tkn-D.18 » RailWorks M1 Hattı Harita Tasarımı [Oyun/Simulasyon]
- Sami Samioğlu
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05
Resimler ve Metro
Evet..Esat Bey, resimler çok işime yaracak,uğraştınız buldunuz elinize sağlık...Editöre öyle bir dalmışım ki 8 saattir ara vermeden çalıştım...Bayrampaşa ve Sağmalcılar arası çevre düzeni karışık ama güzel bir yer...Metro hattına yönelik viyadük yok ama, karayolu için köprü ve viyadük bağlantıları var sanırım..ve zaten öyle yaptım internetten Harita ile ilgili www.tubita.com Sitesinin Bu gölgenin tümü için verdiği harita en anlaşılır ve en iyi harita bence..çok faydasını gördüm..Fiziki,Corafi,ve özellikle uydu seçeneği var ki mükemmel derim..yakın ve uzak konumu ile hep ona bakarak kurulum yapıyorum..oto yollar nerede başlıyor nasıl dönüşleri var .köprüleri nasıl,metro hattının üstünden mi,altından mı geçiyor gereken bilgileri alıyorum..Resimlere bakarak yapmak baş tacımdır ama uydu haritasını da yabana atmam..kullanmasını öğrendim artık...bence editör iyi gidiyor..Elbeteki hatalarım ve yanlışlarım olacaktır,fakat bunlar düzeltilir..Ne demiştim,Railworks Editör için kurun yapın,hatalı yaparsanız silin nesneleri tekrar yerleştirin...işte ben de bunu yapıyorum..bakıyorum..hoşuma gitmeyen yerde nesneleri silip tekrardan yerleştiriyorum..Raylar..Havalimanına kadar raylar üzerinde çalışabilirim...Fakat Bayrampaşa'dan Aksaray'a doğru yani geri giderek raylarda hiç bir işlem yapılamaz..Artık bu yerlerin işi ancak çevre düzenlemesi ve ilaveleri yada hoşumuza gitmeyen nesneleri kaldırmak ve düzelmek işi olacaktır.. Sağmalcılar bölgesi bitmek üzere....Metro hatının üstünden geçen oto yolları viyadük yükselmesi ile geçerek yaptım..oto yol viyadük olarak hoş gözüküyor..köprü ile yapılan yer varsa düzeltiriz...yani viyadüğük bağlantısı yerine köprüye çeviririm...Görüşmek üzere....
- Sami Samioğlu
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05
Yorum ve Açıklama
Bügün Kartaltepe İstasyon ve civarını kuracağım...Sağmalcılar çevre düzenlemsi bayağı uğraştırdı..Oto yolların yükseklik geçişleri zordu ve karışktı...Uydu harita görüntüsü karayolu hakkında epey fikir verdi..tabiki kuşbakışı olduğu için,resim görüntüsü gibi net değil..Ayrıca gerçek nesneler nasıl olursa olsun Editörde aynı benzeri bulunmuyor..Biraz da hayal gücümü kullanıyorum..Adeta Yağlı Boya Tablo yapar gibiyim...Fırçamla,boyalarımla, gördüğüm nesneleri benzetirim fakat Railworks Edirör kısıtlı..bize göre kısıtlı aslında,onlar bir çok nesneyi kendi çevre ve kültürlerine uygun olarak yeterince vermişler..bize düşenleri kullanabilir ve yarı uygun olanları kullanırız...Tabiki çoğunlukla Ressam olmanın getirdiği beceriyi kullanıyorum..Bence Resim yapma kabiliyeti olan kişiler Railworks Editörde çevre düzen görüntüsünü daha iyi yaparlar diyorum...Özellikle Resim yapmada iyi Perspektif vermek önemlidir..Perspektif nesnelerin uzak yakın ilişkisinin oluşmasıdır ve iyi görüntü sağlar..Bu arada Ressamlık bilgiside vermiş oldum..Merak eden varsa Perspektif kurallarını öğrenebilirler..Railworks Editörde kendimi inşaat İşçisi,inşaat Mühendisi,Harita Desinatörü,Demiryolu İşçisi ve Mühendisi gibi hissediyorum...zaten böyle olmalı ki ortaya iyi şeyler çıksın..Tabiki benden en mükemmeli ve hatasızlık beklememeli..sözüm size değil Esat Bey..diğer kişilere,siz neyin ne olduğunu artık anladınız..Şimdi Kartaltepe'ye gidiyorum.Orası nasılmış görelim..görüşürüz..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yanlız İstanbul için şunu söyleyeyim az ağaç çok ev hehe
birde şu aşağıdaki resimde hattın sağ tarafındaki köprüyü anlayamadım?
Eğer hattın sağından havalimanın yönüne doğru giden sokak ise, önceki mesajımda belirtmiştim o sokak hattan aşağı yukarı 5 metre derinde kalıyor, tabii ki evlerde, istasyondan bir kaç yüz metre sonra yükselerek o ileride köprüden gelen yola dik olarak birleşiyor, T gibi, köprüden gelen yol düz semt içine gidiyor bu yol ise dik gidip sonlanıyor.
birde şu aşağıdaki resimde hattın sağ tarafındaki köprüyü anlayamadım?
Eğer hattın sağından havalimanın yönüne doğru giden sokak ise, önceki mesajımda belirtmiştim o sokak hattan aşağı yukarı 5 metre derinde kalıyor, tabii ki evlerde, istasyondan bir kaç yüz metre sonra yükselerek o ileride köprüden gelen yola dik olarak birleşiyor, T gibi, köprüden gelen yol düz semt içine gidiyor bu yol ise dik gidip sonlanıyor.
- Sami Samioğlu
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
otoyol ve demiryolu üzerinden direkt geçen köprüde sorun yok, sorun hattın yanında giden köprü istasyondan sonra öyle bir köprü ya da yol yok.
Sağmalcılardan havalimanına doğru solda otoyol hat ile aynı kotta, sağdaki sokak 5 metre derinde, ileride o köprüye doğru tırmanıyor.
Daha öncesinde Bayrampaşadan sonra bir geçiş var, hatta iki geçiş onu da önceki mesajlarımda açıklamaya çalışmıştım.
Sağmalcılardan havalimanına doğru solda otoyol hat ile aynı kotta, sağdaki sokak 5 metre derinde, ileride o köprüye doğru tırmanıyor.
Daha öncesinde Bayrampaşadan sonra bir geçiş var, hatta iki geçiş onu da önceki mesajlarımda açıklamaya çalışmıştım.
- Sami Samioğlu
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05
Yorum
Bayrampaşa'dan başlarak Havalimanına kadar tüm yerlerin net fotoğraflarına göre yapmaktan başka şansımız yok..uydu haritası sınırlı ve eksik bilgi veriyor..şurada şu şöyle olmalı şeklinde açıklamalar da yeterli gelmiyor gibi..dediğim gibi zor ve zaman isteyen bir proje...En iyi çevre benzetmeyi yapmak için bu hattı ve çevresini gösteren veriler olmadıkça hep yanlış nesne kurulumları olur..Ben önümüzdeki günlerde eski kitap satan yerlerden resim araştırması yapacağım..iyi fotoğraf resimleri bulabilirim diye düşündüm..Esat Bey bu işi aceleye getirmek doğru olmayacak yavaş,yavaş gideceğim..Oyun hazırlamak hiç kolay bir iş değil..Oyun Firmaları oyun hazılamak için bir iki yıl emek veriyorlar..bu iş için de aynı şey geçerli..Sabırla ve dikkatlice acele etmeden yapmam lazım..Ayrıca beynim de yoruldu galiba...He neyse gereken gerektiği zamam yapılmalı..biraz kafamızı dinlendirelim..Railworks ana oyun Editorden kurulum yaptığım çalışmalardan birine Metro havasını yaşatacak oyun numarası Rarını göndereceğim Content içindeki Routes Klasörü içine numarayı kopyala yapıştır,gir oyuna verdiğim isme göre bul Contine veya Play ile oyuna başla..biraz değişik şeyler yapmalıyız..Yoksa Sürmenej olacağız...belkide kafayı yiyeceğiz..en iyisi böyle olsun,bir yandan Aksaray -Havalimanı çevre resimleri geldikçe yaparız diyorum..nedersiniz...?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bence siz en son yaptığınız süresi doğru olan hattı kurun, çevreyi bırakın şimdilik çünkü tüm hattın fotolarını bulamayabilirsiniz, bence size daha çok Google Earth yardımcı olabilir çünkü orada yükseklik farkları da sanırım görülüyor, bence son söylediğim resimde siz Bayrampaşa ile Sağmalcılar istasyonlarının yerlerinde karıştırmış olabilirsiniz, çünkü benzer bir giriş Bayrampaşa istasyonunda sağmalcılara giderken var o bahsettiğim iki sefer geçen köprünün orada, eğer isterseniz siz dosyayı bana gönderin o kısımları ben yapayım, sonra size geri gönderirim sizde hataları düzeltirsiniz, sonuçta ben yıllarca o yollardan geçtim, neyin nerede olduğunu biliyorum, siz hiç görmediğiniz bir yeri resimlerden 3 boyutlu yapmaya çalışıyorsunuz bu çok zor.
- Sami Samioğlu
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 30 Nis Cmt, 2011 19:05
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dün gece bayağı uzun uğraşlardan sonra Esenler depo sahası, Otogar istasyonu ve Kartaltepe istasyonlarını ve aradaki hattı yaptım, ray bağlantı hatalarını düzelttim fakat bazı makas geçişlerinde halen anlayamadığım bir sorun var, normalde makas bölgelerinin nasıl görünmesi gerektiğini biliyorum fakat bazı makaslar o şekilde olmuyor hali ile trende buradan yavaşta geçseniz deray ediyor, bu sorunu çözmem lazım.
Çevre ile ilgili durum bayağı bir zorlu, Otogar ın arkasında kalan büyük viyadükü yaptım, editör ile ilgili ciddi ip uçları buldum bunlar vasıtası ile köprü ve viyadük inşası kolaylaştı, aynı şekilde peronlarıda kurp bölgelerine yerleştirmek, hat kenarına çit çekmek falan bunları çözdük. Başlıca sorun benim için şu, hattı sıfırdan düz zemine inşa ediyorum ama İstanbul bir ova kenti değil en basitinden yapmaya çalıştığım Esenler-Otogar-Kartaltepe arasında ciddi yükseklik farkları var, burada Sağmalcılar istasyonu oldukça yüksekte fakat sonrasında doğal eğim ile Aksaray' a doğru inişi yapmak lazım yani dümdüz bir hat pek doğru olmayacak. Yüzey şekillerini yapabilsem binaları yapabilmek hiç zor olmayacak benim için, şimdilik anlattım bir ara resimleri de yüklerim, gözlerim korkunç ağrıyor
Çevre ile ilgili durum bayağı bir zorlu, Otogar ın arkasında kalan büyük viyadükü yaptım, editör ile ilgili ciddi ip uçları buldum bunlar vasıtası ile köprü ve viyadük inşası kolaylaştı, aynı şekilde peronlarıda kurp bölgelerine yerleştirmek, hat kenarına çit çekmek falan bunları çözdük. Başlıca sorun benim için şu, hattı sıfırdan düz zemine inşa ediyorum ama İstanbul bir ova kenti değil en basitinden yapmaya çalıştığım Esenler-Otogar-Kartaltepe arasında ciddi yükseklik farkları var, burada Sağmalcılar istasyonu oldukça yüksekte fakat sonrasında doğal eğim ile Aksaray' a doğru inişi yapmak lazım yani dümdüz bir hat pek doğru olmayacak. Yüzey şekillerini yapabilsem binaları yapabilmek hiç zor olmayacak benim için, şimdilik anlattım bir ara resimleri de yüklerim, gözlerim korkunç ağrıyor