eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1397
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Tekrar Lviv (Ukr.)







Bu eski tramvay hediyelikçi dükkanı yapılmış...
- Kamil16
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 687
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Saraybosna Tramvay Sisteni
Bosna-Hersek'in başkenti Saraybosna'da şehrin bir uçundan diğer ucuna Tramvay ile gidilebilmektedir. 22,9 km uzunluğundaki Hat Avrupa'nın en eski tramvay hatlarından biri olup ilk başta Viyana'daki tramvayların test hattı olarak hizmet vermiştir.
Temmuz 2016'daki Saraybosna ziyaretimde hattın üzerinde çok çeşitli fakat hurda haline bir çok tramvay vagonlarının halen kullanıldığı gördüm. Bu kadar eski vagonların arasında Konya Büyükşehir Belediyesinin hediyesi 20 set yenilenmiş Tramvaylarını görmek büyük sürpriz oldu.

Temmuz 2016'daki Saraybosna ziyaretimde hattın üzerinde çok çeşitli fakat hurda haline bir çok tramvay vagonlarının halen kullanıldığı gördüm. Bu kadar eski vagonların arasında Konya Büyükşehir Belediyesinin hediyesi 20 set yenilenmiş Tramvaylarını görmek büyük sürpriz oldu.


Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Kamil16
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 687
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Stockholm T-Centralen
Stockholm Tren İstasyonu (Stockholm T-Centralen): Şehirlerarası Tren, Banliyö Trenleri ve Metro'yu birleştiren bir yapı. Bugüne kadar Avrupa'da gördüğüm şehirler içinde en komplex tren garı Stockholm'de.
Banliyö Tren hatları en alt katta. Orta katlarda metro var. En üste ise normal tren hatları. 3.cü fotoğraftaki Banliyö Tren Hatlarının çıkışındaki 5 adet adet yanyana yürüyen merdiven sistemin büyüklüğü hakkında yeteri kadar fikir veriyor..
Banliyö Tren hatları en alt katta. Orta katlarda metro var. En üste ise normal tren hatları. 3.cü fotoğraftaki Banliyö Tren Hatlarının çıkışındaki 5 adet adet yanyana yürüyen merdiven sistemin büyüklüğü hakkında yeteri kadar fikir veriyor..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
- Kamil16
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 687
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Öresund Boğaz Geçişi
Öresund Boğaz Geçişi: Kopenhag (Danimarka) ile Malmö (İsveç) arasındaki boğazı Danimarka tarafından denizin ortasındaki adaya kadar tünel ile daha sonra Malmö'ye kadar asma köprü ile birleştiren yapı. Köprü uzunluğu 7845m ve üst katta çift şeritli otoyol, alt katta çift hat demiryolu bulunmakta.
Baltık Denizi ile Kuzey Denizini birleştiren, 12 Km genişliğindeki boğaz geçişi, Temmuz 2000'de açılmış. Bir seferlik geçişlerde 36€ ücret ödenirken, sürekli kullananlarda %75 indirim yapılmaktadır.
Mühendislik harikası olan bu geçitten bizde tek yöne 110DK ödeyerek tren ile geçtik. Kopenhag-Malmö arası Tren ile 45 dakika sürüyor..
Baltık Denizi ile Kuzey Denizini birleştiren, 12 Km genişliğindeki boğaz geçişi, Temmuz 2000'de açılmış. Bir seferlik geçişlerde 36€ ücret ödenirken, sürekli kullananlarda %75 indirim yapılmaktadır.
Mühendislik harikası olan bu geçitten bizde tek yöne 110DK ödeyerek tren ile geçtik. Kopenhag-Malmö arası Tren ile 45 dakika sürüyor..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1609
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları
Merhaba,
İş için hayatımda ilk kez Londra'ya geldim.. İçine girecek vaktim yok, ana Covent Garden Market'ın hemen arkasında tesadüfen karşılaşınca, aşağıdaki resmi sizlerle paylaşmak istedim..
Dönünce memlekete, Londra-Paris metrolarını karşılaştıran bir yazı yazacağım inşallah
İş için hayatımda ilk kez Londra'ya geldim.. İçine girecek vaktim yok, ana Covent Garden Market'ın hemen arkasında tesadüfen karşılaşınca, aşağıdaki resmi sizlerle paylaşmak istedim..
Dönünce memlekete, Londra-Paris metrolarını karşılaştıran bir yazı yazacağım inşallah

Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.
“Ülke ve Şehirler, Gezi İzlenimleri” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir