ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cum, 2012 14:29

Nerede yapıldığının bir önemi yok bence nasıl yapıldığının bir önemi var :) Ama yazmayayım şimdi sonra kompleksli alaman özentisi diyorlar, ya da ne bileyim ülkemizi aşağılıyorsun falan diyorlar, da şöyle bir çıkarımda bulunabilirim, mesela burada bu iş için 36 ayda bitecek denilirse o iş 36 ayda biterdi, günü gününede açılışı yapılırdı, ha gecikme olamaz mı? Tabii ki olur, fakat bu açılış günü geldiğinde değil aylar önce duyurulur ve yeni bir takvim tarih, doğru düzgün tam bir tarih genellikle açıklanır. Bir de şu var bunlar 36 ayda bitecek derler ama 30 aylık işe 36 ayda bitecek derler, 4 ayını gecikmeler için garantiye alsalar 2 ayını da sallanmak için ekstradan yazarlar yani.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Nis Cum, 2012 15:18

peki dünya standartlarına göre 20 km'lik çift hatlı demiryolunun 3 hatta çıkarılması inşaatı kaç ayda biter? bitmesi lazım? (pendik-gebze arası 20 km)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cum, 2012 15:22

Mehmet Kasım yazdı:peki dünya standartlarına göre 20 km'lik çift hatlı demiryolunun 3 hatta çıkarılması inşaatı kaç ayda biter? bitmesi lazım? (pendik-gebze arası 20 km)
Böyle bir standart varmı? Bende onu soruyorum işte, kimse var olduğunu iddia edemez bence. Parana, zaman kısıtına, hattının şekline, işçinin keyfine, memurun iznine, amirin bilmemnesine bakar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 13 Nis Cum, 2012 15:25

peki standardı yok ise normali nedir?oluru kaç aydır? 18 ay makul bir süredir diye düşünüyorum. 20 km'lik hattın 30 km'ye çıkması demektir bu. 30 km demiryolu hattı yapımı 18 ayda bitmeli. istimlakler bittiği varsayılırsa.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 Nis Cum, 2012 16:04

Ya Mehmet, bazen çok garip şeyler soruyorsun :-) Hangi zemin? Hangi ray? Hava şartları? Klima? Bütün bunları hesaba katman lâzım. On kilometre kaç ayda biter diye soramazsın. 10 kilometreyi 3 ayda da bitirirsin, 3 senede de. Dünya standartları derken, önemli olan standartlar şunlar: kalite, gürültü (şantiye) ve işçi emniyeti.

Şimdi böyle bir işi Alman böyle yapar, Amerikalı öyle yapar, İsviçre öyle yapar, Çin şöyle yapar, Japon da böyle yapar. Bu saydıklarım bu işin devleri, meselâ. Çin Golmud–Lhasa arası hattı ~6 senede yapmış, aşağı yukarı 1100 kilometre, ama Tibet’e, yani 5000 metre yükseklikte ve buz bölgelerinden geziyor. Ve, bu hattın şimdi bile permabuz erimelerinden dolayı problemleri var.

Almanya’da Frankfurt’tan Köln’e ICE trası 7 senede yapıldı. 180 km uzun, ortalama 300 km/h için tasarlanmış, sıfırdan inşaa, 40 promil yokuşlu ve çok dar kurplu (Frankfurt ve Köln arası feci bir yer, ben bir kere otobandan arabayla gittim, paniğe kapıldım, öyle eğri böğrü, dağlık ve dar yokuşlu bir yer ki, herkes de deli gibi 100–160 km/h ile gidiyor, tanımayan birisi için cehennem). Neyse, bu hattın problemleri yok, 2009’da 330 km/h ile gittim, midem bulandı :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Nis Cum, 2012 16:12

He bende onu diyorum :) standart neymiş yav? Kimse kusura bakmasında bunun okulunda bile bunun standartı yoktur yani. Bir sürü faktör var, zihniyet faktörü var herşeyden önce, sonra fiziki şartlar Başar kısaca değinmiş işte, ondan sonra finansman gelir herhalde, ondan sonrada işçinin mühendisin cartın curtun çalışma şartları ve prensipleri, makine parkı??? Bla bla bla uzar gider, yani ben çok zorluyorsun Mehmet demek istemedim ama zorluyorsun yani :D en azından benden bir şey çıkmaz, varsa da öyle bir standart bilmiyorum.

etoksoz
Mesajlar: 3
Kayıt: 19 Nis Prş, 2012 10:11

Yeraltına aç kapa

Mesaj gönderen etoksoz » 19 Nis Prş, 2012 12:11

Haydarpaşa Pendik arası yerleşimin yoğun olduğu yerlerde aç kapa ile yer altına alınsa İstanbul trafiğine rahatlama sağlamaz mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 19 Nis Prş, 2012 12:16

bi ara kartal ve pendik belediyelerinin böyle bir talebi olduğu söyleniyordu. somut bilgi yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Yeraltına aç kapa

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Prş, 2012 12:19

etoksoz yazdı:Haydarpaşa Pendik arası yerleşimin yoğun olduğu yerlerde aç kapa ile yer altına alınsa İstanbul trafiğine rahatlama sağlamaz mı?
Bu projenin tamamı bu hale getirilmeli idi. Nasıl olsa hat kapatılacaktı, basit aç-kapa tekniği ile alttan normal trenler için çift hatlı bir yol yapılıp, kapatıldıktan sonra üstüne de Marmaray trenleri için yapılacak bir çift hatlı yol ile harika bir sonuca ulaşılabilirdi, bugün yapılmayan bu işi bir zaman sonra yapmak zorunda kalacaklar, demiryolu konusunda lider ülkeler bile şu anda kapasitesi yetmeyen yollarında yana genişleyemiyor ise bu çözüm ile kurtuluyorlar. Maliyeti yükseltecekti ama en azından bu cr bilmemne işi bu kadar uzamamış olacaktı.

etoksoz
Mesajlar: 3
Kayıt: 19 Nis Prş, 2012 10:11

Mesaj gönderen etoksoz » 19 Nis Prş, 2012 12:25

Avrupa yakası bu hatlardan çok fazla etkilenmiyor ama Kadıköy - Maltepe arası trafik olağanüstü şekilde tren yolu nedeniyle problemler yaşıyor. Bu hat yer üstünde var olduğu sürecede bu trafik sıkışıklığı düzelemeyecek sanırım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 19 Nis Prş, 2012 17:14

http://www.pendik.bel.tr/USERFILES/Bros ... en100u.pdf

Bu broşürü incelediğinizde 30.sayfada hattın yer altına alınmadığını görüyorsunuz, 30.sayfadaki görsel Pendik deki TCDD alanının hemen kuzeyindeki Abdülhalik Renda caddesinin batı ucundan doğu ucuna doğru gösteriyor.

2107 araçlık yer altı otoparkı deniliyor, orada trenlerin olduğu kısma bakın 8 hat görünüyor, güneyden kuzeye 1+2+5 olarak sınıflandırılabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Prş, 2012 20:55

Hakan yazdı:Bu broşürü incelediğinizde 30.sayfada hattın yer altına alınmadığını görüyorsunuz, 30.sayfadaki görsel Pendik deki TCDD alanının hemen kuzeyindeki Abdülhalik Renda caddesinin batı ucundan doğu ucuna doğru gösteriyor.

2107 araçlık yer altı otoparkı deniliyor, orada trenlerin olduğu kısma bakın 8 hat görünüyor, güneyden kuzeye 1+2+5 olarak sınıflandırılabilir.
Bahsettiğin sayfadaki resim
Resim

Bölgenin mevcut durumu
Resim

Burası ikide birde lafını ettiğim çok garlı kent sistemi için uygun noktalardan birisi, Doğu garı deyip duruyorum ya, işte İstanbul'un olabilecek Doğu Gar bölgesi. Tabi yine çok yol geçişi yok o yolların 5 tanesi sadece parklanma için olacak gibi, ama Marmaray aktarmalı bazı bölgeseller falan kalkacak şekilde düzenlenebilir ama tabii bunu yapmayı istemek lazım, yoksa aynen linkteki dökümanda bahsedildiği gibi bir şey olur, bilmemkaç bin araçlık bir otopark, alışveriş merkezi, yani bu resmedilmiş hali ile orada bana göre demiryolu olarak sadece 5 raylı bir gareleme alanı var.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön