brs-T.04:02 » T1 Heykel - Kent Meydanı Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

brs-T.04:02 » T1 Heykel - Kent Meydanı Tramvay Hattı

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Cmt, 2013 14:49

Bugün hat sefere açıldı, bu aşamadan sonra test olarak adlandırılabileceğini düşünmüyorum. Her ne kadar 2 araç ile dolaşıyor olsa da ücret verilerek binilen bir sistem işletmededir, hayırlı uğurlu olsun diyorum. Gerçi şimdi dikkat ettim haberde 3 araç var diye belirtilmiş.

Konu ile ilgili yayınlanmış bir video var aşağıdaki linkte, ilgili bir de haber var. Başlığı bugün kilitleyip işletme başlığı olarak açarız.

http://video.haber7.com/video-galeri/34 ... ercek-oldu

http://ekonomi.haber7.com/turkiye-ekono ... er-basladi

Yanlız haberin tüm sunumunun HATTIN AÇILMASI değil de YERLİ TRAMVAY ismi üzerine kurulmuş olması çok zorlama ya neyse, tamam aracın yapılmasını, işletmeye de geçmiş olmasını takdir ediyor ve destekliyoruz da açılış yeni bir tramvay hattının açılışı mı yoksa var olan bir hatta alınan yeni tramvayların sunumu mu? Bugün hat önde olmalıydı diye düşünüyorum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Eki Cmt, 2013 16:05

İş çıkışı deneme fırsatı bulabiliriz inşallah. Eğer seferler 18:00'da son ise biraz riskli olacağa benziyor. Videoda görebildiğim kadarıyla araç numaralarını çok küçük yazmışlar göremedim vallahi :D

Bildiğim kadarıyla üçüncü araç raylara henüz indirilmedi diye biliyorum ama, demek ki kaşla göz arasında son 2-3 gün içinde tramvay raylara indi demek

Şimdi BBB'nin sitesinde baktım araçlar 251-252... diye numaralandırılmış, neden böyle bir uygulama yapılmış ki acaba :?: Neden 001, 002... veya 101,102... değil

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Cmt, 2013 16:14

Bursa daki arkadaşların izlenimlerini merakla bekliyoruz, Kemal abi ile bir ziyaret niyetimiz var fotoğraflama için ama bakalım ne zamana kısmet olacak.

Cumhuriyet caddesinde çalışan araçların numaraları hangi seride? Belki onun ile alakalıdır 1xx leri oraya verdiler ise, tabii bir de şu var ben işletmeler numaraları neye göre talep ediyor bilmiyorum açıkçası :) çünkü imalatçının vereceği numaralar sistemdeki araçlar ile çakışabilir burada muhtemelen işletmeci numaralar şu seriden başlasın diye bir talepte bulunuyordur. 25x ilk bakışta çok anlamsız geliyor.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Eki Cmt, 2013 16:18

NT 201,202... diye gidiyor ve 208 son sanırım ama tramvay ilavesi yapılacak yani sayı birazcık daha artacak. Keşke şöyle bir numaralandırma olsaydı:

NT 001,002...099
T1 101,102...199
T2 201,202...299
T3 301,302...399

Açıkçası bana bu daha mantıklı geliyor. Çok mu kafa yoruyoruz ne :twisted:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Cmt, 2013 16:23

mustafaguler yazdı:NT 201,202... diye gidiyor ve 208 son sanırım ama tramvay ilavesi yapılacak yani sayı birazcık daha artacak. Keşke şöyle bir numaralandırma olsaydı:

NT 001,002...099
T1 101,102...199
T2 201,202...299
T3 301,302...399
Cumhuriyet caddesi tramvayının nostaljik ismi ile devam etmesini garip buluyorum, bir gün yetmeyecek hala süs olarak mı kalacak? Ya da araçları yenilenince ne olacak ileride? :) Bir de araç numarasından kastımız plaka niyetine kullanılan aracın karoser numarası ise (teknik olan değil) zaten her bir marka/model in ayrı numarası olur genelde, bu açıdan bakarsak
İstanbul' dan gelenler 10X
Düwag lar 20X
İpek Böcüğü 30X
olmalıydı.
mustafaguler yazdı:Açıkçası bana bu daha mantıklı geliyor. Çok mu kafa yoruyoruz ne :twisted:
Sen yormazsan, ben yormazsam, Başar saçmalamazsa nasıl bilicez bunları? :twisted:

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Eki Cmt, 2013 16:28

Ya zaten NT başlı başına bir komedi ya neyse. NT zaten ya bu yılın sonunda ya da yerel seçimlerden sonra uzatılacak ve Siteler'e kadar gidecek yani şuan ki yolcu potansiyeli birden iki katına çıkacak. He bir de Davutkadı'dan sonra sistem çift raylı olacak. Bakalım ilerleyen günlerde bizi neler bekleyecek...

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1574
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Eki Cmt, 2013 18:16

Bursa'ya gitmek artık elzem olmuştur.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Eki Cmt, 2013 21:55

Bugün tam saat 18:00'da Ulucami durağından tramvaya bindim ama umduğumu bulamadım. Neden mi? Çok kalabalıktı :cry: Herkes tramvaya hücum etmiş tam inceleme fırsatı bulamadım. İnceleyebildiğim kadarıyla güzel bir işçilik çıkmış gibi duruyor ama ayrıntılı bakılınca bazı ufak tefek şeyler de yok değil. Mesela hangi durağa geldiğini gösteren bilgi ekranının tam altından baktığınızda tavan deliğini görüyorsunuz bunun görünmemesi lazım. Ayakta yolcu için gerekli havuzun oluşturduğunu göremedim. Tabi bu üreticinin değil kullanıcının isteğidir. Ulucami'den Kent Meydanı'na tam 25 dakika da gittim ve bu oldukça uzun zaman sayılır, bu zaman diliminin en azından 15 dakika olması lazım. Ama şu bir gerçek halk daha tramvaya alışamadı ne yapacağını bilemiyor. Tramvayın 1. ve 4. kapısından binişler, 2. ve 3. kapıdan ise inişler yapılıyor. Ayrıca tramvay güzergahında ki otobüs duraklarını azaltmaları lazım, tramvay gereksiz yere zaman kaybediyor. Bu konu hakkında ise Burulaş merkeze çıkan otobüs sayısını azaltma çalışmasında...

İlk gün tramvayı kaç kişi kullandı gerçekten merak ediyorum. Çünkü kaçırdığım tramvay da çok doluydu ve bindiğim tramvay da çok doluydu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Cmt, 2013 22:00

mustafaguler yazdı:Tramvayın 1. ve 4. kapısından binişler, 2. ve 3. kapıdan ise inişler yapılıyor.
Böyle bir işletme kuralı mı koymuşlar??? :) Yahu biz otobüslerde bile ön/arka kapı hadisesi kalksın derken tramvayda istediğin kapıdan binememek :) belki sadece bu yoğun günlere özel bir uygulamadır, ne bileyim garip geldi bana. Vardır bir bildikleri.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 12 Eki Cmt, 2013 22:09

Yok yok böyle olacak ama ileride değişeceği kesin. Fark etmeden orta kapılardan binen kişiler okuyucu göremeyince bugün bedavadır herhalde deyip pek oralı olmayanlar vardı ama yolcular tarafından ücretli diye uyarılınca vadilatör arayan kişilerde olmuyor değil. Zamanla biraz daha oturur sistem.

He bir atladığım bir nokta var. T1 duraklarında ve araç içi güzergah çıkartmalarında NT T3 olarak belirtilmiş görünce kafan karıştı. Durum şöyle oluyor;

T1 Heykel-Kent Meydanı
T2 Terminal-Kent Meydanı
T3 Zafer Meydanı-Davutkadı (ileri de Siteler)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eki Cmt, 2013 22:16

Enteresan bir uygulama, yani ne bileyim turnikelerde kaldırılmak isteniyor tamam da bence bu tartışmalı bir konu, şimdi buradan benim anladığım NT de ki gibi araç içinde güvenlik bulundurup biletini basmayanlara "pişşt" mi denilecek? Ne kadar seviyoruz insanları birbiri ile yüz göz etmeyi yahu :) koy turnikeni adam okutsun girsin perona, ha peroncudan ve turnike bakım masrafından tasarruf etmek istiyorum ve kentliye de güveniyorum, kaçak yolcu oranım çok düşük olur ya da hiç olmaz diyorsan da araç içinde her kapıya validatör koy, kontrolör uygulamasına geç. Bende o zaman diyeyim "vayy be Bursa hakikatten başka bir şehir" ;) bunları sırf eleştiri olsun diye ya da işi kötülemek için yazmıyorum, bu şekilde başarılı olacaksa işletme ne ala, güzelde olur ama kalabalık bir yolcusu olacağını düşündüğümüz bir hat, bunun üzerinde böyle çetrefilli bir şeye gerek yok diye düşünüyorum.

Bu arada o araç içi harita ya da hat numarası matbu bir şey mi, yani kapı üstü istasyon listesi ya da harita gibi? Fotoğraflayabilen olur mu? Gerçi kalabalık olur bir hafta ama rahatlayınca da olur, biz de resmi bilgiye dayanarak başlıklarımızdaki ve haritalardaki numaraları güncellemiş oluruz. :)

Akın Kurtoğlu
Mesajlar: 4
Kayıt: 12 Eki Cmt, 2013 22:18

Mesaj gönderen Akın Kurtoğlu » 12 Eki Cmt, 2013 22:25

"T1" hattı zannedersem 11 istasyon üzerinden işletilecek. Bu durumda 22 dakikalık bir tur müddeti oluşacak. Saat yönünün tersindeki bu dairesel döngü; Ulucami, Heykel ve Santral Garaj (şimdiki abuk adıyla kent meydanı) istasyonlarında fazladan 1 dakika ilavesine ihtiyaç gösterebilir. Bu halde 25 dakikalık turlar oluşur. Her 5 dakikada bir 5 setle, yahut 24 dakikalık bir kurgu içinde her 6 dakikada bir geçişle 4 araç servise verilir. 6 aracın tamamını da hizmete çıkaracaklarını zannetmiyorum. 1 adedi hangarda bekletilir. En fazla 4 ya da 5 araçla "T1" çalıştırılır.

Bugün itibarıyla 3 araç olduğuna göre (set demeyelim aslında, herbiri münferit 4 mafsallı 5 vagonlu yekpare araçlar çünkü) bayram süresince 8'er dakikalık aralıklarla çalıştırmaları mümkün. Makinistlerin biraz pişmesi de gerekecek. İlk başlarda turlar 24-25 dakikada alınırken, ilerleyen zaman içinde belki 1-2 dakikalık bir düşüş (avantaj) dahi yaşanabilir. Çünkü bazı noktalarda istasyon araları çok yakın birbirlerine...

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön