampa olan tarafa yönleniyorlar, bence çok doğru bir çözüm değil, her ne ise resimler Topkapı daki son duraktan buradaki aktarma ve entegrasyonu görüntülemek için gitmiştim üstteki resim durağın bir görüntüsü ikinciside şu meşhur dönüş rampası, otobüsler bu rampadan dönüş için birbirlerini beklemek zorunda kalıyorlar çünkü tek araçlık iniş ve çıkış imkanı var.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ne kadar sırıtıyor yahu. İnsanı hep ve her yerde utandırıyorlar
İniş rampasında "tramvay usûlü" ışıklar nerede? O duraklar basit otobüs durağı metrobüs ile ilgisi yok. Ya, karnım ağırdı be! Komşum, demiştim ya, İstanbul'daki durumu inceliyoruz demişti, rezil oldum yine! "Ne ahmaklar" diyecekler içlerinden, ben ne diyeyim? Efem, yemeklerimiz o kadar şahane, bizde Alman ve Amerikan tarzı obesite yok mu diyeyim bari?
B. Alabay
İniş rampasında "tramvay usûlü" ışıklar nerede? O duraklar basit otobüs durağı metrobüs ile ilgisi yok. Ya, karnım ağırdı be! Komşum, demiştim ya, İstanbul'daki durumu inceliyoruz demişti, rezil oldum yine! "Ne ahmaklar" diyecekler içlerinden, ben ne diyeyim? Efem, yemeklerimiz o kadar şahane, bizde Alman ve Amerikan tarzı obesite yok mu diyeyim bari?
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh Başar tabi biz şimdi (sen daha iyi olmak üzere) iki toplum arasındaki farkları az çok biliyoruz, ülkemizde işler genelde şöyle yürüyor, yabancı heyet geliyor ya da inceleme ne ise "ooo willkommen mein freund, İstanbul güzel, rakı şiş kebap güzel bir daha gelecek sen" aynı şekilde buradan bir karşı ziyaret yaptığınızda ise gidip adamların atölyesinin yemekhanesinde yiyorsunuz, ha bu bence problem mi, evet büyük bir problem. İşte iki toplum arasındaki iş yapma ve enerjini nereye kanalize edeceğini planlama farkı, işte bu yüzden normalde 50 yıl ileride olmamız gereken bir ülkeden 30 yıl gerideyiz.
Duraklara gelince neden metrobüs değil? Bunu bize açıklarsan daha iyi kıyas yapalım, o köprü konusuna gelince merak etme iki otobüs kafa kafaya gelince koyarlar bir sinyalizasyon ama onuda bir otomasyona ve yazılıma bağlarlarmı bilemem yani "köprüde 3 otobüs varken aşağıdakileri beklet, 3 ten biri rampayı bitirince yukarıdakilere kırmızı yak aşağıdan bir sal" gibi basit bir mantığı kurabilirmiyiz acaba yoksa kara düzen 30 sn ye yukarı 30 sn aşağı yansın deyip bırakırmıyız.
Duraklara gelince neden metrobüs değil? Bunu bize açıklarsan daha iyi kıyas yapalım, o köprü konusuna gelince merak etme iki otobüs kafa kafaya gelince koyarlar bir sinyalizasyon ama onuda bir otomasyona ve yazılıma bağlarlarmı bilemem yani "köprüde 3 otobüs varken aşağıdakileri beklet, 3 ten biri rampayı bitirince yukarıdakilere kırmızı yak aşağıdan bir sal" gibi basit bir mantığı kurabilirmiyiz acaba yoksa kara düzen 30 sn ye yukarı 30 sn aşağı yansın deyip bırakırmıyız.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tahminlerin üstünde bir talep olmuş, olabilir tabi sorun bu değil ama demek ki planlama 2 yıllık falan yapılmış, yani 2 yıl bir çalışsın hele bir görelim ne oluyor ona göre bakarız, bakkal hesabı, yaz deftere. Ben merak ediyorum acaba bu istasyon denilen duraklar (metro görünümlü tramvaydan sonra istasyon görünümlü durak tabirini literatürümüze katanlara teşekkürü bir borç bilirim) aynı ihale kapsamında mı devam ediyor, yoksa zaten bir durak projesi yoktu, şimdi yeniden yaptırıcaz mı oluyor.Metrobüs istasyonlarındaki eksiklerinin hızla giderildiğini ifade eden Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Şu anda bizim durak diye gördüklerimiz istasyon aslında. Diğerlerini de değiştireceğiz. Yeni bir çalışma yapıyoruz. Turnikeler üstgeçitlerin üstünde olacak. Yürüyen merdivenleriyle üste platform yapmak suretiyle yukarda turnikelerden geçilecek. Büfeler ve gazete bayileri de üstte olacak. İstasyonlar aşağı inildiğinde tamamen metrobüse binilebilecek hale gelecek. Avcılar’da büyük bir platform yapıyoruz. Altunizade ve diğerlerinde de. Artık bunlar birer istasyon, öyle bakmak gerekiyor. Daha hızlı akışkanlık ve daha hızlı hareket edebilme imkanı vereceğiz. Turnikelerde bekleme, geçişlerde zaman kaybı olmayacak.
Tahminlerimizin çok üstünde bir talep oldu. Çalışmalar kapsamında duraklarda bir takım montajlar yapılacak, üst örtüleri var. Mevcut durakları da değiştiriyoruz. Diğerlerinde de merdiven genişlikleri, özürlüler ve yaşlılar için yürüyen merdivenler yapılacak. Duraklar herkesin rahatlıkla kullanabileceği bir istasyon niteliğinde olacak.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Zincirlikuyu:Engelliler için lift yapılmalıdır.Merdivenlerin üstü kapatılmalıdır.
Mecidiyeköy:Taşyapı ile metrobüs(bu kesin olacak) ama devam etmeli metro istasyonuna direkt bağlantı sağlayacak altgeçit yapılmalıdır.Tek yönden çıkma mecburiyeti kalabalığı azalttığğı gibi yayanın yolunuda uzatıyor.
Ayrıca durağın batı ucunda üstgeçit yaparak mezarlık yanındaki İett durağı ile Biracılar Sok. arasında alternatif bir giriş çıkış daha olmalıdır.Ayrıca Şişli-Kuştepe yönüne gideceklerin yoluda kısaltılmış olur.
Çağlayan:Durağın doğu ucunda bir üstgeçit daha yaparak Abide-iHürriyet önüne ve Şişli EML önüne çıkış sağlanmalıdır.
Perpa:Mevcut köprüye ilave yaparak yaya yolu genişletilmelidir.
Edirnekapı:Doğu tarafında bir üst geçit yaparak veya araç köprüsüne ilave yapıp yaya yolunu genişleterek bir çıkış daha edlde edilmelidir.Ayrıca mezarlıktan yer alarak yaya yolu yapılmalı ve Edirnekapı Trmavay istasyonuna(Şehitlik olan değil)erişim suhulete erdirilmelidir.
Maltepe:Mevcut köprüde yaya yolları genişletilmelidir.
BU KESİMDE PERONLAR OLDUKÇA UZUN OLUP ,PERONU İKİYE BÖLEREK ŞAŞIRTMALI DURUŞ YAPTIRILMALI BÖYLECE İKİ YÖNÜN YOLCUSU BİR NOKTADA YIĞILMAMALIDIR.
Cevizlibağ:Doğu yönünde bir alt veya üstgeçit daha şarttır.Dönüş altgeçidi bitince S.çeşme seferinin ilk durağı olacağından burada kalabalık dahada artacaktır.
Mevcut üstgeçidi dahada genişletip turnikeleride üstgeçide almalıdır.
Zeytinburnu:En başta ismi saçma.Burası Çırpıcı'dır aslında.Burada doğu uönünde peron ayarlaması yapıp üstgeçit veya altgeçitte yaparak kat'i surette şaşırmalı duruş sağlanmalıdır.
İncirli:Engelli rampası sökülüp bütün bir merdiven yapılmalıdır.Lift engelliler için yapılır ayrıyetten.
Ayrıca batı yönünde en azından çıkış amaçlı bir üstgeçit daha yapılamlıdır.
Şirinevler:Doğu yönünde ayrı bir alt veya üstgeçit ŞARTTIR.
Yenibosna:Mevcut üstgeçit genişletilmelidir.Birde Tansaş yönündede merdiven olmalıdır.Yeterli genişlikte üstgeçit olursa turnike köprüye alınmalıdır.Zor bir çalışma ama dik merdivenle en azından mevcut araç köprüsüne bağlantı yaparak hiç olmazsa çıkış olarak kullanıma açılmalıdır.Engelli rampası kaldırılıp bütün merdiven olmalıdır.
Sefaköy:Engelli rampası kaldırılıp bütün merdiven olmalıdır.Doğu yönünde peron uzatılarak(iniş amaçalı şimdi)şaşırtmalı duruş sağlanmalıdır.Üstgeçit genişletilmelidir.
Avcılar:Üstgeçit genişletilmelidir.
Bir umumi hata,engelli rampasının kullanım oranı düşüktür.Ama yer işgal ettiği için merdivenleri daraltmaktadır.Bu yüzden bunların çoğu yerde kaldırılarak en başta İncirli,Yenibosna,Sefaköy geniş merdiven yapılmalıdır.Engelliler için merdiven olan her yere daha az yer işgal lift takılmalıdır.
Sefaköy:Engell
Mecidiyeköy:Taşyapı ile metrobüs(bu kesin olacak) ama devam etmeli metro istasyonuna direkt bağlantı sağlayacak altgeçit yapılmalıdır.Tek yönden çıkma mecburiyeti kalabalığı azalttığğı gibi yayanın yolunuda uzatıyor.
Ayrıca durağın batı ucunda üstgeçit yaparak mezarlık yanındaki İett durağı ile Biracılar Sok. arasında alternatif bir giriş çıkış daha olmalıdır.Ayrıca Şişli-Kuştepe yönüne gideceklerin yoluda kısaltılmış olur.
Çağlayan:Durağın doğu ucunda bir üstgeçit daha yaparak Abide-iHürriyet önüne ve Şişli EML önüne çıkış sağlanmalıdır.
Perpa:Mevcut köprüye ilave yaparak yaya yolu genişletilmelidir.
Edirnekapı:Doğu tarafında bir üst geçit yaparak veya araç köprüsüne ilave yapıp yaya yolunu genişleterek bir çıkış daha edlde edilmelidir.Ayrıca mezarlıktan yer alarak yaya yolu yapılmalı ve Edirnekapı Trmavay istasyonuna(Şehitlik olan değil)erişim suhulete erdirilmelidir.
Maltepe:Mevcut köprüde yaya yolları genişletilmelidir.
BU KESİMDE PERONLAR OLDUKÇA UZUN OLUP ,PERONU İKİYE BÖLEREK ŞAŞIRTMALI DURUŞ YAPTIRILMALI BÖYLECE İKİ YÖNÜN YOLCUSU BİR NOKTADA YIĞILMAMALIDIR.
Cevizlibağ:Doğu yönünde bir alt veya üstgeçit daha şarttır.Dönüş altgeçidi bitince S.çeşme seferinin ilk durağı olacağından burada kalabalık dahada artacaktır.
Mevcut üstgeçidi dahada genişletip turnikeleride üstgeçide almalıdır.
Zeytinburnu:En başta ismi saçma.Burası Çırpıcı'dır aslında.Burada doğu uönünde peron ayarlaması yapıp üstgeçit veya altgeçitte yaparak kat'i surette şaşırmalı duruş sağlanmalıdır.
İncirli:Engelli rampası sökülüp bütün bir merdiven yapılmalıdır.Lift engelliler için yapılır ayrıyetten.
Ayrıca batı yönünde en azından çıkış amaçlı bir üstgeçit daha yapılamlıdır.
Şirinevler:Doğu yönünde ayrı bir alt veya üstgeçit ŞARTTIR.
Yenibosna:Mevcut üstgeçit genişletilmelidir.Birde Tansaş yönündede merdiven olmalıdır.Yeterli genişlikte üstgeçit olursa turnike köprüye alınmalıdır.Zor bir çalışma ama dik merdivenle en azından mevcut araç köprüsüne bağlantı yaparak hiç olmazsa çıkış olarak kullanıma açılmalıdır.Engelli rampası kaldırılıp bütün merdiven olmalıdır.
Sefaköy:Engelli rampası kaldırılıp bütün merdiven olmalıdır.Doğu yönünde peron uzatılarak(iniş amaçalı şimdi)şaşırtmalı duruş sağlanmalıdır.Üstgeçit genişletilmelidir.
Avcılar:Üstgeçit genişletilmelidir.
Bir umumi hata,engelli rampasının kullanım oranı düşüktür.Ama yer işgal ettiği için merdivenleri daraltmaktadır.Bu yüzden bunların çoğu yerde kaldırılarak en başta İncirli,Yenibosna,Sefaköy geniş merdiven yapılmalıdır.Engelliler için merdiven olan her yere daha az yer işgal lift takılmalıdır.
Sefaköy:Engell