ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Anatolian » 16 Nis Cmt, 2016 14:34

sanırım trolleniyouz
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım daha önceden açılış tarihi 2018 olarak açıklanan İstanbul banliyö treninin 2016’nın sonunda biteceğini belirtti.
http://www.aksam.com.tr/ekonomi/bakan-y ... ber-507907

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 16 Nis Cmt, 2016 15:18

ray döşemenin şu an uğraştıkları duvarlardan daha kısa süreceğine inanıyorum, ne duvar be, sanki sığınak duvarı.

duvarlar bitsin gerisi dişik söküğü gibi gelecek bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Cmt, 2016 18:05

Anatolian yazdı:sanırım trolleniyouz
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım daha önceden açılış tarihi 2018 olarak açıklanan İstanbul banliyö treninin 2016’nın sonunda biteceğini belirtti.
http://www.aksam.com.tr/ekonomi/bakan-y ... ber-507907
Haberde bir yanlislik olmasin? Ben baska bir kaynak linkte 2017 de acilacak dedi diye okudum? Gerci bu linkide okumadim :) tablette useniyorum biraz :)

Birde dun Bakirkoy istasyonuna baktim, istasyonu dokme isi korkunc yavas gidiyor ama istasyonun batisinda hat icinde yogun bir calisma var, kepceler, dozerler haril haril. Halen kizgin oldugum son derece musait olmasina ragmen buraya 2 katli bir gar insa edilmemesi :/

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Nis Pzr, 2016 07:39

Bakan bence çok yoruldu..
Aynı makamda 14 yıl oturulur mu ya?
Yorgunluğun etkisiyle ağzından çıkanı kulağı duymamıştır..

Esat Abi'nin önerdiği gibi yapılabilecek yerlerde istasyonların gara dönüştürülmesi gerek..

Ayrıca, Bağdat Caddesi'nde evini "kentsel dönüşüm" ile yeniden yaptırarak köşeyi dönen bir arkadaşımın iddiası: "demiryolu da yer altına alınacak.."
Olabilir mi sizce?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzr, 2016 10:01

En basindan beri yapilmasi gereken buydu derim. Ki bence alt ayri ust ayri yol olmaliydi, Söğütlüçeşme de haydarpasa-marmaray tünel-kuzey banliyo olarak dagilmaliydi.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 17 Nis Pzr, 2016 21:53

Engin Y yazdı:Bakan bence çok yoruldu..
Aynı makamda 14 yıl oturulur mu ya?
Yorgunluğun etkisiyle ağzından çıkanı kulağı duymamıştır..

Esat Abi'nin önerdiği gibi yapılabilecek yerlerde istasyonların gara dönüştürülmesi gerek..

Ayrıca, Bağdat Caddesi'nde evini "kentsel dönüşüm" ile yeniden yaptırarak köşeyi dönen bir arkadaşımın iddiası: "demiryolu da yer altına alınacak.."
Olabilir mi sizce?
olamaz, duvarlar falan yapıldı bazı noktalarda.

idealde hiç üç hat işine girilmeyip iki üstte iki altta 4 hat yapılmalıydı. Böylece mevcut istasyonlar kullanılabilir, hat çevresinde ağaç katliamı yapılmazdı.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 364
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 20 Nis Çrş, 2016 15:18

İki kat yapma işinde çok büyük altyapı deplasman işi çıkardı muhtemelen, ondan korkup yapmamışlardır...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Çrş, 2016 15:19

Özgür Türkler yazdı:İki kat yapma işinde çok büyük altyapı deplasman işi çıkardı muhtemelen, ondan korkup yapmamışlardır...
muhtemeldir ama bu kadar sene sarkmış iş içinde o deplasman 10 sefer yapılırdı, tabi bu planlanmış bir gecikme değil ama ne bileyim ya :) çok böyle bir polyanna gibiyim niye böyle yapılmadı diye

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen decimus » 20 May Cum, 2016 22:11

Arkadaşlar,

Bana göre İstanbul trafiğine en çok katkısı olacak proje ne3. köprü ne de Avrasya Tüneli ne de diğer projeler. Bana göre en önemli ve en acil bitmesi gereken hat Halkalı-Gebze banliyo hatlarının yeniden yapılması. Belki en az bu proje hakkında yorum yapıyorum ama en yakından takip ettiğim projelerin başında geliyor. Diğer projeler araç sahibi insanlara hitap ettiği için bu proje bana daha çok insana faydası olacak gibi geliyor. Projede çalışan arkadaşlarımı ne zaman görsem projenin ilerleyişi ile ilgili umutsuz ve karamsar şeyler söylemesi nedeniyle buraya yazmak istemiyorum. İşler kör-topal ilerliyor ama bu hızla giderse anca 2020 yılında tamamlanacak gibi görünüyor. İspanyollar inatla bir türlü işleri hızlandırıp alt yüklenici firmaların önünü açamıyor. En son bu hat hakkında OHL acilen gitmeli demiştim ve hala da buna inanıyorum.

Neyse birazcık projenin nerden nereye geldiğine bakalım.

Her şey İstanbul'un iki yakasında bulunan banliyo hatlarını denizin altından birleştirme fikri ile başladı. Daha önce Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı arasında mevcut hatları iyileştirecek ve ayrıca Marmaray BC1 sözleşmesi ile bu hatları tek hat olarak hayata geçirecekti. Bu gerçekten harika bir fikir. Düşünsenize iki farklı ve çok uzun banliyo hattını tek hatta çevirerek indi-bindi, aktarma vs. gibi zaman kayıpları ortadan kalkacak ve 63 km lik dev hat hayata geçirilecekti. İşte burada 63 km’lik hat için 3 farklı ihale yapıldı. Bunlar ;

Marmaray BC1 Sözleşmesi


Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arasında 5 istasyonlu 3’ü yer altında 2 tanesi yer üstünde olacak şekilde ihale edildi.Japon Taisei veTürk ortakları Gama-Nurol ihaleyi alarak elinden gelen tüm gayretle işi bitirdiler. Eğer tarihi kalıntılar nedeniyle yapılan arkeolojik kazılar olmasaydı Marmaray BC1 4 sene daha önce 2009 yılında açılacaktı.

Marmaray CR2 Sözleşmesi

Marmaray projesinin Halkalı-Gebze hattında kullanılmak üzere 440 vagon alım ihalesini kapsayan sözleşme. Tek kalemde 440 vagon.12 Mart 2008 yılında ihale yapıldı ve kazanan Hyundai Rotem oldu.

1-Bombardier-Siemens-Nurol Ortak Girişiminin teklifi:
-Toplam Sözleşme Bedeli: 703 milyon 559 bin 967 Avro

2-Hyundai Rotem'in teklifi:
-Toplam Sözleşme Bedeli: 520 milyon 436 bin 909 Avro
Fransa'dan ALSTOM ve İspanya'dan CAF'ın şartlı teklif vermesi ya da şartnamenin gereklerini karşılamadıklarından dolayı mali tekliflerini açmayacaklarını bildirdi.

Marmaray CR3 Sözleşmesi

İşte geldik dananın kuyruğunun koptuğu yere. Aslında BC1 sözleşmesine göre önü daha açık ve kolay bir proje. Çünkü denizin altında ki kısım için hiçbir garanti yok. Yani ne olacağı, denizin altında neyle karşılaşacağı belli değil. Fakat burada zaten hazır ve önü açık bir güzergah var.Bu nedenle BC1’e göre daha yapılabilir bir sözleşme. İlk ihale 27 Nisan 2006 yılında yapılan ihalede verilen teklifler şöyle idi ;

1- Astaldi-Ansaldo JV : 1 milyar 175 milyon Euro

2- Bechtel Enka JV : 1 milyar 27 milyon Euro

3-AMD Rail (Fransız Alstom, Japon Marubeni ile Türk Doğuş ) : 863 milyon Euro

4-Siemens -Yapı Merkezi-Kiska : 1 milyar 31 milyon Euro

Yapılan ihale sonucu 3 numaralı konsorsiyum işi kazandı. Bu firmalar iyi firmalar ama 2 ve 4 numaralı firmalar dünyanın en iyi inşaat firmaları. Eğer 2 ve 4 numaralı firmaları 2006 yılında bu projenin ihalesini kazanmış olsaydı eminim şu an ne ben bu yazıları yazıyordum ne de siz bu yazılanları okuyordunuz. Neyse yer teslimi 2007 yılında yapıldı ve işler başladı. Fakat 3 sene geçmesine rağmen doğru düzgün herhangi bir iş yapmadığı söylenen ortaklık birden bire ihale de verdikleri fiyatın çok az olduğunu belirterek bu işi yapamayacaklarını belirtiler. Tabi UDH bakanlığı bu mazereti mantıklı bulmadı ve karşılıklı tahkime gittiler. Şimdi burada ben şunu anlamıyorum “-Kardeşim eğer ihale zamanı verdiğin teklif yetersizse neden adam gib teklif vermiyorsun ? Madem bu hattın yapımı 863 milyon Euro geçecekse neden bu teklifi veriyorsun ? Senin hatan yüzünden biz neden çile çekiyoruz. Eğer sen 2006 yılında bu teklifi vermesen diğer firmalar işi alacak ve %99 işi bitireceklerdi. Senden daha yüksek teklif vermeleri demek ki daha mantıklı imiş. Keşke sen bu işe hiç girmeden devam etseydin veya kendi teklifini daha düzgün verip 3 sene kaybettirmeseydin. Bu arada 2010 yılında başlayan tahkim süreci 6 yıl olmasına rağmen hala tamamlanmadı. Bu mahkeme sonucunu gerçekten çok merak ediyorum. Acaba kim haklı ?

Bu ihale iptal edilince UDH bağlı AYGM ikinci bir ihale yaptı. Tabi bu süreçte 1 yılı aşkın bir süre boşa geçti ve sonra şubat 2011 yılında ihale yapıldı.5 firma teklif verdi.

1-Bechtel ve Enka 1 milyar 483 milyon 316 bin 879 Euro

2-Impregilo, Alarko ve Ansaldo 1 milyar 69 milyon 866 bin 565,15 Euro

3-Astaldi, Yüksel ve Gulermak 1 milyar 106 milyon 545 bin 750 Euro

4-CRCC, Cengiz İnşaat ve IC İçtaş 1 milyar 346 milyon 326 bin 300 Euro

5- OHL ve Dimetronic 1 milyar 42 milyon 79 bin 84 Euro

Bu ihalede akla ilk ne gelir ? Tabi ki ilk ihalede yüklenici firmaların işi bırakma nedeni olan fiyat artışının ne kadar olacağı. Yani daha önce 863 milyon Euro yetmiyorsa ikinci ihalede verilen en az teklif 1 Milyar 42 milyon Euro. Arada 179 milyon Euro fark vardı. Yani AMD Rail ortaklığı 179 milyon Euro fark için mi işi bırakmıştı. Eğer OHL-Dimetronic bu işi zamanında bitirse onlara hak verebilirdik ama ne yazık ki onların teklifi de sonradan kendilerini tatmin etmedi. OHL firması projede büyük hayal kırıklığı yarattı. Onlar da işe başladıktan 2 yıl sonra bu paraya bu işi yapmalarının zor olduğunu söyleyip işi durma noktasına getirdiler. Fakat sözleşmeleri kapsamında bulunan BC1 sözleşmesinin yani Marmaray’ın sinyalizasyon ve İstanbul-Ankara hızlı tren işi için üzerlerine düşen Gebze-Pendik arasını zamanında tamamlayıp teslim ettiler. Diğer kalan kısımları yapamayacaklarını anlayınca AYGM çok akıllı bir hareketle OHL firmasına Türk ortak aramaya başladı. Türkiye’deki en önde gelen firmaların kapısı çalındı ve taşın altına elini koymaları istendi. Burada iş başı yapacak olan firma OHL’nin alt yüklenicisi gibi olacak fakat OHL işi yönetmek yerine takip edecekti. Her şey yeni gelecek olan firmanın kontrolünde devam edecekti. Aslında bir çok firma haklı olarak bu işi kabul etmedi. Sonuçta son sözü söyleme hakkı olmadan yarım-yamalak bir hatta girip işi bitireceklerdi. Ankara kökenli bir firma bu zor görevi kabul etti. Tam her şey çözüldü işler son sürat başlayacak derken OHL yine ters köşe yaptı ve ne olursa olsun bu projeyi kendilerinin tamamlayacağını ve gurur meselesi olduğunu düşündüler. Sonuçta dünyanın en iyi inşaat firmaları arasında görünüyorlar ve burada ki olayları herkes takip ediyor. Tabi OHL son dakika fikir değiştirince her şey alt-üst oldu ve yine başa dönüldü. Ama görünen o ki kaplumbağa hızında işler devam ediyor. Keşke OHL gurur meselesi yapmasaydı ve Türk ortağa evet deseydi.


Şimdi projeye bakıyorum ve 2006 yılında ki ihalede keşke 2 veya 4 numara kazansaydı diyorum. Her şey 2006 yılında başladı ve 10 yıl geçmesine rağmen bitmedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3525
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Engin Y » 21 May Cmt, 2016 09:09

Ülkeye üç yıl kaybettiren Doğuş'a bir de metro inşaatı veriyorsa, bu devlet daha çok şeyi hak eder..
Sahi rekkor! sürede bitecek olan bir M5 vardı.. N'oldu ona?

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 586
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen Edil Arda » 12 Haz Pzr, 2016 20:53


Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mesaj gönderen decimus » 13 Haz Pzt, 2016 06:37

Beş duraklık Marmaray!

Küçümsemiyorum ama bitiremedikleri projeyle bu kadar övünmelerini anlamıyorum..
Toplam 63 kilometrelik proje..
16.5 kilometrelik kısmı yapıldı..
Kabul ediyorum en zor kısmı yapıldı ama gerisi nerde?
Marmaray 2009’da bitecekti.. 4 yıl gecikti.. 2013’te beş istasyonluk kısmı açıldı.. Dönemin Başbakan’ı Yenikapı’daki kazıdan çıkan çanak çömlek yüzünden gecikti demişti..
(Oysa Yenikapı’dan İstanbul’un beş bin yıllık tarihi çıkmıştı )
***
Marmaray Halkalı’dan başlayıp Gebze’ye kadar gidecekti.. Ne oldu?.
Florya’da da, Bostancı’da da çanak çömlek mi çıktı? 2009’da hizmete girecekti; 2018’de ancak biter diyorlar..
9 yıl rötar!..
Neden?
Denizin altından geçmekle övünüyoruz övünmesine de karada niye çuvalladık biri çıksın da bunu izah etsin..
Kaynak : http://www.milliyet.com.tr/gazeteci-boy ... y-2261374/

Bu tür köşe yazarlarının CR 3 projesini gündeme getirmesi, belki gözleri bu projeye çevirip hızlanmalarınsa sebep olabilir.Bu projeden çok daha zor olan projeler bitirken bu projenin bitmemesi ciddi hayal kırıklığı.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön