ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Ara Sal, 2011 00:27

Hakan yazdı:Sizce iş resmen başlamış olmasına rağmen, 411 gün boyunca hatlar açık olduğuna göre bu adamlar 1 seneden daha fazla bir müddet ne yapacaklar?


Düşüneceklerdir, hattın neresine 3 ncü yolu sığdıracağız diye :) bana da saçma geldi açıkçası, yani yer teslimi nedir ya? Zaten daha önce birilerine yerler teslim edilmişti yani teslim edecek yerde hazır. Ne yapacak adamlar 400 gün boyunca ray, traver ve balastı hattın uygun yerlerine yığıp sonra hadi Bismillah diye girişip 2 günde bitirmeyi mi planlıyorlar ne.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 06 Ara Sal, 2011 09:37

Bütün bu işler için bu kadar uzun zamanın gerekmesi beni biraz şaşırtıyor. Burada rayları komple değiştirip, balastı da yeniden dökmek için gece-gündüz çalışıp, işi 6–8 hafta içinde biterdiler (mesafe 30 km, ona göre hesaplamak gerekir). Ayrıca yolu tam da kapatamadıkları için, işler çok daha zordu (tek ray servis, vs). Söz konusu olan yer 60 km, değil mi? O zaman aslında 6 ayda herşeyin bitebilmesi gerekirdi. Yani, arı gibi çalışınca olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 06 Ara Sal, 2011 11:22

Sizce iş resmen başlamış olmasına rağmen, 411 gün boyunca hatlar açık olduğuna göre bu adamlar 1 seneden daha fazla bir müddet ne yapacaklar?


kazlıçeşme-söğütlüçeşme arasının elektromekanik sistemlerini yapacaklar. bu kısım bellşi bir aşamaya gelince pendik-gebze arasına geçecekler.

411 gün düşünmeyecekler. içerden birilerine sordum 3 hat yetmez diyorlar diye. sinyalizasyonu öyle bi yapacağız ki hepsi geçecek dediler :) yht geçerken diğerleri syding hattında bekleyeceklermiş.

kaosa gelince;

adapazarı ekspresi gebze-köseköy arası yenilemesinden dolayı zaten bir müddet sıkıntılı olacak. burada derince-adapazarı arasında sorun yok. kademeli yapılacak. derince-gebze arası bir müddet çalışmaz.

gebze-haydarpaşa banliyö hattı günde kaç kişi taşıyor? sanırım 80-90 bin civarı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Ara Çrş, 2011 00:45

Mehmet sen hep işine gelen tarafından bakıyorsun, üzgünüm ama bence gerçekçi olamıyorsun. Dediler ki geçecek, he bana da her gece neler diyorlar bir bilsen rüyamda, geçecek geçecek bu da geçecek. :) "Öyle bir sinyalizasyon yapıcaz ki afedersinn....." diye devam da ederler biraz sohbeti ilerletince. Bilmem sinyalizasyonla ilgili bir şey söyledim mi hatırlamıyorum, hızlı tren geldimi bütün hattaki trenleri apar topar saydinglere çekecez, o da koştura koştura gidecek. Bu şu demek oluyor sanırım, "3 hattı sığdıramıyoruz, iddialar doğru, öyle riske girmektense böyle yapacağız" :) sorun yok abi yapılsın, nasıl olsa YHT için ayrı bir yol yapılacak, en azından bu gerçeği kısa sürede kavradılar, bir süre sonra yük trenleri içinde deniz yolu ya da kuzey yolu üzerinden geçiş ya da bir karadeniz limanına ulaşma gibi bir gerçeği kavrarlar, olur biter. Biraz uzun soluklu bir kavrama süreci ama olsun, sorun yok.

Banliyönün yolcusu düşük olabilir, rakamını ne biliyor ne de eski rakamı hatırlıyorum, günde değil 80, 10 bin kişide olsa bu durum sence bu insanlar için kaos değil mi? Yoksa nasıl olsa sen kullanmadığın içinmi bu kadar rahatsın? Aksaray metrosunu aynı şartlarda 3 gün kapatalım mı? Var mısın? Yok vazgeçtim ya 3 günden, 6 saat kapatalım.

Ayrıca diyorsun ki 411 gün kapalı kalmanın bahanesi elektromekanik sistemlerin yapılması? Nedir abi peki bu sistemler, açıklarsan daha net anlaşılır, hani bilelim bu kadar uzun niye kapalı kalıyor. Neden tek hat işleyemiyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 07 Ara Çrş, 2011 07:52

Yani, sırf sigortam yazarken atmasın diye, birşey yazmıyorum! :x

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 07 Ara Çrş, 2011 11:23

dönüp dolaşıp aynı yere geliyoruz. 3 hattın yetmeyeceğini bende biliyorum. adamlar geçirecez dediler. bakalım görecez. kuzeyden hat çekecekler zaten. kuzeydeki hat yapılana kadar bir an önce ankara-istanbulu bağlamayı düşünüyorlar. bu arada eski banliyö hatları da yenilencek. fena mı? 3 farklı senaryo var:

1-ankara-istanbul arası yht 15 dakkada 1 kalkarsa

2-yarım saatte 1 kalkarsa

3-1 saatte 1 kalkarsa

bu 3 senaryonun ilk 2'si için kuzeydeki hat lazım.şu anda yapılan iş 3. senaryo. yani saatte 1 veya 1.5 saatte 1 yht geçecek. gündüzleri o da. ekspres trenler gündüz zaten çalışmıyor.

411 gün meselesine gelince;

kazlıçeşme-söğütlüçeşme arasındaki 13 km'lik kısmın ray döşemesi falan. kateneri cart curt. bu işi de cr3'ü alan firma yapacak. 29 2013'e kadar burayı hizmete açacaksın diye şartnamede var. elektromekanik işler bu.

Esat yazdı:Mehmet sen hep işine gelen tarafından bakıyorsun, üzgünüm ama bence gerçekçi olamıyorsun. Dediler ki geçecek, he bana da her gece neler diyorlar bir bilsen rüyamda, geçecek geçecek bu da geçecek. :) "Öyle bir sinyalizasyon yapıcaz ki afedersinn....." diye devam da ederler biraz sohbeti ilerletince. Bilmem sinyalizasyonla ilgili bir şey söyledim mi hatırlamıyorum, hızlı tren geldimi bütün hattaki trenleri apar topar saydinglere çekecez, o da koştura koştura gidecek. Bu şu demek oluyor sanırım, "3 hattı sığdıramıyoruz, iddialar doğru, öyle riske girmektense böyle yapacağız" :) sorun yok abi yapılsın, nasıl olsa YHT için ayrı bir yol yapılacak, en azından bu gerçeği kısa sürede kavradılar, bir süre sonra yük trenleri içinde deniz yolu ya da kuzey yolu üzerinden geçiş ya da bir karadeniz limanına ulaşma gibi bir gerçeği kavrarlar, olur biter. Biraz uzun soluklu bir kavrama süreci ama olsun, sorun yok.

Banliyönün yolcusu düşük olabilir, rakamını ne biliyor ne de eski rakamı hatırlıyorum, günde değil 80, 10 bin kişide olsa bu durum sence bu insanlar için kaos değil mi? Yoksa nasıl olsa sen kullanmadığın içinmi bu kadar rahatsın? Aksaray metrosunu aynı şartlarda 3 gün kapatalım mı? Var mısın? Yok vazgeçtim ya 3 günden, 6 saat kapatalım.

Ayrıca diyorsun ki 411 gün kapalı kalmanın bahanesi elektromekanik sistemlerin yapılması? Nedir abi peki bu sistemler, açıklarsan daha net anlaşılır, hani bilelim bu kadar uzun niye kapalı kalıyor. Neden tek hat işleyemiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 08 Ara Prş, 2011 23:42

Mehmet Kasım yazdı:411 gün meselesine gelince;

kazlıçeşme-söğütlüçeşme arasındaki 13 km'lik kısmın ray döşemesi falan. kateneri cart curt. bu işi de cr3'ü alan firma yapacak. 29 2013'e kadar burayı hizmete açacaksın diye şartnamede var. elektromekanik işler bu.


Bu mu? :) Mehmet ben benim bildiğimden farklı bir şey söylersin belki demiştim ya da resmi söylemden, bizim zırıltı yapmamızın nedeni zaten bu, neden tek hat kapatarak yapılmıyor? Hadi banliyö trenlerini iptal et, çok sık çalışmıyorlar ya zaten, geriye kalan tek hattanda çalıştırırsın trenleri. Yeni ray hattını katenerini çekersin, sonra öbürüne geçersin, sinyalizasyon için sonra kısım kısım kapatırsın tamam, ne bileyim. Elin oğlu yapıyor biz niye yapamıyoruz abi? Çok mu dert ediyorum ya? Ne yapayım, bana ne yaaaa boşver binenler düşünsün mü diyeyim? Bilmem, :) durumdan vazifemi çıkartıyorum ne. Kendi sitende sende bir haber yayınladın zaten bir kesimde tek hat işletilecek falan bir şeyler yazıyordu alıntılayacak vaktim olmadı, baştan niye düşünülmüyor. NEden milletin tepkisi bekleniyor, aman ses çıkmazsa koyver gitsin, aynen mantık bu buna adım gibi eminim.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 281
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 09 Ara Cum, 2011 11:12

Uluslar arası anlaşmalardan dolayı Körfez (Liman) - Köseköy arasını tek hat olarak işletmeye devam edecelermiş. Geri kalan kısım iptal yani Körfez-Geze arası...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 09 Ara Cum, 2011 15:22

tekirdağa gelen yük trenleri trenferi ile derinceye taşınacak. o yüzden derince-köseköy arası tek hat yük taşıma için devam edecek. ama bu marmarayla ilgili deil. köseköy-gebze ile ilgili.

marmarayda yaklaşık 1 sene kapama yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16705
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Ara Cum, 2011 23:24

411 GÜN NE YAPILACAK? SORU BU, varmı cevabını bilen? Sanırım yok. Neyse sucuk mangal yaparlar hat kenarında, GAR varmı İstanbul' da trene binicem de.

Bir de şu konu var, Haydarpaşa ne olacak, Haydarpaşa Otel olacak artık kesin.

http://www.rayturk.net/?p=278

Haydarpaşa Garı’nın ve çevresinin geleceği ne olacak?

Çatıyı çoktan bitirdik. Marmaray devreye girince Haydarpaşa Garı ve çevresi boşa çıkıyor. O alanın doğru şekilde değerlendirilmesi için 2,5 yıldır çalışma yapılıyor. Tarihi ve kültür varlıklarını koruma kurullarından onay aldık. Şimdiki Haydarpaşa Garı’na artık tren girmeyecek. Çok komplike ve örümcek ağı gibi bir demiryolu projesi devam ediyor o bölgede. 29 Ekim 2013 tarihinde bitireceğiz.


Çatıyı bitirirken, işi de bitirdik, demiryollarını bitirdik, işte iki ray hattı geçen iki tane istasyon inşa ediyoruz, bunların adına GAR diyeceğiz, siz de eyvallah diyeceksiniz böyle gidecek işte. Ben Türkçeleştirmek zorunda kaldım biraz kusuruma bakmayın.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 10 Ara Cmt, 2011 09:10

Esat o zaman Gebze-Halkalı işletmesi dışında, Gebze-Haydarpaşa gibi alternatif ve daha kısa işletmeler yalan mı oluyor?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

411

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 10 Ara Cmt, 2011 11:04

411 GÜN NE YAPILACAK? SORU BU, varmı cevabını bilen? Sanırım yok. Neyse sucuk mangal yaparlar hat kenarında, GAR varmı İstanbul' da trene binicem de.


şu an bu 411 günün içindeyiz :) şimdi ne yapıyorsak aralık 2012'ye kadarda onu yapacağız.

cr3 yüklenicisi şantiyeye kuruldu. tasarım işlerine kaldığı yerden devam ediyor olmalı.

http://www.rayturk.net/?p=282

yüklenici 30 nisanda da ayrılıkçeşmeye kurulacak. ilk olarak ayrılıkçeşme-üsküdar arasında ray döşemeye başlayacak. aralık ayına kadar ray döşemeyi yenikapıya kadar bitirebilir. hazır buranın tünelleri çünkü. bu zaman zarfında banliyö trenleri çalışmaya devam edecek. bugünkü gibi. içinde bulunduğumuz an itibariyle son durum bu. yarın biri gelir bir şey derse güncellemek gerek.


“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir