113. sayfa (Toplam 113 sayfa)

Gönderilme zamanı: 19 Nis Cmt, 2014 13:16
gönderen Esat
Hatta girişleri zorlaştırmak amacı ile de yapılmış olabilir, ses duvarları için illa özel tasarımlar olmalı mı bu konuda bir fikrim yok, düz olanlarını da gördüm otoyol kenarlarında kavisli olanları inşa ediliyor ama demiryolunda var mı bilmiyorum, yani ses korumasını da amaçlamış olabilirler.

Gönderilme zamanı: 19 Nis Cmt, 2014 15:48
gönderen alabay
Bunlar ses koruma duvarları, aynı buradaki model. Öyle hafif delikli, sesi yutuyorlar. Geçenlerde bu konu hakkında yazmıştım.

Offenburg’ta ses koruma duvarları:

Resim

Freiburg kentiçi:

Resim

Resimler BZ gazetesinden alıntıdır.

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 13:48
gönderen decimus
Marmaray Projesi yüklenici firmalar bugün itibari ile 1 yılllık işletme sürecinin tamamlanması ile tüm projeyi TCDD yetkililerine teslim ederek sözleşme süreleri tamamladı. Bu projede yapımında ve finansmanında bizlere büyük destek olan Japon çalışanlar ülkemizdeki son günlerini çeşitli etkinliklerle kutlamaktadır. Bir çok açıdan Japonlarla çalışmak ve onları tanımak keyifliydi. Disiplinli, Güleryüzlü ve çalışkan olmaları en belirgin özellikleriydi. Japonlarla aramızda ortaya çıkan en belirgin farklılık onlar her çalışma öncesi, işi tüm detayları ile planlayarak uygular biz ise sahada "o an" gelişigüzel ve pratik şekilde çözerdik. 8)

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 14:51
gönderen Anatolian
Benim şahsi fikrim banliyö hatlarının iyileştirilmesi işinin de Uzakdoğululara verilmesiydi. Her anlamda Japonya ve Güney Kore'ye hayranım

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 20:58
gönderen Engin Y
Marmaray'ın iki safhası var, değil mi?
1. Kazlıçeşme-Ayrılık Çeşmesi arası tüp geçiş ve tünel..
2. Halkalı-Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme-Gebze arası demiryolu yenilemesi..

Peki Ayrılık Çeşmesi-Söğütlüçeşme arası, hangisine giriyor? Burada daha önce demiryolu yoktu, ama burası yer altında da değil..

Üçüncü bir safha mı bu bir kilometrelik bir türlü açılamayan kesim?

Gönderilme zamanı: 29 Eki Çrş, 2014 22:21
gönderen Anatolian
Kesin bilgim olmamakla birlikte tünel etabıyla birlikte açılmadığına göre demiryolu hattının yenilenmesi etabında kalıyor bana göre.
Tünel etabını alan Japonlar işlerini bitirmiş gidiyorlar.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Prş, 2014 00:03
gönderen Esat
CR3 kapsamindaydi diye biliyorum ama su an ki manevra icin kullanilan mevcut baglanti tunel isi kapsaminda yaptirildi diye de hatirliyorum. Bu baglanti manevrayi sagliyor, Sogutlucesme ye kadar cift yon isletmeye izin vermiyor sanirim.

Gönderilme zamanı: 30 Eki Prş, 2014 09:08
gönderen Engin Y
Esat yazdı:CR3 kapsamindaydi diye biliyorum ama su an ki manevra icin kullanilan mevcut baglanti tunel isi kapsaminda yaptirildi diye de hatirliyorum. Bu baglanti manevrayi sagliyor, Sogutlucesme ye kadar cift yon isletmeye izin vermiyor sanirim.
Hmmmmm..

Abi, o zaman Ayrılık Çeşmesi'nde yolcularını indirip gittiğini gördüğümüz tren bir miktar döşenmiş rayda gidiyor, sonra makasla diğer raya geçip Ayrılık Çeşmesi'nin gidiş peronuna yanaşıyor..

Söğütlüçeşme'den Haydarpaşa'ya doğru olan rayların da bir kısmı kullanılacak Ayrılık Çeşmesi'ne gidiş için.. E demek ki yeni ray döşenecek kısım çok uzun değil.. Bunu bir yıldır tamamlayamamaları çok saçma..

Gönderilme zamanı: 30 Eki Prş, 2014 09:41
gönderen Esat
Dediğim gibi o çalışma aslında CR3 kapsamında idi diye hatırlıyorum ama bu işletmenin yapılabilmesi için yani trenler Ayrılık Çeşmesi peronundan geri dönüş yapmasın diye orada bir makas bağlantısı istendi ve bu da ilk işi yapan müteahhidin üstüne yıkılarak yapıldı. Orada sizin bahsettiğiniz ya da istediğiniz gibi bir çalışma için sinyalizasyonun falan yapılması gerekir. Raylı sistem ile ilgili işleri sadece iki tane rayı traverse sabitlemek olarak görmeyelim :)

Gönderilme zamanı: 30 Eki Prş, 2014 11:35
gönderen Engin Y
Esat yazdı:Dediğim gibi o çalışma aslında CR3 kapsamında idi diye hatırlıyorum ama bu işletmenin yapılabilmesi için yani trenler Ayrılık Çeşmesi peronundan geri dönüş yapmasın diye orada bir makas bağlantısı istendi ve bu da ilk işi yapan müteahhidin üstüne yıkılarak yapıldı. Orada sizin bahsettiğiniz ya da istediğiniz gibi bir çalışma için sinyalizasyonun falan yapılması gerekir. Raylı sistem ile ilgili işleri sadece iki tane rayı traverse sabitlemek olarak görmeyelim :)
Abicim,

Keşke Söğütlüçeşme'ye kadar getirselerdi şu mereti ilk açılışta.. Minibüs Yolu'ndan ve Bağdat Caddesi'nden geleceklerle birlikte bayağı çok insan kullanırdı..

Neyse, zaman gösterir, ama bence seçimlerden önce bir durak da olsa açılış yaparlar.. "1,5 yıldır çivi çakılmadı" dedirtmemek için..

Gönderilme zamanı: 02 Kas Pzr, 2014 11:44
gönderen Esat
Ihale mantigindan kaynaklaniyor, malum parca pincik isler bizim tarzimiz. Tup tunel bir is, hattin geri kalani ayri bir is, arac alimi baska bir is, hepsini toplayinca asrin projesi oluyor. Neyse oldu da bitti masallah.

Ama tup tunel ve cr dedikleri bolum tek bir konsorsiyuma verilseydi, dedigin coktan yapilmis olabilirdi, guzel de olurdu.