1. sayfa (Toplam 11 sayfa)

brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

Gönderilme zamanı: 28 May Cmt, 2011 21:29
gönderen Esat
Yaklaşık 5 ay süren bir çalışma ile Bursa kentinin ilk tramvay hattı olan ve Cumhuriyet Caddesi üzerinde işleyecek olan hat işletmeye açıldı. Sistem şehrin en kalabalık ve işlek caddelerinden biri olan Cumhuriyet Caddesi üzerine inşa edildiği için tek hat olarak kuruldu ve İstanbul Moda tramvayından temin edilerek revizyondan geçirilen Berlin - Jena menşeili Gotha araçlar ile işletmeye açıldı.

Açılış ile ilgili haberlerin Belediye linki

http://www.bursa.bel.tr/bursa-da-tarihi-gun/haber/6808/
Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi’ni kentin vitrini haline getirmeyi amaçlayan Büyükşehir Belediyesi’nin, Cumhuriyet Caddesi’ni Bursa’nın ‘İstiklal Caddesi’ haline getirecek olan nostaljik tramvayı seferlerine başladı. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, deneme seferlerinin vatandaşlardan büyük ilgi gördüğü nostaljik tramvayın Cumhuriyet Caddesi’ne hareket getireceğini söyledi.
Başkan Altepe, Gökdere’den başlayıp, Zafer Meydanı’na ulaşan yaklaşık 1,5 kilometrelik güzergahta çalışacak olan tramvay hattının yanı sıra cadde üzerindeki çevre düzenleme çalışmalarının bir ay içinde bitirileceğini belirtti.
Resimler aynı linkten alıntıdır.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

Gönderilme zamanı: 28 May Cmt, 2011 21:30
gönderen oglcan
Öncelikle hayırlı olsun.Tramvay hoş olmuş.Televizyon gösterdi,araç da güzel olmuş.
Bursalılara güle güle kullanın diyorum. :lol:

Gönderilme zamanı: 28 May Cmt, 2011 21:46
gönderen btgn
Bugün açılışı televizyondan izledim. Hat bölgeyi değiştirmiş. Bursa'ya gidince fotoğraflarını çekip siteye yüklerim.

Gönderilme zamanı: 28 May Cmt, 2011 21:52
gönderen Esat
Bende olumlu bir hava katacağına inanıyorum, sonuçta hem amaç olarak hemde gördüğüm kadarı ile bölge olarak İstiklal Caddesi tramvayından çokta farklı değil, bu anlamda işletme zorlukları da aynı olacaktır diye düşünüyorum. Ama işletme tarafını bir kenara bırakırda vatandaş olarak bakarsak hoş olmuş diyorum. Bir gidemedim şu Bursa' ya :(

Gönderilme zamanı: 28 May Cmt, 2011 22:36
gönderen alabay
Berlin mi, Jena mı? Tam anlamadım şimdi?

Gönderilme zamanı: 28 May Cmt, 2011 22:52
gönderen Esat
alabay yazdı:Berlin mi, Jena mı? Tam anlamadım şimdi?
Boşver ben 10 senedir anlamadım :)

Gönderilme zamanı: 29 May Pzr, 2011 14:59
gönderen alabay
Evet de, Konya-Antalya der gibi oluyor. Berlin bir yerde, Jena bambaşka bir yerde. Bu tramvaylar Berlin'in 87, 88 ve 89 hatlarında işlerdi ve hâlen de arada sırada işliyordur. Jena'yı bilmem, orası tamamen ayrı bir kent, ve Berlin'den 220 km ötede :-)

Gönderilme zamanı: 30 May Pzt, 2011 21:51
gönderen kemal
Az mı bindiydim şu 202 , 203 lere...Ama sanki buraya daha çok yakışmış, hoş oldu vallahi :D

Gönderilme zamanı: 05 Kas Cmt, 2011 20:03
gönderen Esat
Hattın Davutkadı kesimide hizmete alınmış, hayırlı olsun diyelim, ufak tefek eksiklere rağmen bir şekilde çalışıyor.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... &start=160
mustafaguler yazdı:Bölge insanı için iyi olan birşey. Çünkü o bölgede oturan insanlar ulaşım için taksi-dolmuşu kullanıyorlar ve bunun için 1,60TL gibi bir fiyat ödüyorlar. Şuan tramvay ücreti 0,50TL. Belki ücreti 0,75TL'ye çıkartılabilir ama taksi-dolmuştan daha ucuz bir ulaşım olanağı sağlıyor.

Hat ile ilgili diğer bir eksik Gökdere köprüsünde tramvay tekerlekli araçlarla karşılaşıyor ve bunun için yapılan sinyalizosyonun devreye girmemiş olması. Birde şuan vagon yetersizliğinden dolayı hatta aktarmalı hizmer sunulmakta Zader Meydanı-Gökdere / Gökdere-Davutkadı şeklinde.
Ben her şeye rağmen tek hat üzerinde çalışıyor olsa dahi bu hat için daha kapasiteli doğru düzgün araçlar alınmalıydı diyorum, yani ikinci el dahi olsa. Daha yüksek model araçlardan Avrupa' da bir dolu var, çok büyük maliyette tutmazdı bu konuda Gaziantep doğru bir iş yaptı mesela, aynı yöntem izlenebilir ve sadece bu hat için daha iyi bir araç filosuna sahip olunabilirdi.

Gönderilme zamanı: 05 Kas Cmt, 2011 20:54
gönderen mustafaguler
Esat yazdı:Ben her şeye rağmen tek hat üzerinde çalışıyor olsa dahi bu hat için daha kapasiteli doğru düzgün araçlar alınmalıydı diyorum, yani ikinci el dahi olsa. Daha yüksek model araçlardan Avrupa' da bir dolu var, çok büyük maliyette tutmazdı bu konuda Gaziantep doğru bir iş yaptı mesela, aynı yöntem izlenebilir ve sadece bu hat için daha iyi bir araç filosuna sahip olunabilirdi.
Evet bu şekilde yapılabilirdi ama ilk etapta bu tramvay tamamen şehir aksesuarı için ve Cumhuriyet Caddesi'ni trafiğe kapatılbilmek için bahane olan bir hat idi. Ama gelin görün ki bu hat turistik amaçtan çıkıp ulaşım adına kullanılmaya başlandı.

Şimdi bende diyorum ki; madem ki hat ulaşım adına kullanılmaya başlandı, bu hattı Zafer Plaza'nın önünden devam ettirerek neden Şehreküstü İstasyonu'na yani Bursaray'a entegre etmiyorsunuz? Madem ki amaç ulaşım alın size ulaşım adına bir fikir :D

Gönderilme zamanı: 05 Kas Cmt, 2011 21:04
gönderen Esat
Zaten hat turistik durumdan çıkmış ise (hiç girmedi ya :)) tabii ki bu araçlar ile dahi Bursaray' a entegre edilmesi gayet doğru bir karardır. Belki bu şekilde ortaya çıkacak gerçek kapasite ile bahsettiğim gibi bir girişimide yapabilirler. Hatta yeni araç dahi çalıştırabilirler belki.

Gönderilme zamanı: 05 Kas Cmt, 2011 21:17
gönderen mustafaguler
1000mm açıklığında yeni araç alınması gerçekten daha iyi olur. Modern araç alımı ile birlikte hattı daha da uzatma imkanınız olacak. Şuan hattın Davutkadı bölümünün bitiş noktasında bir eğim var ki sanırım bu Gotha'lar bu eğimi çıkamıyor. Onun içinde bu bölümde hat gelebildiği yere kadar geldi. Bu eğimi çıkabilen (burada ki eğimin ne kadar olduğunu bilmiyorum) moder tramvay alınırsa hat doğu yönünde daha uzar ve şahane olur. Gothalar ise ikili dizin halinde sadece Cumhuriyet Caddesi üzerinde gidip gelebilirler.