ist-L.02 » İETT Hat ve Araç İhaleleri
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Scania ile bağlayıp dünyanın en büyük kamyon firmasına çevirecek. Türkiye'de de ona göre birşeyler değişecek, dedim ya, hepsi lisans.
Ergüvan, ne güzel. Ama Otokar dedikleri Mercedes değil miydi? O zaman bir Mercedes model ismi de vardir herhâlde. Acaba bir Citaro tipi midir? Ayrıca, neden bir keresinde Mannheim'dan yüzlerce otobüs getirtiliyor, bir keresinde de hemen kapının önünde imali beceriliyor?!
Ergüvan, ne güzel. Ama Otokar dedikleri Mercedes değil miydi? O zaman bir Mercedes model ismi de vardir herhâlde. Acaba bir Citaro tipi midir? Ayrıca, neden bir keresinde Mannheim'dan yüzlerce otobüs getirtiliyor, bir keresinde de hemen kapının önünde imali beceriliyor?!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Otokar ile Mercedes' in benim bildiğim kadarı ile alakası yok, wikiye bak yazıyordur belki
İhaleye en uygun fiyat vermek ile alakalı desek, ihale dökümanında yerli üretim şartı konulması desek, bence bunlar ikinci soruna cevap olabilir diye düşünüyorum.
MAN sitesini inceledim de ortaklık falan filan ile ilgili bir şey yazmıyor, yani şöyle MAN Türkiye nin ortaklı durumu, sadece Alman MAN ın 19bilmemkaç yılında bu fabrikayı açtığı falan filan anlatılmış. Otobüs üretiminde geniş bir yelpazesi yok Lion's City lerin 12 m. likleri ile 3 kapılı sololardan üretiliyor daha çok bir kamyon fabrikası durumunda zaten seninde belirttiğin gibi Scania ile bağdaştırılarak belki daha fazla ve farklı üretime geçebilir, ben aslında otobüs yelpazesinin genişlemesini tercih ederdim.
İhaleye en uygun fiyat vermek ile alakalı desek, ihale dökümanında yerli üretim şartı konulması desek, bence bunlar ikinci soruna cevap olabilir diye düşünüyorum.
MAN sitesini inceledim de ortaklık falan filan ile ilgili bir şey yazmıyor, yani şöyle MAN Türkiye nin ortaklı durumu, sadece Alman MAN ın 19bilmemkaç yılında bu fabrikayı açtığı falan filan anlatılmış. Otobüs üretiminde geniş bir yelpazesi yok Lion's City lerin 12 m. likleri ile 3 kapılı sololardan üretiliyor daha çok bir kamyon fabrikası durumunda zaten seninde belirttiğin gibi Scania ile bağdaştırılarak belki daha fazla ve farklı üretime geçebilir, ben aslında otobüs yelpazesinin genişlemesini tercih ederdim.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Son yapılan ihaledeki 279 otobüs işinde araç teminini BMC firması kazanmış. Yerli bir firmanın kazanması tabii ki güzel bir durum, gerçi ihaleye giren firmaların çoğu zaten yerli idi galiba ve pek çoğuda iddialı bir şekilde bu işe taliptiler. Aracı biraz sitesinden ve bilenlerden araştırmak lazım gerçekten ihtiyaca cevap verecek kapasitede mi bilmiyorum, açıkçası BMC üretimi araçlardan otobüsler ile hiç deneyimim olmadı, kamyon ve kamyonet serisi ile tecrübem var onlar ile ilgili yorum yapabilirim ama yeri değil
Her ne ise BMC PROCITY serisi tam alçak tabanlı Solo araçları 14 ay içerisinde üreterek İETT ye teslim etmek üzere sözleşme imzalamış, fiyat avantajı, yerli üretim olması ile yedek parça ve yerinde bakım avantajını bir kenara bırakırsak umarım aracın üretim kalitesi ve hizmet süresinde ortaya çıkması muhtemel sorunlarda çözüm kaliteside verilir, sözleşme uyarınca 5 yıl boyunca bu araçların satış sonrası hizmetide dahilmiş.
http://www.haber7.com/haber/20111117/IE ... nlasti.php
Her ne ise BMC PROCITY serisi tam alçak tabanlı Solo araçları 14 ay içerisinde üreterek İETT ye teslim etmek üzere sözleşme imzalamış, fiyat avantajı, yerli üretim olması ile yedek parça ve yerinde bakım avantajını bir kenara bırakırsak umarım aracın üretim kalitesi ve hizmet süresinde ortaya çıkması muhtemel sorunlarda çözüm kaliteside verilir, sözleşme uyarınca 5 yıl boyunca bu araçların satış sonrası hizmetide dahilmiş.
http://www.haber7.com/haber/20111117/IE ... nlasti.php
BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş'den yapılan açıklamada, 279 adet BMC PROCITY Tam Alçak Tabanlı Şehiriçi Tip Solo Otobüsün, 14 aylık süre içerisinde üretilerek partiler halinde İETT'ye teslim edileceği, yaklaşık 160 milyon lira tutarındaki ihale ile BMC'nin yurt içinde toplu taşımacılık alanında bir ilke daha imza atmış olacağı belirtildi.
Açıklamada, ihale kapsamında, araçların 5 yıl süreyle satış sonrası hizmetinin de BMC tarafından verileceği, İETT ve BMC'nin gerçekleştirdiği projenin, Türkiye ve dünya için toplu taşımacılık alanında yeni bir model oluşturacağı vurgulandı.
Verilen bilgiye göre, İETT Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Genelgelerine uyarak, ihale sürecinde; yerli otobüs üreticileri lehine yüzde 15 fiyat avantajı uyguladı. Yerli sanayiye verilen bu destek ile İstanbul' da, yüzde yüz yerli markalı, son teknoloji ile donatılmış, Avrupa Birliği standartlarında otobüslerin hizmet vermesi sağlanacak.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ucuz iyi değil fikrine sonuna kadar katılıyorum, dediğim gibi BMC ler ile ilgili otobüs bazında bir deneyimim yok, ama geçmişte kamyon motorlu otobüsleri biliyorum :) hatta nerede ise kamyon teknolojisi idiler, bir kaç marka hatta bu şekilde üretmişti galiba. İleriye dönük karamsar bakmak istemiyorum yerli üretim diye bağırıp sonra da destek vermemek ayıp olur diye düşündüğüm için, her ne kadar asıl kazanan Avrupa'daki sahipleri olsa da bence Mercedes olmalıydı derim, sonuçta ülkemizde üretiliyor bize istihdam sağlıyor. Ya da yeni nesil M.A.N. araçlar, hepsi birbirinden güzel. İlla yurtdışı markalı olsun diye diretmek istemediğim için yerliye taraftarım ama bu iş biraz paradoks gibi. Yani yerliye destek diyorum ama yerli üretim araçları eleştiriyorum almazsan destek olamazsın, alsan başına bela alır(mı)sın?
Dediğin gibi hem biraz macera hemde şu AB uyum cart curt ayağına 2012 ye kadar alçak tabanlıya geçiş yüzünden sıkıntıyı atmak istiyorlar bence, yani hızlı üretilsin, ucuz olsun, sonuca bakalım = Elimizde alçak tabanlı filo varmı? Var. Sorun çözülmüştür. Yani günü kurtaran bir çözüm olabilir.
Dediğin gibi hem biraz macera hemde şu AB uyum cart curt ayağına 2012 ye kadar alçak tabanlıya geçiş yüzünden sıkıntıyı atmak istiyorlar bence, yani hızlı üretilsin, ucuz olsun, sonuca bakalım = Elimizde alçak tabanlı filo varmı? Var. Sorun çözülmüştür. Yani günü kurtaran bir çözüm olabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
saçma bir ifade, ne gerek var? İnsanların binebileceği kalitede otobüsler almaları yeterli, yani gerçekten alçak tabanlı, yani gerçekten içerisinde bebek arabası ve tekerlekli sandalye için işaretle bile olsa yeri ayrılmış olan, deneme yanılma teknolojili değil kendini ispat etmiş bir teknoloji ile üretilmiş, mümkün olduğunca ülkemizde üretilen, tabii bir de o alçak tabanlı otobüslere uygun alçaklıkta banket ve otobüsü yanaştırabilecek kabiliyette, pardon eğitimde otobüs şoförleri, danke Herr Bürgermeister.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Esat sen bu başlığı galiba çorba ettin. Belediye malum artık 3 kategoride otobüsle taşımacılık yaptırıyor. Halk Otobüsleri, Otobüs AŞ ve İETT.
Otobüs AŞ, ihaleler düzenleyip hatları kiralıyor ve adamlar otobüslerini alıp o hatlarda rotasyonlu şekilde çalışıyor.
Halk Otobüsleri başıboş şekilde denetimsiz, büyük minibüsler oalrak yaşamını sürdürüyor.
Bir de İETT Var, bu başlıktaki otobüsler İETT'nin otobüsleri ve sayıları 400 değil 500. 279 tane BMC ve 221 tane Mercedes Körüklü.
Otobüs AŞ, ihaleler düzenleyip hatları kiralıyor ve adamlar otobüslerini alıp o hatlarda rotasyonlu şekilde çalışıyor.
Halk Otobüsleri başıboş şekilde denetimsiz, büyük minibüsler oalrak yaşamını sürdürüyor.
Bir de İETT Var, bu başlıktaki otobüsler İETT'nin otobüsleri ve sayıları 400 değil 500. 279 tane BMC ve 221 tane Mercedes Körüklü.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20072
Hayırlı olsunda küçük bir hatırlatma Temmuz 2012 çok yakın ve hala bu ülkenin gölge başkentinde, bu ülkenin en kalabalık kentinde otobüsler kanuna uygun değil, ve hala alınacak otobüsler için sadece KLİMALI VE KONFORLU ibaresi var yani ALÇAK TABANLI, ÖZÜRLÜ RAMPALI ve ŞOFÖRLERİ KALDIRIMA YANAŞABİLEN bir sistem kuracağız denilemiyor.2013 sonunda hedeflerinin, tüm otobüslerin yenilenmiş, klimalı ve konforlu, en yoğun saatlerde bile rahatlıkla binilebilecek hale gelmesi olduğunu dile getiren Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Bu kapsamda İETT 500 otobüs ihalesini yaptı. İkinci 500 otobüsün ihalesini de yapacak. Otobüs AŞ'de bin 500 otobüs hazırlığı içinde. Halk otobüslerinin de tamamı yenilenecek.”