brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 26 Nis Prş, 2012 23:40

Bursadaydım, tramvay hatlarını gezdim,Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 26 Nis Prş, 2012 23:49


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Nis Cum, 2012 00:08

Ne düşünüyorsun peki Mehmet, o resimlere göre bana çok dar bir yere sıkıştırılmış gibi geldi, malum kaldırımı olmayan bir ülkemiz var ve insanları halan tramvayın önüne atıyoruz patır kütür.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 27 Nis Cum, 2012 11:00

Ne olursa olsun bence arabaların taşınmasından çok insanların taşınması önemli. Bence hizmet. Fiyatlar ucuz 50 kuruş. Full Doluyor...Biraz sıcak, şimdiden...Yazın ne olacak acaba. Makinist yanıyor. Fakat şikayetçi değil işini seviyor. Yaygınlaştırılması lazım. Metro yapmak o kadar kolay değil. Tabiiki metro daha iyi, fakat ehveni-şer diyelim... Bu kadar kısa zamanda yapılana hizmet denir...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Nis Cum, 2012 14:31

Bunu okuduktan sonra meraktan biraz bakındım, Ruhr bölgesinde klima nasıl diye, ama genelde daha çok serin. Kentiçi çok daha sıcak derlerse de, meselâ yağış açısından Temmuz başta vs. Şimdi Freiburg falan diye argümentasyon olmuyor yani :-) Freiburg, Mannheim veya Köln tramvayı olsaydı, bu kentler yazın acaip sıcak olur derdim (genelde aşırı bir şekilde 40 üzeri (43–49) üçü de).

Her neyse, bu sokakçık böyle olmamış. Sokağa iki ray döşeseymişler, ortaya değil de, yanlara yapabilirlerdi, tramvay otomobil gibi ilerlemek zorunda kalırdı, ama yoktan iyi. Araçlar da ona göre ilerlerdi. Veya, alternatif olarak, bir yoldan geliş, ötekisinden gidiş, ama o caddeyi ve sokaklarını şimdi bilmiyorum. Yani, başından çok sakat bir plânlama. Zaten, tramvayı hangi sokağa oturtsan da, kullananı olacak, bu belli. O zaman başından büyükşehirce plânla, oyuncak tekhatçıklar artık sırıtıyor. Bu günlerde bu konu bir Alman öbeğinde de açıldı, eh o yüzden daha büyük tramvayları getirtmişlerdir diyorlar :-) Yani.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 27 Nis Cum, 2012 19:03

Katılıyorum, çift tarafa yapılsa trafikte giderdi, hemde sürekli kendi şeridinde giderdi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Çrş, 2012 16:47

Bariyer olayına daha videoyu izlediğimde kafam takılmıştı, açıkçası hiç doğru bulmamıştım ama dile getirmedim yine de aklıma gelen başıma geldi, şom ağızlıyımdır biraz bu konularda :S

http://www.haberler.com/otomatik-demir- ... 15-haberi/
Bursa'da İncirli-Zafer Meydanı arasında sefer yapan tramvay, kavşakta gömülü otomatik demir bariyerin zamansız hareketiyle mahsur kalınca vatandaşlar panik yaşadı.

Edinilen bilgiye göre öğle saatlerinde İncirli'den kalkan tramvay, Kayhan'dan Cumhuriyet Caddesi'ne giriş yaparken kavşakta yere gömülü olan zaman ayarlı bariyer aniden hareket etti. Bariyere çarpıp mahsur kalan tramvaydaki yolcular panik yaşadı. Olay yerine gelerek makasla demir bariyerleri kesen görevliler, vagonu sıkıştığı yerden kurtardı.
Haberin devamında bariyerin otomatik olarak hareket etmesine yola giren bir kamyonun sebep olduğundan bahsedilmiş, açıkçası kafamda bir türlü canlandıramadım, zaten o bariyer tramvay harici araçların girmemesi için değil mi? Yani başka araç girebiliyorsa anlamı ne, ya da hadi zorlayayım biraz ya, niye kardeşim, niye giriliyor? Yasaksa yasaktır ya, ne zaman öğrenicez adam gibi ceza verip bunları uygulamayı, illa can mı yanması gerekiyor.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 09 May Çrş, 2012 21:34


Bende makiniste bu bariyeri sormuştum, güvenli demişti. Tren üzerinden geçtikten 5 saniye sonra kalkıyormuş, demekki tüm olasılıkları düşünenemişler... ama o trenin hali nicedir merak ediyorum bojiye geldiyse oldukça hasar vermiştir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 May Çrş, 2012 22:32

Mehmet keleş yazdı:
Bende makiniste bu bariyeri sormuştum, güvenli demişti. Tren üzerinden geçtikten 5 saniye sonra kalkıyormuş, demekki tüm olasılıkları düşünenemişler... ama o trenin hali nicedir merak ediyorum bojiye geldiyse oldukça hasar vermiştir...
Açık konuşayım Mehmet, hiç güvenli değil ben burada hani bir tabir vardır "hırsıza yol göstermek" bu yüzden o sistemin tehlikesine değinmedim, bence çok acemice bir sistem, manipülasyona açık. Tamam sistemi bilmiyorum yani nasıl bir haberleşme yapıyorlar makinist (videoda gördümde :) giden sinyali kast ediyorum) düşündüğüm şey ise sabote etmek çocuk işi, yazık yani bu kadar çok raylı sistem işi yapan bir kent bu kadar basit çözümler ile ilerlememeli diye düşünüyorum.

Haberde tramvayın bariyerden kurtarıldıktan sonra yoluna devam ettiği yazıyor, bu cümle üzerinden ben bojisine denk gelmemiş herhalde diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 May Çrş, 2012 23:05

Yerden çıkan bir sütun gibi şeyse, aslında buralarda da var (bilhassa Strasbourg’ta), ama böyle bir kaza görmedim, duymadım!

Hep bize, HEP bize :evil:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Prş, 2012 01:02

alabay yazdı:Yerden çıkan bir sütun gibi şeyse, aslında buralarda da var (bilhassa Strasbourg’ta), ama böyle bir kaza görmedim, duymadım!

Hep bize, HEP bize :evil:
Evet o sistem, tramvay hatlarını bilemem ama yaya caddelerinde kullanılıyor, daha doğrusu belli saatlerde araba girme yasağı olan caddelerde kullanılıyor, bizde Taksim kumanda merkezinin civarında vardı ama başında zabıta bekliyor :) bizim Şehremini semtinde de yapmışlar ama kumandası kimde bilmiyorum açıkçası, bunu öyle böyle diye kıyaslayamayız, geçen tv de Almanya'da bir kentte gördüm yaya caddesi uygulamasını adam anahtarı var açıyor kilidi sokuyor arabasını, zabıta gördü dikildi başına hemen iznin var mı? :) Adam izni gösterince tamam dedi, adamın elindeki bildiğin master anahtar, böylesi bir güven ve kontrol sistemi çok üzgünüm ama bizde işlemez ki burada bile zaten artık işlemiyor bana göre de sürdürmeye çalışıyorlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Prş, 2012 09:34

Ben Strasbourg ve Lüksemburg’tan tanıyorum bunları. Genelde yerden çıkmış hâlde ışıkları da olur, yani kırmızı lâmba gibi. Ya anahtarla, ya da uzaktan kumandayla indirmek mümkün. Lüksemburg üniversitesinde meselâ park alanından çıkmak istediğinde bir yere kadar gelip bekliyorsun, sütün iniyor, geçiyorsun, tekyön müsaadesi yani.

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön