at-RS.28 » Viyana Raylı Sistem Videoları [TV Yayını]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Linie 71 / Schwarzenbergplatz - Kaiserebersdorf

Mesajgönderen Esat » 09 Eki Pzr, 2011 20:10

Bir kaç video daha vardı yayınlanmış olan bayağıdır vakit bulamadım onlarıda anlatmak için şimdi gözüme çarpmışken halledeyim diyorum. Bir sonraki hat 71 numaralı hat, 67 ile arasında başka hat yok zaten. Bu hatta aynı seridekiler gibi merkezden kalkarak kent dışına doğru uzanan hatlardan birisi, genel olarak güney doğu istikametli olduğunu söyleyebilirim. Bu yönde çalışan hatlardan 6 ve 18 den daha dışa doğru gidiyor. 1. Viyana sınırı olan Ring caddesinden kalkıyor, Schwarzenbergplatz' ı geçerek 3. Viyana' dan (Landstrasse) 11. Viyana (Simmering) ilçesine devam ediyor ve bu ilçe sınırları içerisinde sonlanıyor.

Bir aralar numaralama sisteminde yapılan değişiklik nedeni ile bu hattında numarasının değiştirilmesi düşünülmüştü, önceleri D hattının 4 numara olması dile getirilir iken sonra 71 in 4 numara olarak değiştirilmesi tartışıldı fakat bölge sakinleri bu hattın açıldığı günden beri aynı güzergahta bu numara ile işlediğini, bunun kendileri için tarihi bir önemi olduğunu ve değişmesini istemediklerini dile getirdiler (milliyetçi partinin desteği ile) dolayısı ile şimdilik bir değişiklik olmadı, gerçi yeni nesilin ve yabancıların böyle şeylere hiçbir tepkisi yok, ot içmekten herkes ot olmuş buralarda.

71 numaralı hat kent merkezinde 2 ve D tramvayı ile kesişir, sonrasında O ve 18 tramvayları ile kesişir ve bir süre 6 tramvayı ile ortak güzergahta çalışır, yine güzergahı boyunca 2 kez banliyö hatları ve bölgesel tren garı ile Simmeringer Hauptstrasse boyunca da U3 metro hattı ile birlikte ilerler. Video kent merkezinden Kaiserebersdorf istikametine doğru çekilmiş, iyi seyirler.

Bölüm 1;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YOF7E8T5gZ4[/youtube]

Bölüm 2;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DcJOUkeyCss[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Kas Prş, 2011 19:51

Bir sonraki video halen işletmede olan tramvay hatlarının sonuncusu, daha doğrusu şimdilik çekilmiş olan son video. Videoda harf ile tanımlanmış hatlardan D hattı gösteriliyor, bu hat eski adı ile Südbahnhof ile Ostbahnhof yani Güney Garı ile Doğu Garı yanından başlayarak önce merkezdeki Ring caddelerinden geçiyor sonrada yaklaşık kuzey istikametinde ilerleyerek kent sınırına doğru gidiyor. Oldukça önemli taşıyıcı hatlardan birisi, önümüzdeki yıllarda Südbahnhof ve Ostbahnhof' un yerine inşa edilen Hauptbahnhof yani Merkez Gar' ın inşaatının bitmesi ile hem önemi artacak hemde bir kaç durak daha güneye doğru uzatılacak. Geçtiği ilçeleri sayacak olursak, 10. Viyana (Favoriten) sınırından hareket ederek 3. ve 4. Viyana ilçelerini (Landstrasse ve Wieden) bölen Prinz Eugen caddesi üzerinden 1. Viyana'ya (Innerenstadt) ulaşıyor, buradan sonra 9. Viyana (Alsergrund) ilçesinden 19. Viyana (Döbling) ilçesi sınırları içerisinde sonlanıyor.

Aktarmalarına kısaca değinelim, 1,2,5,18,33,37,38,40,41,42,43,46,49,62 ve 71 tramvaylarına, U1,U2,U3,U4 ve U6 metro hatlarına ayrıca Banliyö hatları ana şebekesine aktarma imkanı vermektedir.

Bölüm 1:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Lt4WmsDEN3A[/youtube]

Bölüm 2:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YjHJhja6DC0&feature=related[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 11 Kas Cum, 2011 13:18

Tramvay hattı videolarından yayınlanmış sonuncusunu gördüm, gerçi bu hat 3 yıl önce işletmeden kaldırıldı ama madem videosu var onu da vereyim. Dedim, 3 yıl önceki düzenlemede bu hat 2 ve N tramvaylarının güzergahı ile birleştirilerek tek bir hatta dönüştürüldü ve 2 numara halini aldı. Tabii ki bu yeni hattın videodaki hat ile çok büyük bir alakası da kalmadı desem yeridir. :) Video 1.Viyana' da Opern' den başlıyor ve Ottakring semtine yani 16.Viyana' ya kadar sürüyor. Hat işletmede olmadığı için aktarmalarının pek bir önemi yok dolayısı ile o detaylara girmeden sadece videoyu vereceğim.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fxjTjJmlZGw[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Kas Çrş, 2011 11:49

Tramvay hatları bitti sıra metro videolarında :) metro hatlarında da U6 hariç tüm hatların videoları çekilmiş ve yayınlanmış, tabii youtube a da düşmüş. Bunları verip hemde hatları kısaca anlatmaya çalışayım.

Öncelikle U1 hattı videosunu vereceğim. Kentin ilk metro hattıdır, yapımına 1969 da başlanmıştır ve 1978 de ilk etabı açılmıştır. Kenti kuzey-güney ekseninde kesen hattın büyük bölümü yer altındadır, sadece kuzey uzatmasında yüzeye çıkmaktadır. Bugünkü hali ile kuzeyde son halini almıştır, güney uzatması için inşaat başladı, fakat tünel kazısına henüz geçilmedi. Bu gecikme ile ilgili enteresan iddialarda var :) hattın bir de istasyonunun yer alacağı noktada bir hamster kolonisi yaşadığı tespit edilmiş ve bu koloninin uzaklaştırılması için üniversite çalışma yapıyordu, ama şimdi kış uykusuna yattıkları için yakalamanın mümkün olmadığını yazıyordu gazeteler, işletmeci ise gecikme olmadığını, herşeyin plan dahilinde yürüdüğünü bu hamster (Feldhamster) ların yakalanmasının herhangi bir gecikmeye sebep olmadığını söyledi, bana çok komik geliyor bu mevzu :)

Hat pek çok tramvay ve otobüs hattı ile entegre edilmiş durumdadır, ayrıca U6 hariç diğer metro hatları ile aktarmaya imkan veriyor, banliyö sistemi ile de bir kaç noktada buluşan hat ayrıca kentin iki büyük garına da yolcu taşıyor.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jV7gtbXP7Xc [/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana U2 Karlsplatz-Aspernstrasse Metro hattı

Mesajgönderen Esat » 22 Kas Sal, 2011 00:47

Gelelim U2 metro hattına, aslında bir ara bu numaralama ile alakalı da çalışmam lazım, bildiğim kadarı ile kentte ikinci açılan metro hattı değil ama numarası U2, bu konuda tam emin değilim ama araştırayım bir. Hatta gelirsek bu hat üzerinde zaman zaman spekülasyonlar yapılan bir yapıda, yani bazı noktalarda var olan tünel bağlantıları ile istenirse başka bir hat durumuna sokulabilme ihtimali var anladığım kadarı ile. Bu sebepten dolayı çeşitli planlarda ve bizler gibi amatör ilgililerin çizimlerinde bu hattın 1.Viyana çevresinde dolaşan yarım daire kesimi ile ilgili hikayeler vardır. Hattın başlangıcı da aslında biraz ilginç, ilk yapılan inşaat daha önce Viyana başlığında bir kaç kez bahsettiğim USTRAB yani yer altı tramvay şebekesi şeklinde planlanıyor ve hayata geçiriliyor bugünkü modern tanımı ile bir Pre-Metro hattı fakat daha sonra metro inşaatlarının başlaması ile güzergah geliştirilerek U2 metro hattı oluyor. Yine uzunca bir zaman hattın U4 ile ortak işlediği istasyonlarda var, hatta ben Viyana' yı ilk ziyaret ettiğim 2002 yılında bu bağlantıyı gördüğümü de hayal meyal hatırlıyorum. Bugün dahi Schwedenplatz istasyonunda halen merdivenlerde bir tarafta bu hattın parmaklıkları durmaktadır. Her ne ise, dediğim gibi hayal meyal bildiğim ve kaynaklarda tam olarak anlayamadığım detaylar olduğu için öyledir diye iddia edemiyorum, buradaki tramvay-metro delileri ile de tam bir kontak kuramıyorum :(

Hat kent merkezindeki Karlsplatz' dan başlar ve tarihi kent sınırını dolaşarak Tuna Kanalı' na ulaşıyor, burada U4' ü keserek Tuna Kanalı altından kuzeye doğru yönleniyor, geçtiğimiz yıl biten ve bu yıl içerisinde açılan uzatma ile Tuna nehrinide geçerek kuzey Viyana' ya ulaştı. Daha önce ilk uzatması 2008 Avrupa Şampiyonasında büyük stadyuma kadar yapılmıştı. Hattın kuzeydeki 3. etap uzatma inşaatı devam ediyor, açılış tarihini şu anda hatırlayamadım. Güneyde ise yeni yapılan Hauptbahnhof yani Merkez Gar' a uzatılması düşünüldü, hatta proje ile ilgili çizimlerde ortalığa düştü fakat yeni haberlere göre, tasarruf politikaları ve bu uzatmanın gereksiz olduğu görüşünün ağır basması nedeni ile sanırım yapılmayacak.

Biz de tartışılan güzergah garipliğini bu hatta biraz görebiliyoruz, yani niye böyle dolaşıyor ki falan diye düşünülebilen bir güzergahı var, bana göre bir sakınca yok ama son yapılan uzatmalar resmen tarla tapan içine gidiyor :) köy gibi yere niye metro gider? Tabii ki yerleşimin oraya kayması için, burada böyle bir anlayış var, binaları dikmeden önce toplu ulaşımı özelliklede raylı ulaşımı eriştirme gibi bir düşünce tarzı.

Şu an tek tek hatırlayamadığım için aktarma yapılabilen tramvay hatlarını yazmıyorum ama çok yani :) tabi pek çok otobüs hattıda dahil. Bunların dışında U1,U3,U4, banliyö trenleri ile tren garlarına aktarma imkanı var.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nwvUvXAo7wM[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Kas Pzt, 2011 20:04

Viyana'nın 3 numaralı metro hattı Ottakring ve Simmering semtleri/ilçeleri arasında işleyen U3 hattıdır. Bu hat için kabaca bir doğu batı hattı diyebiliriz, aslında başlangıç ve bitiş noktalarına bakarsak güneydoğudan başlayarak merkezin altından geçer ve batıya doğru yükselerek sonlanır. Hattın nerede ise tamamı yer altında diyebilirim, batı kısmında yüzeye çıkar ve yükselir bitiş noktası ise bir binanın duvarı :)

Günümüzde bu hat ile ilgili herhangi bir uzatma planı görünmüyor, bir kaç yıl önce Simmering istikametinden Viyana havalimanına uzatılacağı gibi bir takım haberler vardı ama bunu 2023 Ulaşım Master Planında görmedim, gazetelere yansıyan resmi açıklamalarda da hali hazırda bu uzatmanın gerekliliğine pek inanılmadığı gibi ifadeler vardı.

Bu hatta U1 ve U2 gibi kent merkezinden geçmektedir, U3 hattı güzergahı boyunca diğer metro hatları ile entegrasyona sahip, aynı zamanda kentin Batı Garı olan Westbahnhof ve pek çokta tramvay hattı ile de kesişmektedir.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BZB-MIxXXQg[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Viyana U4 Hütteldorf-Heiligenstadt Metro hattı

Mesajgönderen Esat » 22 Oca Pzr, 2012 23:16

4 numaralı metro hattı yani U4 kentin iki giriş garını birbirine bağlıyor tabii bunu yaparkende merkez ilçe çevresinden dikine ve yatay geçiş yaparak bu iki uç noktayı iç semtlere bağlıyor. Hütteldorf ve Heiligenstadt isimli iki uç istasyonda aynı isimdeki tren garları ile de yanyanalar, dolayısı ile bu anlamda önemlide bir aktarma hattı.

Hat nerede ise tamamen eski Stadtbahn şebekesini kullanmaktadır, bu şebekeye ait viyadük ve tünel sanat yapılarından geçerek gider, Tuna kanal kenarından merkeze iner ve buradan kentin altından bu sefer Viyana nehri kenarındaki güzergahına oturur.

Planlarda bu hat ile ilgili de bir uzatmadan hiç söz edilmiyor, kaldı ki zaten şehrin fiziki olarak sınırı sayılabilecek noktalarda yer alıyor uç istasyonlar, bu hatta pek çok tramvay hattı ile kesişmekte, ayrıca tüm metro hatları ilede aktarma imkanı veriyor.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EJZG4OkC0x0[/youtube]

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 23 Oca Pzt, 2012 10:22

Şu Viyana Almancası çok komik geliyor bana hep. Genelde oralardan iyi kabareler ve komedyenler falan geldiğinden, otomatikman, mizah Almancası diye geçiyor beynimde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16627
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 May Prş, 2013 22:57

Bu başlığa bayağıdır bakmıyordum zaten vermediğim 1 metro hattı kalmış, gerçi bir iki tane de banliyö hattı videosu olması lazım ama yayınlanmış bulursam eklerim.

Bu videoda U6 metro hattı çekilmiş, güzergah Floridsdorf'tan Siebenhierten istikametine yani aşağı yukarı kenti kuzey-güney-güneybatı istikametinde geçişi gösteriyor. U6 hattının kuzey istasyonu Floridsdorf direkt tren garına aktarma imkanı veren bir yapıda inşa edilmiş durumda ayrıca bu hattında önemli bir kısmı eski Stadtbahn şebekesi üzerine inşa edilmiş, yine U4 hattında olduğu gibi mimari olarak değer verilen Otto Wagner mimarisi ile inşa edilmiş pek çok sanat yapısı mevcut.

Hattın kuzey tarafındaki kesimi ve güneyde de Laengenfeldgasse durağından sonraki kesimleri modern tipik Viyana metro mimarisidir. Bu hattın kendine özgü bazı özellikleri var. Bunlardan birincisi istasyonların alçak tabanlı olmasıdır, dolayısı ile bu hattın araçlarıda hatta özel üretilmiş alçak tabanlı araçlardır, yine diğer hatların tamamı 3. ray enerjili iken bu hat havai katener ile enerji beslemesi yapmaktadır. Halihazırda bu hattaki tüm araç filosu yenilendi yenilemeden önce ise eski araçlar ile (bayağı bir eski) yeni araçlar kuple edilerek kullanılabiliyordu bu da yine çok denenmeyen bir özellik diyebilirim. Hat bu kuzey güney geçişi esnasında pek çok otobüs ve tramvay hattı ile metro ve banliyö hatlarına aktarma imkanı vermektedir.

Hattın geleceği ile ilgili netleştirilmiş bir plan yok ama zaman zaman alevlenen tartışmalar var. Öncelikli olarak kentin kuzeyinde (açılıp açılmadığını bilmiyorum) bir sağlık merkezi açılacaktı oraya uzatılması master planda işlenmişti, güneye doğru daha çok uzatılması ise muallak. Hattın kendi başına uzatılması ya da Meidling den sonra Lokalbahn tramvayı ile birleştirilerek uzatılması düşünceleri var, geçtiğimiz yıllarda ise bu düşünceye hattın komşu eyalete kadar uzatılması fikri eklendi, kısa vadede olacak iş değil ama belli de olmaz, Yeşiller boşa para harcatmaya bayılıyor. :) Başka da ne anlatayım işte, normalde hattın istasyon ve araçlarını çok seviyorum ama kentin ..ktan semtlerini geçtiği için pek binip gezesim gelmez :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sHpbX4dzvuk[/youtube]


“Sinema ve Belgesel Filmleri, Videolar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir