ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 15 Kas Sal, 2016 09:59

AB kredisi Doğuştan sonra sağlandı diye biliyorum, o yüzden ilk ihaleyi Doğuş almıştır. Yanlış anlaşılmasın Doğuş'u savunmuyorum, muhtemelen karlı kalemler nerede ise önce onları yapıp hakedişi cebe indirmek için dişe dokunacak önemli işleri sona bırakmışlardır. Genelde müteahhid taktiği, çok gelir getiren yani maliyeti az hakedişi fazla olan işleri önce yap, mümkünse az para kazandıranları taşere et, az para kazandıracakları en son yap ki mazallah bütçe biterse karsız işler kalsın geriye onun için de yeni bir ikame ihalesi yapılır, karlı işler olmadığı için o ihaleyi başkası alsa da olur yada sende hazır kurulu şantiye var zaten ihale maliyeti de ona göre olur fiyat yükselir...
Hatta yanlış hatırlamıyorsam bu AB fonunun yönetimini, nereye ne harcandığını denetleyen bir AB ekibi var, yani paralar onların onayıyla harcanabiliyor.
Bildiğin ekonomik sömürge modu, AB komiseri onay verirse işi yaptırabileceksin, saçmalığın dik alası. Bunca yıldır gecikme dolayısıyla oluşan maddi kaybı düşünebiliyor musunuz? Yollarda çektiğimiz çile de cabası. Değer mi 500 milyon dolar için bu işi sürüncemede bırakmaya? Bir yıllık köprüde dur-kalkla boşa harcanan yakıt parası karşılar zaten o parayı, üstelik tamamı değil sadece bir kısmı karşılıksız, geri kalanını yine millet olarak ödeyeceğiz faiziyle...

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Kas Sal, 2016 12:57

Özgür Türkler yazdı:AB kredisi Doğuştan sonra sağlandı diye biliyorum, o yüzden ilk ihaleyi Doğuş almıştır.
Tamamdır.. O zaman demek ki ikinci ihale öncesinde AB kredisi sağlanınca, iş OHL'ye verildi..
Peki şimdi yeni ihale yapılmadığına göre Kolin Cengiz Kalyon bu inşaatı OHL'nin alt yüklenicisi sıfatıyla mı yapacaklar?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 15 Kas Sal, 2016 17:51

bence şehir Marmaray hattının geçtiği bölgedeki dönüşüm çok hızlı gerçekleşmesin, Ataşehir, Fikirtepe gibi yerlerde yaptığımız toplu konutları daha rahat satalım kafasıyla bu hat sürekli geciktirildi.

biraz kopmlo teorisi gibi gözükse de ben buna inanıyorum.
görülen hukuki, maddî vb. sebepler gerçek olsa da devletin niye bu kadar yavaş hareket ettiğini açıklamaya yetmiyor.

ibo
Abonman
Mesajlar: 29
Kayıt: 04 Eki Sal, 2016 12:48

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen ibo » 16 Kas Çrş, 2016 22:21

Yılbaşına kadar kesin başlayacakmı,yoksa yine tutmayacak bir tarihmi?Ayrıca bugünden başlasa nazarmı değer?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Kas Prş, 2016 08:15

ibo yazdı:Yılbaşına kadar kesin başlayacakmı,yoksa yine tutmayacak bir tarihmi?Ayrıca bugünden başlasa nazarmı değer?
Bu arada, Marmaray'ın hâlâ 10 dakikada bir sefer yapmasının sebebi nedir? Neden 5 dakikada bir değil? Eğer sinyalizasyondan emin değillerse, her durakta bir görevli olsun ve duraktaki tren çıktıktan sonra arkadaki duraklara bilgi versin. Yıl 2016, hatta neredeyse 2017, 10 dakikada bir sefer mi olur ya?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen decimus » 23 Kas Çrş, 2016 11:44

