49. sayfa (Toplam 68 sayfa)

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 15 Kas Sal, 2016 09:59
gönderen Özgür Türkler
AB kredisi Doğuştan sonra sağlandı diye biliyorum, o yüzden ilk ihaleyi Doğuş almıştır. Yanlış anlaşılmasın Doğuş'u savunmuyorum, muhtemelen karlı kalemler nerede ise önce onları yapıp hakedişi cebe indirmek için dişe dokunacak önemli işleri sona bırakmışlardır. Genelde müteahhid taktiği, çok gelir getiren yani maliyeti az hakedişi fazla olan işleri önce yap, mümkünse az para kazandıranları taşere et, az para kazandıracakları en son yap ki mazallah bütçe biterse karsız işler kalsın geriye onun için de yeni bir ikame ihalesi yapılır, karlı işler olmadığı için o ihaleyi başkası alsa da olur yada sende hazır kurulu şantiye var zaten ihale maliyeti de ona göre olur fiyat yükselir...
Hatta yanlış hatırlamıyorsam bu AB fonunun yönetimini, nereye ne harcandığını denetleyen bir AB ekibi var, yani paralar onların onayıyla harcanabiliyor.
Bildiğin ekonomik sömürge modu, AB komiseri onay verirse işi yaptırabileceksin, saçmalığın dik alası. Bunca yıldır gecikme dolayısıyla oluşan maddi kaybı düşünebiliyor musunuz? Yollarda çektiğimiz çile de cabası. Değer mi 500 milyon dolar için bu işi sürüncemede bırakmaya? Bir yıllık köprüde dur-kalkla boşa harcanan yakıt parası karşılar zaten o parayı, üstelik tamamı değil sadece bir kısmı karşılıksız, geri kalanını yine millet olarak ödeyeceğiz faiziyle...

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 15 Kas Sal, 2016 12:57
gönderen Engin Y
Özgür Türkler yazdı:AB kredisi Doğuştan sonra sağlandı diye biliyorum, o yüzden ilk ihaleyi Doğuş almıştır.
Tamamdır.. O zaman demek ki ikinci ihale öncesinde AB kredisi sağlanınca, iş OHL'ye verildi..
Peki şimdi yeni ihale yapılmadığına göre Kolin Cengiz Kalyon bu inşaatı OHL'nin alt yüklenicisi sıfatıyla mı yapacaklar?

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 15 Kas Sal, 2016 17:51
gönderen Edil Arda
bence şehir Marmaray hattının geçtiği bölgedeki dönüşüm çok hızlı gerçekleşmesin, Ataşehir, Fikirtepe gibi yerlerde yaptığımız toplu konutları daha rahat satalım kafasıyla bu hat sürekli geciktirildi.

biraz kopmlo teorisi gibi gözükse de ben buna inanıyorum.
görülen hukuki, maddî vb. sebepler gerçek olsa da devletin niye bu kadar yavaş hareket ettiğini açıklamaya yetmiyor.

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 16 Kas Çrş, 2016 22:21
gönderen ibo
Yılbaşına kadar kesin başlayacakmı,yoksa yine tutmayacak bir tarihmi?Ayrıca bugünden başlasa nazarmı değer?

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 17 Kas Prş, 2016 08:15
gönderen Engin Y
ibo yazdı:Yılbaşına kadar kesin başlayacakmı,yoksa yine tutmayacak bir tarihmi?Ayrıca bugünden başlasa nazarmı değer?
Bu arada, Marmaray'ın hâlâ 10 dakikada bir sefer yapmasının sebebi nedir? Neden 5 dakikada bir değil? Eğer sinyalizasyondan emin değillerse, her durakta bir görevli olsun ve duraktaki tren çıktıktan sonra arkadaki duraklara bilgi versin. Yıl 2016, hatta neredeyse 2017, 10 dakikada bir sefer mi olur ya?

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 23 Kas Çrş, 2016 11:44
gönderen decimus
Bu arada, Marmaray'ın hâlâ 10 dakikada bir sefer yapmasının sebebi nedir? Neden 5 dakikada bir değil?
Hocam Marmaray Projesi aslında 90 saniyede ilk duraktan tren hareket edecek şekilde Japon Mitsubishi tarafından sinyalizasyon işleri tasarlandı.Fakat hat tam olarak açılmadığı için yani 36 durak yerine 5 durak açıldığı için sistem tamalanmadığı için bu şekilde çalıştırılamıyor.Daha kötüsü OHL firması Ayrılıkçeşme istasyonundan sonra ki makas bölgesinde "ben çalışma yapacağım.Buraları kapatalım" dediği için ve makas bölgesi kaldırıldığı için Ayrılıkçşme durağından kalkan vagonlar Üsküdar istasyonuna gelmeden tünel içinde vagonlar yavaşlatılarak daha önce hazırlanan makas bölgesini kullanarak diğer yöne geçiyor.Bu da işte 10 dakikalık zaman olarak vatandaşa geri dönüyor.Çözüm Halkalı-Gebze hattının bir an önce tamamlanması.

Bu arada proje de artık ciddi ciddi çalışmalar başladı.Bazı ekipler kurulmaya devam ediyor ama hazır olan departmanlar sahalara inerek çalışmalara başladı.Yalnız şuan için herkes ne kadar zor bir işin altına girdiklerinin farkında.Önce Doğuş-Marubemi-Alstom şimdi de OHL-Dimetronic projenin en kolay yapılabilir taraflarını yaptı ve o kısımların parasını aldı şimdi gelen Kolin_kalyon_Cengiz ise projein en zor en çetrefilli kısımları ile baş başa kaldı.Bu kısımları yapmak hiçte kolay değil.Bakalım zamanla işler ortaya çıkmaya başlayacaktır.

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 23 Kas Çrş, 2016 23:12
gönderen fearenes
Kkc grubu devlet desteklerse iyi bence zoru başarır..yaptıkları ortada..çok başarılar..keşke daha önce alsalardı..

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 24 Kas Prş, 2016 15:42
gönderen kado
Metro projeleri ile karşılaştırdığımız zaman zor olan nedir?

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 25 Kas Cum, 2016 16:31
gönderen decimus
kado yazdı:Metro projeleri ile karşılaştırdığımız zaman zor olan nedir?
Metro projeleri ile kıyasladığın zaman en büyük zorluk mevcut şehir içi altyapının deplase edilmesi ve istimlak sorunlarının çözülememesi.Bu hat sadece Anadolu yakasında 24 Km.Yani gerçketen çok uzun ve kritik noktalardan geçen bir hat.Bu bölgede bulunan birçok altyapı sorunu bu projenin de etkisi ile değiştirilecektir.

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 25 Kas Cum, 2016 16:44
gönderen Engin Y
Abi, 24 değil de 44 mü demek istedin?
Gebze-Haydarpaşa arası 44 km..
Kaynağım Vikipedi..

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 25 Kas Cum, 2016 19:56
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Abi, 24 değil de 44 mü demek istedin?
Gebze-Haydarpaşa arası 44 km..
Kaynağım Vikipedi..
Yok dostum benim 24 km diye bahsettigim yer Pendik-Ayrilikcesme arasindaki alan.Biliyorsun OHL firmasi. Ankara-Istanbul arasi yht projesi kapsaminda gebze-pendik arasi isleri buyuk oranda tamamladi.Tabi ki yapilmayan isler var ama onemli olan Pendik-Ayrilikcesme arasinda kalan kisim

Re: ist-B.03:03 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 27 Kas Pzr, 2016 13:49
gönderen Engin Y
decimus yazdı:
Engin Y yazdı:Abi, 24 değil de 44 mü demek istedin?
Gebze-Haydarpaşa arası 44 km..
Kaynağım Vikipedi..
Yok dostum benim 24 km diye bahsettigim yer Pendik-Ayrilikcesme arasindaki alan.Biliyorsun OHL firmasi. Ankara-Istanbul arasi yht projesi kapsaminda gebze-pendik arasi isleri buyuk oranda tamamladi.Tabi ki yapilmayan isler var ama onemli olan Pendik-Ayrilikcesme arasinda kalan kisim
Hah! Tamam abi, şimdi anladım..