ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 16:55

Esat yazdı:Bir de kendi ağzıyla sistemin ***ğunu itiraf ediyor, karşıma geçmiş bir de gülüyor, "keşke 10 hatlı demiryolları yapsaydık" yapacaksın işte, zaman onu yapma zamanı, ne zaman yapacaksın 100 sene sonra mı? Asrın projesiymiş, bilmemneyimin projesi, sadece İstanbul için asrın projesi, sana verilecek olan madalyayıda evinin duvarına as bakıp bakıp kendinle öğün.
sen bana ne diyorsun ki. projeyi benmi yapıyorum. ben projeyi takip ediyorum. pozitif bakıyorum. olumsuz görünen şeyleri de yazıyorum. yazıyorum ki millet bilsin. eksiğini gediğini gündeme getiriyoruz. daha ne yapmamı bekliyorsunuz ki? ne yapayım? küfür mü ediym projeyi yapanlara.

bana kim ne madalyası verecek onu anlamadım? kendimle niye öğünecem onu da anlamadım?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Çrş, 2012 17:00

Tarayamam ne yazık ki, 1987’ye kadar asılıydı, sonra evden ayrıldım, çok farklı yerlere taşındım. Ama evet, gazetedendi. Belki Hürriyet gazetesiydi? Tercüman da olabilir (var mı Tercüman hâlâ?). Ya da Cumhuriyet. İşte o senelerden. Elimde olsaydı, ÇOK değerli olurdu (bizler için).

Mehmet, bunun ustalıkla alâkası yok. Herkesin bir ustalık alanı var, Esat herhâlde trenden benden fazla anlar, şu ray gevezeliklerinde pes ediyorum ben :-) Ben insan üzerinde bilim adamıyım, ray üzerinde değil, ama toplu taşım ve şehircilik işte sadece mühendislik değil, sosyalin içinde olduğu bir tüm. Dedem ve babam mühendis mimardılar, yani hepsi bir aradaydık :-)

Önemli olan, öğrenmek ve aklı çalıştırmak!

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 May Çrş, 2012 17:06

aslında marmaray bittiğinde kimine avantaj kimine dezavantaj olacak.
şöyle ki; gebze'den gelen kişi normalde sirkeci'ye varmak için 2 bilet ödüyorken 1 bilet ödeyecek, bakırköy/yenikapı-bostancı ido seferini kullanacağına veya 3 biletle and.-avr. yakalarını geçeceğine 1 biletle işini görecek
öte yandan üsküdar-ümraniye-çekmeköy veya kadıköy-kartal metrosuna doğrudan binecek kişi için değişen bi şey yokken, şimdilik kadıköy veya üsküdara tek otobüsle ulaşırken metrolar bittiğinde önce otobüs sonra metro en sonunda marmaray'ı kullanmak zorundaki birisi için marmaray'la avrupa yakasına ulaşmak 3 bilete mal olacak. mesafelenin kısa olması da bi anlam ifade etmeyecek örneğin altunizade'den beyazıt'a gitmek isteyen önce otobüs/metro sonra marmaray sonra da tramvay yapacak 3 bilet ödeyecek ama gebze-kartal'dan gelen marmaray+tramvay yapıp 2 bilet ödeyecek
özetle marmaray ile birlikte yolcu taşıma ücretlendirmesinde aktarma ücretlerini makul hale getirmek lazım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 17:17

alabay yazdı:Tarayamam ne yazık ki, 1987’ye kadar asılıydı, sonra evden ayrıldım, çok farklı yerlere taşındım. Ama evet, gazetedendi. Belki Hürriyet gazetesiydi? Tercüman da olabilir (var mı Tercüman hâlâ?). Ya da Cumhuriyet. İşte o senelerden. Elimde olsaydı, ÇOK değerli olurdu (bizler için).
tarihi hatırlıyormusun? gazete arşivleri internete konuyordu bi bakalım. bts'den yavuz beyin ayaş ile ilgili bi kitabı vardı. onu gönderdi bana. orada haydarpaşa gebze demiryolu 4 hatta çıkarılacak diye bir haber vardı. gazete küpürü. sanırım 80 veya 90'lı yıllara ait. aynı kitapta tüple ilgili şeylerde vardı diye hatırlıyorum. hatta itü bi etüd yapmış. adapazarından silivriye kadar. taa o zamanlar yenikapıyı önermiş itü. hatlar burda toplansın diye. vs.
alabay yazdı:Mehmet, bunun ustalıkla alâkası yok. Herkesin bir ustalık alanı var, Esat herhâlde trenden benden fazla anlar, şu ray gevezeliklerinde pes ediyorum ben :-) Ben insan üzerinde bilim adamıyım, ray üzerinde değil, ama toplu taşım ve şehircilik işte sadece mühendislik değil, sosyalin içinde olduğu bir tüm. Dedem ve babam mühendis mimardılar, yani hepsi bir aradaydık :-)

Önemli olan, öğrenmek ve aklı çalıştırmak!
esatı koyalım ulaştırma bakanlığına o yapsın :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 17:25

Aktarma önemli tabii, güzel noktaya temas etmişsiniz ama o konuda bir gelişme olacağına pek ihtimal vermiyorum, bu büyüklükteki bir kentte yolculuğu zaten kontrolsüz sürdüremiyoruz yani illa ki bir yerlere bir şeyleri atacağız ya da dokunduracağız aksi mümkün değil, aktarma sistemi için bu sistemde yapılabilecek tek şey ücret ayarlaması ama bugüne kadar yapılan uygulamalar belediyenin bu işi ne kadar hizmet anlamında yaptığını gösterdi diye düşünüyorum bu yüzden de olumlu bir gelişme beklemiyorum.

90 lı yıllarda o Yenikapı saçmalığını önerenler hala o kurumlarda oldukları için bugünde aynı yerin önerilmesi normal, kaldı ki zaten Yenikapı bugünün değil 10 yıl öncesinin planı, orada başlanan işler 10 yıldan da eski, zaten asıl planda nerede ise 100 yıllıktır. Yani o gün bugün diye bir şey yok, zaten geçmişin planı üzerinden gidiliyor, geleceğe dair bilinen tek şey kimin cebini daha iyi dolduracağı, İstanbul için yapılan bir şey??? Saçma sapan günü kurtarma işleri, şak şak şak, bir de bunun şlap şlap şlap versiyonu var, bakıyorumda halimize ülkemizde bu moda geçilmiş durumda, doğru söylene bir araba laf.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Çrş, 2012 17:45

Mehmet, tarihini nereden hatırlayayım yahu?! Aradan şöyle yaklaşık bir otuz senecik geçmiş. 27 sene evvel kurduğum grubun tarihini günlük gibi not ediyorum, ama Boğaz tünelinde bunu akıl etmemişim o zamanlar :-)

Evet, artık aktarma sistemini öğrenmeleri ŞART olacak. Olmazsa, başlarına bir gün isyan patlar. Dünyanın ehr köşesinde normal olan bir şeyi başaramazlarsa, eh o zaman düşünmek gerekir, sebebi nedir diye. Ama ise dedim, ise …

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 18:45

buyrun kardeşim. mühendislik ve müşavirlik firması burda. projeyi bunlar tasarlıyorlar. derdinizi anlatın. niye 3 yaptınız diye sorun? alttan 2 üstten 2 niye yapmadınız diye sorun? açıp bi alo sorun. iletişim bilgileri var aşağıda. açıp bir soruver esat abicim.
Avrasya Ortak Girişimi

Avrasyaconsult, Türkiye ve Japonya'da bulunan dört ortaktan oluşan uluslararası bir takımdır ve bu takım, ABD'deki uluslararası müşavirler ve Türkiye'deki yerel müşavirler tarafından desteklenmektedir.

Oriental Consultants, Japon pilot firma

Yüksel Proje Uluslararası A.Ş., yerli ortak

JARTS, Japon yabancı ortak.

Bu dört ortak, aşağıda belirtilen üç şirketle işbirliği içerisinde çalışan Ortak Girişimi oluşturmaktadır:

ABD'den Parsons Brinckerhoff International, Inc. (PBI)

Terzibaşıoğlu Müşavir Mühendislik Ltd. Şti. (TMM)

Yerbilimleri Etüd ve Müşavirlik Ltd. Şti (SIAL) .

Avrasya Ortak Girişimi'nin iletişim adresi:

Burhan Felek Cad. Çevre Yolu
DLH Marmaray Bölge Müdürlüğü Karşısı
34668 Haydarpaşa/İstanbul
Tel : +90 216 349 5997
Faks : +90 216 349 5009

Avrasya Ortak Girişimini oluşturan ortakların web-sayfaları ile ilgili referanslar aşağıda belirtilmiştir:

Yüksel : http://www.yukselproje.com.tr
JARTS : http://www.jarts.or.jp
Oriental : http://www.oriconsul.co.jp

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 19:11

Benim kurumsal kimliğim yok kardeş, sen soruver bir zahmet, aldığın bilgileri yorumlarım ama istersen ve emin ol kimsenin kafasını karıştırmayacak şekilde o bilgileri sunabilirim, buna emin olabilirsin.

Bu arada bu CR3 bilmemne salatası içinde Pendik için öyle bir plan yok, sözleşmede verilmiş öyle bir iş yok, Pendik bildiğimiz Pendik istasyonu olarak tamir edilecek, istasyonlara yapılacak tek ilave iş WC inşaatı, bunun dışında şu ana kadar verilmiş böyle bir iş yok, o belediye dökümanındaki illustrasyon şu an için belediyenin hayali gibi, ama ne yazık belediye bunu akıl ediyor ama işin sahibi edemiyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 19:52

kurumsal kimliğin bu sitedir. bu site adına gidip sorabilrisin. ama kurumsal kimlik gerekli mi? kişiselde sorabilirsin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 May Çrş, 2012 20:33

Bir kere bir yere resmî bir soru mektubu yönlendirmiştik, hiç cevabı geldi mi?! Hele hele Türkiye’de olmadığında, genelde kaale bile almazlar, bizi çokbilmiş sanırlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 May Çrş, 2012 20:37

He geldi cevabı :) bana "ne yapmaya çalışıyorsun, bir menfaatin mi var?" dediler.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 02 May Çrş, 2012 20:59

ubak'a bilgi edinme formu doldurarak başvurunca cevabı geliyor. ben bir çok şeyi sormuştum. cevap geldi. gelmeyenlerde oldu tabi.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön