ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

gozdecan
Mesajlar: 1
Kayıt: 26 Tem Pzt, 2010 07:47

pendik tren istasyonu

Mesaj gönderen gozdecan » 26 Tem Pzt, 2010 07:53

sayın yetkili
pendik tren istasyonunun yıkılıp yerine yenisinin yapılacağını pendik bel başkanı
açıklamıştı bu yıkım nezaman gercekleşecek acaba
saygılar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Pzt, 2010 08:22

gozdecan yazdı:sayın yetkili
pendik tren istasyonunun yıkılıp yerine yenisinin yapılacağını pendik bel başkanı açıklamıştı bu yıkım nezaman gercekleşecek acaba
saygılar
Belediye başkanları böyle açıklamalar yaparlar, ama konuyu takip edenlerin bildiği üzere revizyon işini yapacak olan firmalar sözleşmeyi iptal ettiler yani ortada bir çalışma falan yok, işin yeniden ihale edilmesi nasıl olacak, süreç nasıl işleyecek bilmiyoruz. Tek bildiğimiz DLH nın bazı isteklerinin yükleniciler tarafından kabul edilmemesi ve uygulanamaz bulunması. Bakanlık bu kesimde de işlerin öngörüldüğü gibi 2013 te sonlanacağını söylüyor.

Yani oraya yeni bir istasyon yapılsa dahi bunun açılışı 2013 gibi olacak görünüyor.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 26 Tem Pzt, 2010 17:37

Esat, arkadaşın kastettiği aslında farklı bir durum. Pendik Belediyesi, banliyö hattının kapatılması ile birlikte bir proje başlatmayı hedefliyor, bu projeye İBB'den de onay çıktı galiba.

Pendik malum anadolu yakasında Haydarpaşa'dan sonra en büyük gar, ve burada neredeyse tüm ulaşım aksları birbirine aktarma imkanı sağlıyor, yakın gelecekte buna havalimanı metrosu da dahil olacak.

Neyse konu dağılmasın, Pendik garı ve çevresindeki alan (TCDD mülkiyetindeki) 100 metreye 700 metrelik bir dikdörtgen. Bu alanda Pendik belediyesi en az 3000 araçlık olmak üzere bir yer altı otoparkı, alışveriş merkezi ve bazı sosyal alanlar yapılması planlanıyor. Bu kapsamda gar binası da tamamen yıkılıp yeniden yapılacak. Projeyle eş zamanlı olarak TCDD'ye ait bir deponun da yıkılması Garın kuzeyinden geçen Abdülhalik Renda caddesinin yer altına alınması ve Hilmi Abbaspaşa camii önünde ortaya çıkacak kocaman bir meydan oluşturulması planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Pzt, 2010 17:51

Tamamdır, ben açıkçası belediyenin projesini araştırıp sorgulamadım, çünkü Anadolu yakasında son yıllarda belediyelerin hep böyle o olacak bu olacak söylemleri beni biraz bıktırdı da :) yani bir türlü başlayamayan kentsel dönüşüm projeleri falan.

Ama sonuçta yine benim dediğim ile bağlantılı bir noktada, bak sende
Pendik Belediyesi, banliyö hattının kapatılması ile birlikte bir proje başlatmayı hedefliyor,
demişsin, yani burada ilk hedef DLH nın tekrar hat revizyon ihalesine çıkması, ihalenin yapılması işin verilmesi, daha önce yapılamayan yer tesliminin gerçekleştirilmesi ve tüm bu işin içinde yer alan 3. hattın inşaası için gerçekten güvenlikli bir projenin hayata geçmesi gerekiyor. Yoksa aman abi yap 3. yolu da şu kenara dersek bu iş olmayacak gibi, ya da olurda sonrası nasıl olur bilemiyorum :)

Pendik' in raylı sistemlerin geleceğinde önemli bir yeri olacağı muhakkak, nerede ise Yenikapı' nın fonksiyonu ile aynı fonksiyonda bir istasyon kompleksi olması gerekiyor. Ve tabii ki belediye çevresinde kendisine ait alanlar ile birlikte bir istasyon tasarlar ise bu bencede güzel olacaktır. Hem erişim imkanlarının doğru tasarlanması, hem birbirine uygun estetikte binalar ile yapılması ve arazinin daha doğru değerlendirilmesi için, bakalım umarım Pendik belediyesi işin bu kısmını becerecektir, fakat her halukarda ilk hedef şu Banliyö Hatları Revizyonu işinin başlaması olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Çrş, 2011 19:06

http://tcdd.net/yedikule-sirkeci-arasin ... dirilacak/
MARMARAY Projesi devreye girdikten sonra Suriçi olarak bilinen eski İstanbul’un çehresi büyük ölçüde değişecek. Bu çerçevede, Yedikule-Sirkeci arasındaki tren hattı kaldırılacak, yerine bisiklet yolları ile yürüyüş yolları inşa edilecek.
İstanbul’da tarihi dokuyu korumak amacıyla yapılan çalışmalarda pilot bölge olan Samatya’nın bir turizm bölgesi olması amacıyla yapılanları aktarmak üzere dün düzenlenen toplantıda Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, 2013 sonrası Suriçi olarak kabul edilen bölgede büyük değişiklikler olacağının sinyalini verdi. Marmaray’ın planlandığı gibi 29 Ekim 2013’te devreye girmesinin ardından Yedikule ile Sirkeci arasındaki banliyö hattının iptal edilmesi ve yerine yürüyüş yolları yapılması planlanıyor.
Fatih Belediye Başkanı bana göre kent içindeki bazı alanlarda olumlu işler yapıyor, bu ne derseniz. Malum Suriçinde pek çok noktada Vakıflara ait üzerinde tek katlı gecekonduvari evler bulunan alanlar vardı, bunları yıkarak yerlerine semt meydanları ve parklar inşa ediyor bu anlamda benim çok hoşuma giden işler oldu, takdir ve tebrik ettim. Ama Marmaray ile birlikte atıl kalması söz konusu olan Yedikule ile Sirkeci arasınında bu şekilde kullanılmasının planlanmasına karşıyım, evet orada tabii ki TCDD nin terk edeceği alanlardaki binalar yıkılarak (tarihi değeri olanlar ya da estetiği olanlar hariç) park ve dinlenme alanları yeşil alanlar oluşturulabilir ve oluşturulmalıdır ama bana göre orada atıl kalan yol bir tramvay hattı olarak düzenlenmeli ve kente kazandırılmalıdır. Ray sökmekten bir türlü ders alamadık hala sökmeye çalışıyoruz, hazır rayları sökmeyin Beyler. Revize edin, modernize edin, kısa da olsa bir tramvay hattı kurun, kimse kalkıp aman Marmaray Sirkeci' ye gidecek ya demesin lütfen. Kazlıçeşme' den sonra dik yokuşlar ile çıkılan K.M.Paşa' dan otobüsler ile mi gidilecek, bu bölgeye hitap eden bir demiryolu varken bunu değerlendirmek varken sadece yeşil alan yapmak bana biraz kötü bir düşünce gibi geliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Pzr, 2011 15:30

Banliyö hat revizyonu için yapılan ihale sonuçlanmışta işin imzası bile atılmış, hatta Kasım başı itibari ile iş resmiyette başlamış dahi, yapılacak çalışmaya göre takvimde açıklanmış.

http://www.rayturk.net/?p=142
Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından TCDD Genel Müdürlüğüne gönderilen bila tarih ve sayılı yazıda Marmaray Projesi “Gebze Halkalı Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve mekanik sistemleri” işi CR3 sözleşmesinin 26 Ekim 2011 tarihinde Obrascon Huarte Lain (OHL) SA- Dimetronic SA Ortak Girişimi ile imzalandığı, CR3 sözleşme hükmüne göre ortak girişime yer teslimi ve İşe başlama tarihinin 3 Kasım 2011 olduğu bildirilmiştir. Her şey yolunda giderse hatların açılış tarihi iş programında 18 Haziran 2015 olarak ilan edilmiştir.

Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü Marmaray Projesi kapsamında Gebze Haydarpaşa ve Kazlıçeşme Halkalı arası demiryolu hatlarının bölüm bölüm kapanma tarihlerini şu şekilde açıklamıştır.

İhaleyi kazanan Obrascon Huarte Lain (OHL) SA- Dimetronic SA Ortak Girişimi yeni ortak girişimin sözleşmesel olarak işe başlama tarihi olan 3 Kasım 2011′den

411 gün sonra  17 Aralık 2012 Gebze Pendik

595 gün sonra 19 Haziran 2013 Pendik İbrahimağa

503 gün sonra 19 Mart 2013 Halkalı Kazlıçeşme
arası demiryolu hatları tren trafiğine kapatılarak çalışma yapılacaktır.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Ara Pzr, 2011 17:52

Sizce iş resmen başlamış olmasına rağmen, 411 gün boyunca hatlar açık olduğuna göre bu adamlar 1 seneden daha fazla bir müddet ne yapacaklar?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Ara Pzr, 2011 17:56

2012 Aralık ayından 2015 haziran ayına kadar 2,5 sene özellikle anadolu yakasını çok ciddi bir kaos bekliyor. E-5 zaten Acıbadem-Küçükyalı arasında zamandan bağımsız şekilde her zaman yoğun trafik var, aynı şekilde İçmeler-Kartal arasında da. Minibüs yolu tek şeritli bir yok, daha bu hafta Küçükyalı'dan Kadıköy'e 45 dakikada gittim, yol 10 km. Sahil yolunda da eskiye kıyasla trafik yoğun, özellikle Küçükyalı-Bostancı arası çok kötü, bağdat caddesini söylemeye bile gerek yok.

Herkes Haydarpaşa-Gebze banliyö trenlerinin aslında ne kadar önemli bir işlevi olduğunu o 2,5 senede anlayacak...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ara Pzt, 2011 18:29

Marmaray için açılış tarihi olarak 2015 yazı planlanıyormuş, acaba bu parçalı bulutlu bir açılış olmayacak anlamına mı geliyor, tamam tüneli bir turlarlar canım aşağı yukarı
parçalı bulutlu açılış 29 ekim 2013'te bc1 kısmı. 2015 ise tüm hatlar.
2012 Aralık ayından 2015 haziran ayına kadar 2,5 sene özellikle anadolu yakasını çok ciddi bir kaos bekliyor.
2012 aralıkta sadece gebze pendik arası kapanacak. şubatta kadıköy-kartal metrosu açılacağına göre çok büyük sıkıntı olmaz.

aralık 2012-ekim 2013 arasında ki 10 ay kritik gibi. ama ekim 2013'te tüp geçit açılınca kartaldan metroya binen aktarmalı olarak avrupa yakasına ulaşır. avrupa metroları yenikapıya inebilirse herşey güzel olur. pendik gebze arasının kapalı kalması tüm gelişmelerin yanında çok önemli değil.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Ara Pzt, 2011 18:44

2012 aralıkta sadece gebze pendik arası kapanacak. şubatta kadıköy-kartal metrosu açılacağına göre çok büyük sıkıntı olmaz.

aralık 2012-ekim 2013 arasında ki 10 ay kritik gibi. ama ekim 2013'te tüp geçit açılınca kartaldan metroya binen aktarmalı olarak avrupa yakasına ulaşır. avrupa metroları yenikapıya inebilirse herşey güzel olur. pendik gebze arasının kapalı kalması tüm gelişmelerin yanında çok önemli değil.
Kadıköy-Kartal metrosunun açılacak olmasının diğer hattın kapatılacak olmasına faydası olacağını mı düşünüyorsun? Bu iki güzergahın birbiri ile ne alakası var? Haritadan bakıp evet birbirine paralel 2 hat var , biri kapanırsa diğeri kullanılır diye düşünüyor olabilirsin ama yanılıyorsun? Eğer senin dediğin gibi olsaydı, o zaman metroyu yapmaya gerek yoktu, zaten aynı istikamette Gebze-Haydarpaşa var hem de peronlar 300 metre falan, tak 10 vagonu peş peşe taşı milleti...

Gebze-Pendik arasının kapalı olması demek, herşeyi bir kenara bırak Adapazarı ekpreslerinin çalışmayacağı demek. Bunun anlamını Kocaeli ve Sakarya Üniversite öğrencilerine sormalısın. Bana göre bildiğin çok çok büyük bir kaos demek...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Ara Pzt, 2011 23:26

Burada böyle bir şey olacaksa (ki oluyor bazen, burada da çok, çok büyük olay oluyor, ama hep çözümü var), bu durumlarda o kalkan trenlerin yerini otobüslerle dolduruyorlar, hiç olmazsa bari kısmen. Acaba buna benzer bir şey orada da olacak mı? Şöyle ki, TCDD'nin otobüsleri yok, buranın DB'nin otobüsleri de var, onlar yetme(z)se de etrafta lisanslı ve konsesyonlu çalışan şirketlerin otobüsleri de dahil olur (farzedelim ki, burada bir tren kolu bir kaç gün, hafta veya ay (Berlin'de de senelerce, var öylesi de var) kapanıyor, ki meselâ Freiburg-Denzlingen bir süre kapanmıştı, şu an Titisee-Seebrugg işlemiyor. Raylarda tren yok, yolculuk yok demek değil, SEV diye işaretli (ray yedek trafiği) otobüsler ek olarak işler. Yani, zaten Freiburg-Denzlingen otobüsleri var (7205, 7206, 7272, 1066 … vs), ek olarak SEV işler. Bunu orada yapmazlarsa, ya kıyametler kopar, ya da minibüsçüler göbek atar. Güler misin, ağlar mısın, bilmiyorum yani, Esat'ın da geçenlerde dediği gibi … istannbuul şööne ştatt … turistler bu kaosa bayılıyor, çünkü Avrupa'da hiçbir yerde yok, can sıkıcı bir şekilde her şey sıkı yönetim burada :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ara Pzt, 2011 23:47

Ben Hakan'a katılıyorum açıkçası, korkunç bir kaos olurmu? Bilmiyorum ama bence kaos olacak, çünkü öneri olarak yapacakları tek şey, dikine otobüs hatları kurmak olacak geçici olarak, bu hatlar ile banliyö yolcusunu Kartal metrosuna taşıyacaklar ve bu çözüm olacak, ne kadar olacağını göreceğiz bilmiyorum ama ben sorun yaşanacağını düşünüyorum.

Başar'ın önerdiği sistemi ise İstanbul için pek uygulanabilir görmüyorum, bu uygulama Ulaşım A.Ş. sistemlerinde bir süredir yapılıyor, önceden belirli çalışmalarda hatta acil durumlarda yapıldı, yeterli mi? Kullananlara sormak lazım ben İstanbul' daki metro ve tramvay hatları ile aynı hizmeti verebilecek acil ya da planlı bir otobüs hattının geçici olarak kurulup aynı işi göreceğine nedense inanmıyorum :) Banliyö hattına paralel yollarda işleyecek bir otobüs şebekesi belki banliyö yolcusunu kaldırabilir, bunu Hakan daha iyi cevaplar bence, yani pik saat yoğunluğu nedir, o saatlerde kaç dakika bir otobüs kaldırmak gerekir bu konuda hiç yorum yapamayacağım.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön