ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Eki Sal, 2013 09:59

Bugün de Badische Zeitung gazetesinden bir kaynak. Bunu şimdi tercüme etmeyeceğim, zaten bütün bizim bilip yazdıklarımız içinde. Müsbet bir yazı. Tek yenilik (benim için): Bugün Şinzo Abe de mi İstanbul’a gecekmiş?

Evet, Almanca bilmeyen Türk yoktur artık dünyada diyerek, gaynah:

http://www.badische-zeitung.de/nachrich ... nach-asien

Esat, zevkle okur, eminim.

He, deprem konusunda 9 şiddetine kadar dayanıklı yazıyor. 9 muydu, 7 miydi, 11 miydi, artık hatırlamıyorum, ama aslında en az 12’ye kadar sağlam yapmalıydı bence. Mümkünse :-)

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 29 Eki Sal, 2013 10:11

Şinto Abe İstanbul'da . Açılışa katılacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Eki Sal, 2013 11:52

Vay be :-) Japonlar da ekmeklerinden tereyağını kaptırmazlar ha! (Alman deyimi) :lol:

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 193
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

Mesaj gönderen langur » 29 Eki Sal, 2013 13:19

Ilk olarak hayirli olsun diyelim marmaray icin. Evet eksik acilis bugünkü. Hattin tam kapastie ile devereye girmesi bizi daha cok sevindirecek,
Ama bu hattan da bagimsiz cok derin sorunlar var bu islerde. Aslinda memleket genelinde. Cok yorum yapmiyor ve haber alintiyi yapistiriyorum:
"KANLA İMZA ATTIM"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan, dün katıldığı bir televizyon programında, Marmaray’da yaşadıkları sıkıntılar hakkında şunları söyledi:

Sıkıntılar yaşanıyordu ve toparlanmamız lazımdı. 27 Şubat 2012 tarihinde gece geç vakit bir toplantı yaptık. Herkes bahane öne sürüyordu ama ben ‘bu iş bitecek’ dedim. Bir kağıt aldım ve “29 Ekim’de açamazsak, başta ben olmak üzere aşağıda isimleri yazanlar, bütün onurları ve kendi arzularıyla Boğaz Köprüsü’nde atlayacak” yazdım. Parmağımı kestim, kan aktı ve kanınmla imza attım. Herkes de imzaladı...”

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 29 Eki Sal, 2013 13:31

Marmaray Mehdi için yapıldı ahahah :D :D http://www.odatv.com/n.php?n=marmaray-m ... 2910131200

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Eki Sal, 2013 14:04

Ouv, atlama fiyatı bayağı yüksek paha olurdu, yani açmaları zarf-ü-gerekti :lol:

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Eki Sal, 2013 19:00

Marmaray mı Kârlıray mı? :D

----------------------------------------------------------------
Açıklanan rakamlara göre İstanbul Boğazı’nın altından yapılacak seferlerden günlük 2,4 milyon lira gelir elde edilecek. Öngörülen rakamlar gerçekleşirse boğazın zeminine yatırılan 8 milyar lira yaklaşık 9,4 yılda amorti edilecek.

Yapılan açıklamalara göre, Marmaray’dan tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınacak. Bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1,95 lira şeklinde uygulanacak. İstanbulkart da kullanabilecek. Dolayısıyla boğazın altından yapılacak toplu ulaşımdan elde edilecek gelir günlük 2 milyon 340 bin lira civarında seyredecek.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü (FSM)’nden Eylül ayı itibarıyla yapılan geçişlerden 19 milyon 305 bin 217 lira gelir elde edildi. Köprü geçişlerinden araç başına cinsine göre 4,25 ila 32,25 lira arasında ücret alınıyor. 1973'te açılan Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı 21,7 milyon dolara mal oldu. 1986-1988 arasında inşa edilen FSM Köprüsü'nün maliyeti de 400 milyon dolardı.

İETT, halihazırdaki 181 hattını Marmaray ile entegre hale getirdi. Bu çerçevede 5 yeni otobüs hattı oluşturdu. Marmaray’la faaliyete geçen hatlarla yolcular aktarma yaparak Silivri’ye kadar gidebilecek. Marmaray’da bilet ücretleri de tam 1,95 TL, öğrenci 1 TL olacak. Aktarmalı en uzak mesafe için alınan ücret 7 liraya kadar çıkabilecek.
http://tinyurl.com/nfe58bo
-----------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesaj gönderen zafer94 » 29 Eki Sal, 2013 19:39

Ben suan marmaraydayım.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Eki Sal, 2013 20:25

----------------------------------------------------------------------
İki kıtanın Marmaray Projesi ile raylı sistem olarak birleştirilmesinde “Asrın Projesi” gibi hamasi lafları bırakıp, asırların önemli atılımı olabilmesi için çalışılması şart. Çünkü bu haliyle Marmaray’dan “İpek Yolu” çıkmaz. Türkiye‘yi Çin‘e ve Avrupa‘ya (Doğu-Batı), Kuzey ve Güney demiryolu hatları olarak nasıl bağlayabileceğimiz hususu sürekli masada olmalıdır. Başbakan Erdoğan, Marmaray‘ı “Asrın değil, asırların projesi” olarak tanımlarken 150 yıllık geçmişten yani bir rüyadan bahsetti, fakat bu proje aslında geleceğimiz. Geçmişi geleceğe bağlayan önemli bir atılım. Moral gücü sağlayan, motive eden bir yatırım. Çünkü içeride ve dışarıda Marmaray’ı daha keyfiyetli hale getirecek bazı engelleri aşabilmiş değiliz. Mesela Van Gölü, Batı‘da Bulgaristan, Doğu’da İran veya Gürcistan ve devamındaki ülkeleri buna hazırlamak ve inandırmak da bizim görevimiz.

Marmaray’ın rakibi olarak “Rusya Demiryolları“nın (RJD) projeleri bizden epeyce önde. Çin-Rusya-Avrupa hattındaki demiryolu taşımacılık rakamlarının yüksekliği ve sürekli artış göstermesi gibi bir gerçek ve rekabet edeceğimiz güçlü rakipler var. Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu ile ekibinin de Türk dünyası ve Ortadoğu için gördüğü rüyalara Marmaray’ı da eklemeleri şart.

Rusya kendi geliştirdiği projesiyle Çin‘i Avrupa‘ya demiryoluyla bağlamada önemli mesafe kat ederken, Avrupa-Asya demiryolu koridorunda Türkiye’nin önü başta politik sebepler olmak üzere çeşitli nedenlerden tıkalı görünüyor. Çünkü Marmaray‘ın bugün açılmış olmasıyla Türkiye içindeki demiryolu ağını bile tamamlamış olmuyoruz. Biz bu projeleri konuştuğumuz, raftan indirdiğimiz zamanlarda rakip hatlar ve yollar henüz tartışılır pozisyonda bile değildi. Ama Kazakistan-Rusya düzenli demiryolu konteyner taşımacılığı, geçen sene Çin-Avrupa arasındaki demiryolu bağlantısının en önemli adımını atmış oldu.

Özetle; Marmaray‘ı hizmete açmakla işe de henüz yeni başlamış oluyoruz. Bu haliyle Marmaray İstanbul’a bile fazla katkı sunmayacaktır. Zira henüz diğer ayakları bitmediğinden en az 2 yıllık bir zamana ihtiyacı vardır. Ancak tek başına Marmaray ile İstanbul’un trafiğinin rahatlayacağını beklememiz de doğru olmaz. İstanbul‘un Marmaray ile turizm ve ulaşım anlamında yeni bir değer kazandığını söylemek mümkün, ancak henüz İpek Yolu olabilmesi için çok zamana, emeğe, vizyona ve stratejiye ihtiyacı var.
http://tinyurl.com/ntyfpof Güntay Şimşek
----------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Çrş, 2013 11:02

Evet, ben de korkarım ki, Marmaray Tüneli Avrasya kargo trafiği için pek önemli olmayacak. Rusya bu konuda büyük çınar (ama gerçi, ray aralıklarıyla bunu nasıl yapmışlar?). Marmaray İran, Irak, Suriye, Lübnan (demiryolları işlemiyor artık galiba), İsrail, Ürdün gibi ülkelere servis edebilirdi de … bu ülkeler ne durumda! Suudi Arabistan raylarını daha çok Mısır üzerinden Afrika yoluyla bağlamayı düşünüyor gibi, zaten oraya daha yakın. Arap yarımadasına kadar da demiryollarımız kullanılabilirdi, ama, bence önemli olmayacak, ne-ya-zık-ki :?

İşin müsbet tarafı : Marmaray metromuz işte. El-nuqteh.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Eki Çrş, 2013 12:09

Marmaray ın işletmeye açılan kesimi ile ilgili görüş ve tartışmalar aşağıdaki linkte devam edecektir.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=1261

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 19 Nis Cmt, 2014 13:09

Tuzla'da demiryolunun etrafına set çekilmiş
Resim
Resim

Ben ses duvarı olabileceğini düşündüm ama öyle midir bilemiyorum

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön