ank-M.02 » Ankara Metro Araç İhalesi Sonuçlandı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-M.02 » Ankara Metro Araç İhalesi Sonuçlan

Mesaj gönderen Esat » 16 May Çrş, 2012 18:06

Ankara metro araçları için 5 Mart 2012 tarihinde yapılan ihaleye, CSR Electric Locomotive (Çin), CAF SA (İspanya), Hyundai Rotem (Kore) olmak üzere 3 firma teklif vermiş, Siemens firması da teşekkür mektubu göndermişti. Teoride ve pratikte gördüğümüz üzere Çinliler düşük fiyatları ile yine bir ihaleyi kazandılar. Benim anlamadığım sadece düşük işçi maliyeti bu Çinlilerin böyle fiyatlar vermesinde etkenmi gerçekten yoksa hammadde gibi başka faktörleride ucuzamı kapatıyorlar, çünkü geriye sadece kaliteden taviz vermeleri ihtimali kalıyor ki umarım bu sefer doğru düzgün denetimli bir iş yaparız teslimatta (hiç sanmıyorum)

http://www.lojiport.com/haberdetay/Dev- ... anin/33673
İhalede 391 milyon 230 bin dolar ile en düşük teklifi Çin firması CSR Electric Locomotive verirken, İspanyol CAF firması araçların yapım işi için 321 milyon 829 bin 20 avro, Kore firması Hyundai Rotem ise 511 milyon 140 bin 244 dolarlık teklif vermişti.

İhale komisyonu, yaklaşık 2 aylık bir inceleme ve değerlendirme sürecinin ardından, Tandoğan-Keçiören, Kızılay-Çayyolu ve Batıkent-Sincan metro hatlarında kullanılacak 324 aracın yapım işini, 391 milyon 230 bin dolarla en düşük teklifi veren Çin firması CSR Electric Locomotive Co. Ltd'nin üstlenmesini kararlaştırdı.

CSR Electric Locomotive, sözleşme imzalandıktan 20 ay sonra 15 araçlık partiler halinde ilk teslimata başlayacak. Araçların tamamının 32 ay içerisinde teslim edilmesi bekleniyor.

Metro araçlarının ilk 75'inde en az yüzde 30 yerli katkı payı öngörülürken, kalan bölümünde ise yerli katkı oranı yüzde 51 olacak. Araçların ilk teslimat süresi, Kızılay-Çayyolu ve Sincan-Batıkent metro hatlarının yapım işinin bitirilmesine yetişecek.
Bir de şu yerli katkı payını göreceğiz bakalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ağu Prş, 2012 13:11

CAF firmasının ihale yaptığı itiraz KİK tarafından reddedilmiş ve Çinli CSR firmasına ihalenin verildiği bildirilmiş.

http://www.rayhaber.com/ankara-metrosun ... n-gelecek/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ağu Pzt, 2012 20:12

Vay vay vay vay araçta ne teknik özellikler varmış, bir kere daha ağzım açık kaldı, teknoloji ötesi, dünyada daha iyisi yok.

http://networkedblogs.com/AVnau
Alt Yapı Yatırımları Genel Müdür Vekili Metin Tahan, yeni metro araçlarında, araç içi yolcu bilgilendirme ekranları, güvenlik için CCTV kameraları, vagon aralarında birbirine geçişi sağlayan körükler, sesli anons sistemi, fiziksel engelliler ve bebek arabaları için özel alan, LED lambalarla konforlu araç içi aydınlatma, konforlu ve teknolojik sürücü kabini, elektrikli kapılar, yağ kullanılmayan yeni vagonlar, ısıtma, soğutma, havalandırma sistemleri, dinamik fren sisteminin olacağını anlattı.
Bak şuna ya liste yapmadan rahat edemeyeceğim
  • araç içi yolcu bilgilendirme ekranları,
    güvenlik için CCTV kameraları,
    vagon aralarında birbirine geçişi sağlayan körükler,
    sesli anons sistemi,
    fiziksel engelliler ve bebek arabaları için özel alan,
    LED lambalarla konforlu araç içi aydınlatma,
    konforlu ve teknolojik sürücü kabini,
    elektrikli kapılar,
    yağ kullanılmayan yeni vagonlar,
    ısıtma,
    soğutma,
    havalandırma sistemleri,
    dinamik fren sistemi
Maşallah yok yok.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

CAF itiraz ediyor...

Mesaj gönderen Kamil16 » 24 Şub Pzr, 2013 16:42


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 16:55

Gazetelerin "yolsuzluk" şeklinde başlık atmasını doğru bulmadım ama CAF gerçekten bu işin peşini bırakmaya niyetli değil, sonuçta sektörde işler kızışık, aslında çok iş var ama uzakdoğulu üreticilerin pazarda yayılmaları Avrupalı üreticileri zora sokuyor, doğal olarak adamlarda uğraşıyorlar. Türkiye'nin işleri Çinlilere gözü kapalı veriyor gibi olmasını bende doğru bulmuyorum, hiç hoşuma da gitmiyor, her ne kadar Çin de paran varsa kaliteli mal da var anlayışını çok kişi dile getirsede ben buna katılmıyorum, işin başında durursan kaliteli mal var orada diğer türlü yok, o yüzden iptal edilse ihale zerre kadar acımam.

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesaj gönderen ÖmerYILMAZ » 24 Şub Pzr, 2013 18:17

6 adet vagonun üretimi devam ediyormuş.

Ayrıca yıllardır bitmek bilmeyen Ankara'daki metro projelerinin vagon ihalesi yüzünden bir 3-4 yıl daha gecikmesini istemem.
Eminim ki Ankaralılar da istemez.

İhaleyi alan firma galiba İzmir Metrosunun da yeni vagonlarını yapmıştı. Araçları güzel de görünüyordu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Şub Pzr, 2013 20:18

ÖmerYILMAZ yazdı:6 adet vagonun üretimi devam ediyormuş.

Ayrıca yıllardır bitmek bilmeyen Ankara'daki metro projelerinin vagon ihalesi yüzünden bir 3-4 yıl daha gecikmesini istemem.
Eminim ki Ankaralılar da istemez.
Bende istemiyorum geciksin ve demiyorum da aynı şeyi daha pahalıya alalım ama işin içine Çinliler girdimi 10 kere düşünüyorum. :) Fakat şunu söylemeden geçmeyeceğim, biliyorum sıkıldınız artık ama işte hep sözünü ettiğim yarım işlerden biri daha bana göre, gerçi Ankara metrolarının her tarafı yarım oldu anca Bakanlık tamama erdirecek ya neyse :) bu yüzden yarım demekte abes kaçıyor.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 25 Şub Pzt, 2013 19:35

Esat Bey bende size katılıyorum. Yeni Zelanda'da Demiryolu işletmesi KiwiRail'de Çin'den yük lokomotifi almış. Bir yerde okumuştum makinalar sürekli arıza, problem vs. veriyormuş. Bu lokomotifleri CNR firması Dalian şehrindeki fabrikada üretiyormuş. Bu vagonlar Çin'in neresinde üretiliyor?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzt, 2013 19:58

Arıza her firmanın ürününde ortaya çıkabiliyor, yani benim "tramvayı icat eden adam yav Siemens" deyip övdüğüm firmanın ürünlerinde sorun olmuyormu, Bombardier, Alstom, hepsinin ürettiği araçlarda sıkıntılar oluyor, bunlar Türkiye'deki işletmecilerinde başına geliyor, yanlış anlaşılmasın herşeyi yazmayınca güllük gülistanlıkta değil ama ben iki şeye dikkat çekmek istiyorum,
1) Ne istediğimizi biliyormuyuz? yani otobüs şartnamesi ile raylı sistem aracımı almaya kalkıyoruz, ya da sadece aman işte kliması kamerası olsun deyip bakım, onarım ve garanti gibi süreçleri sözleşme ve şartnamelerde sallıyormuyuz?
2) Proje süreç yönetimini doğru yapabiliyormuyuz?

Bence bu iki konuda da notumuz negatif, dolayısı ile aldığımız bir araçta sorun çıkınca da çok afedersiniz kucağımızda kalıyor, niye yukarıda söylediğim sebeplerden, hat yok araç var, araç var hat yok. Garanti süresi bitti benim işim olmaz diyor adam, niye çünkü düzgün bir şartname ve sözleşmen yok falan filan. Genel örnekler veriyorum ama bunlar bizim işletmecilerin başına gelen ve gelebilecek standart işler. Bugün bir havayolu şirketi koca Airbus un uçaklarını hangara çekip tazminata gidebiliyor, neden? En ufak hata o şirketin batması demek, sorumlu kim? Ya da gördük arap ülkelerinden biri değilmiydi yazdım adamlar trenleri kabul etmedi, ben beğenmem o herifleri iyi kötü anlamışsınızdır ama bak, almıyorum kardaş sözünü yerine getir restini çekti, bunun keş paran olması ile çok alakası yok, taksitle de alsan elindeki kağıda bakar iş. Belki aptalca ama basit bir kıyas, elektronik cihaz aldınız sorunlu çıktı, hadi gidinde çok menşur bilgisayar mağazalarında hık diye değiştirin, geçmişte kendim iyi örneklerde yaşadım, kötülerde ama daha yeni bir iki tanıdığımın başına gelenler ve şikayet sitelerinde okuduklarım var, bizde ticarete bakış açısı ile biraz alakalı, sözleşmede kim kendine yonttu ise o haklıdır :) ama biz alırken kendimize yontmayı bilmiyoruz maalesef.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 25 Şub Pzt, 2013 20:37

Of Esat Bey fren biraz, çok atarlısınız. Ben sadece okuduğum birşey yüzünden bunu belirtmek istedim. Yani Çin malları malum. İşte bir sorun çıkar yaparsınız başka yerden hata verir yaparsınız düzeltirsiniz bu sefer farklı bir sorun. En azından Avrupalılar bir hata olduktan sonra o hata fabrikasyon hatası mı yoksa kullanıcı hatası mı araştırıp eğer fabrikasyon hatası ise araçlarını geri çekmeyi biliyorlar.Mesela toyota Avrupa değil ama Japon; otomobillerinde bir hata yüzünden tüm araçlarını geri çekmişti. Ancak böyle birşey Çinde olsa olabilir miydi? Hiç sanmıyorum. Siz naaptınız öyle bir yakınınızdan girdiniz bilgisayar parçasından çıktınız :D Alooo demiryolu burası :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Şub Pzt, 2013 20:51

O zaman özet geçeyim, sokaktaki adam ne ise bu işleri yönetenlerde o. Alışveriş yapmayı bilmiyoruz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Cum, 2013 13:05

Buyuralım burdan yakalım, ya daha geçen gün fabrika yapıcaz Türkiye de metro yapıcaz diye temel atmadı mı bunlar? Onlar temel atmış başkaları da suç atmış, haber 17 Nisan tarihli
Ankara metrosunun 324 metro aracı alım ihalesinde 3 firma teklif vermiş, ihaleyi Çinli CSR Electric Locomotive kazanmıştı. 324 vagonluk Ankara metrosu araç alım ihalesinde Çinli firmanın teklifi 391 milyon dolar olmuştu.
Ancak ihale sonrası gündeme gelen iddialar, ihalenin akıbetini değiştirdi. İhaleye katılan İspanyol Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles SA, Çinli CSR Electric’in araçlarında işletme problemleri yaşandığı, güvenlikle ilgili istenilen belgeleri dosyasında sunmadığını ve bu haliyle Ankara metrosunda insanların can güvenliği ve emniyetinden ödün verileceği iddiasıyla konuyu Kamu İhale Kurulu’na taşıdı. KİK ise kendi içinde aldığı tartışmalı bir kararla “İhaleye devam edilebilir” dedi. Karara KİK üyesi Ekrem Demirtaş “Bu ihale iptal edilmeli” yazısı verdi.
Construcciones firması, sonra konuyu mahkemeye taşıdı. Önce Ankara 3. İdare Mahkemesi’ne başvurdu ancak yürütmeyi durdurma talebi reddedildi. Ardından başvurulan Ankara Bölge İdare Mahkemesi “yürütmeyi durdurma kararı” aldı. Mahkeme kararında, ihaleyi kazanan firmanın güvenlik ve diğer konulardaki belgeleri komisyona sunmadığı ve buna rağmen ihaleyi kazandığı tespitine yer verdi. Bu durumda ihalenin devam etmesinin “davacının telafisi güç ve imkânsız zararına yol açabileceği” saptamasında bulunan mahkeme, “Dava sonuna kadar ihaleyle ilgili yürütmenin durdurulmasına” karar verdi. Mahkeme, Kamu İhale Kurulu’na da “Gereğini yapın” dedi. Kamu İhale Kurulu’nun bu karar sonrasında geçen günlerde ihaleyi tekrar incelemeye aldığı ortaya çıktı. Kurulun bundan sonraki süreçte, mahkeme kararı doğrultusunda ihaleyi iptal etmesi bekleniyor.
İhaleyle ilgili tutanaklar, Çinli firmanın sunmadığı belgeler arasında vagonların güvenliği açısından önemli olan “tüm fren modları için komple fren hesaplamalarının” da bulunduğunu gösteriyor.
Read more: http://www.lojiport.com/cin-mali-vagon- ... z2QuEmq4HE

Amaannnnn nolacak canım, altı üstü fren hesaplamaları yokmuş, Çinliler kalabalık bilgisayara ihtiyaçları yok bunu hesaplamak için 3 güne hesaplar gönderirler, 100.000 kişi adam başı 5 toplama 3 çıkarma 7 bölme 6 çarpma işlemi yaptımı süper bilgisayardan iyi. Pis herifler, bu heriflerin dünya ağırlığı sevabı olsa deseler ki Esat bedava verecekler alırmısın, tövbe almam, ha bilmeden ne mallarını alıyoruz kullanıyoruz o başka ama böyle işlerde elimde yetki olsa değil tren trenin camını bile almam bunlardan.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön