Bakan' ın ifadesi ile aynen öyle, yalan oluyor. Ne kadar yazık, halbuki şu Atatürk Havalimanı kol çıkması falan denildiğinde ne kadar ümitlenmiştim, vay beeee banliyö şebekemiz mi ne olacak demiştim kendi kendime Hani şöyle düşün Söğütlüçeşme-Ataköy arası ana şebeke, üstünde de kısa ve yan işletmeler ile tadından yenmeyecekti, ama ikide bir de dile getirip sizleri sıktığımı biliyorum ama sistemi saydingler kurtaracak mı bence bunu mevcut işletme yönetimi kestiremiyor bu sebepten dolayı da bu tip düşüncelere pek meyl etmiyorlar. Herhangi bir yer ile kıyas yapmak yanlış oluyor ama bugün 2 milyonluk şu yaşadığım küçücük yerdeki benzer şebeke yetmiyor, çünkü aynı mantık ile inşa edilmiş tek farkı gerçekten büyük ara garlar var buralarda da trenler geçişebiliyor, ama bugün yetmiyor işte. Biz 15 milyonluk bir kente sistem kurmaya çalışırken 100 yıl önce yapılmışı yaparak başlamak istiyoruz buna kıl oluyorum.Hakan yazdı:Esat o zaman Gebze-Halkalı işletmesi dışında, Gebze-Haydarpaşa gibi alternatif ve daha kısa işletmeler yalan mı oluyor?
Halbuki şöyle olsaydı fena mı olurdu;
Gebze-Ispartakule
Gebze-Haydarpaşa
Sabiha Gökçen-Haydarpaşa (belki ileride daha kuzeye giden bir banliyö hattı)
Sabiha Gökçen Havalimanı-Atatürk Havalimanı
Sirkeci Gar-Atatürk Havalimanı
Sirkeci Gar-Ispartakule
Bakırköy ya da Kazlıçeşme den Kartal' a giden bir hat,
Kazlıçeşme' den kuzeye giden bir hat olabilirdi, yani illa metro değil de malum şu kuzeye yapılacak kentlere giden kent içinde sık istasyonlu bir hat,
bunların hepsi aslında mümkün, tek yapılması gereken mevcut Baş Gar ları kapatmadan aradaki bazı istasyonlarda ikinci peron inşaası, zaten bazı noktalarda hattın 3 olduğu istasyon bölgeleri de var sanırım. Ama görünüşe göre pek olacak gibi değil.