ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Batırma tünel kısmında bu şekilde yüzde 50 lik oran aşılmış olacak geriye 5 tüp kalıyor çok iyi 3 ayda bir tane olsa yıl sonuna kadar 3 tüp daha batırılır umarım bu durumda tüp tünellerin bitişi herhalde 2009 un ortasını bulacak, birde Marmaray ın yer üstü kısmı ile ilgili iyileştirme çalışmalarıda başlasa o zaman biteceğine iyice umitleneceğim
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
11 tüpten 6'sının batırılması çok iyi. Çoğu batırıldı azı kaldı. 1.5 ayda bir tüp batırıyorlar. Tahmini olarak Haziran ayında 7. tüpü de batırırlar.
Temmuz sonu; 8. Aralığa kadar hepsi biter.
2009'da içine ray döşerler. Ayrılıkçeşme'den gelen tünel ile birleştirilir. Yani Ayrılıkçeşme'den Sirkeciye kadar tünel içinde hareket etmek mümkün olur.
Temmuz sonu; 8. Aralığa kadar hepsi biter.
2009'da içine ray döşerler. Ayrılıkçeşme'den gelen tünel ile birleştirilir. Yani Ayrılıkçeşme'den Sirkeciye kadar tünel içinde hareket etmek mümkün olur.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Etap etap açma seçeneği bizce var ama sıcak bakmazlar sanırım. Çünkü her bir etap hemen hemen aynı zamanlarda tamamlanıyor.
Önümüzdeki Kronoloji şöyle;
1- Tüm tüpler 2008 sonuna kadar batırılacak.
2-Ayrılıkçeşme-Üsküdar tüneli kaba inşaatı 2008 sonu tamam.
3-Yenikapı arkeolojik kazılar bu sene tamam. Yenikapı-Sirkeci arası tünel kazma 2008 sene sonuna kadar başlar. (Zaten Sirkeci'deki bir şaftta (Hocapaşa) zemine kadar inildi ve tünel kazmaya başlandı. Tabi istasyon makas tünelleri. SİRKECİ-SARAYBURNU TÜP TÜNEL ARASI 2008 SONUNDA BAĞLANIR.
4-Yedikule-Yenikapı tüneli 2009'da biter.
Önümüzdeki Kronoloji şöyle;
1- Tüm tüpler 2008 sonuna kadar batırılacak.
2-Ayrılıkçeşme-Üsküdar tüneli kaba inşaatı 2008 sonu tamam.
3-Yenikapı arkeolojik kazılar bu sene tamam. Yenikapı-Sirkeci arası tünel kazma 2008 sene sonuna kadar başlar. (Zaten Sirkeci'deki bir şaftta (Hocapaşa) zemine kadar inildi ve tünel kazmaya başlandı. Tabi istasyon makas tünelleri. SİRKECİ-SARAYBURNU TÜP TÜNEL ARASI 2008 SONUNDA BAĞLANIR.
4-Yedikule-Yenikapı tüneli 2009'da biter.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.marmaray.com.tr/webcam.htm
Kameralar çalışıyor. Şikayetimizi dikkate almışlar.
En güncel hali.
Kameralar çalışıyor. Şikayetimizi dikkate almışlar.
En güncel hali.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
EKİM 2010....................................
http://www.arkitera.com.tr/h27742-marma ... yayin.html
1-Marmaray Projesi hakkında İstanbulları bilgilendirmek için Yenikapı ve Üsküdar'da iki büyük dijital ekran kurulacağını açıkladı.
2-Anadolu yakasında yapılan tünel açma çalışmaları sonucu 1600 metre ilerlendiğini, istasyonun bulunacağı Üsküdar Meydanı'na ulaşılması için 2 bin 200 metrenin kaldığını dile getirdi.
3-2008 yılı sonunda Yenikapı'dan delme işlemine başladığımız makinelerle bir yıl sonunda Sirkeci istasyonuna ulaşmış olacağız” dedi.
4-Projenin tamamının tamamlanma zamanı bugün itibariyle 2010 yılı Ekim ayı.
5-2009 yılı başında banliyö hatlarını kapatacağız.
1-Marmaray Projesi hakkında İstanbulları bilgilendirmek için Yenikapı ve Üsküdar'da iki büyük dijital ekran kurulacağını açıkladı.
2-Anadolu yakasında yapılan tünel açma çalışmaları sonucu 1600 metre ilerlendiğini, istasyonun bulunacağı Üsküdar Meydanı'na ulaşılması için 2 bin 200 metrenin kaldığını dile getirdi.
3-2008 yılı sonunda Yenikapı'dan delme işlemine başladığımız makinelerle bir yıl sonunda Sirkeci istasyonuna ulaşmış olacağız” dedi.
4-Projenin tamamının tamamlanma zamanı bugün itibariyle 2010 yılı Ekim ayı.
5-2009 yılı başında banliyö hatlarını kapatacağız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yenikapı çalışmaları ilerledikçe istasyonun iskeleti ortay çıkmaya başlıyor. Bakanlıktan daha önce aldığım teknik çizimden elde ettiğim bilgi çerçevesinde İSTASYONA YOLCU GİRİŞLERİNDEN BİRİNİN aşağıda çizmeye çalıştığım yer olacağını aktarmak isterim.
****İstasyonun Güneydoğu girişi. İDO'ya gideceklerin çıkacağı en yakın çıkış bu noktada. Bu çıkışın hemen önü (Müzikhol arkası) cadde olacak. Ve başında taksi durağı olacak.
Ayrıca bu sene sonuna kadar zemin sıfıra kadar inecek.
-1. kata inince ok yönüne biraz yürüyüp sağa dönülünce -2. kata merdiven inişi de olabilir.
Yada az bir ihtimalle -2 ve -3. katlara iniş böyle olacak.
****İstasyonun Güneydoğu girişi. İDO'ya gideceklerin çıkacağı en yakın çıkış bu noktada. Bu çıkışın hemen önü (Müzikhol arkası) cadde olacak. Ve başında taksi durağı olacak.
Ayrıca bu sene sonuna kadar zemin sıfıra kadar inecek.
-1. kata inince ok yönüne biraz yürüyüp sağa dönülünce -2. kata merdiven inişi de olabilir.
Yada az bir ihtimalle -2 ve -3. katlara iniş böyle olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Senden aldığım cesaretle çizimi biraz daha ilerlettim. -1. kattan sonra turnikeleri geçiyoruz biraz ilerleyip tekrar sola dönüp aşağıya -3. kata TAM PERONUN ORTASINA iniyoruz.
Çünkü Yenikapı İstasyon çizimlerinde peronun ortada olduğu ve tren vagonlarının peronun her iki yanından geçtikleri net bir şekilde biliniyor.
KIRMIZI KARE: PERON.
Çünkü Yenikapı İstasyon çizimlerinde peronun ortada olduğu ve tren vagonlarının peronun her iki yanından geçtikleri net bir şekilde biliniyor.
KIRMIZI KARE: PERON.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hımmm şimdi peron ortada ise bir düzeltme yapabiliriz herhalde, bu resmin büyük halini bana mail atabilirmisin bir ara. Bir de başka bir mesajda Marmaray 3 kat aşağıda gibi bir kelam etmiştin diye hatırlıyorum bu bahisle baktığımızda Marmaray gibi bir sistemin hemde gerçek bir entegrasyona sahip istasyonunda mezanin daha geniş olmalı diyorum, ama kat sayısı beni biraz şaşırttı.
İlk merdiven inişinden sonra sola dönüşte bir kat daha aşağı inilebilir bu inilen alan genişçe bir giriş olup (mesela Taksim turnike katını düşün) bu turnikelerden sonra platformun üzerinde bir koridor ilerler neden ilerliyor dersen bir merdiven turnikelerden sonra bir merdivende bu koridorun diğer ucunda sonuçta tüm yolcuyu bu merdivenlere yığamayız resmi atarsan bir şeyler çiziktirebilirim
İlk merdiven inişinden sonra sola dönüşte bir kat daha aşağı inilebilir bu inilen alan genişçe bir giriş olup (mesela Taksim turnike katını düşün) bu turnikelerden sonra platformun üzerinde bir koridor ilerler neden ilerliyor dersen bir merdiven turnikelerden sonra bir merdivende bu koridorun diğer ucunda sonuçta tüm yolcuyu bu merdivenlere yığamayız resmi atarsan bir şeyler çiziktirebilirim
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.marmaray.com.tr/yenikapi_ark ... _2008.html
Resimleri buradan 3-5 farklı cepheden görebilirsin. Çizimi yap bekliyorum. Benim çizim kabaca oldu tabi. Yürüyüş yolları senin dediğin gibi uzunca olabilir. Ama genel anlamda gidişat bu şekilde diye tahmin ediyorum.
-3. kat konusunu ben bir yerlerde okumuştum. Hatırlayamıyorum ama doğruluğunu düşünüyorum.
Aç-kapa sistemi olduğu için GAYRETTEPE İSTASYONUNU düşünülerek tasarım yapabiliriz kafamızda.
Resimleri buradan 3-5 farklı cepheden görebilirsin. Çizimi yap bekliyorum. Benim çizim kabaca oldu tabi. Yürüyüş yolları senin dediğin gibi uzunca olabilir. Ama genel anlamda gidişat bu şekilde diye tahmin ediyorum.
-3. kat konusunu ben bir yerlerde okumuştum. Hatırlayamıyorum ama doğruluğunu düşünüyorum.
Aç-kapa sistemi olduğu için GAYRETTEPE İSTASYONUNU düşünülerek tasarım yapabiliriz kafamızda.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Seninde bahsettiğin güney giriş çıkış merdiveni erişim koridorunun pozisyonu, bu katta sol tarafta görünen mıcırlı bölüm M2 Taksim-4.Levent hattı Yenikapı istasyonu erişim koridoru olabilir, dolayısı ile buradan sola giderek o koridora erişilebilir
-2 bu katın turnikeler bölgesi olabileceğini düşünüyorum çizdiğim dikdörtgen bu bölgeyi işaret ediyor
-3 kotu platform bölgesi ve üzerindeki platform erişim koridoru, kırmızı çizgiler merdiven noktaları olabilir (olası)
sen çizince kafamda bu canlandı yani kazının şekli yeşil çizili alanı tam bir platform için şekillendiriyor yanında da trenlerin geçeceği tüneller yer alacak kadar boşluk var, yine sol taraftaki mıcırlı alan M2 Taksim-4.Levent hattı Yenikapı istasyonun platformu dolayısı ile -2 kotunda solda ikinci bir turnike geçişi ile bu hatta entegre olabilir.
-2 bu katın turnikeler bölgesi olabileceğini düşünüyorum çizdiğim dikdörtgen bu bölgeyi işaret ediyor
-3 kotu platform bölgesi ve üzerindeki platform erişim koridoru, kırmızı çizgiler merdiven noktaları olabilir (olası)
sen çizince kafamda bu canlandı yani kazının şekli yeşil çizili alanı tam bir platform için şekillendiriyor yanında da trenlerin geçeceği tüneller yer alacak kadar boşluk var, yine sol taraftaki mıcırlı alan M2 Taksim-4.Levent hattı Yenikapı istasyonun platformu dolayısı ile -2 kotunda solda ikinci bir turnike geçişi ile bu hatta entegre olabilir.