gan-T.02 » Gaziantep Tramvayı Araç Alım İhalesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gan-T.02 » Gaziantep Tramvayı Araç Alım İ

Mesaj gönderen Esat » 05 Haz Çrş, 2013 22:55

Gaziantep Belediyesinin elindeki araçlar ile ilgili şikayetler var diye duymuştuk, açıkçası yapılan revizyon görüntü olarak bizi tatmin etmişti ama galiba bir takım sıkıntıları vardı diye aklımda kalmış. En son bir parti daha ikinci el araç gelecek şeklinde yazdık diye hatırlıyorum ama Mayıs ayı başında yapılmış bir habere göre 4 Haziran'da 28 araçlık bir alım için ihaleye çıkacaklarını duyurmuşlar.

EKAP ta ihale durumu teklif değerlendirme tamamlanmış olarak görünüyor, bu ne hız demekten kendimi alamadım. Sonra teknik şartnameyi okuyunca gördüm ki ihale 2. el araç alımı için yapılıyor. Şartnameye göre;
20 işletmede kullanılmak, 8 i yedek parça olarak kullanılmak üzere, 1990-2000 yılları arasında üretilmiş ve %70 alçak tabanlı??? her iki taraftan sürücü kabinli, kapı emniyet sistemleri bulunan ve min. %6 eğimde güvenli bir şekilde durabilecek fren sistemlerine sahip, totman ve kumlama sistemleri bulunan olarak tanımlanmış toplam 28 adet araç alınacaktır.
Bileydik ihaleye girerdik. :) devam edelim;
Araç boyu: 27-35 m. arası
Yükseklik: 3550 mm. max.
Genişlik: 2350 mm +-50
Ray Açıklığı: 1435 mm.
Eşik Yüksekliği: 35 cm.
diye gidiyor, oldukça detaylı tarif verilmiş, yani bir vagon en az kaç körük olacak, kaç kapı olacak ve kapı genişliği gibi bazı değerler fiks rakamlar ile verilmiş, yoruma açmayayım ama biraz da geniş aralıklı rakamlar ile seçme şansı arttırılabilirdi diye düşündüm, diğer taraftan 1990-2000 arasında üretilmiş %70 yani 35cm alçak tabanlı araç varmı diye düşünmeden de edemedim, muhtemelen vardır da zaten kaç firmanın kaç tane modelidir bunu bilmek lazım.

http://www.rayhaber.com/2013/ihale-ilan ... elediyesi/

EKAP: 2013/54081 olarak ararsanız detaylı dökümanı var.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 10 Haz Pzt, 2013 08:44

Esat, bu ihalenin kime kalacağı belli, fransız araçları (grenobıl araçlarından) boji üzerleri yüksek yuvarlak araçlardan. Araçların sözünü verdiler. Ona göre ihale yapıyorlar. Aslında mevzuata uydurmaya çalışıyorlar. Bence adamları mevzuat sıkıştırıyor. Bu durumlara gerek yok...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Pzt, 2013 14:26

O şekilde dile getirmek istemedim açıkçası Mehmet, bana sorarsan böyle bir şartname fazlası ile modele işaret ediyor zaten, yani nası diyelim spesifik doğru bir kelime olurmu bilmiyorum ama böyle garip detayları belirtince bir araç alımında genelde işarete yorulur, bu yüzden benim hoşuma gitmedi, sonra tantanası çok oluyor.

Mevzuat ne diyor açıkçası bilmiyorum ama ikinci el araç ve makine ithalatında bazı korumacı kurallar var diye biliyorum, tabii şimdi Türkiye'de üretim sürecine girmiş araçlar varken yurtdışından ikinci el alım ne kadar "sürdürülebilir" bir iş olur ya da öyle değerlendirilir o konuda da fikir yürütemiyorum.

Sanırım kast ettiğin araçlar şunlar

Resim

http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Grenoble

Araçların hikayesi wiki linkinde yazıyor ama 90 öncesi üretilmişler 90-2000 arasında alçak tabanlı hale getirilmişler.

Daha çok foto için
http://www.tramway.at/grenoble/

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 11 Haz Sal, 2013 07:27

Evet bu araçlar, alçak tabanlı hale getirme olayı çok basit. Örn almanyadada bu tür uygulamalar var, bunların en eskisi 1928 model orta kısmı yani boji dışındaki kısımlar alçaltılıyor. Diğer kısımlar yani boji üstleri yukarıda kalıyor. Almanyada bu türden araçlardan orta kapılar aşağıda diğerleri yukarıda olanlarıda var. Yaşlı veya engelli veya çocuk arabası olanlar ortalarda bekleyip buradan biniyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Sal, 2013 10:52

Mehmet keleş yazdı:Evet bu araçlar, alçak tabanlı hale getirme olayı çok basit. Örn almanyadada bu tür uygulamalar var, bunların en eskisi 1928 model orta kısmı yani boji dışındaki kısımlar alçaltılıyor. Diğer kısımlar yani boji üstleri yukarıda kalıyor. Almanyada bu türden araçlardan orta kapılar aşağıda diğerleri yukarıda olanlarıda var. Yaşlı veya engelli veya çocuk arabası olanlar ortalarda bekleyip buradan biniyorlar.
Ön kapılar yüksekte zaten ama bizde o ön kapı olayı işlemez, tek kişi giriş çıkışa müsait olduğu için, orta kapılar yeterli gelir umarım. Ne diyelim hayrını görsünler inşallah sorunsuzca uzun süre kullanabilirler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Haz Cmt, 2013 15:15

İhale yapılmış ve teklifler alınmış;
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; yaklaşık maliyeti 21.039.872 lira (€ 8.960.000) olarak belirlenen ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (€) şöyle:

1. Gazibel Hizmet Müşavirlik 7.700.000
2. Metroray İnşaat 8.752.800
En düşük fiyat üzerinden bir araç yaklaşık 275.000 € ya mal olacak görünüyor, iyi para vallaha.

http://www.rayhaber.com/2013/gaziantep- ... -toplandi/

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 21 Haz Cum, 2013 07:20

Esat o kapılar (tek kanatlı) yolcu kapıları değil, yolcular sadece çift kanatlıları kullanacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Haz Cum, 2013 09:48

Mehmet keleş yazdı:Esat o kapılar (tek kanatlı) yolcu kapıları değil, yolcular sadece çift kanatlıları kullanacak.
Eyvallah ben KTA gibi önde dar kapı var herhalde diye düşündüm ama değilmiş, dikkat etmemişim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 Haz Cum, 2013 12:23

Araçların hikayesi wiki linkinde yazıyor ama 90 öncesi üretilmişler 90-2000 arasında alçak tabanlı hale getirilmişler.
Ben şimdi şu Viki sayfasına bir baktım, ama sen yanılıyorsun galiba. Bu araçlar baştan alçak tabanlı. Yani alçak tabanlı ilk araç modelleri. Ortası alçak tabanlı, ama sonradan değil. İşletmede (Grenoble’de) iyi iş görmüş, ama dezavantajı, yapış şeklinden dolayı ust yapının (herhâlde şasi) daha fazla hırpalanması (yani yıpranması, Inanspruchnahme) ve de fazla enerji sarf etmesi. Bunları da bir yazmış olalım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Kas Pzt, 2013 17:47

Bu ihale sonuçlanmadı mı? Bugün tarihli bir haberde belediyeye 28 adet araç alımı için yetki verilmesinden bahsediyor.

http://www.medya73.com/ulasima-28-tramv ... 44266.html
ulaşımda kullanılmak üzere 20 milyon TL’lik bütçe ile 28 tramvay daha alınacak. Gaziantep halkının daha konforlu, çağdaş ve güvenli bir ortamda ulaşım yapabilmesi için yeni yapılan İbrahim-GATEM güzergahında kullanılmak üzere 28 adet daha tramvay daha alacak.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 13 Mar Prş, 2014 15:37

Gaziantep için Rouen'den alınan 28 ikinci el alçak tabanlı Alstom şehre gelmeye başlamış.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Prş, 2014 17:49

1 sene olmadı yav bu araçlar alınalı? Bileydik hesaplısından yerli tramvay satardık :) Gerçi ikinci el herhalde bir 10 da 1 fiyatına geliyordur.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön