eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 May Prş, 2014 13:28

Çok fazla benzerlik var. Kim ilk, kim ikincisi, hiç bilmiyorum. Ama belki irtibatları da vardır?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Tekrar Lviv (Ukr.)

Mesaj gönderen kemal » 03 May Pzr, 2015 22:57

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Bu eski tramvay hediyelikçi dükkanı yapılmış...

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Saraybosna Tramvay Sisteni

Mesaj gönderen Kamil16 » 11 Tem Pzt, 2016 20:20

Bosna-Hersek'in başkenti Saraybosna'da şehrin bir uçundan diğer ucuna Tramvay ile gidilebilmektedir. 22,9 km uzunluğundaki Hat Avrupa'nın en eski tramvay hatlarından biri olup ilk başta Viyana'daki tramvayların test hattı olarak hizmet vermiştir.

Temmuz 2016'daki Saraybosna ziyaretimde hattın üzerinde çok çeşitli fakat hurda haline bir çok tramvay vagonlarının halen kullanıldığı gördüm. Bu kadar eski vagonların arasında Konya Büyükşehir Belediyesinin hediyesi 20 set yenilenmiş Tramvaylarını görmek büyük sürpriz oldu. 8) :)
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Stockholm T-Centralen

Mesaj gönderen Kamil16 » 03 Eyl Pzr, 2017 18:15

Stockholm Tren İstasyonu (Stockholm T-Centralen): Şehirlerarası Tren, Banliyö Trenleri ve Metro'yu birleştiren bir yapı. Bugüne kadar Avrupa'da gördüğüm şehirler içinde en komplex tren garı Stockholm'de.
Banliyö Tren hatları en alt katta. Orta katlarda metro var. En üste ise normal tren hatları. 3.cü fotoğraftaki Banliyö Tren Hatlarının çıkışındaki 5 adet adet yanyana yürüyen merdiven sistemin büyüklüğü hakkında yeteri kadar fikir veriyor..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Öresund Boğaz Geçişi

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Eyl Çrş, 2017 08:57

Öresund Boğaz Geçişi: Kopenhag (Danimarka) ile Malmö (İsveç) arasındaki boğazı Danimarka tarafından denizin ortasındaki adaya kadar tünel ile daha sonra Malmö'ye kadar asma köprü ile birleştiren yapı. Köprü uzunluğu 7845m ve üst katta çift şeritli otoyol, alt katta çift hat demiryolu bulunmakta.
Baltık Denizi ile Kuzey Denizini birleştiren, 12 Km genişliğindeki boğaz geçişi, Temmuz 2000'de açılmış. Bir seferlik geçişlerde 36€ ücret ödenirken, sürekli kullananlarda %75 indirim yapılmaktadır.
Mühendislik harikası olan bu geçitten bizde tek yöne 110DK ödeyerek tren ile geçtik. Kopenhag-Malmö arası Tren ile 45 dakika sürüyor..
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Eyl Cmt, 2017 19:20

Merhaba,

İş için hayatımda ilk kez Londra'ya geldim..
İçine girecek vaktim yok, ama Covent Garden Market'ın hemen arkasında tesadüfen London Transport Museum ile karşılaşınca, aşağıdaki resmi sizlerle paylaşmak istedim :)

IMG_2559.JPG
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Kamil16 » 22 Ağu Prş, 2019 10:12

Geçen Hafta Milano'da idim. Milano ve çevresinde raylı sistemler için çok iyi örnekler var. 1,4 milyon nüfuslu Milano'da birçok gar var.
Benim gördümlerim, Milano Centrale FS, Garibaldi FS, Cadorna, Genova FS, Porta Romana, Milano Lambrate..

Milano Centrale FS (Ferrovie Station - Demiryolu İstasyonu) en büyük ve merkez. Gar Meydanından, iki kat yukarı çıkıldığında, trenlerin olduğu bölgeye ulaşılıyor. Peronların olduğu bölgeye sadece biletli yolcular alınıyor.

16 milyon nüfuslu İstanbul'da, Halkalı'dan sonra Avrupa yönüne tek hat çıkan demiryoluna bakarak burumuzu çekebiliriz.. :?
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Şub Çrş, 2020 12:18

Lüksemburg'da 1 Mart'tan itibaren tüm toplu taşıma araçları (tramvay, tren ve otobüs) bedava oluyor: https://www.mobiliteit.lu/en/tickets/free-transport/

Uluslararası seferler ise sınıra kadar ücretsiz, sınırdan sonra ise ücretli olacak..
The big day is coming closer! Luxembourg is proud to become the first country in the world to offer nationwide free public transport.

From 1st March 2020, your travels will get easier: you will no longer need a ticket to board any national bus, train or the tram. However, first class train tickets and passes will remain valid: there will be no change or discount. Free public transport ends at the border. This is why cross-border tickets have been reassessed. Commuters from neighbouring countries will benefit from reduced fares!

Please note that no refunds will be issued for passes and tickets which would theoretically be valid after 29th February 2020.

Learn more on www.freemobility.lu

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Prş, 2020 23:04

Geçtiğimiz kış, Bologna’ya gitmiştim..
Havalimanından kent merkezine gitmek için sadece otobüs vardı..
Ertesi gün Bologna Garı’ndan Parma’ya doğru giderken, demiryoluna paralel giden beton ayaklar üzerinde bir inşaat gördüm; araştırınca anladım ki havalimanından doğruca gara ulaşımı sağlayacak bir monoray inşa ediliyor; daha doğrusu inşa edilmiş ve test sürüşleri yapılıyor: https://www.marconiexpress.it/en/

Sisteme Marconi Express demişler, çünkü Bologna Havalimanı’nın adı da telsiz, telgraf ve radyonun mucidi Marconi’den (Bologna doğumlu) geliyor..

Sadece 5,1 kilometre uzunluğundaki hat sayesinde, şu anda otobüsle trafiğe göre 20-30 dakika arasında süren havalimanı-gar ulaşımı, on dakikanın altına düşecek: https://www.marconiexpress.it/en/other- ... -launched/
The monorail will be able to link in 7 and a half minutes the Marconi airport to the city centre of Bologna, with arrival at the central station.
Resim

Kışın, hattın Mart’ta açılacağı belirtiliyordu; ancak haberlere baktım, araya Covid-19 girince açılamamış ve Vikipedi’ye göre açılış Kasım ayında gerçekleşecek: https://en.wikipedia.org/wiki/Marconi_Express

Resim

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Engin Y » 24 Ara Prş, 2020 21:20

Bologna Havalimanı ile Bologna Garı arasında hizmet veren Marconi Express, 18 Kasım'da hizmete açılmış: https://www.marconiexpress.it/en/inform ... e-service/

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Prş, 2020 21:34

güzelmiş, people moverlar için güzel bir örnek,

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Mesaj gönderen Engin Y » 10 Ara Cum, 2021 21:30

DB, üç aydır süren Berlin-Hamburg hattındaki renovasyon çalışmalarını yarın tamamlıyor ve yeniden 230 km/saat hızla seyredecek tren, bu iki kent arasındaki mesafeyi iki saatin altında katedecek: https://www.zeit.de/amp/mobilitaet/2021 ... -sanierung
Auf der Fernzug-Schnellverbindung zwischen Berlin und Hamburg sollen die Züge von Sonntag an wieder ohne Umleitungen und Unterbrechungen unterwegs sein. Die rund dreimonatigen Sanierungsarbeiten würden am Samstag wie geplant abgeschlossen, teilte die Deutsche Bahn mit. "Zum Fahrplanwechsel am Sonntag, 12. Dezember, fahren die Züge wieder mit Tempo 230 zwischen den Metropolen." Dann soll die Fahrzeit wieder knapp unter zwei Stunden betragen.

Seit September wurde die Strecke zwischen Berlin-Spandau und Büchen für rund 100 Millionen Euro saniert. Laut Bahn wurden dafür rund 400 Kilometer neue Schienen verlegt und 24 neue Weichen eingebaut. Etwa 30.000 Tonnen Schotter seien zudem ausgetauscht sowie die Leit- und Sicherungstechnik erneuert worden.

Die Strecke gehört üblicherweise mit im Schnitt rund 17.000 Fahrgästen pro Tag zu den am stärksten genutzten Verbindungen in Deutschland. Von Sonntag an verkehren laut Bahn täglich wieder rund 60 Züge zwischen Hamburg und der Hauptstadt. Während der Bauarbeiten war das Angebot auf rund 50 Züge pro Tag reduziert worden. Die ICE-Züge zwischen Berlin und Hamburg waren weiträumig umgeleitet worden. Die Fahrzeit verlängerte sich dadurch um etwa 50 Minuten.

Cevapla

“Ülke ve Şehirler, Gezi İzlenimleri” sayfasına dön