ist-L.02 » İETT Hat ve Araç İhaleleri

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Tem Sal, 2011 12:08

Scania ile bağlayıp dünyanın en büyük kamyon firmasına çevirecek. Türkiye'de de ona göre birşeyler değişecek, dedim ya, hepsi lisans.

Ergüvan, ne güzel. Ama Otokar dedikleri Mercedes değil miydi? O zaman bir Mercedes model ismi de vardir herhâlde. Acaba bir Citaro tipi midir? Ayrıca, neden bir keresinde Mannheim'dan yüzlerce otobüs getirtiliyor, bir keresinde de hemen kapının önünde imali beceriliyor?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Sal, 2011 12:15

Otokar ile Mercedes' in benim bildiğim kadarı ile alakası yok, wikiye bak yazıyordur belki :)

İhaleye en uygun fiyat vermek ile alakalı desek, ihale dökümanında yerli üretim şartı konulması desek, bence bunlar ikinci soruna cevap olabilir diye düşünüyorum.

MAN sitesini inceledim de ortaklık falan filan ile ilgili bir şey yazmıyor, yani şöyle MAN Türkiye nin ortaklı durumu, sadece Alman MAN ın 19bilmemkaç yılında bu fabrikayı açtığı falan filan anlatılmış. Otobüs üretiminde geniş bir yelpazesi yok Lion's City lerin 12 m. likleri ile 3 kapılı sololardan üretiliyor daha çok bir kamyon fabrikası durumunda zaten seninde belirttiğin gibi Scania ile bağdaştırılarak belki daha fazla ve farklı üretime geçebilir, ben aslında otobüs yelpazesinin genişlemesini tercih ederdim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Tem Sal, 2011 17:54

Otobüsler pek söz konusu değil şu an, ama ilerisini bilmiyoruz. Nitekim MAN otobüsleri buralarda çok önemli, sen de biliyorsun.

Bu Otokarlar şimdi NeoMagirus otobüsleri mi acaba?! :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 01:14

Son yapılan ihaledeki 279 otobüs işinde araç teminini BMC firması kazanmış. Yerli bir firmanın kazanması tabii ki güzel bir durum, gerçi ihaleye giren firmaların çoğu zaten yerli idi galiba ve pek çoğuda iddialı bir şekilde bu işe taliptiler. Aracı biraz sitesinden ve bilenlerden araştırmak lazım gerçekten ihtiyaca cevap verecek kapasitede mi bilmiyorum, açıkçası BMC üretimi araçlardan otobüsler ile hiç deneyimim olmadı, kamyon ve kamyonet serisi ile tecrübem var onlar ile ilgili yorum yapabilirim ama yeri değil :)

Her ne ise BMC PROCITY serisi tam alçak tabanlı Solo araçları 14 ay içerisinde üreterek İETT ye teslim etmek üzere sözleşme imzalamış, fiyat avantajı, yerli üretim olması ile yedek parça ve yerinde bakım avantajını bir kenara bırakırsak umarım aracın üretim kalitesi ve hizmet süresinde ortaya çıkması muhtemel sorunlarda çözüm kaliteside verilir, sözleşme uyarınca 5 yıl boyunca bu araçların satış sonrası hizmetide dahilmiş.

http://www.haber7.com/haber/20111117/IE ... nlasti.php
BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş'den yapılan açıklamada, 279 adet BMC PROCITY Tam Alçak Tabanlı Şehiriçi Tip Solo Otobüsün, 14 aylık süre içerisinde üretilerek partiler halinde İETT'ye teslim edileceği, yaklaşık 160 milyon lira tutarındaki ihale ile BMC'nin yurt içinde toplu taşımacılık alanında bir ilke daha imza atmış olacağı belirtildi.

Açıklamada, ihale kapsamında, araçların 5 yıl süreyle satış sonrası hizmetinin de BMC tarafından verileceği, İETT ve BMC'nin gerçekleştirdiği projenin, Türkiye ve dünya için toplu taşımacılık alanında yeni bir model oluşturacağı vurgulandı.

Verilen bilgiye göre, İETT Genel Müdürlüğü, Başbakanlık Genelgelerine uyarak, ihale sürecinde; yerli otobüs üreticileri lehine yüzde 15 fiyat avantajı uyguladı. Yerli sanayiye verilen bu destek ile İstanbul' da, yüzde yüz yerli markalı, son teknoloji ile donatılmış, Avrupa Birliği standartlarında otobüslerin hizmet vermesi sağlanacak.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 20 Kas Pzr, 2011 00:04

Ben bu BMC işini sevmedim, halk otobüsleri kötü. İstanbul nasıl ikaruslardan kurtulamıyorsa, 5-6 yıl sonra BMC'lerden kurtulmaya çalışacak ama kurtulamayacak. Canım Mercedes'ler varken, boşu boşuna maceraya girdiler. En ucuz en iyi değildir, yapacak bir şey yok artık...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Pzr, 2011 00:09

Ucuz iyi değil fikrine sonuna kadar katılıyorum, dediğim gibi BMC ler ile ilgili otobüs bazında bir deneyimim yok, ama geçmişte kamyon motorlu otobüsleri biliyorum :):) hatta nerede ise kamyon teknolojisi idiler, bir kaç marka hatta bu şekilde üretmişti galiba. İleriye dönük karamsar bakmak istemiyorum yerli üretim diye bağırıp sonra da destek vermemek ayıp olur diye düşündüğüm için, her ne kadar asıl kazanan Avrupa'daki sahipleri olsa da bence Mercedes olmalıydı derim, sonuçta ülkemizde üretiliyor bize istihdam sağlıyor. Ya da yeni nesil M.A.N. araçlar, hepsi birbirinden güzel. İlla yurtdışı markalı olsun diye diretmek istemediğim için yerliye taraftarım ama bu iş biraz paradoks gibi. Yani yerliye destek diyorum ama yerli üretim araçları eleştiriyorum :) almazsan destek olamazsın, alsan başına bela alır(mı)sın?

Dediğin gibi hem biraz macera hemde şu AB uyum cart curt ayağına 2012 ye kadar alçak tabanlıya geçiş yüzünden sıkıntıyı atmak istiyorlar bence, yani hızlı üretilsin, ucuz olsun, sonuca bakalım = Elimizde alçak tabanlı filo varmı? Var. Sorun çözülmüştür. Yani günü kurtaran bir çözüm olabilir.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 15 Ara Prş, 2011 18:20

Ne kadar bu konuya uyar bilemiyorum ama haberi görünce buraya ekleyeyim dedim. Kadir Topbaş; "Konsolosların bineceği kalitede 3.000 yeni otobüs alacağız" demiş. İlginç benzetme.
Kaynak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Prş, 2011 20:15

:) saçma bir ifade, ne gerek var? İnsanların binebileceği kalitede otobüsler almaları yeterli, yani gerçekten alçak tabanlı, yani gerçekten içerisinde bebek arabası ve tekerlekli sandalye için işaretle bile olsa yeri ayrılmış olan, deneme yanılma teknolojili değil kendini ispat etmiş bir teknoloji ile üretilmiş, mümkün olduğunca ülkemizde üretilen, tabii bir de o alçak tabanlı otobüslere uygun alçaklıkta banket ve otobüsü yanaştırabilecek kabiliyette, pardon eğitimde otobüs şoförleri, danke Herr Bürgermeister.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Prş, 2011 21:01

Düşük banket dedin de, sana Berlin'de bununla ilgili önemli bir resim çekmiştim … 2009'da; bilmiyorum, hiç gönderdim mi. Şimdi o makinenin başında değilim, ama bir hatırlat. Dur, todo-list :-)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 22 Oca Pzr, 2012 00:04

Esat sen bu başlığı galiba çorba ettin. Belediye malum artık 3 kategoride otobüsle taşımacılık yaptırıyor. Halk Otobüsleri, Otobüs AŞ ve İETT.

Otobüs AŞ, ihaleler düzenleyip hatları kiralıyor ve adamlar otobüslerini alıp o hatlarda rotasyonlu şekilde çalışıyor.

Halk Otobüsleri başıboş şekilde denetimsiz, büyük minibüsler oalrak yaşamını sürdürüyor.

Bir de İETT Var, bu başlıktaki otobüsler İETT'nin otobüsleri ve sayıları 400 değil 500. 279 tane BMC ve 221 tane Mercedes Körüklü.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Oca Pzr, 2012 00:06

Farkındayım Hakan :) İETT nin otobüsleri ile başladı ama otobüs ile ilgili ne ihale gelse bu başlığa atıyorum :S ayırıp temizlemek lazım bir ara, niye şimdi yapmıyorsam :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Prş, 2012 19:06

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=20072
2013 sonunda hedeflerinin, tüm otobüslerin yenilenmiş, klimalı ve konforlu, en yoğun saatlerde bile rahatlıkla binilebilecek hale gelmesi olduğunu dile getiren Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Bu kapsamda İETT 500 otobüs ihalesini yaptı. İkinci 500 otobüsün ihalesini de yapacak. Otobüs AŞ'de bin 500 otobüs hazırlığı içinde. Halk otobüslerinin de tamamı yenilenecek.”
Hayırlı olsunda küçük bir hatırlatma Temmuz 2012 çok yakın ve hala bu ülkenin gölge başkentinde, bu ülkenin en kalabalık kentinde otobüsler kanuna uygun değil, ve hala alınacak otobüsler için sadece KLİMALI VE KONFORLU ibaresi var :) yani ALÇAK TABANLI, ÖZÜRLÜ RAMPALI ve ŞOFÖRLERİ KALDIRIMA YANAŞABİLEN bir sistem kuracağız denilemiyor.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön