3. sayfa (Toplam 4 sayfa)

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 19:03
gönderen Engin Y
Fakat set içinde koltukların numaralarının karışıklığını kavrayamadım. Yani set yön değiştirsede sonuçta her trende aynı olması gerekir diye düşünüyorum. Bu durumda koltukların yerleşimi her iki yön içinde aynı değilse buna bakarak bir yorum yapılabilir de nasıl ifade edeyim bilemedim şimdi çizmek lazım.
Abi, artık iyice zıvanadan çıktım, her sabah ve akşam bütün treni baştan sona dolaşarak teftiş ediyorum. Eğer hep aynı trene binmiyorsam, bütün trenler aynı. Tek sorun, tren içinde numara ve harf sıralarının değişmesi. Aşağıdakini bir çizim gibi varsay lütfen, koyu harfle yazdıklarım da oturma sıralarının arasındaki geçişler. Her vagonun tam ortasında kapı var..

Trenin Önü

Vagon 1

Sıra 1
ab c
Sıra 9

Kapı 1

Sıra 10
ab c
Sıra 19

Vagon 2

Yemek Salonu

Kapı 2

İki adet tekerlekli sandalye yeri

Sıra 8
ab cd
Sıra 1

Vagon 3

Sıra 1
ab cd
Sıra 10

Kapı 3

Sıra 11
ab cd
Sıra 21

Vagon 4

Sıra 21
dc ba
Sıra 11

Kapı 4

Sıra 10
dc ba
Sıra 1

Vagon 5

Sıra 21
dc ba
Sıra 11

Kapı 5

Sıra 10
dc ba
Sıra 1

Vagon 6

Sıra 19
dc ba
Sıra 10

Kapı 6

Sıra 9
dc ba
Sıra 1

Trenin Arkası

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 19:29
gönderen Esat
:) bu kadar kafaya takma ya :) dert etmişsin kendine :D:D

yanlız benim bu anlatımdan anladığım şey gayet normal geldi. Yani A baş ve B baş olarak düşün aracı, ve ortadan böl A baş Vagon 1, B baş Vagon 6. Set tam bir araç sanırım yani 3 ile 4 te makinist kabini yok. Dolayısı ile her iki yön 3 vagondan oluşuyor ve sayılarda buna göre sağdan soldan başlıyor. Aracın gittiği yöne göre soldan yani, isterse manevra yapıp yön değiştirsin bir esprisi yok, böyle olsa da yine soldan başlar şekilde olacak. Araç ikiye ayrılmış A ve B olarak, A nın 3 lüsü ile B nin 3 lüsü gidiş yönüne göre soldan numaralanmaya başlıyor.

Gönderilme zamanı: 04 Ara Çrş, 2013 19:35
gönderen Engin Y
Araç ikiye ayrılmış A ve B olarak, A nın 3 lüsü ile B nin 3 lüsü gidiş yönüne göre soldan numaralanmaya başlıyor.
Aynen abi.. En önde 1 numaralı vagon varsa, ilk üç vagonda gidiş yönüne göre solda a var, son üç vagonda ise gidiş yönüne göre sağda a var. En önde 6 numaralı vagon varsa, ilk üç vagonda gidiş yönüne göre solda a var, son üç vagonda ise gidiş yönüne göre sağda a var. Tren harflendirme açısından da simetrik :)

Simetriyi bozan unsurlar ise 1 numaralı vagonun 2+1 oturma düzenine sahip olması ile 2 numaralı vagonun yarısının yemek salonu olması ve koltukların olduğu kısmın da numaralarının tersten (yemek salonu tarafından değil de 3 numaralı vagon tarafından) başlatılması..

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzr, 2014 11:52
gönderen Esat
Buyur buradan yak
TCDD, 10 adet yüksek hızlı tren seti ve 3 yıllık bakım ihalesi düzenledi. İhaleyi Alman Siemens 339 milyon euro ile kazandı. İtalyan Alstom sonuca 6 konuda itiraz etti. İhale itiraz edilen konulardan değil ama vakumlu tuvalet yüzünden iptal edildi
Haberin gerisindeki iddialar basli basina fecaat.

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzr, 2014 12:42
gönderen Engin Y
Tuvalet mi?

Ya bu Valero n'oldu sahi? Hani turkuaz renge boyanmıştı falan. Kullanılması düşünülüyor mu?

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzr, 2014 12:48
gönderen Esat
Birkac ekipmanin standart kagitlarini vermemisler falan filan, sacma sapan isler. Velaro lar ankarada yatiyor :) ne bekleniyor kullanmak icin bilmiyorum. Ayrica niye taksit taksit aliyoruz? Ilk alinan Velarolarda tamammiydi bu cevre uyumlu sertifikalar? Bu iptal gerekceleri komik geliyor bana, bu isini dogru yapmak mi yoksa iptale kulp uydurmak mi? Aynisini evropali yapsa vay be adamlar isini biliyor, nelere dikkat ediyorlar deriz ama bizimkiler boyle iptal yapin egreti duruyor :)

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzr, 2014 12:59
gönderen kado
Fransız olan Alstom'u İtalyan yapan bir haber ne kadar güvenilir o da var.

Gönderilme zamanı: 26 Eki Pzr, 2014 13:47
gönderen Esat
kado yazdı:Fransız olan Alstom'u İtalyan yapan bir haber ne kadar güvenilir o da var.
Haberde o detay var, ihaleye katilan alstom un italya sirketi sanirim, cunku bazi ekipmanlarda fransiz belgeleriji kullandiklari icin elenmisler ve buna itiraz etmisler zaten.

Gönderilme zamanı: 27 Eki Pzt, 2014 09:03
gönderen Engin Y
Velaro lar ankarada yatiyor
Abi, niye yatıyor?
Şu anda Ankara-Konya seferleri iki trenle yapılabiliyor..
Bunu neden Velarolarla yapmıyorlar da trenleri yatırıyorlar?

Gönderilme zamanı: 27 Eki Pzt, 2014 09:25
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
Velaro lar ankarada yatiyor
Abi, niye yatıyor?
Şu anda Ankara-Konya seferleri iki trenle yapılabiliyor..
Bunu neden Velarolarla yapmıyorlar da trenleri yatırıyorlar?
Testleri bitmemiş olabilir, yatma derken yan gelip yatma demedim :D

Gönderilme zamanı: 27 Eki Pzt, 2014 09:38
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
Engin Y yazdı:
Velaro lar ankarada yatiyor
Abi, niye yatıyor?
Şu anda Ankara-Konya seferleri iki trenle yapılabiliyor..
Bunu neden Velarolarla yapmıyorlar da trenleri yatırıyorlar?
Testleri bitmemiş olabilir, yatma derken yan gelip yatma demedim :D
:)

Çabuk çabuk test etsinler abicim ya..

Gönderilme zamanı: 26 Şub Prş, 2015 18:37
gönderen Esat
106 adet hızlı tren setinden 80 i için daha ihale izni alınmış.
Yatırımlar Dergisi’nin aldığı bilgiye göre; gerekli yazıların gelmesinden ve çalışmaların tamamlanmasından sonra ihale ilanı yapılarak firmalardan teklif vermeleri istenecek. Setlerin 20’si yabancı 60’ı yerli üretim olacak.
http://www.rayhaber.com/2015/hizli-tren ... yi-alindi/

Daha önce de söylemiştim bu işte yapılan en doğru ihalelerden biri gibi olacak. En azından büyük parti araç aynı marka ve model olacak, umarım bu düşünce tarzı İstanbul metro araçları alımında da kullanılır. İkide bir de yazıyorum, opsiyonlu alım diye bir şey var, hepsini bir çırpıda almak zorunda değilsin, iş parada bitiyor.