2. sayfa (Toplam 5 sayfa)
Gönderilme zamanı: 11 Eki Prş, 2012 11:28
gönderen alabay
Milano kendisi kent olarak 1,5 milyonluk nüfusa sahip, ama İtalyada ve İsviçrede (!) o kadar etrafı var ki, bayağı büyük sayılabilir. Ben hep kapısının önüne kadar gittim (Lugano, Locarno, Bissone falan), ama aman arabayla sakın gitme dedi herkes, o yüzden gitmedik
Milano Kenti
Gönderilme zamanı: 11 Eki Prş, 2012 21:13
gönderen Kamil16
Merkezde, gökdelen tarzı yapılşama olmadğından şehir geniş alana yayılmış. Metropol olarak çok geniş. İlk gittiğimizde araba ile şehir merkezine gitmek gafletinde bulunduk. Trafik ışığından, yoğunluktan, park yeri sorunu dahil büyük zaman kaybı.
Artık arabayı uygun yere park edip, merkeze Metro ile gitmeyi tercih ediyoruz. Şehir Merkezi, ilgi alanınıza göre min.2 günde gezilebilir.
Re: Milano Kenti
Gönderilme zamanı: 11 Eki Prş, 2012 21:20
gönderen Esat
Kamil16 yazdı:Merkezde, gökdelen tarzı yapılşama olmadğından şehir geniş alana yayılmış. Metropol olarak çok geniş. İlk gittiğimizde araba ile şehir merkezine gitmek gafletinde bulunduk. Trafik ışığından, yoğunluktan, park yeri sorunu dahil büyük zaman kaybı.
Artık arabayı uygun yere park edip, merkeze Metro ile gitmeyi tercih ediyoruz. Şehir Merkezi, ilgi alanınıza göre min.2 günde gezilebilir.
Teşekkürler, listeye alıyorum
bakalım ne zaman sıra gelir.
Balkanlarda Tren Turu & ÜSKÜP (SKOPJE)
Gönderilme zamanı: 25 Eki Prş, 2012 10:53
gönderen Kamil16
Balkanlarda Tren Yolları :
Dostluk / Filia Treni ile Selanik oradanda her sabah Belgrad'a kalkan Tren ile Balkan Turu yapılabiliyordu.
Üsküp : Balkanlarda bizim için çok özel bir yer. Kültür mirasımız, emanetlerimiz, bizim insanlarımız orada
Üsküp eski Tren Garı, 1963 depreminde hasarlanınca hiç onarılmadan o hali ile Deprem anısı olarak saklanmış. Yeni Gar yapılmış. Şimdi müze olarak hizmet veriyor.
Yeni Üsküp Tren Garı :
Üsküp'e gitmek için sayısız nedenlerden birisi : Üsküp'te Varna Nehiri üzerinde, Mimar Sinan'ın Fatih Sultan Mehmet Köprüsü:
Gönderilme zamanı: 25 Eki Prş, 2012 11:17
gönderen Kamil16
Varna Nehiri üzerindeki Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü, bir önceki mesajda Google Earth'ta yanlış işaretlemişim.
Doğrusu aşağıdaki gibidir.
Münih Raylı Ulaşım Sistemi
Gönderilme zamanı: 30 Nis Sal, 2013 21:58
gönderen Kamil16
Münih Raylı Ulaşım Sistemi...
Cadde Tramvayları, U Bahn (Metro) sistemleri (6 Ana Hat) ve S Bahn (Banliyö Trenleri - 8 Ana Hat) ile bir raylı sistem cenneti diyebilirsiniz...
Hauptbahnhof Metro İstasyonu :
Yeni Metro Trenleri :
Münchner Freiheit Metro İstasyonu:
Münih Raylı Ulaşım Sistemi
Gönderilme zamanı: 30 Nis Sal, 2013 22:06
gönderen Kamil16
Gönderilme zamanı: 30 Nis Sal, 2013 22:59
gönderen alabay
He, bak Esat, çift renkli U7 ve U8 bahsettiğim hibrit pik saat hatları. Berlinde eskiden U12 gibi, o da yeşil/kırmızı idi. Bizde bu renk kodlamaları da bir türlü yok (isim de yok, hat da yok, sistem de yok, ama yokun en EN böyyügüh var
)
Münih Raylı Ulaşım Sistemi
Gönderilme zamanı: 01 May Çrş, 2013 07:05
gönderen Kamil16
Gönderilme zamanı: 03 May Cum, 2013 16:30
gönderen btgn
Geçtiğimiz hafta Münih'teydim. Gerçekten çok güzel bir ulaşım ağı var. Gördüğüm kadarıyla ulaşımda ana yükü metro hatları değil banliyö hatları taşıyor. U ve S bahn trenlerine dikkat etmedim ama tramvaylar gece boyunca çalışıyor. Sadece tramvay hat numarasının başına N kodu koyuyorlar. Gündüz çalışan 19 numaralı hat gece N19 oluyor. Buna ne gerek var , yine 19 olarak çalışsa ne fark eder bilmiyorum.
Havalimanına gelince, merkezden S1 ve S8 hatları havalimanına ulaşıyor. Ulaşım süresi yaklaşık 50 - 55dk. Havalimanından şehre giderken ve şehirden geri dönerken Bursa havalimanının şehre olan uzaklığının sadece bir bahane olduğunu iyice anladım.
Gönderilme zamanı: 03 May Cum, 2013 16:46
gönderen Esat
btgn yazdı:Geçtiğimiz hafta Münih'teydim. Gerçekten çok güzel bir ulaşım ağı var. Gördüğüm kadarıyla ulaşımda ana yükü metro hatları değil banliyö hatları taşıyor. U ve S bahn trenlerine dikkat etmedim ama tramvaylar gece boyunca çalışıyor. Sadece tramvay hat numarasının başına N kodu koyuyorlar. Gündüz çalışan 19 numaralı hat gece N19 oluyor. Buna ne gerek var , yine 19 olarak çalışsa ne fark eder bilmiyorum.
Havalimanına gelince, merkezden S1 ve S8 hatları havalimanına ulaşıyor. Ulaşım süresi yaklaşık 50 - 55dk. Havalimanından şehre giderken ve şehirden geri dönerken Bursa havalimanının şehre olan uzaklığının sadece bir bahane olduğunu iyice anladım.
N konusunu Başar daha iyi bilir ama benim fikrime göre tarife ayırt edilebilmesi için olabilir. Ha diyeceksin ya gece işte
adamlar gece yarısından sonrasını ayırt edemiyor mu edemiyor olabilirler
Sizler fazlası ile Alman sistemlerini görmüş arkadaşlarsınız bilmiyorum ne düşünüyorsunuz ama ben şöyle düşünüyorum, her şeyi aptallara göre tasarlıyorlar, sakın yanlış anlamayın ha size falan demiyorum adamların yaptığı işler hep böyle ama o sistemi bir aptalda kullanabilsin diye düşünüp yapıyorlar, o yüzden hani adam gece bekleyip bekleyip tramvay gelmeyince sonra "niye geç geldin lan" dediğin görevli de "görmüyon mu la N harfini, gece seferi bu 15 dk. da bir gelir" deme hakkına sahip olsun, yani "al gülüm ver gülüm alamaz ya da veremezsen mahkemede görüşürüz gülüm" diyorlar -bence-
Havalimanı uzaklığı konusunda Bursa için bir şey diyemem ama İstanbul'da gayet şehrin içinde limanlarımız var, misal Viyana havalimanı başka bir eyalette, (geçmişte değildi ama şimdi öyle) 20 km. mesafede bulunuyor, benim oturduğum yere çok yakın ama kentin geri kalan kısmına bayağı uzak ha 30 dk. varıyorsun İstanbul'da fatihteki evimden 30 dk. da ancak yol müsaitse ve özel araç ile varırım.
Gönderilme zamanı: 03 May Cum, 2013 23:41
gönderen alabay
Genelde bir hat ile bağlı olduğu N hattı ille de aynı güzergâhı kullanmıyor. Kullanabilir, ama kullanmak zorunda değil. İşbu sistem. Gece hatları hep N, takviye hatları hep E.