Mesaj
gönderen Esat » 14 Tem Sal, 2009 00:12
Evet bende Avrupa yakasında daha ciddi sorun olacağını düşünüyorum sanırım burada metrobüsün bu kadar hızlı olarak sorunları ile devreye alınmasında etkenlerden biriside bu idi, sonuçta banliyö hattı kapatıldığında kimse TCDD ya da DLH ya değil sadece İBB ye kabahat bulacak ve yüklenecek, kent içi ulaşımın büyük sorumluluğuda İBB de olduğuna göre bunda haklılık payı da var demektir.
Metrobüs ile taşıma da çözüm değil çünkü banliyö hattının bir son istasyonu sur içinde oraya taşıma yapan hatta T1 ve şu anda dahi kapasitesinin üzerinde çalışıyor.
Benim bu konudaki önerim şu, bunun burada örneği var daha öncede yazmıştık, yedek işletme gibi bir anlama geliyor almanca tabirin çevirisi. İETT bir şekilde banliyö hattı güzergahından ilerleyen bir otobüs hattı kuracak tabii ki çok sayıda otobüs ile, sahil yolunda Bakırköy-Aksaray arasında zaten bir tercihli yol var. Şimdi yapılacak şey şu.
1. Banliyö hattının saatlik yolcu potansiyelinin tespiti.
2. Bu yolcuyu taşıyacak sayıda otobüsün hazırlanması (yedekleri ile birlikte)
3. Bakırköy-Yedikule arasındaki tercihli yolun otobüslere verilmesi.
4. Banliyö hattında Marmaray ile atıl kalacak Kazlıçeşme-Sirkeci arasında işletmenin devam ettirilmesi.
5. Halkalı-Kazlıçeşme, K.Çekmece-Kazlıçeşme, Yeşilyurt-Kazlıçeşme, Bakırköy-Kazlıçeşme, geçici otobüs hatlarının kurulması ve bu hatların tercihli yolu kullanarak ve eski banliyö duraklarının yakınlarında durak yaparak Kazlıçeşme' de yolcuları devam eden banliyö işletmesine aktarması.
6. Bazı noktalardan metrobüse yolcu aktarımının yapılması
Bu şekilde hem E5 ve metrobüs hattının şişmesi önlenecek, hemde insanların zaten patlama noktasındaki T1 e yüklenmesi önlenecek (yeni alınacak araçlarda bu hattın sorununu çözmez) benim önerim bu, yani buralarda olsa bu evropa kafası böyle yapardı.