ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Çrş, 2013 08:00

Başkan Kadir Topbaş metrobüs - metro mevzusuna son damgayı vurdu, bu hali ile doğru anlamışız demek ki, metrobüs kalıyor aynı/benzer güzergahta metro yapılacak.
Metrobüs kalacak, hizmet vermeye devam edecek ama aynı güzergahta metro sistemini de kuracağız"dedi.
http://www.dunyabulteni.net/?aType=habe ... eID=280647

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 20 Kas Çrş, 2013 22:37

Metrobüs kaldırılmaz. Beylikdüzü - İncirli - Kazlıçeşme - Sirkeci hattı inşa etsinler. Boğaz'ı geçmek için trilyonları dökmesinler. O parayla alternatif güzergahları inşa etsinler. Metrobüsün yoğunluğu 1/3 oranında azalsa zaten hem karlı hem de sıkıntısı azalmış bir sistem haline döner.
Metrobüs'ün altına metro inşa etmek yapılmış kaldırımı bozup yeniden yapmaktan farksız.
Ki ben artık Kadıköy - Kartal metrosuna para gömüleceğine Kadıköy ve Üsküdar -Harem yönlü iki ucu olan ve Gebze'ye değin D100 Karayolu'ndan uzananan bir metrobüs hattı yapılsa çok daha işlevsel olabilirmiş diye düşünüyorum. Artan parayla başka bir acil hat da finanse edilebilinirdi.
Belki de Sabiha Gökçen'e metrobüs veya Marmaray uzatılabilirdi diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Kas Prş, 2013 07:39

M4 ilk zamanlar kötü göründü ama şu anda 200 bin sınırında aşağı yukarı oynuyor, bence yolcu sayısı gayet hızlı yükseldi M2 de çok uzun zaman beklendi 200 bin :) tabii ki önerin maliyet ve belki de trafiğe katkı anlamında daha iyi bencede, metrobüs hattı D100 üzerinden otobüs eksilmesi de yapardı, metro ile böyle bir değişiklik oldu mu bilmiyorum yalnız.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Pzt, 2016 10:37

Bu konu ile ilgili bir de başlık vardı diye hatırladım ama bulamadım bu yüzden buraya yazıyorum. İETT nin yeni genel müdür Arif Emecen önümüzdeki yıl yeni metrobüs hatları için çalışmalar yapacakları yönünde bir beyanat vermiş, tabi henüz bir güzergah ipucu verilmemiş ama bakalım bu sözler ne getirecek.

http://www.rayhaber.com/2016/09/metrobu ... i-bitiyor/
Habertürk Gazetesi’ne konuşan İETT Genel Müdürü Arif Emecen, mevcut metrobüs hattından çıkacak olan körüklü otobüslerin kent içi taşımacılığında kullanılmaya devam edeceğini ve gelecek yıldan itibaren İstanbul’da D-100 karayolu dışında da yeni metrobüs hatlarını devreye almak için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cum, 2017 17:12

http://www.haber7.com/guncel/haber/2435 ... apatiliyor

İBB'den yapılan açıklamada, "İncirli Metrobüs İstasyonu bu gece 00.00'dan yarın sabah 10.00'a kadar bakım - onarım çalışması nedeniyle kapalı olacaktır." denildi.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen kenanmar » 23 Şub Cmt, 2019 13:45

Haramidere'de metrobüs kazası: Yaralılar var
Haramidere metrobüs durağındaki kaza saat 13.00 sıralarında meydana geldi. Durakta duran metrobüse arkadan gelen metrobüs çarptı.
Kazada bazı yolcular hafif yaralandı.
Yaralı yolculara gelen ambulansta ayakta müdahale edildi.
Kaza nedeniyle metrobüs seferlerinde aksama yaşandı.
Hasarlı araçların çekilmesinin ardından seferler normale döndü. https://bundle.app/zfKtsnBi

Beylikdüzü’nden rampa aşağı Güzelyurt - Haramidere’ye inerken bu herhalde kaçıncı Metrobüs kazası haberi. İlk yapıldığında da mantıksız bir biçimde Haramidere -
Beylikdüzü arasındaki rampayı törpülemeden yaptılar, halbuki Beylikdüzü Belediye Metrobüs Durağı için zemini kazıp bat-çık yaptılar ve üst tarafta geniş bir beton meydan oluşabildi. Ya Saadetdere - Güzelyurt durağı arasına köprü yapılacaktı ya da Haramidere’den Beylikdüzü’ne çıkan rampa zemin seviyesini aşağıya çekip kolaylıkla halledilecekti. Artık Metrobüs tıkanıyor. Beylikdüzü merkez durağından sonra zaten dolmuş oluyor buna Güzelyurt - Haramidere - Saadetdere - M.Kemal - Cihangir yolcusu da eklendi mi içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Tüyap’tan 2’li olarak kalkan öndeki araç boş arkadaki dolu kalkmalı ki önlerine çıkacak yoğunluğu bir nebze azaltsın, hafta içi gündüz haftasonu günün çoğu saatinde yoğun bir kalabalık var. Otobüse bedava insan bindirmek büyük hata en azından 50 kuruş olabilir, bu haliyle hastane-altın günü-kahvehaneden/sohbetten-kahvehane/sohbete giden teyze ve amcaların doldurduğu bedavaya çalışan ama gerçekten ihtiyacı olanların da (özellikle hafta içi 10-16 haftasonu genelinde) kullanırken eziyet çektiği bir sisteme döndü, Topkapı’da metrobüs ilk inşa edildiğinde yapılan çember yol vardı metrobüsler geriye dönebilsin diye onu alıp Haramidere’ye koysunlar 34C’yi de Zincirlikuyu-Haramidere arası çalıştırsınlar İnanıyorum ki çok da verimli olacaktır, Çünkü Cevizlibağ’daki yığılma önlenemiyor.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen kenanmar » 03 Tem Çrş, 2019 19:17

En Sonunda Beykent durağı ismi verilebilmiş, neyin ve kimin inadıydı ben de merak ediyorum. Altunizade’te 2.5 dk da bir boş otobüs yollamak yetmez yoğun saatlerde 1 dk olmalı. Gece 22:00-01:00 arası Cuma-Pazar geceleri de daha yoğun olmak üzere Metrobüse talep sanılandan çok, Zincirlikuyu’da yoğunluk oluşuyor her gördüğümde. Kadıköy’den metrobüs dolu dolu geliyor gece geç saatte bile. Esenyurt - Sultanbeyli metrobüsünü de acilen yapsınlar mevcut hali ile metrobüs şişip patlamış durumda klimalar peronlar yetmiyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 01 Kas Cum, 2019 12:51

Bilmiyorum, daha önceki maratonlarda da oluyor muydu, ama bu sefer bir uygulama dikkatimi çekti: Metrobüs, FSM Köprüsü'nden çalışacakmış..

Haber: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36023
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Spor İstanbul tarafından 3 Kasım Pazar günü “İstanbul Senin, Durma Koş” sloganıyla düzenlenecek 41. Vodafone İstanbul Maratonu’nda yollar araçlara bir süre kapatılacak. Dünyada iki kıta arasında koşu imkanı sunan tek maratonda bu eşsiz deneyimi yaşamak isteyenler için açılacak.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün Anadolu Yakası tarafında sabah 08.45 itibari ile ilk startın verileceği yarışta, koşular 15 dakika aralıkla 3 ana kategoride gerçekleşecek. Maraton (42,195 km) koşusu Sultanahmet’te, 15 km koşusu Yenikapı’da ve Halk Koşusu (8 km) ise Vodafone Park’ta sona erecek.

TRAFİĞE KAPANACAK YOLLAR

3 Kasım Pazar günü saat 03:00 – 15:00 arasında parkur güzergâhları ve bu güzergâhlara çıkan tüm yollar, saat 03.00 ile 15.00 arasında trafiğe kapalı olacak.

Metrobüs hattı Zincirlikuyu – Söğütlüçeşme ve Söğütlüçeşme – Zincirlikuyu arasında FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ güzergâhı ile seferlerini gerçekleştirecek.

Kullanıcı avatarı
yakupfurkan24
Aylık Paso
Mesajlar: 115
Kayıt: 07 Ağu Prş, 2014 14:51

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen yakupfurkan24 » 03 Kas Pzr, 2019 04:46

Engin Y yazdı:
01 Kas Cum, 2019 12:51
Bilmiyorum, daha önceki maratonlarda da oluyor muydu, ama bu sefer bir uygulama dikkatimi çekti: Metrobüs, FSM Köprüsü'nden çalışacakmış..

Haber: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36023
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Spor İstanbul tarafından 3 Kasım Pazar günü “İstanbul Senin, Durma Koş” sloganıyla düzenlenecek 41. Vodafone İstanbul Maratonu’nda yollar araçlara bir süre kapatılacak. Dünyada iki kıta arasında koşu imkanı sunan tek maratonda bu eşsiz deneyimi yaşamak isteyenler için açılacak.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün Anadolu Yakası tarafında sabah 08.45 itibari ile ilk startın verileceği yarışta, koşular 15 dakika aralıkla 3 ana kategoride gerçekleşecek. Maraton (42,195 km) koşusu Sultanahmet’te, 15 km koşusu Yenikapı’da ve Halk Koşusu (8 km) ise Vodafone Park’ta sona erecek.

TRAFİĞE KAPANACAK YOLLAR

3 Kasım Pazar günü saat 03:00 – 15:00 arasında parkur güzergâhları ve bu güzergâhlara çıkan tüm yollar, saat 03.00 ile 15.00 arasında trafiğe kapalı olacak.

Metrobüs hattı Zincirlikuyu – Söğütlüçeşme ve Söğütlüçeşme – Zincirlikuyu arasında FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ güzergâhı ile seferlerini gerçekleştirecek.
15 Temmuz Şehitler Köprüsü kapalı olduğunda genelde bu şekilde çalışıyor metrobüs hattı. Zincirlikuyu Metrobüs duraklarından kalkıyor. Zincirlikuyu-Levent-FSM-Kavacık-Çakmak Köprüsü-Göztepe Köprüsü-Uzunçayır-Fikirtepe-Söğütlüçeşme gidiş-dönüş güzergahını kullanıyor. Söğütlüçeşme'de Kadıköy Belediyesi'nin etrafından, Zincirlikuyu'da Balmumcu Altgeçidi'nin üstündeki adadan dönüyor ve hiçbir şekilde metrobüs hattına girmiyor. Genelde de ya 34Z numarası ile ya da numarasız olarak çalışıyor. Daha önce bu şekilde kullandım ondan dolayı biliyorum.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Kas Prş, 2020 21:45

Metrobüs filosuna 300 yeni otobüs: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37416
Metrobüs filosunu yenilemek ve kapasitesini artırmak için gelecek yıl 300 tane yüksek kapasiteli ve güvenlikli otobüs satın alacaklarını ifade eden Bilgili, “Bu yatırımla, metrobüsteki mevcut yoğunluğu azaltmayı hedefliyoruz. Bu sayede hem ekonomik ömrünü zaten tamamlamış olan mevcut metrobüs filomuzu kısmen yenilemiş hem de yolcularımızın konfor ve güvenliklerini arttırmış olacağız” dedi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 584
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen Edil Arda » 14 Kas Cmt, 2020 11:48

Muhtemelen klasik markalardan biri tercih edilecek.
Bari Otokar falan olsun.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-MB.07 » Metrobüsten Haberler

Mesaj gönderen alabay » 14 Kas Cmt, 2020 13:01

Aslında bu hatta büyük çıftkatlıların* çalışması da mantıklı olurdu. Üstte uzun yol gidecek, altta kısa yol gidecek insanlar olurdu. Çok kısa aralıklarla işleyen hatlar ile olurdu bu. O ilk başta devreye giren Van Hool’ler ne oldu?

* Berlin’de son senelerde MAN Lion’s City¹ çiftkatlılartı işledi ve hâlâ işliyor … ama normal kent trafiği için çok fazla büyüktüler. Yeni nesil çiftkatlılar İskoç Alexander Dennis (ADL) yapımı, biraz daha kısa, ama yine üç akslı olacak. İşte bu gibi üç akslı, acaip kocaman araçlar Metrobüs işletmelerinde çok işe yarardı. Yanılmıyorsam, Almanlardan ve İskoçyalılardan başka Çinliler de bu tarz büyük araçlar imal ediyorlar. Ama kalite açısından farkları bilmiyorum.

¹ https://de.wikipedia.org/wiki/MAN_Lion% ... -03-15.jpg
² https://imgr1.eurotransport.de/Enviro-5 ... 251150.jpg

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs Genel Konular” sayfasına dön