ist-L.02 » İETT Hat ve Araç İhaleleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.02 » İETT Hat ve Araç İhaleleri

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Prş, 2010 13:17

Bu ya da buna benzer bir haber 1 yıl kadar öncede yapılmıştı diye hatırlıyorum, acaba hala aynı otobüslermi alınıyor anlamadım gitti.

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=18917

Haberde İETT Genel Müdürü Sn. Baraçlı' nın İBB bütçe görüşmelerinde yaptığı konuşmadan alıntı var.
İstanbul’da ulaşım probleminin çözümü için toplu taşımacılığı artırmayı hedeflediklerini, bu nedenle ilk etapta 400 modern otobüs alarak filolarını güçlendireceklerini ifade eden Baraçlı, “2011 yılında almayı planladığımız bu araçlar klimalı, standart alçak tabanlı ve engelli erişimine uygun olacak. Bunların 80 adedinin doğalgazlı, 120 adedinin körüklü, 140 adet solo ve yine 60 adedinin metrobüs hattında kullanılmak üzere yüksek yolcu kapasitesine sahip körüklü olmasını öngörüyoruz”
Standart alçak tabanlı ifadesinden Belediyemizin "Kültür Başkenti" "Spor Başkenti" "Cart ve Curt Başkenti" olmasına rağmen hala kaldırımları "insani" şartlara düşürmeyi planlamadığını anlıyoruz, tabi bir de şoförlere kaldırıma sıfır yanaşarak aracı eğmeyi öğretmek ile uğraşılmayacağını, aslında ümitliydim hala da ümidim var, bir gün birileri şehirler arası otobüsçü kılığından kurtaracak bu işi. Otobüsler hayırlı uğurlu olsun, hayırlı günlerde binin inşallah.
En son Esat tarafından 22 Oca Pzr, 2012 23:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Pzr, 2011 14:02

İstanbul ala ala bitiremedi şu otobüsleri :) aslında bu yeni haber ile birlikte 3 tane başlık olacaktı da açmadım yenisini. Belki takip ettiğiniz üzere İstanbul Otobüs A.Ş. isimli bir firma İstanbul' daki otobüs hatlarının ihalesini veriyor. Bu nereden çıktı, hiç araştırmadım ama sanırım bu da diğer belediye şirketleri gibi A.Ş. statüsünde bir BİT yani Belediye İktisadi Teşekkülü olsa gerek, yoksa bu tip ihaleleri verme yetkisi İBB ve İETT dedir, sanırım bir protokol ile bu iki kurum sadece denetçi üst makam olarak kaldılar işletme ve işlettirme kısmında artık bu şirket bulunacak, tabi buna özellikle halk otobüsçüleri karşı çıkıyorlar ama gerekçeleride sağlam değil, tecrübesizlikten dem vurmuşlar. Mevzu zaten tecrübe değil ki, mevzu ortaya şartname koyup, ihale yapıp sonrada gereklerini kontrol etmek, bunun içinde babadan otobüsçü olmaya değil kabiliyet olarak idareciliğe ve mezuniyet olarak işletmeciliğe gerek vardır :)

Her ne ise, biz yumurtanın son dakika da çıkanını sevdiğimiz için olsa gerek, 2-3 yıldır dile getirdiğim şu 2012 de tüm kamu hizmetlerinin engelliler için uygun hale getirilmesi ile ilgili de tarih yaklaşınca yumurtada ağıza yaklaştı ve yeni araç alımlarında bu kriterler konuldu. Tabi eldeki filo çok büyük bu filonun baştan aşağı bu şekilde yenilenmesinin de çok zor olduğu muhakkak. Artı olarak elde kalan bu eski otobüsler ne olacak onu da çok merak ediyorum, sonuçta AB kriterlerinden sadece İstanbul değil tüm kentler sorumlu, yani ülkece gireceksek eğer.

http://www.haber7.com/haber/20110123/Is ... eliyor.php
Avrupa Birliği'ne uyum çerçevesinde 1 Temmuz 2012'ye kadar toplu taşımada kullanılan tüm toplu taşıma araçlarının özürlü kullanımına uygun hale getirilmesi zorunlu olacak. Geçen yıl çıkarılan Özel Halk Otobüsleri Çalışma Yönergesi'ne göre de; araçların özürlü standartlarına uygun hale getirilmesi hükme bağlanınca İstanbul otobüslerindeki fiziki değişiklik uygulamaları da hız kazandı.

ÇEVRECİ VE ENGELLİ DOSTU TAŞIMA

"Çevreci ve engelli dostu toplu taşıma" için ilk adımı atan İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Otobüs A.Ş., İstanbul'un 3 ana bölgesinde toplu ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere 10 yıl için 34 hatta, 172 adet otobüs işletmeciliğini ihaleye çıkardı. Çevre ve engelli dostu otobüslerde, engelli rampası ve oturma park alanı, iç ve dış kamera olacak. Otobüsler çevre ile uyumlu en az Euro 5 Motor kullanacak.
Ha bir de ilk adım demişken, ilk adımı İstanbul Ulaşım A.Ş. atmıştı, istasyonlar alçaltılırken rampalar inşa edildi ayrıca asansör olmayan metro istasyonlarına asansörler yapıldı, ayrı bir iş olabilir ama bu sektördeki ilk işler bence.
Kısa süre önce İstanbul'daki toplu taşımayı yönetme, geliştirme, yenileme amacıyla kurulan İstanbul Otobüs AŞ'nin bir sonraki hedefi ise İstanbul'daki tüm toplu taşıma araçlarını doğalgaz ya da elektrikle çalışır hale getirmek. Otobüslerde CNG (sıkıştırılmış doğalgaz) kullanımını şart koşacak olan Otobüs A.Ş. elektrik kullanımını da gündemine aldı.
Elektrikli otobüslerden incelediğim ile ilgili olanı hakkında görüşümü MAN Otobüsler ve İETT ye Otobüs başlığında anlatmıştım, ben hala deneysel görüyorum ama doğalgazlı daha doğrusu LPG li otobüsler tüm dünyada rüştünü ispat etmiş, oturmuş ve gayette çevreci bir teknoloji denenmiş zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 May Cum, 2011 18:15

Erguvan rengi otobüsler yarın trafikte
İstanbul halkının seçtiği ''Erguvan rengi'' otobüslerden 70'i, yarın hizmete girecek.
http://www.cumhuriyet.com.tr/?kn=7&hn=247718

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

sistem

Mesaj gönderen langur » 28 May Cmt, 2011 16:15

Su kirmizi isikta beklememe olayi bana biraz "atmasyon" gibi geldi ya neyse :)
Bir gazetecinin, ''Otobüsün kamera sisteminin olması zarar vermeleri önler mi?''sorusu üzerine Topbaş, ''Araçta, iç ve dış kameralar var. Güvenlik açısından başka özellikleri de bulunuyor. Otobüs hareket ettiğinde merkezden nerede olduğunu görüyoruz. Kapıyı nereden açtığını, hangi durakta olduğunu görüyoruz. Kendi hattında olmadığında akbili kabul etmiyor ve para almıyor. Kullanıcı açısından da gerçekten çok rahattı'' yanıtını verdi.

Araçta ''Euro 5 Motoru''nun kullanılması dolayısıyla az miktarda çevre kirliliği ortaya çıktığını ifade eden Topbaş, hangi durağa, saat kaçta otobüs geleceğini cep telefonuyla öğrenmenin mümkün olacağını, çalışmaların devam ettiğini, ayrıca akıllı kavşakların bu otobüslerin algılayacağını ve toplu taşımada kimsenin kırmızı ışıkta beklemeyeceğini sözlerine ekledi.

Kaynak : http://www.internethaber.com/erguvanlar ... z1Nel8bCsS

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Cmt, 2011 17:33

Harika fikir, kim akıl ettiyse bravo, bize tebrik etmekten fazlası düşmez. Şak şak şak şak, bu alkış sesi idi yanlış anlaşılmasın. Çok çılgın bir fikir gerçekten, hayata geçmesini dört gözle bekliyorum, böylece dünyada bir ilk olarak kırmızı ışıkta beklemeyen toplu taşımacılık yapılmış olacak, tabi bu araçlara özel bir şerit olmadığı için onlarla birlikte nasıl nizami bir şekilde diğer araçlarda geçecek benim kafam basmıyor ama herhalde her türlü olasılık düşünülerek bu fikir ortaya atılmıştır. :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 May Cmt, 2011 18:17

Sen şimdi espri yapıyorsun, değil mi? Yani, doğru düzgün anlatamamışlar gibi. Ama ben söylemek istediklerini anladım, o burada da var, ama o zaman şoför artık istediği yerde kapıyı açıp kapatamaz. Kapılar kapandıktan sonra bir sunucu ışıklara bir sinyal gönderiyor, toplu taşım aracına yeşil, ötekilerine kırmızı veriliyor, tercihli yol verme yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Cmt, 2011 18:30

Orada toplam kaç tane araç var trafikte :) bence dalga geçen sensin, orayı burayı bırak boş işler bunlar, 17 milyon nüfus, her gün binlerce yeni araba yüzbinlerce araç trafikte :) he verdim kırmızı ışığı geç, hayırlı yolculuklar. Ne dalga geçicem açık açık yazdım, başarsınlar şak şak şak işte.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 28 May Cmt, 2011 18:38

Anadolu yakasında böyle bir şey uygulanamaz, zaten şehir içi kabul edipte 3 şeritli olan yok sayısı çok çok az, orada da ışığa otobüsün en önde denk gelmesi ihtimali daha da düşük bir ihtimal.

Misal bağdat caddesinde bunu uygulamaya çalışsan, 4 numara ya da 16 numara kırmızı yandığında en önde kırk yılda bir durur, onda da yeşile çevirse ne lur çevirmese ne olur. Zaten 50-100 metre sonra trafikte nasılsa duracak ya da durağa gelecek.

İkinci misal minibüs yolu olsun, burada da yol neredeyse Pendik'den Kadıköy'e ve ters yönde tek şerit. Sağ şerit park etmiş araçlarla dolu sol şeritte de yola ismini veren C50 kod adlı terörist Pendik-Kadıköy minibüsleri var. Ne yeşili ne kırmızısı...

Sahil yolunda zaten doğru dürüst otobüs hattı yok, Üsküdar-Beykoz aksı yol 1+1, Ümraniye tarafında uygulanabilirliği de tartışılır. Geriye kalan yeni yerleşim bölgelerinde atıyorum Çekmeköy, Samandıra, Kurtköy taraflarında zaten trafik yoğun değil.

Boşversinler bu işi, parayı bana versinler daha güzel harcarım...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Cmt, 2011 18:45

Mesajlara "İmzamı Atarım" butonu eklemek lazım :D bu söylediklerin büyük ölçüde Avrupa yakası içinde geçerli, ya düşünsene şimdi Millet caddesinde bunu uygulamaya kalktın :) o yeşil ışık ne zaman sönecek ki? Hep yanması lazım mümkün mü? Eee hani otobüse yanacaktı, şimdi mor otobüse yanacak yeşil otobüse yanmayacak, bu nasıl bir ayrımcılık olacak? Yani ben bir mantık çerçevesine oturtamadım, oturtmakta istemiyorum fakat normal karşılıyorum. 100 yıllık Totman ı son teknoloji diye araç özelliğine yazmak ne kadar iyi bir pazarlama stratejisi ise bu da o kadar iyi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Pzt, 2011 22:59

Erguvan otobüslerden birisi test aşamasında kaza yapmış, talihsiz bir kaza sonucu köprü kenarında asılı kalmış. Ucuz atlatılmış bir kaza, geçmiş olsun herkese.

http://gundem.milliyet.com.tr/iett-otob ... efault.htm

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Tem Sal, 2011 08:20

Önüne köpek fırlamış. Şoförün öyle refleks reaksyonu göstermesi doğal. İyiki araç biraz öteye kaymaya devam etmemiş, yoksa ciddî bir yaralanma sözkonusu olurdu. Ama korkulukların öyle ince saç gibi parçalanmaları da garip, o kadar hızla mı oradan geçmiş?

Bu otobüsler Otokar'da yapılıyor, deniyor, modelleri tam ne? Yanısıra, bugün VW MAN'ı aldı, duymuşunuzdur …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Sal, 2011 10:35

Modeli Erguvan işte :) Aslında o değildi bir model ismi vardı galiba ama herhalde İstanbul topluca almaya kalkınca ortalıkta ismide Erguvan oluverdi, ben her zamanki uyuzluğum ile böyle düşünüyorum.

Evet VW MAN ı satın aldı, aldı da ne yapacak? Bir de Türkiye' deki MAN ın durumu tam olarak ne acaba, ortaklık durumu falan.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön