brs-T.04:02 » T1 Heykel - Kent Meydanı Tramvay Hattı

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Kas Cmt, 2013 00:54

O duraklar geçici olarak konuldu sanırım. Pazar günü hat boyunca otobüsler çalışacak ya o yüzden olabilir ama işin gülünç tarafı şuan tramvayın o iki geçici durakta durması

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cmt, 2013 00:57

mustafaguler yazdı:BBir de son günler de ilk araç olan 251 numaralı aracın en arka boginin sol tarafından tıkırtı sesi geliyor ve her fren yapışından "bızzzz" diye ses çıkartıyor sanırım o bogide (fren) bir sorun var.
Bunu takip etmek lazım! Merak ettim şimdi, o bızzz sesi kumlamadan geliyor olabilir, genelde kumlama çalıştığında modern araçlar o ses çıkıyor ama yanılabilirim tabii ki :) olur olmaz zamanda çalışıyorsa belki sadece oradaki kumlama gereksiz çalışıyordur. Daha başka bir sorun olmamasını dilerim.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Kas Cmt, 2013 01:05

Esat yazdı:
mustafaguler yazdı:BBir de son günler de ilk araç olan 251 numaralı aracın en arka boginin sol tarafından tıkırtı sesi geliyor ve her fren yapışından "bızzzz" diye ses çıkartıyor sanırım o bogide (fren) bir sorun var.
Bunu takip etmek lazım! Merak ettim şimdi, o bızzz sesi kumlamadan geliyor olabilir, genelde kumlama çalıştığında modern araçlar o ses çıkıyor ama yanılabilirim tabii ki :) olur olmaz zamanda çalışıyorsa belki sadece oradaki kumlama gereksiz çalışıyordur. Daha başka bir sorun olmamasını dilerim.
Sadece frenleme esnasında geliyor o ses ama tıkırtı neden gelir bilmiyorum. Büyük bir sorun olsa 251 numarayı hattan çekip 254 numarayı hatta verirlerdi diye tahmin ediyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cmt, 2013 01:08

Malum daha öncede aracı bir de işletmede görmek gerekir demiştik, ufak tefek sorunlar kesinlikle olacaktır ve bunlar bir şekilde aşılacaktır da, sonuçta işin teknik kısmında Burulaş' ın personeli de yetkin, sıkıntı doğuracak işler olmasında. Bu arada hatta kaç araç çalışıyor?

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Kas Cmt, 2013 01:14

Esat yazdı:Malum daha öncede aracı bir de işletmede görmek gerekir demiştik, ufak tefek sorunlar kesinlikle olacaktır ve bunlar bir şekilde aşılacaktır da, sonuçta işin teknik kısmında Burulaş' ın personeli de yetkin, sıkıntı doğuracak işler olmasında. Bu arada hatta kaç araç çalışıyor?
07:00-23:00 arasında 15 dakika sefer aralıklarıyla 3 araç çalışıyor. Günlük kullanım kapasitesi bana göre çok düşük. Şuan 6bin dolayında ben en azından 10bin bekliyordum. Hattın projelerine bakıldığında günlük 30bin gibi rakam görünüyor. T1 bu rakamı ne zaman yakalar; T2 Osmangazi-Terminal, T? Yıldırım, T? Çekirge hatlarıyla belki

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Kas Cmt, 2013 01:18

Genel olarak anladığım kadarı ile bir hat açılır açılmaz tam kapasite pek çalışmıyor, bunun için aylar değil yıllar bile gerekebiliyor, bunun başlıca sebebi entegrasyon ile ilgili uygulamalar, mesela İstanbul' daki M2 hattı, yıllarca kapasitesine göre resmen süründü diyebiliriz ama son bir yılda hızlı bir yükselişe geçti bugün günden güne değişse de 1 ve 2. sırada yer değiştirip duruyor diyebilirim, bu bence entegrasyon seçeneklerinin çeşitlenmeye başlaması ile alakalı bir durum.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Kas Cmt, 2013 01:22

Esat yazdı:Genel olarak anladığım kadarı ile bir hat açılır açılmaz tam kapasite pek çalışmıyor, bunun için aylar değil yıllar bile gerekebiliyor, bunun başlıca sebebi entegrasyon ile ilgili uygulamalar, mesela İstanbul' daki M2 hattı, yıllarca kapasitesine göre resmen süründü diyebiliriz ama son bir yılda hızlı bir yükselişe geçti bugün günden güne değişse de 1 ve 2. sırada yer değiştirip duruyor diyebilirim, bu bence entegrasyon seçeneklerinin çeşitlenmeye başlaması ile alakalı bir durum.
Ben merakla otobüs hatlarını bekliyorum. Bir ayarlama yapılıp Heykel'e gelen otobüs sayısını azaltacaklardı bakalım ne zaman uygulamaya geçecek

Kim ne derse desin bana göre tramvay kente bir hava kattı.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 16 Kas Cmt, 2013 17:36

Bugün depo sahasına gittim ve 254 numaralı aracı fotoğrafladım. Bir de sürprizle karşılaştım. Hat için kullanılacak Tisan marka H3 modeli bir ray temizleme aracı alınmış ve geceleri ray temizleme için devreye girmiş. Birkaç fotoğraf çektim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Kas Pzt, 2013 16:15

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Pzt, 2013 16:18

Güzel fotoğraflar arkadaşlar. Anatolian o peronun başındaki demir ya da pleksiglas mıdır ne? O koca şey nedir? :) Bir de şu bir kapıdan binip diğerinden inme hadisesi vardı sanırım işe yarıyor mu? Ben turnikesiz ve içeride validatörlü sistemlere alışığımda ne bileyim.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1585
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 18 Kas Pzt, 2013 16:55

Gerçekten güzel resimler. Bursa'ya resim olarak açız,bir türlü de gidemiyoruz yav. O duraklar biraz bana da tuhaf geldi , garip bir şekli var. Daha sade olabilirdi sanki.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 18 Kas Pzt, 2013 17:40

O koca şey üstü kapalı durak abi, keşke daha renkli ve şeffaf olsaydı, göze hitap ederdi.Araçların içerisinde arka kapıda görevli vardı, keşke böyle kasıntı bir sistemle uğraşacaklarına sadece ön kapıyı kullansalar...Duraklara turnike koyulacağını pek sanmam çünkü bazı sokaklar fazlasıyla dar, bu yüzden otobüslerle aynı durağı kullanıyorlar sanırsam
En son Anatolian tarafından 18 Kas Pzt, 2013 22:17 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Cevapla

“Bursa Tramvay Hatları” sayfasına dön