ist-L.09 » Troleybüs- çevreci ve modern ulaşım aracı

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

ist-L.09 » Troleybüs- çevreci ve modern ulaş&

Mesaj gönderen msyasar » 02 Kas Cum, 2007 11:49

Troleybüs ulaşımının 21. yüzyılda yeniden canlanacağına olan inancımı hala koruyorum. 1930-1960 yılları arasında altın çağını yaşayan troleybüs ulaşımı ucuz petrol ve dizel otobüslerdeki teknolojik gelişim sayesinde 1960'lı yıllardan itibaren yavaş yavaş azaldı ama ne mutlu ki tamamen yokolmadı.
Gün olur devran döner demişler, bugünlerde Petrol varili 100 Dolara dayandı, global ısınma konusu ise romantik çevrecilerin yaygarası olarak görülemeyecek kadar ciddi bir boyuta ulaştı.
Bu durumda toplu taşımada kullanılması gereken en mantıklı teknoloji bana göre 90 yıldır başarıyla kullanılan troleybüs teknolojisidir. Bu günlerde NEOMAN N6321 model çok modern bir troleybüs Venezuella'da kurulacak yeni bir Metrobüs sistemi için geliştirildi. Troleybüslerle ilgili gelişmeleri bu başlık altından yazmaya devam edeceğim.

Linkteki fotoğraf Hess Lighttram.

http://veke.hu/kep.php?num=2100&ext=jpg
En son msyasar tarafından 02 Kas Cum, 2007 16:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Kas Cum, 2007 12:56

Troleybüs sistemlerine ilişkin İstanbul' da çok iyi hatıralarımız yok aslında :) gerçi o zamanlar küçüktüm ama Beyazıt ta Eminönün de durmadan boynuzu çıkar yolda kalır bir sürü problem yani ama günümüz teknolojilerine bakıldığında troleybüsler oldukça iyi bir gelişim gösterdi. Artık boynur/arşe/pantograf ları kolay kolay çıkmıyor hatta sollama bile yapabiliyorlar :) körükleri daha uzun ve çekiş sistemleri daha da kuvvetli, aslında favorim olan tramvayın en ciddi rakibi olması hasebi ile çok taraftar olmasam da otobüsün alternatifi olarak modern şehirlerin çevreci çözümleri arasında yer alması gerektiğine inanıyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Kas Cum, 2007 21:25

Yaşar geldi mi, troleybüs uzakta değildir :lol:
Ama evet, aslında çok ilginç olur ... tramvayın gitmediği yerlerde ana arter olsun, yan sokak olsun, troleybüs göndermek fena olmaz. Ama enerji yine de bir problem olabilir, sadece troleybüs diye değil, İstanbul'un elektrik sarfiyatı yüzünden.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

Uzun troleybüs

Mesaj gönderen msyasar » 01 May Prş, 2008 14:33

Artık yeni moda 24 metre çift körüklü troleybüs. İsviçre'de 3-4 şehirde
bu uzun araçlar kullanılmaya başlandı. Aşağıdaki fotoğrafta troleybüsün
şehrin oldukça merkezi yerlerinde kullanıldığı görülüyor, yani bu tip
uzun bir araç mutlaka %100 izole bir Metrobüs hattında kullanılmak zorunda değil. Ben bu nedenle sürekli Beşiktaş-Sarıyer aksında yolun
sağından giden bir troleybüs hattı yapılsın diye konuşup duruyorum.
Petrolün varilinin de 120 dolar olduğunu unutmayalım, yakın gelecekte
200 dolarları konuşuyor olacağız. Troleybüs sadece temiz bir araç olduğu için değil belkide ekonomik bir araç olduğu için tercih edilecek.

Bu fotoğraf www.trolleymotion.com sitesindeki bir dokümandan alıntıdır.

Resim
En son msyasar tarafından 01 May Prş, 2008 14:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 May Prş, 2008 14:36

Vallahi Semih hoca, ne yalan söyleyeyim sevmiyorum bu meretleri ama şu dikkat çektiğin konu var ya işte bu sebeple keşke metrobüs yerine troleybüs olsaydı, yeni nesil trolleybüslerin ne arşesi çıkar ne rampada zorlanır, diğer tarafta yok euro bilmem kaç dizel diye diye kullandığımız çevre katili dizel motorlar, bana sorarsan dizelmi elektrik mi, elektrikli derim ama şunuda unutmamak lazım ülkemizi gelecekte elektrik anlamında ciddi bir darboğaz bekliyor, elektrik üretimimiz doğalgaza endekslendi ve bunda da dışarı bağımlıyız, gaz kesildimi elektrikte kesilecek, önce kendi kaynaklarımızı kullanmalı ve elektrik üretimi yapmalıyız sonrasında ise bu sistemlere tam anlamı ile yüklenmeliyiz,

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

elektrik darboğazı

Mesaj gönderen msyasar » 02 May Cum, 2008 16:27

Ülkemizde elektrik darboğazı olacağı da kesin gibi ama hiç olmazsa yerli kaynakları kullanarak elektrik üretme şansımız hala devam ediyor. Bu aşamada kömür ile çalışan santralleri devreye almak çözüm olabilir mi bilemiyorum. Troleybüs çevreci derken kullanılacak elektriği kömür ile üretmek bir bakıma çelişki olabilir ama Amerika'sından tutun da birçok ülke hala kömür ile çalışan termik santralleri kullanıyor. Yeni teknoloji ile çalışan santrallere bakmak lazım.

Bu fotoğraf da Lyon'dan.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Cum, 2008 16:34

Bu aşamada kömür ile çalışan santralleri devreye almak çözüm olabilir mi bilemiyorum.
Çözümde bu zaten evet diyeceksin ne perhiz ne lahana turşusu ama maalesef böyle aslında hata santralleri tamamen doğalgaz sistemine entegre etmekti, elimizdeki en zengin rezerv kömür iken ve biz bunu satamıyorken kullanmak yerine elimizdeki kıt imkana yöneldik, neyse enerji konusu karışık ama ülkemiz enerji problemini kendi yeraltı kaynaklarını kullanarak çözme yoluna gitmelidir, gitmelidir ki yaşanabilir kentler için elektrik toplu taşımacılık yerleşsin.

Avrupa da bazı ülkelerin güneş enerjisi ile dahi tramvay çalıştırma projeleri oldu ama gerçek anlamda bir besleme yapabilmek için çok büyük ve geniş alanlarda güneş panellerine ihtiyaç olduğu için bu sadece trafoların beslemesinde kullanılan bir yöntem olarak kaldı diye biliyorum ama sonuçta bir şekilde kullanılmaya çalışılıyor çünkü bu problem herkesin ortak problemi

Kullanıcı avatarı
msyasar
Abonman
Mesajlar: 19
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 11:20

yerli troleybüs

Mesaj gönderen msyasar » 11 Haz Çrş, 2008 15:34

Bence artık Türkiye'de troleybüs üretmenin zamanı gelmiştir. Mercedes, M.A.N , BMC, Güleryüz gibi çok kaliteli Belediye otobüsü üreten firmalarımız var. Elektrik motor ve kontrol sistemleri için yabancı bir firma ile konsorsiyum oluşturarak çok kaliteli bir alçak taban troleybüs üretilebilir.
Aşağıda resmini göreceğiniz Solaris 18AC, dizel otobüsten türetilmiş ve çok başarılı satış rakamlarına ulaşmış bir araç. Aracın gövdesi Polonya'da üretiliyor, emini ki Türkiye'de daha kalitelisi üretilebilir.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Haz Pzr, 2009 23:12

Bu firmanın markası nedir bilemiyorum ama sanırım Rus ya da başka bir Doğu Blok ülkesi üretimi olsa gerek. Tabi ben bu çıkarımı aracın göğsündeki Kril alfabesinden yapıyorum standta Belkommun Germany yazıyor :)

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Pzt, 2009 07:12

Yazıyı göremedim, yoksa bir şeyler derdim.

B. Alabay

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 15 Haz Pzt, 2009 08:45

En büyük hata ben buna ihanet diyorum tabi gazın %65'inin elektrik üretimine verilmesiydi.Biz enerjide dışa bağlılığı azaltma derdindeyiz birde ne yapmışız.Tabi gazın önceliği ısınma ve sanayi amaçlı olmalıdır.

Kömür rezervinde Dünya'da ilk 10'dayız.Dünya'da bilinen petrol rezervleri ortadoğu hariç 50 yıl,tabi gaza 80 yıl ömür biçilirken kömüre 240 yıl ömür biçilmektedir.

Kömür birtakım işlemlerden geçirilirek kalitesi artırılabilir ve uygun teknolojiler ile daha verimli yakılarak ve filtreleme ile çevreye zararı asgari seviyede tutulabilir.

İkinci olarak hükümetin güzel çalışmalrı var rüzgar v.s gibi alternatif kaynaklarda başlangış yapıldı ve teşviklerde var.

ÜÇÜNCÜ OLARAK OLMAZSA OLMAZ NÜKLEER SANTRAL İNŞAALLAH OLACAK ARTIK.

Elektrik meselesini böyle hallettikten sonra gelelim ceyranlıya yani troleybüse.

Metrobüs hattı bu konuda güzel bir çalışma olabilirdi.

Ama ben dizel motorlu bir ceyranlıdan yanayım.Çünkü muhtemel kesinti ve arızlarda seferlerin aksamaması halkın ve idarecinin bu araçları tutması için şart.

Akülüye soğuğum.Çünkü Semih anlatmıştı aküyle azami 45km./saat yapıyor akülüler,eminimki yokuşta bayağı düşüyor bu hız ve enerji sarfiyatıda daha çok oluyor.Uzun süreli kesinti ve arızalarda akülerde yetmeyecektir bence.

Elektrik motorlarıda büyük ölçüde yerli yapılabilir bizim oldukça iyi sarım ustalarımız var.

Ceyranlı umumi değilde bazı yerlerde sıcak baktığım bir hadise.Bu arada ben troleybüs yerine halk arasında eskiden elektriğe denilen ceyran kelimesinden türettiğim CEYRANLI diyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Pzt, 2009 09:05

Nükleer santral hatasına düşülmese, çok büyük avantaj olur. Şaşıyorum yani, buna insan nasıl sevinir, nasıl inşaallah der diye. Belki, hayatımın bugüne kadar yaklaşık her günü büyük nükleer santrallarla ve ona göre de ihbarlarıyla, problemleriyle, zorluklarıyla geçtiği için, başka türlü görüyorum. Burası Pırtistan değil, Almanya. Komşularımız da Fırtistan değil, Fransa, İsveç ... ama santralları ciddî, ama çok ciddî arızalar yapıyor. Ukrayna diye başlasaydım, aaa bak ama orası Pırtistaaaan derdi herkes. Yok, en üstünleri bile püeynir gemilerini faresiz tutamıyor! Ama sakın! Sakın güzelim Anadolu'ya böyle bir atom ihaneti yapmayın, canınıza, çayınıza, her yerinize okur! Yani, bambaşka bir bölücülük faktörü tanır millet. Aman ha! Bu işte 1986'da canımıza okundu, 90'larda, şu anki onyılda, her zaman ve her yerde bir ikaz, ihbar, zırt pırt var. Pis bir şey. Otobüsü daha durağa yanaştıramıyoruz, şimdi bunu dünyada en iyi biz mi yapacağız? İnsanoğlu bu konuyu hiç bir yerde beceremez. Becermemeli de.

B. Alabay

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön