tr-HT.02 » Hızlı Tren Seti İhaleleri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.02 » Hızlı Tren Seti İhaleleri

Mesaj gönderen Esat » 06 Kas Sal, 2012 15:20

Daha önce bir kez iptal edilen 6 adet Hızlı Tren seti alım ihalesi firmaların talebi üzerine bir kez daha iptal edilmiş, daha doğrusu ertelenmiş. Ayın 6 sında yapılması planlanan ihale 16 Kasım tarihine ertelenmiş durumda.
İhale şartları

Söz konusu hizmeti satın almak üzere açılan ihalede, isteklilerden kapalı zarfla teklif alınacak. İhale, İslam Kalkınma Bankası Finansmanı uyarınca Malların ve İşlerin Satın Alınması ile ilgili rehberde belirtilen uluslararası rekabete açık ihale ve son-yeterlilik işlemlerine göre yapılacak. İhale, bu rehberde belirtilen uygun niteliklere sahip ülkelerden, tüm teklif sahiplerine açık olacak.

İsteklilerin, ihalede yeterlilik alabilmesi için ihale dokümanında belirtilen minimum yeterlilik kriterlerini karşılaması gerekiyor. Söz konusu kriterlerde, ''isteklilerin son 7 yıl içerisinde (2005-2011) her biri en az 180 milyon avro değerinde iki benzer sözleşmede deneyim sahibi olması ve bu sözleşmelerden en az birini başarıyla tamamen bitirmiş olması'' şartı aranıyor.

İstekliler, Türkçe ve İngilizce set halinde hazırlanmış eksiksiz ihale dosyasını yazılı başvuruyla, TCDD Genel Müdürlüğü'nden, 10 bin lira ödeyerek temin edebilecek.

Teklifler, 16 Kasım 2012 tarihinde, isteklilerin temsilcileri ve katılımcıların önünde açılacak.
Ankara - Konya hattında çalıştırılmak üzere alınacak setler 480 kişilik ve 350km/s hız ile işletilebilecek özellikte olacak.

http://www.ekotrent.com/sektorler/haber ... -ertelendi

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 23 Mar Cmt, 2013 18:40

6 adetlik yht araç ihalesini Siemens kazanmış. Ne kadar sevindim anlatamam. Siemens kalitesi ile hızlı trenin konforu daha üst seviyelere çıkacaktır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cmt, 2013 21:19

Hayırlısı, ihale sonucu resmi olarak açıklandı mı, malum itiraz olur, cart olur curt olur. Siemens in kazanmasına bende sevindim :) eğer aksilik olmazda Siemens YHT ler çalışırsa siz o zaman görün forumlardaki yorumları :) eşşeğe binmişiz bugüne kadar bile denilir CAF lar için. Hatta ya keşke CAF ların yerine Başakşehir de yatan Alstomları çalıştırsaydık diyen de çıkarsa şaşmam.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 24 Mar Pzr, 2013 13:35

Hm. Parıltılı Alman teknik taraftarı olsam da, o kadar (çağdaş) Siemens fanatiği olamıyorum. Hele hele şu Combino tramvay yırtılma facialarından sonra (Esat galiba benim onları sevdiğimi sanıyor ya, pek sevemiyorum ama!). Bakalım, bu Siemens nasıl bir Siemens olur … çağdaş (kötü) yoksa eski tarz köklü ve kalitelisi mi.
En son alabay tarafından 24 Mar Pzr, 2013 20:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3506
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Mar Pzr, 2013 20:33

Şu anda kaç tane YHT setimiz var. YHT sefer tarifesine bakınca, Eskişehir-Ankara arasında dört, Konya-Ankara arasında üç ve Eskişehir-Konya arasında tek set sefer yapıyormuş gibi anlıyorum. Toplam sekiz YHT setimiz mi var?

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 24 Mar Pzr, 2013 20:56

Bildiğim kadarıyla 10 tane set var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Mar Pzr, 2013 21:03

Eskişehir-Konya tek set gibi ama diğerleri 4 er set gibi geldi bana, gerçi kafayı veremedim pek yanlışım olabilir. Fakat her halukarda yedekte set olması mantıklı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3506
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2013 10:51

Bildiğim kadarıyla 10 tane set var.
Tamam o zaman, iki tane set de yedek bekletiliyor demek ki. Eskişehir-Ankara seferlerine dört set, Konya-Ankara seferlerine ise üç set yetebiliyor. Sekizinci seti Konya-Eskişehir hattına verdiler, iki set de oyuna girmek üzere köşe gönderinin arkasında ısınıyor ve dördüncü hakemden izin bekliyor..
Eskişehir-Konya tek set gibi ama diğerleri 4 er set gibi geldi bana, gerçi kafayı veremedim pek yanlışım olabilir. Fakat her halukarda yedekte set olması mantıklı.
Ankara-Konya'ya üç set yeter gibi geliyor abi, bir şeyleri atlamıyorsam. Tabii bunun arızası var, rötarı var, o nedenle Eskişehir, Konya ve Ankara garlarında birer tane yedek bekletmekte yarar var. Belli ki üç tane yedek de bu şekilde bekletiliyordu, ama şimdi bir tanesini Eskişehir-Konya arası seferlere verdiler.

Ankara-İstanbul arasında kaç set kullanılacak bakalım. Aynı setin karşı kentten 5 saat sonra yolcu alabileceğini düşünürsek (yolculuğun en az 4 saat süreceğini tahmin ediyorum), saatte bir sefer yapılabilmesi için 10 set gerekecek..

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3506
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Mar Pzt, 2013 16:22

Bu arada, Ankara-Konya seferleri dört setle mi yapılıyor, bilemiyorum, ama üç setle yapmak gerçekten mümkün. Aşağıdaki tabloda, yanlarına tren seti numaraları koyarak göstermeye çalıştım.

Buna göre, 1 numaralı set beş, 2 numaralı set altı ve 3 numaralı set beş sefer yapıyor. Ertesi gün, 3 numaralı set 1 numaranın seferlerini, 1 numaralı set 2 numaranın seferlerini ve 2 numaralı set de 3 numaranın seferlerini yapıyor. Üçüncü gün birer tane daha kayıyorlar. Dördüncü gün ise yeniden birinci günkü duruma dönülüyor. Böylece, her set üç gün içinde onaltışar kez hizmet vermiş oluyor..

Daha aşağıda gösterdiğim Eskişehir-Ankara seferlerinde ise her bir set her gün beşer adet sefer yapıyor..

Eskişehir-Konya seferlerinde kullanılan tek set ise her gün dörder sefer yapıyor..

Aşağıdaki tablonun kaynağı: TCDD

ANKARA'DAN HAREKET SAATLERİ
1 Ankara K:07.00-Konya V:08.52 (Sincan K:07.24 Polatlı duruş yok)
2 Ankara K:09.35-Konya V:11.30 (Sincan K:09.59 Polatlı K:10.19)
3 Ankara K:11.20-Konya V:13.10 (Sincan-Polatlı duruş yok)
1 Ankara K:13.00-Konya V:14.52 (Sincan K:13.24 Polatlı duruş yok)
2 Ankara K:15.30-Konya V:17.22 (Sincan K:15:54 Polatlı duruş yok)
3 Ankara K:17.00-Konya V:18.50 (Sincan-Polatlı duruş yok)
1 Ankara K:18.30-Konya V:20.25 (Sincan K:18.54 Polatlı K:19.14)
2 Ankara K:20.45-Konya V:22.40 (Sincan K:21.09 Polatlı K:21.29)

KONYA'DAN HAREKET SAATLERİ
2 Konya K:07.00-Ankara V:08.50 (Polatlı duruşu yok Sincan V:08.26)
3 Konya K:08.30-Ankara V:10.21 (Polatlı V:09.36 Sincan V:09.57)
1 Konya K:10.20-Ankara V:12.05 (Polatlı-Sincan duruş yok)
2 Konya K:12.15-Ankara V:14.02 (Polatlı duruşu yok Sincan V:13.39)
3 Konya K:14.30-Ankara V:16.21 (Polatlı V:15.34 Sincan V:15.57)
1 Konya K:16.00-Ankara V:17.45 (Polatlı-Sincan duruşu yok)
2 Konya K:18.15-Ankara V:20.06 (Polatlı V:19.21 Sincan V:19.42)
3 Konya K:20.30-Ankara V:22.21 (Polatlı V:21.34 Sincan V:21.57)


ANKARA'DAN HAREKET SAATLERİ
1 Ankara K:06.45-Eskişehir V:08.15 (Sincan K:07.09 Polatlı duruş yok)
2 Ankara K:08.05-Eskişehir V:09.35 (Sincan K:08.29 Polatlı K:08.46)
3 Ankara K:09.05-Eskişehir V:10.35 (Sincan-Polatlı duruşu yok)
4 Ankara K:11.00-Eskişehir V:12.30 (Sincan K:11.24 Polatlı K:11.41)
1 Ankara K:12.45-Eskişehir V:14.15 (Sincan K:13.09 Polatlı duruş yok)
2 Ankara K:15.00-Eskişehir V:16.30 (Sincan K:15.24 Polatlı K:15.41)
3 Ankara K:16.30-Eskişehir V:18.00 (Sincan K:16.54 Polatlı duruş yok)
4 Ankara K:18.00-Eskişehir V:19.30 (Sincan K:18.24 Polatlı duruş yok)
1 Ankara K:19.00-Eskişehir V:20.30 (Sincan K:19.24 Polatlı K:19.41)
2 Ankara K:21.00-Eskişehir V:22.30 (Sincan K:21.24 Polatlı duruş yok)

ESKİŞEHİR'DEN HAREKET SAATLERİ
3 Eskişehir K:06.45-Ankara V:08.15 (Polatlı duruş yok Sincan V:07.51)
4 Eskişehir K:07.45-Ankara V:09.15 (Polatlı V:08.30 Sincan V:08.51)
1 Eskişehir K:09.00-Ankara V:10.30 (Polatlı V:09.48 Sincan duruş yok)
2 Eskişehir K:11.15-Ankara V:12.45 (Polatlı V:12.00 Sincan V:12.21)
3 Eskişehir K:12.45-Ankara V:14.15 (Polatlı duruş yok Sincan V:13.51)
4 Eskişehir K:15.00-Ankara V:16.30 (Polatlı V:15.45 Sincan V:16.06)
1 Eskişehir K:16.31-Ankara V:18.00 (Polatlı duruş yok Sincan V:17.36)
2 Eskişehir K:18.15-Ankara V:19.45 (Polatlı duruş yok Sincan V:19.21)
3 Eskişehir K:19.00-Ankara V:20.30 (Polatlı V:19.45 Sincan V:20.06)
4 Eskişehir K.21.00-Ankara V:22.30 (Polatlı duruş yok Sincan V:22.06)


ESKİŞEHİR'DEN HAREKET SAATLERİ
1 Eskişehir K:08.30 - Konya V:10.30
1 Eskişehir K:14.30 - Konya V:16.30

KONYA'DAN HAREKET SAATLERİ
1 Konya K:11.30 - Eskişehir V:13.30
1 Konya K:18.00 - Eskişehir V:20.00

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Pzt, 2013 23:16

Engin güzel yapmışsın, yani bende aynı mantık ile kontrol edecektim sen yapmışsın zaten, gözüme bir şey çarpmadı dediğin gibi Ankara-Konya arası 3 set mümkün, bir TCDD ye sorsak belki cevap alırız nerede kaç set çalışıyor. Ama ihtimal üzerinden bakarsak zaten senin numaralaman gayet doğru göründü bana.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 26 Mar Sal, 2013 01:27

2 set yedekte yok 1 tane var test treni olarak diğeri kazalı. :(

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3506
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Mar Sal, 2013 09:00

2 set yedekte yok 1 tane var test treni olarak diğeri kazalı.
Kaza ne zaman oldu ya? :(
gözüme bir şey çarpmadı dediğin gibi Ankara-Konya arası 3 set mümkün, bir TCDD ye sorsak belki cevap alırız nerede kaç set çalışıyor. Ama ihtimal üzerinden bakarsak zaten senin numaralaman gayet doğru göründü bana.
Abi, aslında sanki aynı setleri sadece iki kent arasında çalıştırmadan, (örneğin: sabah erken saatte Ankara'dan Eskişehir'e giden set, öğlene doğru Eskişehir'den Konya'ya, öğlen Konya'dan Ankara'ya, ikindi vakti Ankara'dan Eskişehir'e, akşam üzeri Eskişehir'den Konya'ya ve akşam son sefer olarak da Konya'dan Ankara'ya giderse, belki sekiz setle şimdiki seferlere ek olarak Konya-Eskişehir hattında dört sefer daha (karşılıklı dörder olacak şekilde) yapılması mümkün olabilir, ama böyle bir optimizasyon için bazı kalkış saatlerinin biraz değiştirilmesi gerekiyor.

Cevapla

“Araç Alım İhaleleri” sayfasına dön