ist-L.09 » Troleybüs- çevreci ve modern ulaşım aracı

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Haz Çrş, 2009 15:04

bİZ TROLEYBÜS ÇALIŞTIRMAK İÇİN DEĞİL 100 milyonluk müreffef Türkiye için santral istiyoruz.

İkincisi Katı atık meselesini halledemeyen demişsiniz?İstanbul halletti bunu bilmenizi isterim.

Nükleer santralden sanıldığı gibi tonlarca atık çıkmaz.Çıkan atık kurşun kaplama bidonlarda hususi olarak saklanacak.Bunları yumuşatma tekniğide bulundu.Üstelik bu atıkları değerlendirme üstüne çalışmalar var.Dahada enterasanı Rusya daha santral yapılmadan atığına talip olduğunu açıklamıştı çok iyi hatırlıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Haz Çrş, 2009 15:22

Başar bunu anlamaz ve diyor ya Almanya vazgeçiyor yok öyle bir şey :) halk istemiyor olabilir ama Alman hükümeti yeni santraller dahi inşa etmenin planlarını yapıyor çünkü günümüzdeki teknoloji ile sizin YENİLENEBİLİR dediğiniz ama YENİLENEBİLİRLİĞİNDEN şüphe ettiğim enerji kaynakları teknolojileriniz daha emekliyor, bana rüzgar enerjisi ile bir kenti bırak İstanbul' u küçücük Viyana' yı aydınlatabilirmisin? Hayır burada rüzgar jeneratörleri bir sürü var ama sadece altındaki tarlayı sulamak ve enerji fazlasını da köyün harcaması için kullanıyor ötesi yok. Güneş panellerini daha önce konuşmuştuk, Adana' da yaşıyorsanız sıcak su ile banyo için ideal ötesi? Yok. :) dolayısı ile bu teknolojilerin gelişmesi pırt diye olmayacak onun için daha bir 100 yıl nükleere muhtacız tüm dünya gibi.

İstanbul katı atık problemini halletti derken aslında bu da çok geç kalmış bir şey ve aslında halledemedi, siz evinizde çöp ayrıştırıyormusunuz? Hayır, ayrıştırsanız dahi bunları ayrı ayrı atacak yeriniz varmı? Hayır, bunları ayrı ayrı alacak çöp toplama sistemi varmı? Hayır. bütün bunların hepsinin cevabı hayır iken katı atık sorununun halledildiğini söyleyemeyiz bu çok hayalci bir yaklaşım olur. Bahsedilen şu çöpten elektrik üretmek işi ise bu bana çok gülünç geliyor, 50 yıl önce icat edilmiş ve artık nerede ise aşılmış bir teknolojiyi yapmak marifet değil ki, maalesef değil. Bunun 2009 da yapmak bize tabii ki bir şeyler kazandırır ama öncelikle yukarıda saydığım diğer şeyleri bir hayata geçirin, biyolojik atık, katı atık, plastik atık, kağıt atık, cam atık, bunların tam bir ayrıştırmasını kimse yapmıyor, ve bu asli iş olarak belediyenin değil halkın görevidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Haz Çrş, 2009 22:54

Esat, 1. Almanya bu konuda çok şükür geri çekiliyor. Şu an bildiğim kadarıyla sadece Hessen eyaletinin başkanı senyor Koch "istiyor", ama istemesi ne kadar yeter ... burada halk bu konularda çok güçlü. Nitekim o "Atomkraft? Nein danke!" öyle boş lâf değildi, bayağı da ciddiye alınıyor. Rüzgâr enerjisi hakkında pek bir şey anlatamam, bilgim az, şahsen de o rotorları sevmiyorum. Ama ... 2. o bahsettiğin "güneş panelleri" güneş paneli değil, fotovoltaik ve ayna paneli. Güneş paneliyle su ısıtabilirsin, belki biraz daha da fazla yapabilirsin, ama o Sahara'da plânlanan biraz başka. 3. Arkadaşlar, o "atıklar" sandığınız kadar ucibuci şeyler değil! Galiba onun ışın ve zehir tehlikesi pek tanınmıyor. İstanbul'u yok etmek için sizce kaç gram plütonyum gerekir? Pis, yanmış üranyum çubukları piş zehirli kurşuna sokulduktan sonra (kim sokacak? metrobüsçü mü? dolmuşçu mu? minibüsçü mü?) problem bitti mi? He, öyleyse, Almanlar o kadar gerizekâlı mı? Burada "sondurak" bir tuz galerisine su sızdığından neler oluyor, biliyor musunuz? 4. Burada alternatif olarak yeraltı ısısı da kullanılıyor, deneysel henüz, ama ... Ve 5. Türkiye için ilginç olabilecek tekniklerden bir tanesi de gelgit ile işleyen deniz enerji santralleri. Yapılabilecek o kadar şey var. Ama diyorum, ilki: tasarruf nedir, öğret; elektrik sarfiyatını indirt; tüketime karşı çık; izolasyon nedir, öğret ...
Atom santrali ... ne güzel çözüm. Ne hayal ve ne ölümcül bir yol. Bir hata! Ve ortalık yok oluyor. Bunu daha çakamadınız galiba.

B. Alabay

Rıdvan ERGÜN
Aylık Paso
Mesajlar: 36
Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16

Mesaj gönderen Rıdvan ERGÜN » 18 Haz Prş, 2009 09:53

83 filo numaralı troleybüs eski aksaray göbeğini dönerken

Resim[/url]

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 08 Ara Sal, 2009 00:12

İstanbul Ankara ve İzmir'de bir zamanlar trolleybüsler vardı,bunlara ait burada hiç bilgi ve resim yok, bu konuya biraz eğilmek iyi olacak:
Resim
Ankara MAN trolleybüsü. Türkiye'nin ilk trolleybüs işletmesi 1947-1986 yılları arasında toplam 66 araçla çalışmış
Resim
İzmir'den körüklü bir Fiat Viberti trolleybüs, İzmir'de tramvaylar 1954 yılında kaldırılınca bu sistem kurulmuş ve 1992 ye kadar (1986 da İstanbul'dan gelen 76 tane ile birlikte) çalışmış.
Resim
ve İstanbul'un emektar Ansaldo trolleybüsleri,bunlar da 1961-1986 yılları arasında 100 + 1 de yerli "Tosun" toplam 101 adet olarak çalıştılar.
Bu trolleybüsler daha sonra İzmir'e gönderildi ve nasıl olduysa bugüne bir tanesi sağlam olarak ulaştı,Eshot işletmesinin hurdalığında bulunan bu eşsiz araç restore edileceği günü umutla boynuzları sökük halde bekliyor...
Fotolar Alessandro Albe kolleksiyonundan.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ara Sal, 2009 11:51

Sagolasin. Bu konuya hakikaten gereken itina ile bakmiyoruz. Ama sasiyorum, Basel kenti (Isvicre) bile simdi son troleybüs hatlarini kaldiriyor gibi. Nedenini anlayamadim. Garip. Ama sanki tramvay daha iyi gibi bakiliyor (ise bak).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Sal, 2009 12:07

Hayret neden acaba? Bunca geçen yıla rağmen Troleybüs teknolojisinin halen yerinde saymasından kaynaklanıyor olabilirmi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ara Sal, 2009 20:20

E olsa bile, otobüs otobüstür, simdi o elektrigi yukaridan alip herhangi bir avantaji varsa, sagolsun. Öte yönden bu konuda da bazi modern gelismelerden duymustum. Da ... eski sistemleri öyle yeni araclarla donatirlar mi, yoksa yeni sistemler olusursa mi öyle olusur, onu bilmem.

Hadi, ben Laibach'i seyretmeye gidiyorum ...

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 17 Ağu Sal, 2010 08:13

Troleybüs belli yerlerde kullanışlı.Mesela metrobüs hattında olur aslında bizim.Çünkü 70km./saat hızı aşamaması(geçenleri olabilir Semih bilir),arşelerin bazı yerlerde çıkıvermesi v.s sebeple çok kullanışlı değil.Ama bazı yerlerde sessiz oluşu ve egzos salınımı olmayışından dolayı avantajlıdır.Mesela suriçi yayalaştırması artacak zamanla,her yere metro-tramvay olamayacağına göre bence en uygunu troleybüs orayada.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Ağu Sal, 2010 08:22

Yok, orada teller rahatsız eder. Orada, olsa olsa, enerjiyi alttan veya akümülatörden alan araçlar işler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Ağu Sal, 2010 10:03

Yeni nesil troleybüslerin eskilerine oranla çok daha kuvvetli ve çok daha çevreci motorlara sahip oldukları bir gerçek bunu göz ardı etmemek gerekiyor, fakat yine bir iki yerde okuduğuma göre bu araçların arşe dediğimiz pantograf sisteminde yine sorunlar yaşanıyormuş, tabi eskisi gibi sık ve gerçekten sorunlu olmayabilir ama bu bir sorun.

Tellerin rahatsız etmesine gelince, bana göre metrobüs yolunda teller kimseyi rahatsı etmez ama bir troleybüs sisteminin katener hattını kurmak için çok fazla direk dikilmesi gerekecek bu da -bana göre- çok fazla E-5 ile etkileşimli kaza olan bir yolda, ölümlü kaza riskini iki katına çıkartıyor. Metrobüs hattına troleybüs kurulumu kolay olabilir ama gereklimidir? Orada alınan otobüsler E-5 haricinde nerede kullanılabilir? (boy açısından) Metrobüs şu anda gayet iyi işleyen bir sistem, bozup troleybüs ya da tramvay yapmak mantıklımıdır? Konunun o açılarından ele alınması bence daha doğru, yoksa neden olmasın. Dediğim gibi yeni nesil troleybüslerin sorunları daha az, artıları da var.

Akümülatörlü araçlar demişsin Başar ama, geçende ben biraz dalgaya alarak eleştirmiştim, mevcutta sadece akü ile çalışan motorlar bizim rampaları çıkacak torku sağlayamıyor bildiğim kadarı ile, troleybüs çıkabilir çünkü onun için akü ile değil direkt enerji ile çalışan bir cer motoru var bu farklı. Akülüler ise hep hibrit araçlar, rampaya geldimi ve mazota gitsin.

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 18 Ağu Çrş, 2010 14:10

Metrobüs hattına fazla direk dikmeye gerek yok,zaten tenvir direkleri var.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön