ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Pzr, 2009 13:40

respectable yazdı: ayrıca banliyö trenlerinin kalkacağını duydum bu ne kadar zaman sonra olur benim metrobüs hattını kullanmam için son derece önemli banliyö trenleri bu sebeple beni acil olarak bilgilendirirseniz çok sevinirim...
Banliyö trenleri nerede ise 2 yıldır kapatıldı kapatılacak ama sürekli bir erteleme ertelemeler ile birlikte iddialarda söz konusu tabii ki, en son edindiğimiz bilgilerde yer teslimi geçtiğimiz yıl müteahhite yapılmıştı ve bu sene içerisinde hattın işletmeye kapatılarak yenileme ve 3. yol inşaatına başlanması düşünülüyordu.
Marmaray kapsamında CR1 (Hat yenilemesi, 3 yol inşaatı ve elektromekanik işler) inşaatının bitim tarihi, 08 Aralık 2008 tarihinde inşaata başlanması suretiyle (ki bu inşaat başlamamıştır) 07 Haziran 2011 olarak ilan edilmektedir.
Yani gecikmeleri bu tarihlerden göz önüne alın derim, bu yıl içerisinde inşaat başlarsa minimum 2 yıl kapalı kalacak fakat bu kapalı kalma ile birlikte pek çok sorunda ortaya çıkacağa benziyor, ve bence inşaatı başlaması olabildiğince geciktirilecek çünkü zaten Marmaray da Yenikapı' dan dolayı bir gecikme söz konusu. Dolayısı ile İBB tarafından banliyö hattının alternatif taşıma yöntemleri halka sunulmadığı sürece kapatılması çok ağır bir yük getirecek diye düşünüyorum.
En son Esat tarafından 02 May Çrş, 2012 17:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Oca Pzr, 2009 00:20

Bu konuyu ilgilendiren bir başka haber, banliyö hatlarının belediyeye devri ile ilgili zamanında yapılmış bir protokol vardı Sn. Topbaş oy sandıklarının gücü ile bu protokolü bakanlığa hatırlatmış, tabii imzalanıp imzalanmadığını bilmiyorum ama TCDD nin çeşitli sebepler ile karşı çıktığı bu durumun sonucunda bakalım ne olacak Marmaray A.Ş. mi İstanbul Ulaşım A.Ş. mi :)
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, şehir içindeki banliyö hatlarının Büyükşehir Belediyesine verilmesini Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile konuştuklarını belirterek, ''Bu banliyönün Gebze'den Çerkezköy'e kadar uzatılmasını arzu ediyorum'' dedi.

Topbaş, Hadımköy'deki hizmet ve yatırımların açılış töreninde yaptığı konuşmada, globalleşen dünyada kentleşme ve teknolojik gelişmelerin yerel yönetimlerin önemini çok artırdığını söyledi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte başlayan yerel yönetim anlayışının geliştiğini, hükümet kurulduktan sonra yetkilerin büyük bölümünün yerel yönetimlere devredildiğini ifade eden Topbaş, ''Bu bakımdan Hükümetimize, Başbakanımıza, dönemin parlamentosuna teşekkür ediyorum'' diye konuştu.
Kaynak : Lojiport.com

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Haz Prş, 2009 21:46

Kentvedemiryolu.com sitesinden alıntıladığım aşağıdaki belgeye göre banliyö hatlarının revizyon için kapanma tarihi tekrar ötelenmiş gibi görünüyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Haz Cum, 2009 08:02

7 Ocak'ta da kapanmaz. Bazı işlerin bitmesi lazım:

*Gebze Gar İnşaatı

*Tekirdağ-Muratlı Demiryolu (yükleri limana ulaştırmak için)

*Açılan davaların sonuçlanması lazım. "Endüstriyel Miras" Konusu sende imza vermiştin. Senin yüzünden erteleniyor hep :) Şaka bir yana ertelemeye katkın oluyor :)

*Uygulama Esas Kesin Projelerinin tamamlanması lazım. Üzerinde çalışıyorlar. Sözleşme süreleri 48 aydı. 24 ayı proje için. Kalan 24 ay inşaat için.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 30 Haz Sal, 2009 14:04

BİRDE AKLIMA YENİ GELDİ. Acaba Kadıköy-Kartal Metrosunun açılması bekleniyor olabilir mi? Eylül 2010 diyorlar açılış için.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Sal, 2009 15:05

Bekleme olmasa bile o göz önüne alınarak sallanıyor olabilir, ama bekleme de olabilir, daha önce değinmiştim sanırım banliyö hattı kapatılırsa yolcusu ne olacak? İETT bunun için bir de o yolun üstüne metrobüs diye bir ara dile getirdi. Canlı para :) Haklı olabilirsin o hattın açılışı ile birlikte banliyö güzergahı duraklarından otobüsler ile metroya besleme hatları yapılabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Tem Pzt, 2009 16:16

Kadıköy Metrosu 2011'de açılacakmış. O zaman banliyö hattı revizyonu yine ertelenebilir. Tabi tezimiz doğruysa. Eğer bu iş için metro kullanılacaksa Banliyö istasyonalrından en yakın metroya İETT otobüsleri konmalı. Hemde ücretsiz olmalı.

1-Gebze sınırları içinde kalan 3-4 istasyona İETT bakamaz. Onları yerel yönetim halledebilir. Ya da ortak protokolle Gebze-Kartal Metro aarsına otobüs koyarlar. Anadolu'dan gelen her trenin gelişinden 15 dakka sonraya. Onun dışındaki banliyö yolcuları için gün içinde minibüs ve otobüs seferi takviye etmek alzım. Gebze Koop'un yüzü güler.

2-Tuzla'dan Kartal E5'e otobüs (500T) zaten var. İstasyona uğrayıverir. Tuzla E5-kartal E5 arası sorun olmaz. 500 T'ler dakka başı çalışıyor.

3-Kaynarca-Pendik-Kartal sahil boyu'ndan zaten E5'e otobüs var. Maltepe'den de var. Bostancı'dan da.

Velhasıl çok büyük bir sorun çıkacağını sanmıyorum. Halledilir. Avrupa Yakası daha sorunlu olacak. Onlar neye binecek? Metrobüse mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Sal, 2009 00:12

Evet bende Avrupa yakasında daha ciddi sorun olacağını düşünüyorum sanırım burada metrobüsün bu kadar hızlı olarak sorunları ile devreye alınmasında etkenlerden biriside bu idi, sonuçta banliyö hattı kapatıldığında kimse TCDD ya da DLH ya değil sadece İBB ye kabahat bulacak ve yüklenecek, kent içi ulaşımın büyük sorumluluğuda İBB de olduğuna göre bunda haklılık payı da var demektir.

Metrobüs ile taşıma da çözüm değil çünkü banliyö hattının bir son istasyonu sur içinde oraya taşıma yapan hatta T1 ve şu anda dahi kapasitesinin üzerinde çalışıyor.

Benim bu konudaki önerim şu, bunun burada örneği var daha öncede yazmıştık, yedek işletme gibi bir anlama geliyor almanca tabirin çevirisi. İETT bir şekilde banliyö hattı güzergahından ilerleyen bir otobüs hattı kuracak tabii ki çok sayıda otobüs ile, sahil yolunda Bakırköy-Aksaray arasında zaten bir tercihli yol var. Şimdi yapılacak şey şu.

1. Banliyö hattının saatlik yolcu potansiyelinin tespiti.
2. Bu yolcuyu taşıyacak sayıda otobüsün hazırlanması (yedekleri ile birlikte)
3. Bakırköy-Yedikule arasındaki tercihli yolun otobüslere verilmesi.
4. Banliyö hattında Marmaray ile atıl kalacak Kazlıçeşme-Sirkeci arasında işletmenin devam ettirilmesi.
5. Halkalı-Kazlıçeşme, K.Çekmece-Kazlıçeşme, Yeşilyurt-Kazlıçeşme, Bakırköy-Kazlıçeşme, geçici otobüs hatlarının kurulması ve bu hatların tercihli yolu kullanarak ve eski banliyö duraklarının yakınlarında durak yaparak Kazlıçeşme' de yolcuları devam eden banliyö işletmesine aktarması.
6. Bazı noktalardan metrobüse yolcu aktarımının yapılması

Bu şekilde hem E5 ve metrobüs hattının şişmesi önlenecek, hemde insanların zaten patlama noktasındaki T1 e yüklenmesi önlenecek (yeni alınacak araçlarda bu hattın sorununu çözmez) benim önerim bu, yani buralarda olsa bu evropa kafası böyle yapardı.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Tem Sal, 2009 07:44

4 numaralı öneri müthiş. Hiç düşünülmeyen bir şey. Madem atıl kalacak 2 sene daha işlesin yükü taşır. Birde hattın etap etap kapatılmasını nasıl buluyorsun. Meslea;

Önce Halkalı-Bakırköy arasını kapatırsın. Bakırköy-Sirkeci çalışmaya devam eder. Halkalı-Bakırköy arasını da iettler le taşırsın. Sanırım bu çok büyük bir yük getirmez.

1. etabı bitirince Halkalı-Bakırköy arasını hizmete açarsın. Orada kullandığın otobüsleri kaydırırsın. Bakırköy-Kazlıçeşme arasına.

Bakırköy-Kazlıçeşme arası da 1 senede biter.

En son Kazlıçeşme-Halkalı açılınca (dolayısıyla tüpte biter) atıl kalacak kısmı kapatırsın.

Tugrulhan
Transit Yolcu
Mesajlar: 10
Kayıt: 26 Eki Pzt, 2009 19:27

Mesaj gönderen Tugrulhan » 03 Mar Çrş, 2010 20:36

Pendik Kartal arasında (Yunus'ta) tren yolunun yanında bi kaç iş makinesi gördüm. Trenin iki yükselti arasından geçitiği bir yerde 'tren yolunun hizasında' yan tarafı düzleştiriyorlardı. Bi kaç gün önce de oraya bi prefabrik koydular. Çok büyük ihtimal hat revizyonu için yapılıyodur. Acaba hattı kapatmadan önce yapılabilecek işlerin yapılması gerektiği yeni mi akıllarına geldi diye düşünmekteyim. Yine de geç de olsa bişeylerin başlaması bence iyi oldu :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 03 Mar Çrş, 2010 20:39

bu arada bir duyum aldım. hat kısmen kapanacakmış yük tenleri için tek hat işlemeye devam edecekmiş. lojistikçiler krizden çok etkilendik hat kapanırsa kilit oluruz demişler. devlet baba insafa gelmiş.

ne kadar doğru bilemiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Mar Sal, 2010 00:33

Tugrulhan yazdı:Pendik Kartal arasında (Yunus'ta) tren yolunun yanında bi kaç iş makinesi gördüm. Trenin iki yükselti arasından geçitiği bir yerde 'tren yolunun hizasında' yan tarafı düzleştiriyorlardı. Bi kaç gün önce de oraya bi prefabrik koydular. Çok büyük ihtimal hat revizyonu için yapılıyodur. Acaba hattı kapatmadan önce yapılabilecek işlerin yapılması gerektiği yeni mi akıllarına geldi diye düşünmekteyim. Yine de geç de olsa bişeylerin başlaması bence iyi oldu :)
Haklı olabilirsiniz, sonuçta bu tip çalışmalarda hattın iki ucundan girilmez ara noktalarda inşaata giriş çıkış yerleri olmak durumunda bu amaçla çalışmalara başlamış olabilir. Aslında yer teslimi çok daha önce yapılmıştı diye duymuştuk ama kapatılacak banliyölerin bir alternatifi bir türlü oluşturulamadı.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön