ist-MB.06 » Metrobüs Duraklarına Erişim ve Tahliye Sorunları
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/?p=30025
Avcılar-Söğütlüçeşme arasında günde 1 milyona yakın yolcu taşıyan metrobüs hattının Topkapı’dan sonraki durağı olan Anıt Mezar durağı E-6 yönünden gelen İETT otobüsleri için çok elverişli bir aktarma noktası olma potansiyeline sahip olmasına rağmen bu potansiyelini iyi kullanamıyor.
Bölgeden geçen ve metrobüse aktarma yapılamayan İETT hatları şöyle:
91 E: Göztepe Mah-Beyazıt
31 Y: İSTOÇ-Yenikapı
146 T: Bahçeşehir-Yenikapı
97 G: Demirkapı-Beyazıt
146 B: Eminönü-Başakşehir-1
78: Eminönü-Başakşehir-4
92 K: Kirazlı-Beyazıt
33 Y: 100.Yıl-Eminönü
33: Turgutreis-Eminönü
89 C: Taksim-Başakşehir
89 T: Toplu Konut-Taksim
79 T: Kayaşehir-Taksim
76 E: Bahçeşehir-Taksim
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet iyi bir noktaya temas etmişsin, entegrasyon entegrasyon diye konuşup entegre edilememiş sistemler ortaya çıkartmakta başarılıyız. Tabii bu nereden baktığımıza göre değişir, bazı noktalarda başarılı uygulamalarda var ama bu hali ile o metrobüs durağı sanki inlere ve cinlere ev sahipliği yapıyor gibi, İstanbul' a geldiğimde çoğu zaman metrobüslerin bu durağı pas geçtiklerini gördüm, inen yok binen yok. Belki bana denk gelmedi bilemem ama gidip te taa Ulubatlı da inip oradan oraya yürümek kışın hiçte hoş olmasa gerek, ya da bir aktarma ücretini feda ederek binmeye çalışmak.
Her ne ise, ben önerinden yola çıkarak orada olması gereken durak ve trafik düzenine ilişkin bir çizim yaptım. Orası yonca kavşak nedeni ile sorunlu bir bölge, İstanbul' da bu konuda hatalı inşa edilmiş kavşaklar vardı yıllarca da o halleri ile kaldılar, nereden dank etti ise sonradan bir takım düzenlemeler yapılmaya çalışılmıştı. Burada da aynı ölümcül sorunları yaşamamak ve zaten problemli bir noktada trafiği iyice daraltmamak için otobüs duraklarını iyi konumlandırmak gerekiyor. Tamam yine metrobüse bayağı bir yürüme mesafesi oluyor ama en azından güvenli bir şekilde geçiş mümkün olacak.
Bu benim trafiğe bakışım ile alakalı bir çizimdir, sonuçta ne trafik yönetimi ne de inşaat mühendisi değilim ama yaşadığımız tecrübeler ve iyi planlanmış örnekler görmek bunu düşünmeme sebep oldu. Kısaca resmi özetleyeyim.
Eflatun » Aksaray ve Cevizlibağ yönünden Yonca kavşak dönüşlerine yaklaşım, giriş ve çıkışlar,
Açık Gri Çizgi » Haliç yönünden Aksaray' a dönüş,
Yeşil » Önerim olan Aksaray istikametli otobüslerin durağa giriş ve çıkışı,
Mavi » Önerim olan Otogar-İkitelli istikametli otobüslerin durağa giriş ve çıkışı,
Beyaz » Önerim olan durak alanları,
Siyah » Otogar-İkitelli istikameti durağı için tünel,
Koyu Gri » Otogar-İkitelli istikameti otobüslerinin tekrar çevre yoluna bağlanabilmesi için viyadük ile diğer yolların kesmeden geçiş,
Açık Gri » Yapılması gereken yaya üstgeçidi uzatmaları,
Kırmızı » Her iki istikametteki otobüsler için sakıncalı yaklaşım,
Pembe » Her iki istikamet için sakıncalı durak konumları,
Nedir bunun sakıncası diyenler için, eğer İstanbul' un bu bölgesini biliyorsanız burada zaten mevcutta bu yaklaşımlara giriş çıkış sıkıntılıdır, trafik sıkışır, sol şeritten sağa geçenler, sağdan katılım yapıp sol şeride geçmeye çalışanlar. Dolayısı ile bu manevra alanı içerisine bu kadar otobüsüde sokarsanız ister istemez tehlikeye davet çıkarırsınız. Buna benzer pek çok örnek Anadolu yakasındaki E-5 üzeri köprü altlarında da mevcut, buraları otobüs durağı olarak kullanılıyor ama kavşağa giren çıkanlar çok aşırı dikkatli olmak zorundalar. Tamam araç kullanmak dikkat ister de zorlamada istemez.
Neden tünel ile orayı geçiyor sorusunu soran olursa, tabii ki Cevizlibağ' dan gelen kavşak dönüşünü kesmemek için, orayı geçip yüzeye çıkmanın bir anlamı yok, çünkü hemen önü E-5 ve arkasında da Cevizlibağ yönüne gitmek isteyenlerin dönüş yolu var, dolayısı ile mantıklı olan tünel ile geçmek, bu tüneli yukarı kaydırmak mümkün olmayabilir, yani olabilirde iyice derinleştirmek gerekir çünkü orada metrobüslerin garaja giriş çıkış tüneli var.
Neden tünel ile devam etmiyor da viyadük üzerine çıkartıyorsun derseniz, bunun sebebi de bir sonraki dönüşün yine alt geçit olması, bunun altından geçmek için iyice derinleşmek zorundasınız, bu seferde ortaya Sirkeci' de olduğu gibi çukur şeklinde bir alt geçit çıkacak, yağmur yağıncada yandı gülüm keten helva. Önce tedbir sonra tevekkül. Bilmiyorum benim mantığıma ancak bu sistem yatıyor, asıl amaç metrobüs ile otobüsleri entegre etmek olsa da bunu sağlayacak tek sistem bölgedeki diğer trafik etkenlerini zora düşürmemektir.
Her ne ise, ben önerinden yola çıkarak orada olması gereken durak ve trafik düzenine ilişkin bir çizim yaptım. Orası yonca kavşak nedeni ile sorunlu bir bölge, İstanbul' da bu konuda hatalı inşa edilmiş kavşaklar vardı yıllarca da o halleri ile kaldılar, nereden dank etti ise sonradan bir takım düzenlemeler yapılmaya çalışılmıştı. Burada da aynı ölümcül sorunları yaşamamak ve zaten problemli bir noktada trafiği iyice daraltmamak için otobüs duraklarını iyi konumlandırmak gerekiyor. Tamam yine metrobüse bayağı bir yürüme mesafesi oluyor ama en azından güvenli bir şekilde geçiş mümkün olacak.
Bu benim trafiğe bakışım ile alakalı bir çizimdir, sonuçta ne trafik yönetimi ne de inşaat mühendisi değilim ama yaşadığımız tecrübeler ve iyi planlanmış örnekler görmek bunu düşünmeme sebep oldu. Kısaca resmi özetleyeyim.
Eflatun » Aksaray ve Cevizlibağ yönünden Yonca kavşak dönüşlerine yaklaşım, giriş ve çıkışlar,
Açık Gri Çizgi » Haliç yönünden Aksaray' a dönüş,
Yeşil » Önerim olan Aksaray istikametli otobüslerin durağa giriş ve çıkışı,
Mavi » Önerim olan Otogar-İkitelli istikametli otobüslerin durağa giriş ve çıkışı,
Beyaz » Önerim olan durak alanları,
Siyah » Otogar-İkitelli istikameti durağı için tünel,
Koyu Gri » Otogar-İkitelli istikameti otobüslerinin tekrar çevre yoluna bağlanabilmesi için viyadük ile diğer yolların kesmeden geçiş,
Açık Gri » Yapılması gereken yaya üstgeçidi uzatmaları,
Kırmızı » Her iki istikametteki otobüsler için sakıncalı yaklaşım,
Pembe » Her iki istikamet için sakıncalı durak konumları,
Nedir bunun sakıncası diyenler için, eğer İstanbul' un bu bölgesini biliyorsanız burada zaten mevcutta bu yaklaşımlara giriş çıkış sıkıntılıdır, trafik sıkışır, sol şeritten sağa geçenler, sağdan katılım yapıp sol şeride geçmeye çalışanlar. Dolayısı ile bu manevra alanı içerisine bu kadar otobüsüde sokarsanız ister istemez tehlikeye davet çıkarırsınız. Buna benzer pek çok örnek Anadolu yakasındaki E-5 üzeri köprü altlarında da mevcut, buraları otobüs durağı olarak kullanılıyor ama kavşağa giren çıkanlar çok aşırı dikkatli olmak zorundalar. Tamam araç kullanmak dikkat ister de zorlamada istemez.
Neden tünel ile orayı geçiyor sorusunu soran olursa, tabii ki Cevizlibağ' dan gelen kavşak dönüşünü kesmemek için, orayı geçip yüzeye çıkmanın bir anlamı yok, çünkü hemen önü E-5 ve arkasında da Cevizlibağ yönüne gitmek isteyenlerin dönüş yolu var, dolayısı ile mantıklı olan tünel ile geçmek, bu tüneli yukarı kaydırmak mümkün olmayabilir, yani olabilirde iyice derinleştirmek gerekir çünkü orada metrobüslerin garaja giriş çıkış tüneli var.
Neden tünel ile devam etmiyor da viyadük üzerine çıkartıyorsun derseniz, bunun sebebi de bir sonraki dönüşün yine alt geçit olması, bunun altından geçmek için iyice derinleşmek zorundasınız, bu seferde ortaya Sirkeci' de olduğu gibi çukur şeklinde bir alt geçit çıkacak, yağmur yağıncada yandı gülüm keten helva. Önce tedbir sonra tevekkül. Bilmiyorum benim mantığıma ancak bu sistem yatıyor, asıl amaç metrobüs ile otobüsleri entegre etmek olsa da bunu sağlayacak tek sistem bölgedeki diğer trafik etkenlerini zora düşürmemektir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sen benim yazdıklarımı okumamışsın Mehmet, istersen önce oku, anlamaya çalış derim. Orada dediğin gibi bir cep yapmak zaten *** gibi olan trafiğin içine bir kere daha hacet gidermekten başka hiçbir işe yaramaz Normal ama Türk işi çözüm dediğin gibi oluyor işte
Kaldıki zaten hepsi çizilmiş durumda, olmaması gereken senin önerdiğin cep duraklar, benim önerdiklerim, neden olmazları hepsi yazıyor mesajda, uzun mesajları okumayı sevmiyorsun galiba ama bazen pek çok detayı kaçırıyorsun bence, ya da bilmiyorum daha öncede söylemiştim sanki benim yazdıklarımı okumuyorsun :D
Kaldıki zaten hepsi çizilmiş durumda, olmaması gereken senin önerdiğin cep duraklar, benim önerdiklerim, neden olmazları hepsi yazıyor mesajda, uzun mesajları okumayı sevmiyorsun galiba ama bazen pek çok detayı kaçırıyorsun bence, ya da bilmiyorum daha öncede söylemiştim sanki benim yazdıklarımı okumuyorsun :D
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metrobüse erişim ile ilgili sıkıntılı noktalardan bir tanesi de Gayrettepe metro durağı civarından Zincirlikuyu metrobüs duraklarına erişim idi, burada metrodan dışarı çıktıktan sonra bayağı bir mesafe var, yazın pek sorun olmuyor bir iki kere yürüdüm o aradan ama kışın çekilirmi Gayrettepe nin ayazı bilemem diğer taraftan zaten durağa erişim sorunun bununlada bitmiyordu, bir üst geçit kompleksinden dolandıktan sonra geçiliyor, kısacası meşakkatli.
İBB bu konuda çözümü bölgede bir arsayı sattıkları Zorlu Holding işi havale etmekte bulmuş, burada beni ilgilendiren yöntem değil sonuç, zaten bu yüzden hep asker olmak istemişimdir. Sonuca bakar isek güzel bir iş olacağa benziyor. Kadir Bey, bu tünelin 5 yıl süre ile bakım onarım işlerininde Zorlu Holding tarafından yapılacağını belirtmiş, acaba istasyon ismi bunun karşılığında Gayrettepe - Zorlu İstasyonu diye değişir mi?? :)
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19719
Bu da yapılan tünelin detayı, vallahi bence güzel iş, tebrik ederim.
İBB bu konuda çözümü bölgede bir arsayı sattıkları Zorlu Holding işi havale etmekte bulmuş, burada beni ilgilendiren yöntem değil sonuç, zaten bu yüzden hep asker olmak istemişimdir. Sonuca bakar isek güzel bir iş olacağa benziyor. Kadir Bey, bu tünelin 5 yıl süre ile bakım onarım işlerininde Zorlu Holding tarafından yapılacağını belirtmiş, acaba istasyon ismi bunun karşılığında Gayrettepe - Zorlu İstasyonu diye değişir mi?? :)
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19719
Zincirlikuyu’daki Metrobüs durağıyla Gayrettepe Metro İstasyonu, 231 metrelik İstanbul’un en uzun yürüyen bantlı tüneliyle birleşiyor. Zincirlukuyu’da yaşanan yaya yoğunluğunu rahatlatacak ve trafik kazalarını önleyecek tünelin kazı çalışmaları tamamlandı. Projenin yapımını üstlenen İşadamı Nazif Zorlu ve basın mensuplarıyla birlikte inşaatı gezen İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, elektronik ve kaplama işlemlerinin tamamlanmasının ardından tünel yolun 2012 Mayıs ayında hizmete alınacağını müjdeledi.
Bu da yapılan tünelin detayı, vallahi bence güzel iş, tebrik ederim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Metrobüs duraklarına erişim sorununu çözmek için bildiğiniz üzere Beşyol durağı çalışma bölgesi olarak seçilmişti. Burada yapılan yeni durak yarın hizmete açılıyormuş, oralardan geçebilen birilerinden bir kaç resim rica etsek mümkünatı olur ise iyi olacak bizim için
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=914
Metrobüs hattı üzerinde inşa edilen Beşyol istasyonu 15 Ekim 2011 Cumartesi günü hizmete alınıyor. Avcılar-Zincirlikuyu istikametindeki 7. durak olan ve Sefaköy ile Florya arasında yer alan Beşyol istasyonu engellilerin erişimine uygun şekilde, asansörlü olarak dizayn edildi. Bu bölgede oturan vatandaşlardan gelen yoğun talep üzerine inşasına başlanan istasyon yedi ayda tamamlandı. Beşyol`da inşa edilen yeni istasyonla birlikte metrobüs hattındaki toplam durak sayısı 34`e yükseldi.
http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=914
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Her şeyden önce fotoğraflar için teşekkürler, yanlız ben ortada erişilebilir bir metrobüs durağı göremedim daha doğrusu erişilebilirlik sağlayan bir üst geçit göremedim.
Bir de sorum olacak orada önceden bir alt geçit yokmuydu? Sanırım o alt geçit iptal edilmiş ve bir üst geçit inşa edilmiş ama hiçte öyle yüksek kapasiteli bir üst geçit gibi görünmüyor, vallahi ben bu işten hiçbir şey anlamadım şimdi???
Kenan Bey fotoğrafları siteye alıntılayabilirmiyim?
Bir de sorum olacak orada önceden bir alt geçit yokmuydu? Sanırım o alt geçit iptal edilmiş ve bir üst geçit inşa edilmiş ama hiçte öyle yüksek kapasiteli bir üst geçit gibi görünmüyor, vallahi ben bu işten hiçbir şey anlamadım şimdi???
Kenan Bey fotoğrafları siteye alıntılayabilirmiyim?