ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Nerede yapıldığının bir önemi yok bence nasıl yapıldığının bir önemi var Ama yazmayayım şimdi sonra kompleksli alaman özentisi diyorlar, ya da ne bileyim ülkemizi aşağılıyorsun falan diyorlar, da şöyle bir çıkarımda bulunabilirim, mesela burada bu iş için 36 ayda bitecek denilirse o iş 36 ayda biterdi, günü gününede açılışı yapılırdı, ha gecikme olamaz mı? Tabii ki olur, fakat bu açılış günü geldiğinde değil aylar önce duyurulur ve yeni bir takvim tarih, doğru düzgün tam bir tarih genellikle açıklanır. Bir de şu var bunlar 36 ayda bitecek derler ama 30 aylık işe 36 ayda bitecek derler, 4 ayını gecikmeler için garantiye alsalar 2 ayını da sallanmak için ekstradan yazarlar yani.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Böyle bir standart varmı? Bende onu soruyorum işte, kimse var olduğunu iddia edemez bence. Parana, zaman kısıtına, hattının şekline, işçinin keyfine, memurun iznine, amirin bilmemnesine bakar.Mehmet Kasım yazdı:peki dünya standartlarına göre 20 km'lik çift hatlı demiryolunun 3 hatta çıkarılması inşaatı kaç ayda biter? bitmesi lazım? (pendik-gebze arası 20 km)
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5569
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Ya Mehmet, bazen çok garip şeyler soruyorsun Hangi zemin? Hangi ray? Hava şartları? Klima? Bütün bunları hesaba katman lâzım. On kilometre kaç ayda biter diye soramazsın. 10 kilometreyi 3 ayda da bitirirsin, 3 senede de. Dünya standartları derken, önemli olan standartlar şunlar: kalite, gürültü (şantiye) ve işçi emniyeti.
Şimdi böyle bir işi Alman böyle yapar, Amerikalı öyle yapar, İsviçre öyle yapar, Çin şöyle yapar, Japon da böyle yapar. Bu saydıklarım bu işin devleri, meselâ. Çin GolmudLhasa arası hattı ~6 senede yapmış, aşağı yukarı 1100 kilometre, ama Tibete, yani 5000 metre yükseklikte ve buz bölgelerinden geziyor. Ve, bu hattın şimdi bile permabuz erimelerinden dolayı problemleri var.
Almanyada Frankfurttan Kölne ICE trası 7 senede yapıldı. 180 km uzun, ortalama 300 km/h için tasarlanmış, sıfırdan inşaa, 40 promil yokuşlu ve çok dar kurplu (Frankfurt ve Köln arası feci bir yer, ben bir kere otobandan arabayla gittim, paniğe kapıldım, öyle eğri böğrü, dağlık ve dar yokuşlu bir yer ki, herkes de deli gibi 100160 km/h ile gidiyor, tanımayan birisi için cehennem). Neyse, bu hattın problemleri yok, 2009da 330 km/h ile gittim, midem bulandı
Şimdi böyle bir işi Alman böyle yapar, Amerikalı öyle yapar, İsviçre öyle yapar, Çin şöyle yapar, Japon da böyle yapar. Bu saydıklarım bu işin devleri, meselâ. Çin GolmudLhasa arası hattı ~6 senede yapmış, aşağı yukarı 1100 kilometre, ama Tibete, yani 5000 metre yükseklikte ve buz bölgelerinden geziyor. Ve, bu hattın şimdi bile permabuz erimelerinden dolayı problemleri var.
Almanyada Frankfurttan Kölne ICE trası 7 senede yapıldı. 180 km uzun, ortalama 300 km/h için tasarlanmış, sıfırdan inşaa, 40 promil yokuşlu ve çok dar kurplu (Frankfurt ve Köln arası feci bir yer, ben bir kere otobandan arabayla gittim, paniğe kapıldım, öyle eğri böğrü, dağlık ve dar yokuşlu bir yer ki, herkes de deli gibi 100160 km/h ile gidiyor, tanımayan birisi için cehennem). Neyse, bu hattın problemleri yok, 2009da 330 km/h ile gittim, midem bulandı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
He bende onu diyorum standart neymiş yav? Kimse kusura bakmasında bunun okulunda bile bunun standartı yoktur yani. Bir sürü faktör var, zihniyet faktörü var herşeyden önce, sonra fiziki şartlar Başar kısaca değinmiş işte, ondan sonra finansman gelir herhalde, ondan sonrada işçinin mühendisin cartın curtun çalışma şartları ve prensipleri, makine parkı??? Bla bla bla uzar gider, yani ben çok zorluyorsun Mehmet demek istemedim ama zorluyorsun yani en azından benden bir şey çıkmaz, varsa da öyle bir standart bilmiyorum.
