ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Ara Cmt, 2011 11:53

Hakan yazdı:Esat o zaman Gebze-Halkalı işletmesi dışında, Gebze-Haydarpaşa gibi alternatif ve daha kısa işletmeler yalan mı oluyor?
Bakan' ın ifadesi ile aynen öyle, yalan oluyor. Ne kadar yazık, halbuki şu Atatürk Havalimanı kol çıkması falan denildiğinde ne kadar ümitlenmiştim, vay beeee banliyö şebekemiz mi ne olacak demiştim kendi kendime :) Hani şöyle düşün Söğütlüçeşme-Ataköy arası ana şebeke, üstünde de kısa ve yan işletmeler ile tadından yenmeyecekti, ama ikide bir de dile getirip sizleri sıktığımı biliyorum ama sistemi saydingler kurtaracak mı bence bunu mevcut işletme yönetimi kestiremiyor bu sebepten dolayı da bu tip düşüncelere pek meyl etmiyorlar. Herhangi bir yer ile kıyas yapmak yanlış oluyor ama bugün 2 milyonluk şu yaşadığım küçücük yerdeki benzer şebeke yetmiyor, çünkü aynı mantık ile inşa edilmiş tek farkı gerçekten büyük ara garlar var buralarda da trenler geçişebiliyor, ama bugün yetmiyor işte. Biz 15 milyonluk bir kente sistem kurmaya çalışırken 100 yıl önce yapılmışı yaparak başlamak istiyoruz buna kıl oluyorum.

Halbuki şöyle olsaydı fena mı olurdu;

Gebze-Ispartakule
Gebze-Haydarpaşa
Sabiha Gökçen-Haydarpaşa (belki ileride daha kuzeye giden bir banliyö hattı)
Sabiha Gökçen Havalimanı-Atatürk Havalimanı
Sirkeci Gar-Atatürk Havalimanı
Sirkeci Gar-Ispartakule
Bakırköy ya da Kazlıçeşme den Kartal' a giden bir hat,
Kazlıçeşme' den kuzeye giden bir hat olabilirdi, yani illa metro değil de malum şu kuzeye yapılacak kentlere giden kent içinde sık istasyonlu bir hat,

bunların hepsi aslında mümkün, tek yapılması gereken mevcut Baş Gar ları kapatmadan aradaki bazı istasyonlarda ikinci peron inşaası, zaten bazı noktalarda hattın 3 olduğu istasyon bölgeleri de var sanırım. Ama görünüşe göre pek olacak gibi değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Ara Sal, 2011 12:46

havaalanı bağlantıları uzun vadeli planlarda var. ıspartakule de var. menekşe-avcılar eki de var. ama bakan 2014te izmire büyükşehir belediye başkanı olacağı için oraya asılıyor. istanbul üvey evlat. izmirin 80 km banliyösünü torbalıya uzatıp 110 km'ye dayanıyor. bergama ihalesi yapılmış. 150'ye gidiyor. istanbul 76 km cik. nüfus 1'e 5
Esat yazdı:
Hakan yazdı:Esat o zaman Gebze-Halkalı işletmesi dışında, Gebze-Haydarpaşa gibi alternatif ve daha kısa işletmeler yalan mı oluyor?
Bakan' ın ifadesi ile aynen öyle, yalan oluyor. Ne kadar yazık, halbuki şu Atatürk Havalimanı kol çıkması falan denildiğinde ne kadar ümitlenmiştim, vay beeee banliyö şebekemiz mi ne olacak demiştim kendi kendime :) Hani şöyle düşün Söğütlüçeşme-Ataköy arası ana şebeke, üstünde de kısa ve yan işletmeler ile tadından yenmeyecekti, ama ikide bir de dile getirip sizleri sıktığımı biliyorum ama sistemi saydingler kurtaracak mı bence bunu mevcut işletme yönetimi kestiremiyor bu sebepten dolayı da bu tip düşüncelere pek meyl etmiyorlar. Herhangi bir yer ile kıyas yapmak yanlış oluyor ama bugün 2 milyonluk şu yaşadığım küçücük yerdeki benzer şebeke yetmiyor, çünkü aynı mantık ile inşa edilmiş tek farkı gerçekten büyük ara garlar var buralarda da trenler geçişebiliyor, ama bugün yetmiyor işte. Biz 15 milyonluk bir kente sistem kurmaya çalışırken 100 yıl önce yapılmışı yaparak başlamak istiyoruz buna kıl oluyorum.

Halbuki şöyle olsaydı fena mı olurdu;

Gebze-Ispartakule
Gebze-Haydarpaşa
Sabiha Gökçen-Haydarpaşa (belki ileride daha kuzeye giden bir banliyö hattı)
Sabiha Gökçen Havalimanı-Atatürk Havalimanı
Sirkeci Gar-Atatürk Havalimanı
Sirkeci Gar-Ispartakule
Bakırköy ya da Kazlıçeşme den Kartal' a giden bir hat,
Kazlıçeşme' den kuzeye giden bir hat olabilirdi, yani illa metro değil de malum şu kuzeye yapılacak kentlere giden kent içinde sık istasyonlu bir hat,

bunların hepsi aslında mümkün, tek yapılması gereken mevcut Baş Gar ları kapatmadan aradaki bazı istasyonlarda ikinci peron inşaası, zaten bazı noktalarda hattın 3 olduğu istasyon bölgeleri de var sanırım. Ama görünüşe göre pek olacak gibi değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Oca Çrş, 2012 21:46

kapasitesi daha fazla. marmaray trenleri gebze-halkalı arasında 3 dakka da 1 sefer yapacak. hızlı ve diğer trenler 3. hattı kullanacaklar.

http://www.rayturk.net/?p=1740

3'ten 2'ye düşecek noktanın haritası:

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Çrş, 2012 23:47

Mehmet Kasım yazdı:kapasitesi daha fazla. marmaray trenleri gebze-halkalı arasında 3 dakka da 1 sefer yapacak. hızlı ve diğer trenler 3. hattı kullanacaklar.
Mehmet hala buna nasıl inanabiliyorsun, bu kesimde hattın tamamının 3 hat olmayacağını sende söylemiyormusun? Sen yapma bari ya, yok böyle bir şey, zaten kendinde yazmışsın 2008 deki yazılanlar bir hayal ürünüydü o zamanda ısrar etmiştim kızmıştın, ne oldu? Hızlı tren kuzeye alındı, cart oldu curt oldu. Marmaray 3 dk. da bir sefer yapacak diyorsun, hattın tamamı 3 hat olamadıktan sonra diğer trenler nasıl araya girecek, ha pardon unuttum gece çalışacaklar. :):)

Bu saatten sonra Gebze-Kazlıçeşme arası sadece ve sadece Marmaray sistemi içindir, yapılabilen noktalarda 3. hat geçişmeler için kullanılabilir, ama bu da Berk'in çıkarttığı frekanslara bakarsak zor, daha önce Ahmet Bey bence bize bu konuyu gayet teknik ve bilimsel olarak açıklamıştı zaten.

Saatte 1 hızlı tren, yani kusura bakmayın bu ülkenin resmi başkenti Ankara olabilir ama maalesef bu ülkenin gölge başkenti İstanbuldur, şimdi kalkıp bu kentten Ankara' ya günde sadece 1 YHT mi gidecek? Hayır tabii ki daha fazla, Bursa var İzmir var, güney var doğuya hat uzuyor, bu ücret ve konfor ile insanlar tercih edecek. Konya' da bunu görmedik mi? İşte bu yüzden gar nerede diye kıçımı yırtıyorum, 2023 planlarıymış, peh. Herşeyimiz göstermelik, herşeyimiz şov. Adam gibi bir GAR yapsınlar önce, ondan sonra en basiti şu Konya'yı göze alıp yolcu hesabı yapsınlar yahu. 10 yıl sonra günde kaç YHT kalkacak İstanbul'dan?? Ama pardon ya, bizim planlarımız hep seçimden seçimeydi dimi, kusuruma bakmayın yaşlılık işte çeneme vuruyor hafıza da zayıf.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Oca Çrş, 2012 23:57

5-Şehirlerarası trenler için işletim planı; saatte bir yönde 3 tren olarak öngörülmüştür. Hazırlanan 30 yıllık bir işletim tahmini çerçevesinde 2025 yılı için hedeflenen şehirlerarası trenler, Ankara-İstanbul hızlı trenleri ve yük trenleri sayısı göz önüne alınarak tek hattın (2+1) yeterli olacağı sonucuna varılmıştır.
Bu hesabı yapan profesörler ile tanışmak isterim, matrikstemi yaşıyorlar yoksa bizmi matriksin içindeyiz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Prş, 2012 10:26

Mehmet hala buna nasıl inanabiliyorsun, bu kesimde hattın tamamının 3 hat olmayacağını sende söylemiyormusun? Sen yapma bari ya, yok böyle bir şey, zaten kendinde yazmışsın 2008 deki yazılanlar bir hayal ürünüydü o zamanda ısrar etmiştim kızmıştın, ne oldu? Hızlı tren kuzeye alındı, cart oldu curt oldu. Marmaray 3 dk. da bir sefer yapacak diyorsun, hattın tamamı 3 hat olamadıktan sonra diğer trenler nasıl araya girecek, ha pardon unuttum gece çalışacaklar. SmileSmile
hata yapmışım düzelteyim. 3 dakka da 1 sefer olacak yer gebze halkalı arası değil. söğütlüçeşme kazlıçeşme arası. o da kentiçi trenleri. buranın kapasitesi bu.
Bu saatten sonra Gebze-Kazlıçeşme arası sadece ve sadece Marmaray sistemi içindir, yapılabilen noktalarda 3. hat geçişmeler için kullanılabilir, ama bu da Berk'in çıkarttığı frekanslara bakarsak zor, daha önce Ahmet Bey bence bize bu konuyu gayet teknik ve bilimsel olarak açıklamıştı zaten.
peki o zaman hızlı tren gebze'den içeri giremez mi? ör. meram ekspresi gebze-konya şeklinde mi çalışacak artık?

Saatte 1 hızlı tren, yani kusura bakmayın bu ülkenin resmi başkenti Ankara olabilir ama maalesef bu ülkenin gölge başkenti İstanbuldur, şimdi kalkıp bu kentten Ankara' ya günde sadece 1 YHT mi gidecek? Hayır tabii ki daha fazla, Bursa var İzmir var, güney var doğuya hat uzuyor, bu ücret ve konfor ile insanlar tercih edecek. Konya' da bunu görmedik mi? İşte bu yüzden gar nerede diye kıçımı yırtıyorum,
saatte bir hızlı tren tabi ki yetmez. 1 seferde 450 kişi. sabah 6'dan akşam 24'e kadar 18 sefer olsa kabaca günde 9.000 kişi taşır. istanbul ankara arasında günde toplam yolculuk 17-18 bin diye duymuştum bir yerde. net değilim. bunun yarısı yht'ye kayacak böylece. yeter mi? yetmez. bursa ve sivas ve konya var

2023 planlarıymış, peh. Herşeyimiz göstermelik, herşeyimiz şov. Adam gibi bir GAR yapsınlar önce, ondan sonra en basiti şu Konya'yı göze alıp yolcu hesabı yapsınlar yahu. 10 yıl sonra günde kaç YHT kalkacak İstanbul'dan?? Ama pardon ya, bizim planlarımız hep seçimden seçimeydi dimi, kusuruma bakmayın yaşlılık işte çeneme vuruyor hafıza da zayıf.
kuzeyden geçecek olan hat bu 250'lik hatlara bağlanacak mı? sanmam. direk ankara'ya gidiyor. bu kuzey hattının bursa ve izmir'e bağlantısı yok. konya bağlantısı da yok. köseköy-izmit kuzey-tem gibi bir bağlantı var mı?
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Oca Prş, 2012 11:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Prş, 2012 11:32

3 dakka da 1 sefer olacak yer gebze halkalı arası değil. söğütlüçeşme kazlıçeşme arası. o da kntiçi trenleri.
Mehmet sitendeki o yazıyı okudum, zaten sırf bu dakikalar bile başlı başına bir fecaat, Marmaray!!! ama sadece yarısında sefer sıklığı 3 dk. gerisi? 7 olan yer var 10 olan yer var, var da var, salata gibi. Peki böyle bir işletme için uygun garlar varmı? Aaa Sirkeciye ekstra tünel yapacağız, :) Kazlıçeşme? Yenikapı? hepsi öylesine düşünülmüş ve öylesine yapılan çözümler, Kazlıçeşme' de neden adam gibi bir gar inşa edilmiyor, o zaman istediğin gibi istediğin istikamete kısa parkuları çalıştır, böyle 3 dk. da bir normal tren çalışacak, diğer yöne kalkan ya da geçenler? Bölgeseller, hızlılar? Bu demek oluyor ki Söğütlüçeşme ile Kazlıçeşme arasında diğer trenler çalışmayacak? Hiç teknik ve bilime gerek yok, düz mantık ile dahi oturmuyor.
peki o zaman hızlı tren gebze'den içeri giremez mi? ör. meram ekspresi gebze-konya şeklinde mi çalışacak artık?
Bende onu soruyorum işte, verdiğin datalar kendi içinde çelişkiler ile dolu, diyorki bu hat Marmaray'a tahsis edilmiştir, bölgeseller 3. yolu kullanacak diyor, sonra da bölgeseller ve geçişmek için ya da yht ye yol vermek için saydinglerde bekleyecek diyor :) o zaman 4. bir yol daha olacak doğru mu? Yani saydingler için, çok sıkışırsak Marmaray yolunuda kullanacağız diyor, bu da şu demek oluyor Marmaray seferlerinin aksaması ya da ara seferlerden iptaller, yani frekansların açılması. Balık baştan kokmuştu ben kokuyu buradan alıyordum da :) orada iyi parfüm sıkıyorlar galiba ortalığa :P

Neyse, dedikleri gibi olacak yapacak bir şey yok, sadece çelişkili bilgiler verilmeye devam ediliyor bana göre, hep -cek -cak :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Prş, 2012 11:50

1-Tren işletim aralıkları bölgelere göre farklılık gösterecektir:

a-Halkalı-Ataköy: 7 tren/sa

b-Ataköy-Yenikapı: 13 tren/sa

c-Yenikapı-Söğütlüçeşme: 26 tren/sa


d-Söğütlüçeşme-Pendik: 13 tren/sa

e-Pendik/Gebze: 7 tren/sa
tren işletim aralıkları derken tüm trenleri kastediyor sanırım. yht, yük, yolcu, kentiçi.

buradan yenikapı-söğütlüçeşme arasında saatte 26 tren geçecek diyor. yani 2 dakka da 1 tren geçecek. tabi bu trenlerin hepsi ayrı ayrı trenler. ör. 1. tren kentiçi, 2 dak sonra konvansiyonel, 2 dakka sonra yük, 2 dakka sonra yht gibi mi düşünmek lazım.

yani kentiçi treni geçtikten sonra 3-4 tren daha geçip, sıra kentiçine tekrar 10 dakka sonra geliyor. bu mu demek istenmiş?

ör-2:

söğütlüçeşme-pendik, yani tüp harici kısımda saatte 13 tren geçecek. yani 4 dakka da 1 tren gçecek. bunda da sırayla 1. tren kentiçi, 2. tren konv, 3. tren yht gibi mi? sıra kentiçi trenine 15 dakka sonra gelecek. pendikte marmaray bekleyen biri 15 dakka bekleyecek mesela. arada diğer trenler geçecek zaten şu anda banliyö trenleri 15 dakka da 1 galiba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Prş, 2012 12:04

O zaman buradan şu sonucu çıkartıyoruz, zaten Marmaray 10 dk. da bir işletilecek diye biliyorduk, o zaman tüm bu rakamlar ışığında, şehirlerarası ve yük trenlerinin sadece Ataköy ile Pendik arasında çalışağı sonucunu çıkartıyoruz öylemi? :) çünkü 10 dk. da bir ile ancak Marmaray trenleri geri kalan bölümü dolduruyor.

Hadi açalım arayı 15 dk. da bir çalışsın, bu durumda da o zaman Marmaray Pendik ile Ataköy arasında 10 dk. da bir, Söğütlüçeşme - Yenikapı arasında 6 dk. da bir çalışacak gibi bir sonuç çıkıyor ortaya.

Bir de yazının detayında bu rakamlar tek yöndeki tren sayısı diyordu, bunların bir de karşılığı var demek ki :) o zaman çok merak ediyorum saydinglerde neyi ding dingleyecekler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Prş, 2012 12:19

Esat yazdı:O zaman buradan şu sonucu çıkartıyoruz, zaten Marmaray 10 dk. da bir işletilecek diye biliyorduk, o zaman tüm bu rakamlar ışığında, şehirlerarası ve yük trenlerinin sadece Ataköy ile Pendik arasında çalışağı sonucunu çıkartıyoruz öylemi? :) çünkü 10 dk. da bir ile ancak Marmaray trenleri geri kalan bölümü dolduruyor.
bunu anlamadım. şehirlerarası trenler sadece ataköy-pendik arasında çaılışırsa nasıl şehirlerarası treni olacak :) pendik-gebze arasını kullanıp şehir dışına gitmesi lazım :)

Hadi açalım arayı 15 dk. da bir çalışsın, bu durumda da o zaman Marmaray Pendik ile Ataköy arasında 10 dk. da bir, Söğütlüçeşme - Yenikapı arasında 6 dk. da bir çalışacak gibi bir sonuç çıkıyor ortaya.
kentiçi trenler 15 dakka da 1 çalışırlar. arada diğer trenler geçer. bazı şehilerrarası trenler gebzede, bazı trenler haydarpaşaya gideceği için tüpü meşgul etmiyor. şehirlerarası trenler tüpü meşgul etmediği zaman kentiçi trenler söğütlüçeşme yenikapı arasında daha sık çalışabiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Prş, 2012 12:25

Mehmet Kasım yazdı: bunu anlamadım. şehirlerarası trenler sadece ataköy-pendik arasında çaılışırsa nasıl şehirlerarası treni olacak :) pendik-gebze arasını kullanıp şehir dışına gitmesi lazım :)
Eeee, işte bende onu diyorum, o olmayacağına göre alttaki varyasyon olsa gerek, yani Marmaray asıl olarak Pendik-Ataköy arasında çalışacak, bunun dışındaki alanda saatte 7 trenden 3 tanesi şehirlerarası olduğuna göre Ataköy-Halkalı, Pendik-Gebze arasında minimum 15 dk. da bir marmaray treni çalışacak demektir.

Peki sorun şu değil mi? Standartları yükselen banliyö hattını daha çok insan kullanmayacak mı? Bu kısa sürede hattın kapasitesinin yükselmesi ile daha sık sefer gerektiği anlamına gelmeyecek mi? Bunu göreceğiz işte, ben bu iddiadayım, dolayısı ile çok kısa sürede yani diyelim ki 2015 te sistemi açtık, misal, 2020 ye gelmeden Marmaray sefer sıklığının düşmesi gerekecek, bu da gün içindeki diğer trenlerin işletmesini her halukarda zora sokacak. Bir bu tren yolunu insanlar kullansın diyemi yapıyoruz yoksa aman ne gerek var günde kullanan adam belli ilanihaye böyle kalacak gözüylemi bakıyoruz? O zaman sorun yok, umarım İstanbul' un nüfusu da 8 milyona düşer.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tablo

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Prş, 2012 12:30

a-Halkalı-Ataköy:

8-9 dakkada 1 tren geçecek (7 tren/sa)

b-Ataköy-Yenikapı:

4-5 dakka da 1 tren geçecek (13 tren/sa)

c-Yenikapı-Söğütlüçeşme:

2-3 dakka da 1 tren geçecek (26 tren/sa)

d-Söğütlüçeşme-Pendik:

4-5 dakka da 1 tren geçecek (13 tren/sa)

e-Pendik/Gebze:

8-9 dakkada 1 tren geçecek (7 tren/sa)


TABLODAN ÇIKARIMLAR:


*Marmaray kentiçi trenleri Gebze-Halkalı arasında 8 dakka da 1 sefer yapacak.

*Bu 8 dakikanın araları diğer trenlere ayrılacak.

*diğer trenler gebze'den içeri her zaman giremeyecek. bazıları gebzeden dönüp anadolua konya vs gidecek.

*diğer trenler gebze'den içeri girdiği saatlerde;

a-bazen pendiğe kadar gelebilecek (mi?) pendik-konya ekspresi gibi

b-bazen söğütlüçeşme'ye kadar gelebilecek mi? söğütlüçeşme-denizli ekspresi gibi

c-bazen tüpü geçip avrupa yakasına geçecek mi? avrupa yakası-adana ekspresi gibi

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön