ist-L.09 » Troleybüs- çevreci ve modern ulaşım aracı
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Esat, ben rahatsız eden telleri sadece suriçi, Sultanahmet için demiştim. Metrobüs yolunu bilemem. Olsa olsa, aslında hakikaten ray döşemeli, ama köprüyle zor herhâlde. Bu konuda fikrim yok.
En son alabay tarafından 18 Ağu Çrş, 2010 15:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Tramvay hatlarında katener yokmu?Bazı direler dikilmiyormu?
Suriçi engebe durumu,yolcu yoğunluğu ve yerleşim gözönüne alınırsa yayalaştırma arttığında inşaallah vatandaşa alternatif sunmak lazım ve tramvayın alanı kısıtlı yere yapabilirsin.Troleybüs burada sessiz oluşuyla güzel çözüm olur.
Ama şehir çapında yaygınlaşsınmı dersen hayır,o kadar kullanışlı olmaz.
Suriçi engebe durumu,yolcu yoğunluğu ve yerleşim gözönüne alınırsa yayalaştırma arttığında inşaallah vatandaşa alternatif sunmak lazım ve tramvayın alanı kısıtlı yere yapabilirsin.Troleybüs burada sessiz oluşuyla güzel çözüm olur.
Ama şehir çapında yaygınlaşsınmı dersen hayır,o kadar kullanışlı olmaz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İsmail Bey, sur içine troleybüs olmasın demedim, ya da şöyle ifade edeyim. Orada bazı çevreler tramvay teline katlanamazken buna hiç katlanamaz dedim, yoksa tabii ki misal Yenikapı-Fatih gibi bir aksta tramvay çalışmaz troleybüs idealidir, aklıma rampa orası geldi orayı yazdım benzer bir sürü yer bulunabilir. Bana Sur içini arabalardan kurtarında nasıl olursa olsun
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=625
Bu verdiğim bağlantıda yeterince anlatmıştım, isterseniz katenersiz sistem ile ilgili görüşlerinizi oraya aktarın derim. Güvenlik ile ilgili bir sıkıntı yok, sistem güvenli bir şekilde işletiliyor. Troleybüste böyle bir sistem ise henüz yok diye biliyorum çünkü troleybüsler lastik tekerlekli olmanın dezavantajı ile topraklamayı yerden değil üstten yapmak durumundalar yani iki tane pantograflarının olma nedeni bu zaten.
Bu verdiğim bağlantıda yeterince anlatmıştım, isterseniz katenersiz sistem ile ilgili görüşlerinizi oraya aktarın derim. Güvenlik ile ilgili bir sıkıntı yok, sistem güvenli bir şekilde işletiliyor. Troleybüste böyle bir sistem ise henüz yok diye biliyorum çünkü troleybüsler lastik tekerlekli olmanın dezavantajı ile topraklamayı yerden değil üstten yapmak durumundalar yani iki tane pantograflarının olma nedeni bu zaten.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İlginç, benim hep söylediğim tabelâ sistemi varmış bunlarda, utca (utsaa) sokak demek.
Bir de merak ettim, acaba hâlâ İkarus var mı, troley tipi varmış, gördük. Ama şöyle ki, Pragta ve Berlinde de (doğuda) vardı bunlar, Prag biraz İstanbul gibiydi (ses bakımından), ama Berlin İkarusları acaip temiz, gürültüsüz ve sarsıntısızdılar. Ama modeller İstanbulun (eski) İkarus tipleriyle aynıydı. Fark sadace bakım mıydı acaba, yoksa başka farklar da mı vardı? Bu açıdan Budapeşteyi merak ettim.
Bir de merak ettim, acaba hâlâ İkarus var mı, troley tipi varmış, gördük. Ama şöyle ki, Pragta ve Berlinde de (doğuda) vardı bunlar, Prag biraz İstanbul gibiydi (ses bakımından), ama Berlin İkarusları acaip temiz, gürültüsüz ve sarsıntısızdılar. Ama modeller İstanbulun (eski) İkarus tipleriyle aynıydı. Fark sadace bakım mıydı acaba, yoksa başka farklar da mı vardı? Bu açıdan Budapeşteyi merak ettim.