-
- Mesajlar: 3
- Kayıt: 19 Nis Prş, 2012 10:11
Yeraltına aç kapa
Haydarpaşa Pendik arası yerleşimin yoğun olduğu yerlerde aç kapa ile yer altına alınsa İstanbul trafiğine rahatlama sağlamaz mı?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Yeraltına aç kapa
Bu projenin tamamı bu hale getirilmeli idi. Nasıl olsa hat kapatılacaktı, basit aç-kapa tekniği ile alttan normal trenler için çift hatlı bir yol yapılıp, kapatıldıktan sonra üstüne de Marmaray trenleri için yapılacak bir çift hatlı yol ile harika bir sonuca ulaşılabilirdi, bugün yapılmayan bu işi bir zaman sonra yapmak zorunda kalacaklar, demiryolu konusunda lider ülkeler bile şu anda kapasitesi yetmeyen yollarında yana genişleyemiyor ise bu çözüm ile kurtuluyorlar. Maliyeti yükseltecekti ama en azından bu cr bilmemne işi bu kadar uzamamış olacaktı.etoksoz yazdı:Haydarpaşa Pendik arası yerleşimin yoğun olduğu yerlerde aç kapa ile yer altına alınsa İstanbul trafiğine rahatlama sağlamaz mı?
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
http://www.pendik.bel.tr/USERFILES/Bros ... en100u.pdf
Bu broşürü incelediğinizde 30.sayfada hattın yer altına alınmadığını görüyorsunuz, 30.sayfadaki görsel Pendik deki TCDD alanının hemen kuzeyindeki Abdülhalik Renda caddesinin batı ucundan doğu ucuna doğru gösteriyor.
2107 araçlık yer altı otoparkı deniliyor, orada trenlerin olduğu kısma bakın 8 hat görünüyor, güneyden kuzeye 1+2+5 olarak sınıflandırılabilir.
Bu broşürü incelediğinizde 30.sayfada hattın yer altına alınmadığını görüyorsunuz, 30.sayfadaki görsel Pendik deki TCDD alanının hemen kuzeyindeki Abdülhalik Renda caddesinin batı ucundan doğu ucuna doğru gösteriyor.
2107 araçlık yer altı otoparkı deniliyor, orada trenlerin olduğu kısma bakın 8 hat görünüyor, güneyden kuzeye 1+2+5 olarak sınıflandırılabilir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsettiğin sayfadaki resimHakan yazdı:Bu broşürü incelediğinizde 30.sayfada hattın yer altına alınmadığını görüyorsunuz, 30.sayfadaki görsel Pendik deki TCDD alanının hemen kuzeyindeki Abdülhalik Renda caddesinin batı ucundan doğu ucuna doğru gösteriyor.
2107 araçlık yer altı otoparkı deniliyor, orada trenlerin olduğu kısma bakın 8 hat görünüyor, güneyden kuzeye 1+2+5 olarak sınıflandırılabilir.
Bölgenin mevcut durumu
Burası ikide birde lafını ettiğim çok garlı kent sistemi için uygun noktalardan birisi, Doğu garı deyip duruyorum ya, işte İstanbul'un olabilecek Doğu Gar bölgesi. Tabi yine çok yol geçişi yok o yolların 5 tanesi sadece parklanma için olacak gibi, ama Marmaray aktarmalı bazı bölgeseller falan kalkacak şekilde düzenlenebilir ama tabii bunu yapmayı istemek lazım, yoksa aynen linkteki dökümanda bahsedildiği gibi bir şey olur, bilmemkaç bin araçlık bir otopark, alışveriş merkezi, yani bu resmedilmiş hali ile orada bana göre demiryolu olarak sadece 5 raylı bir gareleme alanı var.