Bu arada, Marmaray'ın hâlâ 10 dakikada bir sefer yapmasının sebebi nedir? Neden 5 dakikada bir değil?
Hocam Marmaray Projesi aslında 90 saniyede ilk duraktan tren hareket edecek şekilde Japon Mitsubishi tarafından sinyalizasyon işleri tasarlandı.Fakat hat tam olarak açılmadığı için yani 36 durak yerine 5 durak açıldığı için sistem tamalanmadığı için bu şekilde çalıştırılamıyor.Daha kötüsü OHL firması Ayrılıkçeşme istasyonundan sonra ki makas bölgesinde "ben çalışma yapacağım.Buraları kapatalım" dediği için ve makas bölgesi kaldırıldığı için Ayrılıkçşme durağından kalkan vagonlar Üsküdar istasyonuna gelmeden tünel içinde vagonlar yavaşlatılarak daha önce hazırlanan makas bölgesini kullanarak diğer yöne geçiyor.Bu da işte 10 dakikalık zaman olarak vatandaşa geri dönüyor.Çözüm Halkalı-Gebze hattının bir an önce tamamlanması.

Bu arada proje de artık ciddi ciddi çalışmalar başladı.Bazı ekipler kurulmaya devam ediyor ama hazır olan departmanlar sahalara inerek çalışmalara başladı.Yalnız şuan için herkes ne kadar zor bir işin altına girdiklerinin farkında.Önce Doğuş-Marubemi-Alstom şimdi de OHL-Dimetronic projenin en kolay yapılabilir taraflarını yaptı ve o kısımların parasını aldı şimdi gelen Kolin_kalyon_Cengiz ise projein en zor en çetrefilli kısımları ile baş başa kaldı.Bu kısımları yapmak hiçte kolay değil.Bakalım zamanla işler ortaya çıkmaya başlayacaktır.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen fearenes » 23 Kas Çrş, 2016 23:12

Kkc grubu devlet desteklerse iyi bence zoru başarır..yaptıkları ortada..çok başarılar..keşke daha önce alsalardı..

kado
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 26 Tem Cmt, 2014 21:21

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen kado » 24 Kas Prş, 2016 15:42

Metro projeleri ile karşılaştırdığımız zaman zor olan nedir?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen decimus » 25 Kas Cum, 2016 16:31

kado yazdı:Metro projeleri ile karşılaştırdığımız zaman zor olan nedir?
Metro projeleri ile kıyasladığın zaman en büyük zorluk mevcut şehir içi altyapının deplase edilmesi ve istimlak sorunlarının çözülememesi.Bu hat sadece Anadolu yakasında 24 Km.Yani gerçketen çok uzun ve kritik noktalardan geçen bir hat.Bu bölgede bulunan birçok altyapı sorunu bu projenin de etkisi ile değiştirilecektir.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 25 Kas Cum, 2016 16:44

Abi, 24 değil de 44 mü demek istedin?
Gebze-Haydarpaşa arası 44 km..
Kaynağım Vikipedi..

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen decimus » 25 Kas Cum, 2016 19:56

Engin Y yazdı:Abi, 24 değil de 44 mü demek istedin?
Gebze-Haydarpaşa arası 44 km..
Kaynağım Vikipedi..
Yok dostum benim 24 km diye bahsettigim yer Pendik-Ayrilikcesme arasindaki alan.Biliyorsun OHL firmasi. Ankara-Istanbul arasi yht projesi kapsaminda gebze-pendik arasi isleri buyuk oranda tamamladi.Tabi ki yapilmayan isler var ama onemli olan Pendik-Ayrilikcesme arasinda kalan kisim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3509
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Kas Pzr, 2016 13:49

decimus yazdı:
Engin Y yazdı:Abi, 24 değil de 44 mü demek istedin?
Gebze-Haydarpaşa arası 44 km..
Kaynağım Vikipedi..
Yok dostum benim 24 km diye bahsettigim yer Pendik-Ayrilikcesme arasindaki alan.Biliyorsun OHL firmasi. Ankara-Istanbul arasi yht projesi kapsaminda gebze-pendik arasi isleri buyuk oranda tamamladi.Tabi ki yapilmayan isler var ama onemli olan Pendik-Ayrilikcesme arasinda kalan kisim
Hah! Tamam abi, şimdi anladım..

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön