yyn-TS.28 » VİDEOLAR: Ulaşımdan Kesitler, Tanıtımlar, Reklamlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Haz Cmt, 2012 23:21

Hakan yazdı:Yani sadece kalkış istikametini değiştirerek sorun çözülebiliyorsa ve yıllardır orada teknik donanıma sahip olarak onlarca yüzlerce personel çalışıyorsa, afedersiniz tüküreyim onların aldığı maaşa, diplomalarına, bilmemnelerine...
:) duygularıma tercüman oldun :D bu kısa pist dedikleri daha kısaydı galiba önceden, geçen sene mi ne tamamlandı, hatta inşaatı yapan firmanın sahibinin şoförü pistte kaza yapmıştı :) arabayla canımmmm :) yani bende senin gibi düşündüm yıllardır niye böyle bir şey yapmadılar, şimdi mi çözüm düşündüler diye, hatta acaba oradaki yapıda biri emir vermeden düşünmek yokmu diye yorum yaptım, olabilir, belki de "üstüme vazife değil niye önereyim" ki diye bir zihniyet vardır kurumda, sonra aklıma o pist olayı falan geldi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Haz Çrş, 2012 12:03

Güzel fikir güzel uygulama, Polonya'da tren garındaki sefer tarife ekranında yapılan bir düzenleme (ya da özel yapılan bir ekran) ile treninizin geleceği zamana kadar Mc Donalds ta ne yiyebileceğinizi gösteren bir uygulama yapmışlar, benim hoşuma gitti. Viyana'da Meidling gar karşısındaki Mc Donalds içinde de demiryollarının tarife ekranları var, bir şeyler yerken treninizin gelmesine kaç dakika olduğunu takip edebiliyorsunuz.

http://www.youtube.com/watch?v=E142QuEQirw

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Cmt, 2012 22:20

Bayağıdır buraya bir şeyler eklemiyorum, İsviçre'de çekilmiş bir video donmuş katener tellerinde oluşan ark görüntüleri, çıtır çıtır iç ısıtıyor :)

http://www.youtube.com/watch?v=4EnLcjwj5Ik

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Prş, 2013 22:46


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Mar Pzr, 2013 00:17

http://www.youtube.com/watch?v=82m8RIkH_ys

Viyana metrosundaki eski araçların hurda sürecini gösteren bir haber yapılmış, bununla ilgili video. Tabii ki almanca, belki sıkıcı da gelir bilmiyorum, belki ilgisini çekende olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzt, 2013 00:19

Bu hattan bugün haberim oldu ve en kısa zamanda gidip görmekte şart oldu, yaklaşık 2-2,5 saatlik mesafede. Pöstlingerbergbahn yani Pöstlinger dağ(ı) treni olarak geçiyor ama pek çok yerde tramvay olarak tanımlanmış, bir videoda 11,6 eğim yazıyor ama sunumu yapan adam 11,2 diyor aklımda kaldığı kadarı ile, hattın bazı noktalarında ray ortasında bir şeyler var ama dişli sistemmi değilmi tam olarak tekniği nedir henüz okumadım, heyecanla videoyu paylaştım :)

http://www.youtube.com/watch?v=qTo-9dCOXug

Hat 1890 larda inşa edilmiş, 1000 mm. olan ray açıklığı 2008-2009 yılları arasında yapılan tadilat ile 900 mm. ye düşürülmüş ve hattın Linz merkezdeki meydana kadar ulaşması sağlanmış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Mar Pzt, 2013 00:43

Yok, o üçüncü ray bence dişli değil. Ne olduğunu tam bilmiyorum, ama burada demiryolu raylarında da gördüm bunları. Bir takviye mi, başka bir şeyle mi ilgili?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzt, 2013 00:51

alabay yazdı:Yok, o üçüncü ray bence dişli değil. Ne olduğunu tam bilmiyorum, ama burada demiryolu raylarında da gördüm bunları. Bir takviye mi, başka bir şeyle mi ilgili?!
Kontra ray onlar, ben hızlıca videolara yarım yarım baktığım için ayırt edememişim, bildiğimiz kontra ray. Evet hat dişli sistem değilmiş ve eğer abartmıyorlarsa dünya rekorunu elinde bulunduruyormuş herhangi yardımcı bir sistem olmadan tırmandığı eğim ile, ilginç. Hat yenilemesi ile birlikte araçlarda yenilenmiş Bombardier Viyana'da üretilen yeni araçlar kullanıyorlar, bir an önce görmeliyim bunu :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Mar Prş, 2013 20:31

http://www.youtube.com/watch?v=XK-0A0obDI4

Geçen sene Viyana U1 hattının en eski kesiminde yapılan yenileme çalışmaları ile ilgili bir video, güzel çekim yapmışlar bir de iyi kötü ray yenileme çalışması nasıl oluyor onu gösteriyor o yüzden paylaşayım dedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Çrş, 2013 13:05

http://www.youtube.com/watch?v=zwE_1UseyKo

İstanbul Ulaşım A.Ş. M2 metro hattı ile ilgili tv de yayınlanan bir program

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eyl Çrş, 2013 17:23

Peki deponun araçların sadece bir kısmını tutabilmesinin sebebi ne? Başka bir depo daha mı plânda var? Yoksa bilerek mi hatta tutuluyorlar? Depo depo mu yoksa tamirat/tadilathane mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eyl Çrş, 2013 17:39

alabay yazdı:Peki deponun araçların sadece bir kısmını tutabilmesinin sebebi ne? Başka bir depo daha mı plânda var? Yoksa bilerek mi hatta tutuluyorlar? Depo depo mu yoksa tamirat/tadilathane mi?
Genel olarak depo demişler ve öyle diyorlar ama aslen bir kısmı bakım-onarım atölyesi ama kapsamlı yani öyle ef püf değil, depo ile yanyana yer alıyor, manevra tam olarak nasıl bilmiyorum bir ara bir arkadaşımız yazmıştı bir şeyler Seyrantepe başlığında, öyle hatırlıyorum hatta bende "şöyle olsamıydı" diye bir şeyler çizmiştim.

Araçların neden tamamı orada durmuyor? Güzel soru, öncelikle depo dediğimiz alanın kapasitesi o anladığım kadarı ile, Fatih Bey orada kaç araç aldığını söylüyor deponun, fakat şöyle bir durum var tüm araçları alıyor olsa dahi, bazı araçlar hat içerisinde bırakılıyor/bırakılır, bu normal bir uygulama misal M1 de Aksaray' da araç bırakılması gibi, bildiğim kadarı ile M4 te de var bu uygulama. Amaç seferlerin sabah başlama saatinde her iki baştan başlatılabilmesi falan filan, bence işe yarayan bir sistem, diğer türlü Taksim den sefer başında araç çıkartmak için, yarım saat erken mesai alması gereken eleman istihdamı, o elemanın oraya intikali falan filan, maliyet olarak ta ele almak lazım.

Cevapla

“Sinema ve Belgesel Filmleri, Videolar” sayfasına dön