ist-MB.06 » Metrobüs Duraklarına Erişim ve Tahliye Sorunları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Prş, 2012 16:06

İBB Kenan Bey i duymuş Mecidiyeköy'ü konforlu hale getiricekmiş :) hadi hayırlısı bakalım. Açıkçası emin değilim ama zaten en geniş merdivene sahip duraklardan birisi idi galiba, fakat yolcu yoğunlu o derecede ki, merdivende şerit uygulaması yapıyorlardı :) sabah aşağı inişi akşam yukarı çıkışı bir zincir ile bölerek genişletiyorlardı :D gerçi hiç akşam gitmedim ama o portatif demirlere takılı zincirin başka bir fonksiyonu olduğunuda düşünmüyorum.

Her ne ise İBB Mecidiyeköy metrobüs durağı erişim problemine el atmış, inşaat sürecinde metrobüs yolcuları biraz eziyet çekecekler gibi ama bittiği zaman umarım daha rahat olacaktır. Aslında alt katta kalan istasyon girişi oldukça geniş fakat buradan dağılım kötü, hemde gayet kötü. Mesela gidiş istikametinde yolun soluna geçemiyorsunuz direkt, umarım bunuda bir alt geçit ile çözerler, çünkü duraktan çıkıp önce otobüs planktonluğunun oradan aşağı Mecidiyeköy meydana yürüyüp buradan yolun sol tarafına geçebiliyordunuz, başkasını bilemem ama bu bana çok eziyetli geldi, halbuki istasyondan alt kata inildiğinde bir alt geçit ile oraya bağlanabilirdi. İBB bu erişim işinde yürüyen merdiven yaparak bu sorunu çözeceğini düşünüyor ama bence yanılıyor, yürüyen merdiven yoğun kullanımda sık arıza yapan bir merettir, arıza yaptığında da yolcuyu bayağı bir bezdirir, yapılmasın demiyorum, yapılsında sorunu çözecek obje olarak sunulmasın. Haberin sitelerde okuduğum detayında erişim için yürüyen merdiven yapılacağı ayrıca orada yayalar için sorun olan metroya erişim içinde bir alt geçit planlandığı gibi bir şeyler okudum, bakalım dediğim gibi umarım güzel bir iş çıkar ortaya.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=345126
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, düzenleme projesi kapsamında mevcut alt geçidin altına yapılacak 8 metre genişliğindeki yeni yaya alt geçidi ile Transfer Merkezi-Metrobüs İstasyonu-Metro İstasyonu arasında entegrasyon sağlanacak.

Ayrıca, bölgede Mecidiyeköy Viyadüğü ve araç yolları sebebiyle yayalar için sıkıntılı bir durum olan karşıdan karşıya geçişler kesintisiz hale gelecek.

Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonu'na erişim, yeni düzenleme çalışmaları nedeniyle 18 Haziran-18 Temmuz tarihleri arasında mevcut yaya üst geçidinden yapılacak.

Bu çalışma ile mevcutta 5 metre olan metrobüs istasyonu yaya peronu genişliği 8 metreye çıkarılacak.
Sadece durak genişliği nasıl 3 metre arttırılacak onu merak ettim.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 15 Haz Cum, 2012 15:38

Valla beni duydukları için mi yoksa Trump Towers için mi, onu bilemem ama bi düzenleme yapılması iyi olmuş.
Fotoları buraya yükleme imkanım olmadığı için şöyle anlatayım. şekillerden ve de fotolardan anlaşıldığı kadarıyla mevzu Trump Towers AVM'ye biraz yolcu taşımak olmuş aradan da kronik soruna neşter vurmak istemişler.

1- Çağlayan'dan Boğaz Köprüsü yönüne giderken otobüs peronlarının yanına doğru D100'ün sağa genişlediğini farkedersiniz, 3m'lik genişlik yolu tamamen oraya kaydırıp kazanılacaktır.

2- Bu sefer akılları başa gelmiş, altgeçitin bitimindeki tam karşınıza çıkan merdivenleri düz duvar yapıp sadece sağ tarafa merdiven bırakmışlar.
Bu sayede binlerce insanın çeşitli işportacıları ve de banka atm'lerini aşıp o daracık rampadan yürümesi eziyetine son verebilirler.
Rampanın genişlemesi iyi olmuş

3- Çağlayan yönünden gelen araçların Mecidiyeköy'e katılımları ile otobüs peronlarından çıkıp D100'ün altından dönüş yapıp Topkapı istikametine gidecek araçların yolunu ayırmışlar. Araya beton kaldırım yapmışlar gereksiz ağaç dikmişler. Mezarlığın yanından yürümek çok zor öte yandan D100 tarafında da kaldırım yetmiyordu. Bu açıda araya kaldırım fikri iyi çünkü ezilme tehlikesi çok fazlaydı. Ağaçlar ise gereksiz olmuş.

4- 3 boyutlu grafik fotolarında bi tuhaflık var şöyle ki halihazırda varolan Şişli Cevahir AVM veya Ortaklar Cad. yönünden gelen araçların D100'ün altında ışıklarda bekleyip Çağlayan - Topkapı istikametine otobüs peronundan çıkan otobüsler gibi geçmelerini sağlayan yol kısmı yok edilmiş gibi. Orada sadece 2 tane yaya altgeçidi çıkışı görünüyor, doğrusu anlam veremedim. Ayrıca mezarlığın hemen önünde metro çıkışlarının olduğu yerdeki o küçük meydanımsı boşluğun ne olduğu/olacağı anlaşılmıyor.
Halbuki aylardır söylendiği üzere Metrobüs yolcusunun 2 sıkıntısı var biri doğrudan metroya erişmek ötekisi ezilmeden Mecidiyeköy içine dağılmak.

5- Mezarlığı otobüs peronlarına dönük kısmındaki kaldırımlara yaya altgeçidi çıkışı yapmalarını biraz anlamsız buldum. Sanırım oradaki trafik lambalarını kaldırmak amaçlı ama benim bildiğim İstanbullu asla aşağıdan geçmek istemez. Nafile çaba olmuş.

6- Metrobüsün şu andaki D100'ün hemen altında kalan altgeçidindeki Beltur Büfesi de yerinden edilmiş oraya bi alt kata yapılacak altgeçit katı için merdivenler yapılacak görünüyor. Yürüyen merdiven olsa iyi olurmuş.

7- Bütün bu inşaatın muhtemelen finansörü Trump Towers bu işten en kazançlı çıkan olmuş. Cevahir AVM ve Şişli'ye yönelen müşteriyi kendine yönlendirebilme imkanı kazanmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cum, 2012 19:17

Trump Tower tahmin ettiğim noktada imiş, yani benimde bahsettiğim yolun karşısına geçiş olmalı dediğim nokta, metrobüsten indikten sonra o bölgeye geçmek biraz sıkıntılı idi, orada galiba bir üst geçit vardı ama metrobüs üstgeçitlerinin durumu malum, pek tercih edilesi değiller bu değişiklikler ile birlikte Mecidiyeköy'ün Topkapı yönüne geçiş bayağı bir kolaylaşacak gibi, bir de temas ettiğimiz yolcuların karayolu araçları ile çok fazla muhatap olmasının önüne geçilecek gibi.

Kızdığım nokta, bu sistem inşa edilirken bu işler niye düşünülmedi, hep İETT yönetiminin biz bu güzergahta bu kadar yolcu olacağını tahmin etmedik sözünün arkasına sığınması yeterli bir sebep mi? Ya, yıllardır bir sürü sitede insanlar bu iş daha yapılacak dendiği anda, ya kardeşim ne yapıyorsunuz bu iş otobüslerle olmuyor işte, hiç olmazsa bir hrs yapılsın diye yazdı durdu, yazanlar kim? Sen, ben, o, normal vatandaş ya kimse kaale almadı, şimdi düzeltmek için çırpınıp duruyorlar. En azından Mecidiyeköy'de bu inşaatları yapabilecek alan var, bu açıdan şanslıyız.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mecidiyeköy M2 - Metrobüs bağlantısı

Mesaj gönderen kemal » 12 Tem Prş, 2012 18:37

Mecidiyeköy metrobüs istasyonu Trump Towers yeraltı bağlantısı tamamlandıktan sonra , bu defa da M2 istasyonuna bağlanıyor. Hummalı bir çalışmanın gözlendiği bu inşaat bittiğinde , Trump Towers - Metrobüs - M2 bağlantısı, yaklaşık 10 metrekik yürüyen bamtlı, merdivenli ve asansörlü bir geçitle birbirine bağlanmış olacak.

Resim

Resim

Resim

İyi hoş da mezarlık duvarının önünü giriş çıkışlar kamilen kapatmış.Nereden yürünecek yav?????

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Prş, 2012 21:06

Bende ona bakıyorum Kemal abi, en üstteki resimde bir gölge şeklinde yapılacak alt geçit resmedilmiş. Alt geçit o kulenin dibine kadar gidiyor ama ne mezarlık tarafına ne de metroya doğru geçiş gösterilmemiş, sadece en alttaki resimde dikkat etti isen yolun ortasında ve ileride göbekte 2 adet yarım küre var, kubbe şeklinde. Bunlar alt geçidin doğal aydınlatmasını sağlamak için yapılmış aydınlatma kubbelerine benziyor, dolayısı ile dışarıdan yürümeyi gerektirmeyecek bir yer altı yürüme yolu düşünülmüş olabilir, zaten beyanlar böyle değilmiydi? Yani metrobüs çıkışı direkt olarak metroya bağlanacak dememişler miydi? Bunun tek yolu da bu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Pzt, 2012 19:00

Mecidiyeköy durağının yeniden düzenlenmesi için yapılacak inşaat çalışmaları başlıyor, çalışma süresince yani 15 gün boyunca duraktan altgeçit ile erişim yapılamayacak.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=6236
Metrobüs hattının en yoğun istasyonlarından biri olan Mecidiyeköy Metrobüs istasyonunda Peron alanının genişletilmesi, yürüyen merdiven ve asansör montajının yapılıp Ramazan Bayramına yetiştirilebilmesi için mevcuttaki iki erişim yolundan biri olan alt geçit 31.07.2012 Salı günü sabah 06.00’dan itibaren 15 gün süre ile kapatılacak.

Bu süre içinde yolcular; Metrobüs Mecidiyeköy istasyonuna erişimi 100 m ilerideki mevcut yaya üst geçitten sağlanacak. İstasyon erişiminde problem yaşanmaması için yaya üst geçit merdivenlerinin genişliği iki katına çıkarıldı.

· Yayaların karşıdan karşıya geçişleri kesintisiz hale gelecek.

- Bu çalışma ile mevcutta 5 metre olan Metrobüs istasyonu yaya peronu genişliği 8 metreye çıkarılacak.

- Proje kapsamında mevcut altgeçidin altına yapılacak olan 8 metre genişliğindeki yeni yaya alt geçidi ile Transfer Merkezi-Metrobüs İstasyonu-Metro İstasyonu arasında entegrasyon sağlanacak.

- Ayrıca bölgede Mecidiyeköy Viyadüğü ve araç yolları sebebiyle yayalar için sıkıntılı bir durum olan karşıdan karşıya geçişler kesintisiz hale gelecek.

- Ayrıca yaya altgeçidinde engelli vatandaşlar için asansör konulacak.

- Mecidiyeköy Metrobüs İstasyonundaki yoğun yaya talebini karşılamak için mevcutta 4 metre olan yaya merdiveni haricinde; biri inişe, biri çıkışa çalıştırılmak üzere 2 adet yürüyen merdiven konulacak.

- Metrobüs İstasyonu Metro Bağlantı altgeçidi arasında da hem asansör hizmet verecek hem de 2 adet daha yürüyen merdiven konulacak ayrıca sabit merdivende olacak. Altgeçidin tüm önemli çıkışlarında da yürüyen merdiven olacak.

- Mevcut yaya altgeçidi altında Mecidiyeköy Metro İstasyonuna doğru 8 metre genişliğinde yapımına devam edilen altgeçit bağlantısında, yürüyen bantlar ile yaya konforu arttırılacak ve yoğun talep karşılanacak.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Uzunçayır Metrobüs Durağı

Mesaj gönderen Kamil16 » 30 Tem Pzt, 2012 23:04

Uzunçayır Metrobüs Durağı, Kozyatağı- Kadıköy yönünde kullanılması sadece genç insanlara özgü tasarlanmış. bu istasyonu, yaşlı, hamile, özürlü insanların kullanması bu hali ile imkansız. 8)

Kadıköy-Kartal Metro ile entegrasyonda bir rehabilite yapılacak mı? Emin değilim!

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 31 Tem Sal, 2012 02:11

Metrobüse 400bin yolcu talebi planlayıp 700bini görünce zora giren İBB Mecidiyeköy'ü şimdilik kurtaracak ama Zorlu İnşaat Gayrettepe-Zincirlikuyu Metrobüs Durağı arasındaki yaya tüneli için bu kadar istekli davranmıyor kaç sene oldu bitemedi o tünel onun bitmesi de Mecidiyeköy'ün bir nebze yükünü alır. Ola ki yapılırsa Şişhane-Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metrosunun istasyonu şu anda Anadolu Yakası'na giden otobüslerin kalktığı yerin hemen altında çok katlı büyük otoparkın orada olacak insanlar oradan da inecek ve onlar Mecidiyeköy'ün etrafına dağılacak trafik ışıklarının önünde yığılacak. Kısaca bu mevzu sadece metrobüs bağlantısı olayı değil topyekun Mecidiyeköy boşluğunda insanların hareket kabiliyetini iyileştirmekle alakalı.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Ağu Pzt, 2012 23:24

Resim

Resim

Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Ağu Prş, 2012 13:30

Metrobüs Vatan Cad. durağı var ama yok. Çok iyi bir aktarma merkezi olacak yeri ısrarla atıl bırakan ve de bir türlü Havalimanı-Aksaray metrosu yolcusunu ve Vatan Cad. Tem bağlantısından geçen otobüslerin yolcusunun metrobüse kolaylıkla geçişine imkan sağlamayan zihniyeti anlayamıyorum.

Konuyla ilgili gazete yazısı: http://www.haberturk.com/yazarlar/esra- ... ur-cagrisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Ağu Prş, 2012 13:36

O durağın aktif olabilmesi için ona dikey bir metrobüs hattı olması lazım değil mi? Mevcut hali ile M1 e de T4 e de uzak, yani metrobüs-raylı sistem arası bir aktarma için ideal değil, sadece Vatan caddesinden geçen otobüsler ile aktarma söz konusu olabilir, bununla ilgili daha önce nasıl olmalı şeklinde bir çizim dahi yapmıştım ama İBB ye böyle şeyleri öneremiyoruz, daha doğrusu geçmişte bir yazı gönderdik ama kaale alıp mektubunuzu aldık diye yazmadılar dahi, kanka muhabbeti istiyorlar, öyle yapınca istenilen her cevap alınıyor :) yani ben öyle görüyorum sağda solda bazı şeyleri okuyunca. O yaptığım çizimi bulursam yayınlayayımda tekrar tartışabiliriz isterseniz, Mehmet'in Bayrampaşa M1 ile aktarma yapılabilecek bir sistem önerisi üzerine tartışırken yapmıştım onu.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mecidiyeköy bağlantısı

Mesaj gönderen kemal » 11 Eyl Sal, 2012 22:59

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön