ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Pzr, 2013 02:58

Daha önce Marmaray ile ilgili şöyle bir görsel hazırlamıştık, 2011 tarihini atmışım eskisinin üzerine bir revize edeyim dedim, üzerinde yanlış olan bir şey varsa bildirirseniz düzeltirim.

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 May Pzt, 2013 09:09

üzerinde yanlış olan bir şey varsa bildirirseniz düzeltirim.
Abi, eline sağlık, yanlış bir şey yok, ama sadece Ayrılıkçeşme-Söğütlüçeşme arası eksik. Yani bir kesimde Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme diyor, komşusunda ise Pendik-Söğütlüçeşme.

Bir de anladığım kadarıyla, bundan 5-6 yıl sonra havalimanlarından birisi olmayacak, kentin kuzeyinde yeni bir havalimanı olacak, etrafında bir sürü konut projesi yapılıyor olacak ve kuzeydeki köprü de faaliyete geçeceği için bağlantı yollarının etrafında yepyeni mahalleler türemeye başlayacak. Bambaşka bir İstanbul resmine bakıyor olacağız 5-6 yıl sonra. Konuyla ilgisiz; ama öyle aklıma esti, yazayım dedim..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 13 May Pzt, 2013 09:35

Berlin bile (!) bu havalimanı konusunu tamamen yüzüne, gözüne bulaştırıp batırdıktan sonra, ben bu 3. havalimanının ötekilerini elle tutulacak bir süre içinde kapattıracağını pek sanmıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 May Pzt, 2013 14:01

Engin haklısın, eski çalışmada Pendik-Söğütlüçeşme yazılıydı değiştirmemişim, tünel kısmını kast ederkende hep Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme dediğimiz için öyle yazmışım, düzeltiriz.

Başar açıkçası düşünceni anlıyorum o Berlin deki havalimanı durumunu duyduğumda çok şaşırmıştım, teknik işler hataya hep açıktır ve her zaman olası bir durumdur ama bildiğim ya da özendiğim Alman tekniğine yakıştıramadığım bir durumdu :) Fakat hep söylediğim gibi her ülkenin kendi dinamikleri farklı, sen işin teknik tarafına bakarak böylesi büyük (avrupa basını da dünyanın en büyük limanı diye bahsetti) bir projenin çarçabuk bitmesi ve sorunsuzca işlemesi büyük bir başarı olacaktır, tabii sen elindeki örneğe bakarak "ya öyle olursa" diye düşünüyorsun :) bizde "öyle olursa" da kol kırılır yen içinde kalınır, bu yeni liman açıldığında AHL kapanır, bir hafta içinde yeni limanda diyelim abes bir sorun çıktı misal Heathrow muydu şu Londra havalimanı? Oradaki gibi, ne olacak? İnanıyormusun UBAK ın çıkıp "arkadaşlar beklenmeyen bir durum oluştu, limanı geri kapatıcaz, AHL bir süre daha çalışacak, kusurumuza bakmayın, tüm halkımızdan özür dileriz" diyeceğini? Hımm belki Nimmerland' da olur böyle şeyler.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 May Çrş, 2013 10:29

Marmaray Projesi kapsamında Avrupa Yakası enerjilendirme çalışmaları devam etmektedir. Yenikapı istasyon binası, havalandırma binaları ve son olarak Kazlıçeşme istasyonu enerji testleri bu hafta tamamlanarak önümüzdeki hafta itibari ile Anadolu yakası test ve enerji verme çalışmaları sürdürülecektir. Mayıs ayı itibari ile proje kapsamında tüm enerjilendrime işleri tamalanacaktır.
Cr3 kapsamında sinayalizsyon çalışmaları için firmalar istasyonlar da çalışmalarında hızla devam etmekte. CR3 irmaları sinyalizasyon çalışmalarını tamamladıktan sonra Test sürüşleri için herhangi bir engel görünmemektedir.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesaj gönderen decimus » 15 May Çrş, 2013 13:16

15 Mayıs 2013 - 12:43Milliyet.com.tr » Ekonomi» Haber

Marmaray'da test sürüşü 1 Ağustos'ta
"Asrın Projesi" olarak nitelendirilen ve yapımına 2004’te başlanan Marmaray Projesi’nde sona yaklaşıldı. İnşaat çalışmaları yüzde 95 civarında tamamlanan Marmaray’da, 1 Ağustos’ta test sürüşü yapılması planlanıyor.
inShare.00

Marmaray Bölge Müdürü Haluk İbrahim Özmen, çalışmalarla ilgili AA muhabirine yaptığı açıklamada, Marmaray’ın 3 etaplı bir proje olduğunu belirterek, projenin birinci etabında çalışmaların çok yoğun şekilde devam ettiğini söyledi.

Sistemin 29 Ekim’de işletmeye alınabilmesi adına gereken işlerin yapıldığını anlatan Özmen, sistemi bu tarihten bir gün önce hazır hale getireceklerini söyledi.




Demiryolu boğaz tüp geçişi projesinin 13,6 kilometrelik güzergah üzerinde planlandığını belirten Özmen, "Bu güzergah üzerinde 5 istasyon bulunmakta. Ayrıca bu güzergah üzerinde deniz kesiminde delme tünelimiz 1,4 kilometre, diğer bölümse 9,8 kilometre uzunluğunda" diye konuştu.

Özmen, bugün itibarıyla gelinen aşamada hemen hemen tüm inşaat işlerinin tamamlandığına dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sadece Sirkeci’de, yapısal anlamda lokal olarak inşaat çalışmaları kısmen devam ediyor. Bunun dışındaki tüm yapısal çalışmalar tamamlanmış durumda. Sistemin istasyon bölgelerinde ve tünel işlerinde, mimari ince ve elektromekanik işler sürmekte. Elektromekanik işler itibarıyla geldiğimiz aşama ise yüzde 90’lar sevisinde. Tüm istasyonlarda ortalama mimari işlerde geldiğimiz aşama, yaklaşık yüzde 95 mertebesinde. İnşaatın geneli için yüzde 95 civarında bir ilerleme sağladık."

"Mayıs sonunda ekipmanların testi yapılacak"

Haluk İbrahim Özmen, mayıs ayı sonu itibarıyla istasyonlardaki elektromekanik işlerin tamamının bitirilmesi ve bunun akabinde hemen ekipmanların test çalışmalarına geçilmesinin planlandığını söyledi.

Hat işlerinin bittiğini anlatan Özmen, "Raylar döşendi. Makas yerleştirme çalışmaları biraz daha geç tamamlandı. Şu an itibarıyla hat işlerinde geldiğimiz aşama da yüzde 99 seviyesinde. Bunun yanı sıra sistemin elektrikasyon ve sinyalizasyon işleriyle ilgili de kablolama çalışmaları, katenar ve montaj çalışmaları vesaire devam etmekte. Hedefimiz, temmuz sonu itibarıyla tüm bu işleri tamamlayıp, 1 Ağustos’ta sistemde çalışacak araçları hat üzerine getirip, test sürüşlerine başlamak. Bu doğrultuda çalışıyoruz" bilgisini verdi.

Özmen, 365 aracın imalatının da tamamlandığını ifade ederek, "Araçların bir kısmı Haydarpaşa, bir kısmı ise Edirne gare sahasında. 35 araçlık filomuz, test sürüşlerine hazır hale getirilmeye çalışılıyor. Üzerine sinyal ve diğer gerekli ekipmanlar yerleştiriliyor. Bunlardan sonra bazı testleri yenileyeceğiz ve araçları ağustos başı itibarıyla hatta yerleştirip, test sürüşlerine başlayacağız" diye konuştu.

"Sisteme enerji verildi"

Özmen, sistemin ihtiyacı olan enerji temini konusunda da büyük aşama kaydettiklerini belirterek, sisteme deneme amaçlı enerji verildiğini söyledi.

Enerji temini için gerekli bağlantı anlaşmalarının yapıldığını, TEİAŞ, BEDAŞ ve AYEDAŞ gibi kurumlarla olan ilişkilerde son aşamaya gelindiğini kaydeden Özmen, şu an bir eksik görülmediğini aktardı.

Hedef tarih 1 Ağustos için gereken çalışmayı yaptıklarını bildiren Özmen, "Ümid ediyorum, ağustos başı itibarıyla test sürüşlerine başlayıp, 28 Ekim’de de sistemi işletmeye hazır hale getireceğiz ve 29 Ekim’de Marmaray’ı işletmeye alacağız" diye konuştu.

Projede bugüne kadar binlerce kişinin çalıştığına vurgu yapan Özmen, bugün itibarıyla yaklaşık 1500 kişinin projede fiilen çalışdığını, bunun işin yoğunluğuna göre zaman zaman azalıp artabildiğini söyledi.

Marmaray’ın inşaatının temelinin 2004 yılı Ağustos ayında atıldığını hatırlatan Özmen, Marmaray’ı, 2009 yılının Nisan ayında faaliyete sokmayı düşündüklerini ancak Yenikapı ve Sirkeci arasındaki arkeolojik çalışmaların uzaması nedeniyle işlerin uzadığını bildirdi.

Banliyö hatları etabı

Marmaray Bölge Müdürü Haluk İbrahim Özmen, banliyö hatları etabının Gebze-Söğütlüçeşme ve Kazlıçeşme-Halkalı arasını kapsadığını anlatarak, Gebze-Pendik arasındaki çalışmalara geçen yılın nisan ayında başlandığını aktardı.

Mevcut hatları işletmeye kapattıklarını, eski hatların alt ve üst yapısını tamamen söktüklerinini ifade eden Özmen, "Bu güzergahta yoğun şekilde çalışmalar devam etmekte. Gerek kazı ve dolgu işleri gerek sanat yapıları, köprüler, menfezler ve istasyonlar gibi yapıların inşaatları hızla devam etmekte. Hattın birini, şehirlerarası trenler için planlanan hattı, 29 Ekim’e yetiştirme gayreti içindeyiz. Bunun bitme tarihi daha geç olmakla birlikte böyle bir hedef koyduk ve bu hedefi yakalamak için de çalışılıyor. Kazlıçeşme-Halkalı arasındaki bölüm, 1 Mart itibarıyla işletmeye kapatıldı. Bu bölümde de hatları sökmüş durumdayız" diye konuştu.

Özmen, Halkalı bölgesindeki inşaat çalışmalarının da sürdüğünü belirterek, önümüzdeki günlerde güzergah üzerinde, kazı, dolgu, köprü, menfez ve benzeri işlere başlayacaklarını kaydetti.

Haluk İbrahim Özmen, Pendik-Söğütlüçeşme arasındaki bölgenin de önümüzdeki ay kapatılarak, söküm ve inşaat çalışmalarına geçileceğini bildirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Çrş, 2013 13:44

Bende tam bu haberi girecektim,

http://ekonomi.milliyet.com.tr/marmaray ... efault.htm

Tüp geçiş kesiminin 29 Ekim de açılması için çalışmalar tam gaz devam ediyor, bu çalışmada bir aksaklık olacağını düşünmüyorum açıkçası, yazıda okuduğunuz gibi istasyonlarda ince işler devam ediyor ve hatta enerji de verilmiş.

Bir de Marmaray ın dışında bir iş olan ama Marmaray projesi ile birlikte inşa edilen 3. bir hat ilavesi işi ile ilgilide küçük bir detay var açıklamada, sanırım YHT yi İstanbul'a getirdik diyebilmek için ray hattının bir tanesinin hızlıca döşenip katener işlerinin halledilerek işletmeye hazır getirilmesi için çalışılıyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Çrş, 2013 14:23

Tamamlandığında işletme nasıl olacak acaba?

Benim aklıma şöyle bir işletme geliyor. Örneğin,

10:00 Gebze'den Halkalı'ya bir tren kalkar.
10:05 Gebze'den Bakırköy'e bir tren kalkar.
10:10 Gebze'den Yenikapı'ya bir tren kalkar.

10:00 Halkalı'dan Gebze'ye bir tren kalkar.
10:05 Halkalı'dan Pendik'e bir tren kalkar.
10:10 Halkalı'dan Söğütlüçeşme'ye bir tren kalkar.

Tüm trenler varış yerlerinden kalkış yerlerine doğru dönerler.

Bana sanki böyle bir işletme mantıklı olur gibi geliyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Çrş, 2013 14:42

Pik saatlerde dediğin gibi yoğun bir işletme olabilir, gerçi gün içinde de olur yolcu durumuna göre frekans ayarlanır ama benim görüşüm Haydarpaşa devre dışı bırakılmamalı, yani Gebze-Söğütlüçeşme değil de Gebze-Haydarpaşa seferleri olmalı derim. Asıl mantıklı olan tüpteki işletmeyide zora sokmayacak yani frekans bolluğu yaratacak olan mevcut başgarların fonksiyonunu devam ettirmesidir.

Yani;

Halkalı-Gebze
Halkalı-Sirkeci
Halkalı-Söğütlüçeşme
Gebze-Haydarpaşa ya da Pendik-Haydarpaşa
Gebze-Yenikapı
Yenikapı-Söğütlüçeşme

aşağı yukarı aynı şeyi düşünüyor ve söylüyoruz aslında ama ben işin içinden mevcut başgarların çıkmasını doğru bulmuyorum, ayrıca dediğim gibi tünel trafiğindeki yükü azaltmak adına da bu kesimler korunmalı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3560
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 May Çrş, 2013 15:55

Abi, tek bir raybüsle, Söğütlüçeşme-Haydarpaşa mekik hattı da yapılabilir. Haydarpaşa'dan Söğütlüçeşme'ye gelen yolcu, ek ücret ödemeden (turnikeden geçmeden) ilgili perona giderek Ayrılıkçeşme veya Kızıltoprak istikametinde Marmaray yolculuğuna devam eder. Başka bir yerden Söğütlüçeşme'ye gelen yolcu da Haydarpaşa seferinin peronuna geçer ve ek ücret ödemeden Haydarpaşa'ya gidebilir.

Ayrıca, Yenikapı-Söğütlüçeşme hattının duraklardaki yolcu yoğunluğunu aşırı artıracağını ve sağlıklı olmayacağını düşünüyorum. Bu nedenle, Avrupa yakasından Söğütlüçeşme'ye gelen tren mutlaka ileriye doğru devam etmeli, en azından Bostancı'ya kadar gitmeli bence. Benzer şekilde, Asya yakasından Yenikapı'ya gelen tren de en azından Bakırköy'e kadar devam etmeli bence..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 May Çrş, 2013 16:21

Engin tabii ki ileri devam eden trenlerde olacak, listeyi verirken trenlerin ne sıklıkla çalışacağını belirtmeyince doğal olarak senin düşündüğün sorun ortaya çıkar. Benim orada ki sırf tünel işletmesi araçlar pik saat desteği ya da gün içinde uzun mesafe yolcusu azalıp uzun mesafe trenlerin frekansı açılınca tüpteki frekansı düşük tutmak amaçlı yani sadece iki yaka kıyısı arasında yolculuk edecek yolcuyu hedefleyen bir işletme idi.

Aslında işletme analizinin yapılmış olması gerekir, yani yolculuk analizinin. Mevcut banliyö hatlarının turnike rakamlarından hattın bir eğrisi çıkartılıp mevcuttaki yolcu hareketi ve bir de hat çevresinde hane anketi yapıp Marmaray işletmesi ile birlikte olası yolcu hareketinin belirlenmesi lazım. Buna göre diyebiliriz ki bu hattın tepe noktası sabahları a yönünde c ve s istasyonları arası gün içinde b yönünde s ve c istasyonları arası, gün içinde k ve m istasyonları buna göre de işletme şekillendirilir, benim aklıma bunun dışında bir yöntem gelmiyor. Bu işin belki de olması gereken bilimsel ve işletme tarafı diğer taraftan bu hattı mevcutta kullanan kişilerin bu ya da benzeri yerlere yazdıkları yorumları da önemli, eğer bu konuda çevresine dikkatli bir yolcu iseniz iyi kötü yoğunlukları biliyorsunuzdur, benim yazdıklarım bu anlamda havada kalıyor hep, uzaktan görmeden yazdığım için.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 16 May Prş, 2013 04:16

boşuna yazıyorsunuz kafalarına göre bazı hatlar işletilecek sonra insanlar nerede yığılıyorsa izdiham varsa onu 1 ay seyredip ondan sonra işletme hatlarını değiştirecekler :D

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön