tr-HT.02 » Hızlı Tren Seti İhaleleri

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 27 Mar Çrş, 2013 10:41

Eskişehir girişinde makasa hızlı girip deray olan bir tane vardı o herhalde kazalı olan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Eki Prş, 2013 11:58

Alstom firması TCDD tarafından yapılacak 90 araçlık ihaleye hazırlandıklarını, bu ihalede Pendolino modeli araç ile katılacaklarını söylemiş. Tabii haberin tamamını okuyunca şöyle bir geyik yorum yapabilirim "biz size artık pek alıcısı olmayan Pendolino verelim, ucuza gelir. Hem de hızlı tren hattına ihtiyacı da yok, konvansiyonel hatlarınızı yenileyin bunları çalıştırın" gibi olmuş haber :):) espri yapıyorum tabii ki ama Siemens' in ICE bilmemkaç ile katıldığı bir ihaleye Pendolino ile girmek mi gerekirdi yoksa şöyle havalı TGV (belki AGV) ile mi? Bana Alstom fiyat avantajı sağlamak için Pendolino öneriyor gibi geldi, fakat hızlı tren hedefimiz ne bunu da düşünmek lazım. Bilmem kaç bin km. hızlı tren hattı mı sadece, yoksa 350 km/s işletme hızına uygun yollar yapmak mı? O zaman Pendolino bizim için bir çözüm olmaz, sadece yetkilinin de söylediği gibi konvansiyonel hatlar 200 km/s hıza uygun hale getirilir ise o hatlarda hızlı şekilde çalıştırılabilir.

Buradan Pendolino kötü dediğim anlamı çıkmasın, benim gördüğüm model biraz eski idi, o yüzden mesafeliyim. Yoksa tabii ki pek çok ülkenin kullandığı, yeterince hızlı ve konforlu bir araç, siteye resimlerini koymuştum.

Buyrun; http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=8714#8714

Bu da bahsettiğim haber ve altta linki
TÜRKİYE’de önümüzdeki aylarda açılması beklenen 90 araçlık yüksek hızlı tren ihalesine katılmayı planlayan Alstom Transport’un Türkiye Genel Müdürü Arda İnanç, bu yıl 25'inci yılına giren 'Pendolino' modelini ön plana çıkararak, "250 kilometre hıza çıkıyor ve yatar gövde teknolojisiyle demiryolu virajında hız kaybı olmamasından dolayı ulaşım süresi yaklaşık olarak yüzde 20 oranında kısalıyor" dedi.

Alstom Transport Türkiye Genel Müdürü Arda İnanç, DHA'nın sorularını yanatlarken, 13 ülkede toplam 492 trenle hizmet veren 'Pendolino' yüksek hızlı tren modelini, Türkiye demiryollarına kazandırmak için olanca güçleriyle çalıştıklarını söyledi. Arda İnanç, Almanya, İtalya, Finlandiya, Çek Cumhuriyeti, İsviçre, Polonya, Rusya gibi demiryolu taşımacılığının son derece gelişmiş olduğu dünyanın 13 ülke raylarında dolaşan Pendolino’nun, şu an pazarda kendini en fazla kanıtlamış model olduğunu dile getirdi.

'Pendolino' yüksek hızlı trenlerinin, şu anda Türkiye’de mevcut olan konvansiyonel hatlarda işletilebilir olma özelliğine sahip olduğunun da altını çizen İnanç, "Altyapılarda yapılacak iyileştirmeler bu trenlerin çalışması için yeterli bir koşul. Yani çok yüksek hızlı trenlerde (ÇYHT) olduğu gibi ayrıca bir demiryolu döşemek gerekmediğinden maliyette kendiliğinden ciddi bir tasarruf sağlanıyor" dedi.
Kaynak : http://www.haber3.com/alstom-hizli-tren ... z2idF25dC0

Bu da haberde ismi geçen ETR600 Pendolino ile ilgili arama sonuçları, japon trenine benzetmişler.

https://www.google.com.tr/search?q=ETR6 ... 20&bih=955

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5553
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Eki Prş, 2013 12:04

Hızlı tren mi? Yüksek hızlı tren mi? İlki için Pendolino mantıklı olur, ikincisi için pek olmaz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Kas Pzt, 2013 10:51

Aşağıdaki habere göre YHT'nin kazasının üzerinden dört yıl geçmiş. Bu set henüz onarılmadı mı? Onarıldığını varsayarsak, şu anda elimizde toplam 10 set mi var? Yeni trenler henüz teslim edilmedi, değil mi? Teslimat takvimi belli mi?

Aslında bu TCDD'nin tren tedariğini THY'ye vereceksin. Adamlar uçak alımındaki stratejiyi burada da uyarlasalar keşke..

Haber: http://www.haberdar.com/hizli-tren-kaza ... 040-haberi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Kas Pzt, 2013 21:56

Bu aralar her gün Ankara-Eskişehir arasında sabah ve akşam iki kez tren yolculuğu yapa yapa kafamı YHT ile bozdum.

http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=872 adresindeki saatlere bakarak aşağıdaki tarife tablosunu hazırladım. Buna göre, en az bekleme süresi 30 dakika oluyor ve toplam sekiz set bu tarife tablosu için yeterli olabiliyor.

# KALKIŞ VARIŞ
1 06:45 ANK ESK 08:15 
2 06:45 ESK ANK 08:15 
3 07:00 ANK KON 08:52 
4 07:00 KON ANK 08:50 
5 07:45 ESK ANK 09:15 
6 08:00 ESK KON 10:00 
7 08:10 ANK ESK 09:40 
8 08:30 KON ANK 10:21 
1 09:00 ESK ANK 10:30 
2 09:10 ANK ESK 10:40 
4 09:35 ANK KON 11:30 
3 09:35 KON ESK 11:35 
6 10:30 KON ANK 12:15 
5 11:00 ANK ESK 12:30 
7 11:15 ESK ANK 12:45 
8 11:20 ANK KON 13:10 
4 12:15 KON ANK 14:02 
1 12:45 ANK ESK 14:15 
2 12:45 ESK ANK 14:15 
6 13:00 ANK KON 14:52 
8 14:30 KON ANK 16:21 
7 15:00 ANK ESK 16:30 
3 15:00 ESK ANK 16:30 
4 15:30 ANK KON 17:22 
6 16:00 KON ANK 17:45 
5 16:00 ESK KON 18:00 
2 16:30 ANK ESK 18:00 
1 16:35 ESK ANK 18:05 
8 17:00 ANK KON 18:50 
3 18:00 ANK ESK 19:30 
7 18:15 ESK ANK 19:45 
4 18:15 KON ANK 20:06 
6 18:30 ANK KON 20:25 
5 18:55 KON ESK 20:55 
1 19:00 ANK ESK 20:30 
2 19:00 ESK ANK 20:30 
8 20:30 KON ANK 22:21 
7 20:45 ANK KON 22:40 
4 21:00 ANK ESK 22:30 
3 21:00 ESK ANK 22:30

Buna göre, 4 numaralı set günde altı sefer, 5 numaralı set günde dört sefer ve diğer altı set de günde beşer sefer yapıyor. Zaten Türkiye'de günde toplam 40 adet YHT seferi var. Aşağıdaki tablo da yukarıdaki tabloya göre hangi kente hangi trenin ne zaman geldiğini ve ne zaman ayrıldığını gösteriyor.

ANKARA
# GELİŞ GİDİŞ KALIŞ
1 20:30 06:45 10:15
3 22:21 07:00 08:39
7 22:30 08:10 09:40
2 08:15 10:40 02:25
4 08:50 11:30 02:40
5 09:15 11:00 01:45
8 10:21 11:20 00:59
1 10:30 12:45 02:15
6 12:15 13:00 00:45
7 12:45 15:00 02:15
4 14:02 15:30 01:28
2 14:15 16:30 02:15
8 16:21 17:00 00:39
3 16:30 18:00 01:30
6 17:45 18:30 00:45
1 18:05 19:00 00:55
7 19:45 20:45 01:00
4 20:06 21:00 00:54
2 20:30 06:45 10:15
8 22:21 07:00 08:39
3 22:30 08:10 09:40

ESKİŞEHİR
# GELİŞ GİDİŞ KALIŞ
2 20:30 06:45 10:15
5 20:55 07:45 10:50
6 22:30 08:00 09:30
1 08:15 09:00 00:45
7 09:40 11:15 01:35
2 10:40 12:45 02:05
3 11:35 15:00 03:25
5 12:30 16:00 03:30
1 14:15 16:35 02:20
7 16:30 18:15 01:45
2 18:00 19:00 01:00
3 19:30 21:00 01:30
1 20:30 06:45 10:15
5 20:55 07:45 10:50
4 22:30 08:00 09:30

KONYA
# GELİŞ GİDİŞ KALIŞ
4 20:25 07:00 10:35
8 22:40 08:30 09:50
3 08:52 09:35 00:43
6 10:00 10:30 00:30
4 11:30 12:15 00:45
8 13:10 14:30 01:20
6 14:52 16:00 01:08
4 17:22 18:15 00:53
5 18:00 18:55 00:55
8 18:50 20:30 01:40
6 20:25 07:00 10:35
7 22:40 08:30 09:50

Yukarıda da görüleceği üzere 6 numaralı trenin Eskişehir'den Konya'ya geldikten sonra ve Ankara'ya hareket etmeden önce sadece 30 dakikalık beklemesi var, onun dışındaki en kısa bekleme süresi 43 dakika oluyor..

#: Set numarası
KALKIŞ: Kalkış saati ve yeri
VARIŞ: Varış yeri ve saati
GELİŞ: Geliş saati
GİDİŞ: Gidiş saati
KALIŞ: Kalış süresi

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ara Pzt, 2013 14:59

Set numarasına bakmayı unuttuğum için aynı set miydi, bilemiyorum, ama Cumartesi sabahki Ankara-Konya, Cumartesi akşamki Konya-Ankara ve bu sabahki Ankara-Eskişehir trenlerinin 4., 5. ve 6. vagonlarındaki a-b-c-d sıralaması ile 3. vagondaki sıralama tam tersti. Yani, 3. vagonda yürürken sağınız c-d ve solunuz a-b iken 4., 5. ve 6. vagonlarda solunuz c-d ve sağınız a-b idi.

Ayrıca, bir çok sette, ekonomi sınıfında, vagon ortasındaki masada priz oluyor, ama bunda yoktu. İlk gelenlerde yokmuş, görevlinin söylediğine göre. Ya bunu sonradan eklemek çok mu zor bir iş? Setlerden en az birisi, hatta büyük olasılıkla ikisi kullanılmıyor zaten. Rotasyon sırasında, olmayanlara da takıverin kardeşim, çok mu zor?

Neyse, lütfen bu yeni ihalede gelecek araçların standart olmasına dikkat etsinler. En azından a-b ve c-d çıkartmalarını her vagonda aynı tarafa yapıştırsınlar bir zahmet..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ara Pzt, 2013 16:26

Engin Y yazdı:Neyse, lütfen bu yeni ihalede gelecek araçların standart olmasına dikkat etsinler. En azından a-b ve c-d çıkartmalarını her vagonda aynı tarafa yapıştırsınlar bir zahmet..
Acaba yanlış yapıştırma mı söz konusu yoksa araçların montajı sırasında yön olarak bir farklılık mı oldu? Yani ne alaka, o kadar da değildir diyebiliriz ama niye o kadar da olmasın ki :) Yine biz basit hatayı tercih ederek etiketleri düzgün yapıştırmalarını temenni edelim.

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 02 Ara Pzt, 2013 16:33

Bu konuda çok talihsizimdir.

Gerek Ankara'ya giderken gerek Eskişehir'e dönerken ;bileti hep internetten alıyorum bugüne kadar sadece 2 kez düz gidebildim. :D

Hep ters gidip ters geliyorum !!!

Aklımda kalan son numara ve sıraya göre bilet almama rağmen düz gitmeyi tutturamıyorum.

Bencede bir standartı olmalı .Dizilişleri farklı !!! :(

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ara Pzt, 2013 16:44

Doğru ya! Ters montaj da olabilir. Bu akşam treni baştan sona dolaşacağım. 1 numaralı koltuklar her vagonun aynı tarafında mı bakalım. Trenden bildiririm :)

Öte yandan, tek bir standart var, o da vagon sıralamasında: Ankara'ya Eskişehir'den ve Konya'dan gelen trenlerin en önünde hep 1 numaralı vagon ve Ankara'dan Eskişehir'e ve Konya'ya giden trenlerin en önünde hep 6 numaralı vagon oluyor..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 02 Ara Pzt, 2013 20:48

Öte yandan, tek bir standart var, o da vagon sıralamasında: Ankara'ya Eskişehir'den ve Konya'dan gelen trenlerin en önünde hep 1 numaralı vagon ve Ankara'dan Eskişehir'e ve Konya'ya giden trenlerin en önünde hep 6 numaralı vagon oluyor..
Arkadaşlar, yukarıdakini unutun lütfen..
Son iki haftada 8 kez Ankara-Eskişehir ve 1 kez Ankara-Konya gidiş-dönüş seferi yaptım. Bu 18 yolculuğun ilk 17'sinde trenin 1 numaralı vagonu Ankara'ya doğru bakıyordu, ama az önce beni Eskişehir'den Ankara'ya getiren trenin 6 numaralı vagonu öndeydi..

Vagonları gezdim, vaziyet şu: 1-2-3 numaralı vagonlarda, 1 numaralı vagon önde olduğu zaman sol taraf a-b ve sağ taraf c-d. 4-5-6 numaralı vagonlar ise ancak 6 numaralı vagon önde olduğu zaman sol taraf a-b ve sağ taraf c-d..

1 numaralı vagon 2+1 oturma düzeninde, 2 numaralı vagonun yarısı yemek salonu ve diğer yarısı 2+2 oturma düzeninde, 3-4-5-6 numaralı vagonlar ise 2+2 oturma düzeninde olunca, göze en çok 3 numaralı vagonun tersliği göze batıyor elbette..

Yani oturma düzeni bu akşamki trende önden arkaya aşağıdaki gibiydi. Her vagon iki ayrı salondan oluştuğu için aşağıdaki şekilde 1-9 ve 10-19 gibi iki ayrı şekilde yazdım..

6. Vagon
1-9 ab-cd
10-19 ab-cd

5. Vagon
1-10 ab-cd
11-21 ab-cd

4. Vagon
1-10 ab-cd
11-21 ab-cd

3. Vagon
21-11 dc-ba
10-1 dc-ba

2. Vagon
1-8 dc-ba (9. sırada iki adet tekerlekli sandalye yeri)
Yemek Salonu

1. Vagon
19-10 c-ba
9-1 c-ba

2. Vagonun koltuk sıra numaraları 4-5-6 gibi, ama harflendirme 1 ve 3 gibi :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Ara Çrş, 2013 07:07

Günaydın arkadaşlar,

Şu anda içinde bulunduğum tren de tıpkı geçen akşamki gibi, yani 6 numaralı vagon Ankara'ya bakacak şekilde seyahat ediyoruz. İki hafta önce orta vagonlarda olduğum için yaptığım iki seyahat sırasında dikkatimi çekmemişti, ama geçen hafta hep 1 numaralı vagon Ankara tarafında seyahat ettik, Pazartesi akşamından beri ise tam tersi söz konusu..

Şu anda Eskişehir'e giden trenin en önünde 1. Vagon 1. Sıra var. İlginç olan geçişler ise 2. Vagon'dan 3. Vagon'a geçişte her ikisinin 1. Sıra koltuklarının ve 3. Vagon'dan 4. Vagon'a geçişte her ikisinin 21. Sıra koltuklarının komşu olması.

Bu trende de gidiş yönümüze göre ilk üç vagonun sol pencere kenarı, son üç vagonun ise sağ pencere kenarı a harfini almış.. Diziler standart sanırım, kendi içinde öinik sürprizler barındırıyor hepsi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Çrş, 2013 07:44

Setlerin dönüş yapması normal bence, yani şöyle düşünelim böyle bir standart konulacağını sanmıyorum. Bu araç bakıma girer, yıkamaya girer, bir şekilde manevra yapmak durumunda kalır böylece baş tarafı değişir. Fakat set içinde koltukların numaralarının karışıklığını kavrayamadım. Yani set yön değiştirsede sonuçta her trende aynı olması gerekir diye düşünüyorum. Bu durumda koltukların yerleşimi her iki yön içinde aynı değilse buna bakarak bir yorum yapılabilir de nasıl ifade edeyim bilemedim şimdi :) çizmek lazım. Yani ya o numaralar araçta takılı gelmiştir de bölümler birleştirilirken arada bir vagon diğer uçtan bağlanmıştır ki bunun olacağını sanmıyorum, yani benim mantığım ile hangi vagonun diğerine nereden bağlanacağı bellidir, belli olmalı. Bu durumda koltuk numaraları sonradan takılmış ise burada bir karışıklık olmuş olabilir. Ama dediğim gibi baş yönünün değişmesi gayet normal bence.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön