brs-T.04:01 » T3 Cumhuriyet Caddesi Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Zafer Meydanı - Davutkadı Tramnay Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Eki Cmt, 2012 09:40

Bursa Büyükşehir Belediyesi internet sitesinde ilk Tramvay Hattı ile ilgili güzel bir video var. 8)

Video çekimi güzel ama iki noktaya takıldım. :?
Birincisi, Cumhuriyet Caddesi trafine kapanmadan önceki görüntülerde Pegasus'un servis otobüsü. :?

Bursa nire?, SGH nire?

Bursa'nın Yenişehir Havalimani sinek avlıyor, birileri de SGH yolcularını transfer yapıyor. İronik bir durum. 8)

İkincisi fonda güzel bir İPEK Yolu müziği koymuşlar. Bursa'nın İpeği meşhur ya, herhalde o ilişkiyi mi kurdular ne? Anlamadım. :)

http://video.bursa.bel.tr/projeler/nost ... -1691.html

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Eki Cmt, 2012 10:05

Off, videoda ratio ayarını tamamen kırmış yıkmışlar yahu?! :? 4:3’ü herhâlde hesaplatmadan 16:9’a genişlettirmişler.

Bir de şimdi caddedeki yapımı izlerken diyorum ki, oraya problemsiz (!) iki raylı bir hat yapabilirlerdi, karma trafikli (gerekirse), ya da sırf kaldırımlı.
En son alabay tarafından 20 Eki Cmt, 2012 14:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Zafer Meydanı - Davutkadı Tramvay Hattı

Mesaj gönderen Kamil16 » 20 Eki Cmt, 2012 11:20

alabay yazdı:Bir de şimdi caddedeki yapımı izlerken diyorum ki, oraya problemsiz (!) iki raylı bir hat yapabilirlerdi.
Kesinlik ile olurdu. Ama "ulaşım" değil, show, görsellik, popülizm uğruna yola çıkılınca böyle oluyor. Biz de de olsun, bizde yaptık filan. :)

Ama sonra konsept değişti, ULAŞIM akla geldi de, Hattı, Davutkadı'ya kadar uzattılar, ki daha da ileri gidebilirler, ihtiyaç var. :?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 20 Eki Cmt, 2012 23:36

Ne yazık ki o Pegasus'un servisi her yarım saatte bir Terminal'den Sabiha Göçene servis kaldırıyor ve bu servis sadece Pegasus yolcularını taşıyor. Bursa için vahim bir durum.

Hattın uzaması konusuna gelirsek; sanırım bahar aylarında ilk kazma vurulur gibi. Malum yerel seçimler öne çekiliyor ve oy lazım. Ama bu sefer çift ray döşeyecekler ve iki etap halinde bu hat yani 501 nolu Nostaljik Tramvay Siteler'e kadar uzayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Eki Cmt, 2012 23:50

mustafaguler yazdı:Hattın uzaması konusuna gelirsek; sanırım bahar aylarında ilk kazma vurulur gibi. Malum yerel seçimler öne çekiliyor ve oy lazım. Ama bu sefer çift ray döşeyecekler ve iki etap halinde bu hat yani 501 nolu Nostaljik Tramvay Siteler'e kadar uzayacak.
İşte bu yüzden şu nostaljik saçmalığına yol yakınken son verip doğru şekilde hat T1 olarak numaralanmalı, inşaatı devam eden diğer hat ise T2 olmalı.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 21 Eki Pzr, 2012 08:05

mustafaguler yazdı:Ne yazık ki o Pegasus'un servisi her yarım saatte bir Terminal'den Sabiha Göçene servis kaldırıyor ve bu servis sadece Pegasus yolcularını taşıyor. Bursa için vahim bir durum.
Mustafa Bey, vahameti derinleştirmiş. Biz buradan uzaktan sadece Bursalı olmak sevdası ile yazıyoruz, eleştiriyoruz, proje üretiyoruz. :?

357021 Km2 lik Almanya'nın her kentinde olmaz ise iki kentin tam ortasında, Köln-Bonn gibi havalimanı var ve çalışıyor. Demiryolları zaten dört dörlük. 8)

Hadi eskiden uçmak lüks ve pahalı idi. Şimdi öyle bir şey kalmadı. Bakın Türkiye Haritasına, THY'nin batıda uçtuğu yerlere. Turistik yerler, İzmir hariç bir Denizli var benim bildiğim.

Bursanın kendi ekonomik gücü bir havalimanını yaşatacak güçte ama organizasyonel eksikler var. Yarım saatte bir SGH'a minibüs gideceğine, iki saate bir Bursa'dan uçak kaldırmak mantıksız olmamalı.

Bişey yapmalı, şarkıdaki gibi, bişey!!! Uyanın Bursalılar, Sn.Milletvekilleri artık. 8)

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 22 Eki Pzt, 2012 00:59

Havaalanı konusunda Bursa ne kadar adım atabilir bilmiyorum. Şimdi Valilik, BBB, BTSO ve Arap İş Adamları ortaklığı ile BursaAir diye bir şirket kuruluyor ama sonucu ne olur bilinmez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ara Pzr, 2012 23:15

Cumhuriyet Caddesi tramvayından görüntüler, aslında hattın son noktasına kadar da gittik orayı da fotoğraflamak isterdim ama hem hava kararmıştı hemde oturduğumuz koltukları kaybetmek istemedik :) orada bayağı dik bir yokuş bekliyormuş tramvay hattını fakat yeni yapılacak kesim için caddede bir eğim çalışması yapılacağınıda Mustafa söylemişti.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 14:39

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, İncirli Caddesi’ndeki eğim meselesinin hallolduğunu söyledi. Yıldırımlıların tramvayı sevdiğini ve büyük ilgi gördüğünü kaydeden Recep Altepe, "Hattın uzamasıyla birlikte 17 bin kişi taşımayı hedefliyoruz. Bu bölgedeki otobüs yoğunluğu da azalacak. Yıldırım Beyazıt heykeli civarındaki eğitim sorunu hafriyat ve dolgu ile aşılacak. 4 ayda 700 metre ilave tramvay hattı inşa edeceğiz. Önce Mesken’e daha sonra Siteler’e kadar tramvay hattı gidecek" dedi.
Kaynak: olay.com.tr

Sonun nostaljik tramvayın uzatma işlemi ile ilgili haberler gelmeye başladı. Ama uzatma işi ne yazık ki iki etap halinde yapılacak. İlk etap Davutkadı-Mesken, sonra ki etap Mesken-Siteler... Beyazıt Meydanında ki alanın daha önceler de tıraşlanacağı söylenmişti ama şimdi dolgu yapılarak tramvayın bu meydana çıkması kolaylaştırılacak. İhale konusunda ise büyük ihtimalle Şubat ayı içinde ihale yapılır ve Mart ayı sonunda inşaat başlayıp Haziran ayında çalışmalar biter sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 17:41

Güzel haber acaba neden iki etap yapmayı tercih ediyorlar, çok büyük maliyetli bir iş değil, eldeki set sayısı ile alakalı olacağını da düşünmüyorum. Mustafa hattın bu kesiminde çift hat olması gibi bir plan ya da imkan varmı? Yoksa yine tek hat üzerinden devam edip geçişmeler ile mi işletilecektir?

Hafriyat ve dolgu ile sorunu aşacağız demişler, orada yine de tepeye doğru sokağı alçaltacaklar bence, dolgu ile kasıtları acaba sokağın her iki yanına ankraj diyorlar galiba, beton direk ya da duvar inşaası falan mı?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Oca Sal, 2013 21:48

BBB bu iş en kolayına kaçar yolun kotasını yükseltir :twisted:

Beyazıt meydanından sonra ki yolun ortasında kaldırım var onun için bir nevi mecburiyetten bu bölümden itibaren çift hat olarak devam edecek. İlk zamanlarda yapılan açıklamalar da bu yönde idi ama bir süpriz olup ihaleye nasıl çıkılır bilinmez.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Oca Sal, 2013 22:50

Resim

Resim

Harika bir kare olmuş

Foto:Fahrettin Beceren. Kırmızı Tramvay Facebook grubundan alıntıdır.

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön