ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İlk söylediğin şey ile bu söylediğin şey birbirinden farklı ama Mehmet, ilk söylediğin bu değildi, neyse önemli de değil zaten. Sen benim düşüncemi anladın sanırım Y gibi hat yapıp bir numarayı A B diye bölmek gereksiz derecede saçma geliyor bana, ama tabi bu benim düşüncem. Keşke bu işi yapanlardan benim kadar gerekçelerini açıklayabilseler.
Diğer taraftan ortada olmayan farazi, hayali hatlara numara vermeyi mantıklı bulmuyorum, numaralandırmadan bir konsept belirlenir, bir sistematik kurulur, mevcut ve inşaatı devam edenlere numara verilir, arkasından gelenlerde sistematiğe göre numarasını alır, yani senin bu çizdiklerin için olası olmayanlar dahi var, dolayısı ile numara vererek ortalıkta dolaştırman ne kadar doğru olur? Yine de senin bileceğin iş, söz söylemek bana düşmez, daha doğrusu işine karışmış olmak istemem. Son koyduğun resme göre konuşuyorsan zaten numara ile ilgili bir sıkıntı yok.
Diğer taraftan ortada olmayan farazi, hayali hatlara numara vermeyi mantıklı bulmuyorum, numaralandırmadan bir konsept belirlenir, bir sistematik kurulur, mevcut ve inşaatı devam edenlere numara verilir, arkasından gelenlerde sistematiğe göre numarasını alır, yani senin bu çizdiklerin için olası olmayanlar dahi var, dolayısı ile numara vererek ortalıkta dolaştırman ne kadar doğru olur? Yine de senin bileceğin iş, söz söylemek bana düşmez, daha doğrusu işine karışmış olmak istemem. Son koyduğun resme göre konuşuyorsan zaten numara ile ilgili bir sıkıntı yok.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hakikaten Y şeklinde bölünmüş bir hat işletilse A ve B diye ayrılabilirdi de aslında, ama temiz bir şekilde, yani 1 bir hat 1A ötekisi, 1A ve 1B değil. Bu bir. İkincisi, "Berlin sistemi" böyle durumlarda işte başka ... ille de 1 kolu olacaksa, 15 olur. Daha fazla kol olacaksa, 12, 13, 15 falan diye gidebilir, duruma göre. Bunun hakikaten bir sistemi var, U ve S şebekelerinde, şu an sadece S şebekesinde (S25 ve S85 kol olarak, S41, 42, 45, 46, 47 de bir ringin kollarını ve kısımları (ve yönleri ...) diye.
Ama genelde böyle kıvrıklar gereksiz, evet. Münih metrosunda da, U1'den U6'ya kadar normal hatlar vardı, U7 ve belki de U8 diye de "pik" hatlar eklenirdi, artık ha kol, ha ek hat, normal numarayla göstermek yeter. Ve evet, M1'den M9'a kadar zaten hayatta şebekeyi dolduramıyacaklar, böylece Mxx>10 kollar için de işe yarardı (bizde).
Son misal Berlin'in U5'i. Büyük bir hat, merkezden doğuya gidiyor. Merkezden batıya uzantısını da merkezden değil de batının herhangi bir yerinden başladıkları için o meşhur U55 oluştu. U55 ne? U5'in bir "şubesi", yani henüz irtibatsız bir uzantısı.
Ama genelde böyle kıvrıklar gereksiz, evet. Münih metrosunda da, U1'den U6'ya kadar normal hatlar vardı, U7 ve belki de U8 diye de "pik" hatlar eklenirdi, artık ha kol, ha ek hat, normal numarayla göstermek yeter. Ve evet, M1'den M9'a kadar zaten hayatta şebekeyi dolduramıyacaklar, böylece Mxx>10 kollar için de işe yarardı (bizde).
Son misal Berlin'in U5'i. Büyük bir hat, merkezden doğuya gidiyor. Merkezden batıya uzantısını da merkezden değil de batının herhangi bir yerinden başladıkları için o meşhur U55 oluştu. U55 ne? U5'in bir "şubesi", yani henüz irtibatsız bir uzantısı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Banliyölerde şartlar biraz farklı banliyönün işletme yapısından kaynaklanıyor, Almanya'yı bilemem ama benim bildiğim genel olarak banliyölerde metrolardaki kadar sık frekanslarda işletme yoktur, bu rahatlıkla zaten çok fazla dallanan hatları aynı şebeke üzerine bindirerek geçirebiliyorlar, metro işletmesinde bu tercih edilmiyor çünkü risk doğuruyor.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5557
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
En son böyle bir şey yazmışız ama kimse fark etmemiş kendi içinde bazı hatalar mevcut, ben yeniden bir elden geçiriyorum, gerçi artık kimse de ilgilenmez ya yine de boş durmasın.M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- (Şişhane) Kabataş-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M11- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M12- Bostancı-Dudullu
M13- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M41- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M42- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) M4 olarak upgrade olabilir
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
8 - Zeytinburnu-Üçyüzlü-Atışalanı
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze) Marmaray
M6 - Kadıköy-Kartal (Kaynarca)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- (Şişhane) Kabataş-Beşiktaş-GOP-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M11- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M12- Bostancı-Dudullu
M13- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M61- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M62- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M63- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M13 olacak)
M64- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M11 olacak)
M71- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M72- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
Monorayları metro kapsamında değerler isek M14 ve M15 olarak devam edecekler, fakat hali hazırda 2 projede iptal.
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) M4 olarak upgrade olabilir
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
8 - Zeytinburnu-Üçyüzlü-Atışalanı
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
34 - Avcılar-Zincirlikuyu
34T - Avcılar-Topkapı
34A - Edirnekapı-Söğütlüçeşme
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Anladığım kadarıyla İBB'ne numaralandırma sisteminin nasıl olması gerektiği ile ilgili bir sunum ya da bilgi notu göndermek ya da ulaştırmak gibi bir vazife ortaya çıkartmışsınız.
Malum ne İBB ne İETT numaralandırmayı belli bir sistematik içerisinde yapmıyor. En azından İETT uzun yıllar önce belli bir sistemle çalışıyormuş ama şu an onda da sistem falan çöktü.
Raylı sistemimiz az olduğundan önceleri öenmsememiş olabilirler ama bu işler taa en baştan düşünülmelidir, ümit ediyoruz ki 5-10 sene içerisinde raylı sistem ağımız kendini bir kaç misline katlamış olacak ve işte o zaman insanlar birbirine "metroyla gittim" diyerek bir şey anlatmış olmayacaklar çünkü pek çok metro hattı olacak. Bunun yerine bir takım kodlar numaralar vs.. kullanılması şart.
Ben şimdi aç vaziyette iftar beklerken başlı başına kafamdaki sistemi anlatmayacağım ama İstanbul'da yakın zamanda değişmeyeceğini bildiğim sistemin numaralarını ve yeni eklenecek hatların numaralarının ne olacağını söyleyeceğim. Tabi bunlar benim kişisel düşüncelerim.
M1 : Yenikapı - Atatürk Havalimanı olarak yaşantısını sürdürecektir.
M1-1 : Kirazlı - Otogar (Kirazlı-Yenikapı işletmesi de bu kapsamda)
M2 : Yenikapı - Çayırbaşı (Ben İncirli'ye uzatılacağına inanmıyorum, Sarıyer'e de gitmez.)
M2-1 : Seyrantepe - Sanayi Mh.
M3 : Bakırköy - Başakşehir (Bitmeye en yakın metromuz Kirazlı-Başakşehir olduğu için)
M3-1 : Olimpiyat Parkı - Bakırköy (Ya da hangi işletme bölgesini seçerlerse)
M4 : Kadıköy - Kaynarca
Elimizde inşa halinde ya da yakın zamanda açılacak başka metro hattı olmadığı için, bundan sonrası biraz hayali ama;
M5 : Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
M6 : Şişhane-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey
M7 : İncirli-Avcılar-Beylikdüzü
T1 : Zeytinburnu - Kabataş
T2 : Zeytinburnu -Bağcılar
T3 : Kadıköy - Moda
T4 : Topkapı - Habibler
Bu hatlardan T1-T2 birleşmesine müteakip acaba T2'yi Taksim - Tünel hattına verirler mi diye düşünüyorum ama düşünüp düşünüp işin içinden çıkamıyorum. Sanki T2 öylece boş bekler fikri daha ağır basıyor kafamda.
F1 : Taksim - Kabataş
bildiğim kadarıyla başka numaralandırılmış hat yok zaten.
İBB'nin bu işe el atıp da ne banliyö hatlarımıza, bittiğinde marmaray'a. Taksim-Tünel'e, Karaköy-Tünel Finiküler'ine. Teleferik'lere numara verme çabasına gireceğini sanmıyorum. Açılıp da hizmete girdiğinde göreceksiniz marmaray numarasız şekilde yıllarca hizmet edecek. Karaköy-Tünel aynı şekilde önemsenmemeye devam edecek.
Ben olacaklar hakkındaki fikirlerimi söyledim, tabi Esat'ın benden fikrimi rica ettiği husus ise nasıl olması gerektiği. Benim temel yaklaşımım çok başlı ya da karışık değil mümkün olduğunca sade bir sistem olmasından yana. Öyle ki köyden dedem geldiği zaman, askerde gördüğü sosyal ortamın ona metro sisteminde kaybolmamayı öğretebilmiş olması kadar sade olmalı. Bunun temelinde de dedemin metro nedir? hafif metro nedir? tramvay, modern tramvay, çağdaş tramvay, cadde tramvayı, yan yattı tramvayı çamura battı tramvayı, finiküler, teleferik, bunların farklarını bilmek zorunda olmaması yatmalı. İşte bu sebeple ben numaralandırma sisteminde T, F, B TF, gibi kısaltmaların tümüne karşıyım. Geriye bir tek M kaldı, ona karşı olmama sebebim ise her ne kadar biz metro kelimesini kapasitesi saatte tek yönde 70.000 yolcu olan sistem için kullanıyorsak bile metro; metropolitan kelimesinden kısaltılmıştır ve tüm dünyada raylı sistem ağını temsilen kullanılır. Bir de subway var tabi
Daha müsait bir zamanda İstanbul'umuz için daha güzel bir kafa yorup, daha doğrusu kafamdakini buraya dökeceğim, en azından şimdilik fikir altyapmı öğrenmiş oldunuz...
Malum ne İBB ne İETT numaralandırmayı belli bir sistematik içerisinde yapmıyor. En azından İETT uzun yıllar önce belli bir sistemle çalışıyormuş ama şu an onda da sistem falan çöktü.
Raylı sistemimiz az olduğundan önceleri öenmsememiş olabilirler ama bu işler taa en baştan düşünülmelidir, ümit ediyoruz ki 5-10 sene içerisinde raylı sistem ağımız kendini bir kaç misline katlamış olacak ve işte o zaman insanlar birbirine "metroyla gittim" diyerek bir şey anlatmış olmayacaklar çünkü pek çok metro hattı olacak. Bunun yerine bir takım kodlar numaralar vs.. kullanılması şart.
Ben şimdi aç vaziyette iftar beklerken başlı başına kafamdaki sistemi anlatmayacağım ama İstanbul'da yakın zamanda değişmeyeceğini bildiğim sistemin numaralarını ve yeni eklenecek hatların numaralarının ne olacağını söyleyeceğim. Tabi bunlar benim kişisel düşüncelerim.
M1 : Yenikapı - Atatürk Havalimanı olarak yaşantısını sürdürecektir.
M1-1 : Kirazlı - Otogar (Kirazlı-Yenikapı işletmesi de bu kapsamda)
M2 : Yenikapı - Çayırbaşı (Ben İncirli'ye uzatılacağına inanmıyorum, Sarıyer'e de gitmez.)
M2-1 : Seyrantepe - Sanayi Mh.
M3 : Bakırköy - Başakşehir (Bitmeye en yakın metromuz Kirazlı-Başakşehir olduğu için)
M3-1 : Olimpiyat Parkı - Bakırköy (Ya da hangi işletme bölgesini seçerlerse)
M4 : Kadıköy - Kaynarca
Elimizde inşa halinde ya da yakın zamanda açılacak başka metro hattı olmadığı için, bundan sonrası biraz hayali ama;
M5 : Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy
M6 : Şişhane-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey
M7 : İncirli-Avcılar-Beylikdüzü
T1 : Zeytinburnu - Kabataş
T2 : Zeytinburnu -Bağcılar
T3 : Kadıköy - Moda
T4 : Topkapı - Habibler
Bu hatlardan T1-T2 birleşmesine müteakip acaba T2'yi Taksim - Tünel hattına verirler mi diye düşünüyorum ama düşünüp düşünüp işin içinden çıkamıyorum. Sanki T2 öylece boş bekler fikri daha ağır basıyor kafamda.
F1 : Taksim - Kabataş
bildiğim kadarıyla başka numaralandırılmış hat yok zaten.
İBB'nin bu işe el atıp da ne banliyö hatlarımıza, bittiğinde marmaray'a. Taksim-Tünel'e, Karaköy-Tünel Finiküler'ine. Teleferik'lere numara verme çabasına gireceğini sanmıyorum. Açılıp da hizmete girdiğinde göreceksiniz marmaray numarasız şekilde yıllarca hizmet edecek. Karaköy-Tünel aynı şekilde önemsenmemeye devam edecek.
Ben olacaklar hakkındaki fikirlerimi söyledim, tabi Esat'ın benden fikrimi rica ettiği husus ise nasıl olması gerektiği. Benim temel yaklaşımım çok başlı ya da karışık değil mümkün olduğunca sade bir sistem olmasından yana. Öyle ki köyden dedem geldiği zaman, askerde gördüğü sosyal ortamın ona metro sisteminde kaybolmamayı öğretebilmiş olması kadar sade olmalı. Bunun temelinde de dedemin metro nedir? hafif metro nedir? tramvay, modern tramvay, çağdaş tramvay, cadde tramvayı, yan yattı tramvayı çamura battı tramvayı, finiküler, teleferik, bunların farklarını bilmek zorunda olmaması yatmalı. İşte bu sebeple ben numaralandırma sisteminde T, F, B TF, gibi kısaltmaların tümüne karşıyım. Geriye bir tek M kaldı, ona karşı olmama sebebim ise her ne kadar biz metro kelimesini kapasitesi saatte tek yönde 70.000 yolcu olan sistem için kullanıyorsak bile metro; metropolitan kelimesinden kısaltılmıştır ve tüm dünyada raylı sistem ağını temsilen kullanılır. Bir de subway var tabi
Daha müsait bir zamanda İstanbul'umuz için daha güzel bir kafa yorup, daha doğrusu kafamdakini buraya dökeceğim, en azından şimdilik fikir altyapmı öğrenmiş oldunuz...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eyvallah teşekkürler. Aslında vazife çıkartmadık, onu Başar' la Mehmet yapıyorlar biz ortaya adam akıllı bir SİSTEM çıkartsak dahi bunu İBB sunsak ne değişecek? Bana göre HİÇBİRŞEY, sadece birilerinin bir kaç yıl sonra çalması için fikirlerimizi sunmuş oluruz, ha kendi aramızda o zaman niye tartışıyoruz, benimkisi EGO TATMİNİ ayrıca insanların bu konuda düşündüğünü görmek hoşuma gidiyor.
Senden bir önceki mesajda ben aşağı yukarı bizim üzerinde ortak noktaya yaklaştığımız sistemi yayınlamıştım, bunu bir sistematiğe oturtma çabası ile birlikte, onunla ilgili görüşlerini de bir ara beklerim. İftarla teravi arası gerçi o ara bende yamulma arası olur, kan şekeri birden yükselince genellikle yamuluyorum
Sonuç olarak gerçekten kuralları olan, sağlam bir temeli olan ve adına Sistematik diyebileceğimiz bir şeyi ortaya koyabilirsek vatandaşlık vazifesi olarak bunu bildirmekte bir sakınca olabilir mi? Yapılmalı mı, yoksa benim pesimist, şüpheci ve yediği kazıklardan akıllandığını sanan adam duruşum doğrumudur, bunu da tartışabiliriz konunun yanında.
Senden bir önceki mesajda ben aşağı yukarı bizim üzerinde ortak noktaya yaklaştığımız sistemi yayınlamıştım, bunu bir sistematiğe oturtma çabası ile birlikte, onunla ilgili görüşlerini de bir ara beklerim. İftarla teravi arası gerçi o ara bende yamulma arası olur, kan şekeri birden yükselince genellikle yamuluyorum
Sonuç olarak gerçekten kuralları olan, sağlam bir temeli olan ve adına Sistematik diyebileceğimiz bir şeyi ortaya koyabilirsek vatandaşlık vazifesi olarak bunu bildirmekte bir sakınca olabilir mi? Yapılmalı mı, yoksa benim pesimist, şüpheci ve yediği kazıklardan akıllandığını sanan adam duruşum doğrumudur, bunu da tartışabiliriz konunun yanında.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18070
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hakan tebrik ederim Kadıköy-Kaynarca M4 öngörün tutmuş görünüyor sanırım sen İBB de çalışıyorsunda bizi kandırıyorsun :D
Şaka bir yana aslında bende kendi sistemimde hala iddialıyım ama görünen o ki pratikte İBB ya da bu işler ile kim ilgilenmiyorsa onların yaptığı şey bizim ki ile uyuşmuyor, uymak zorunda da değil zaten, finalde bizde mecburen onların vereceği kodları kullanmak zorunda kalacağız, ben isterdim ki bir yerlerde yazılı olarak kalabilecek bir sistematik olsun, 50 yıl sonra biri gelipte yaaa kaç numarayı vericez diye düşünmesin sistemde her şey belli olsun, ya niye diye merak edenler açsın okusunlar, varmı öyle bir şey bilmiyorum ama öyle işte.
Şöyle düzeltmiştim;
M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Kadıköy-Kaynarca
M5 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M6 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M7 - (Şişhane) Kabataş-Beşiktaş-GOP-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M8 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M9 - Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M10- Bostancı-Dudullu
M11- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M63 iptal olur)
funiküler hatları ve şatıl hatlar 6X li numaralar verilecek, şatıl sisteminden çıkarak başka bir sistem dahil olan kesimlerin numaraları boşa çıkmış olacak.
M61- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M62- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M63- Sanayi Mah.-Seyrantepe (kazlıçeşme olursa M11 olacak)
M64- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (havalimanı olursa M11 olacak)
M71- ve devamı Monoray sistemleri
Monorayları metro kapsamında değerler isek sıradaki M lerden alarak devam edecekler.
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte iptal olacak)
B1 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze) Marmaray
1 - Bağcılar-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar - yedekte
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler)
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
34 - Avcılar-Zincirlikuyu
34T - Avcılar-Topkapı
34A - Edirnekapı-Söğütlüçeşme
Şaka bir yana aslında bende kendi sistemimde hala iddialıyım ama görünen o ki pratikte İBB ya da bu işler ile kim ilgilenmiyorsa onların yaptığı şey bizim ki ile uyuşmuyor, uymak zorunda da değil zaten, finalde bizde mecburen onların vereceği kodları kullanmak zorunda kalacağız, ben isterdim ki bir yerlerde yazılı olarak kalabilecek bir sistematik olsun, 50 yıl sonra biri gelipte yaaa kaç numarayı vericez diye düşünmesin sistemde her şey belli olsun, ya niye diye merak edenler açsın okusunlar, varmı öyle bir şey bilmiyorum ama öyle işte.
Şöyle düzeltmiştim;
Ama hem Kadıköy' e verilen numara itibari ile hemde Marmaray ile ilgili metro değil banliyödür söyleminin yükselmesi üzerine (daha geçen gün yine okudum bir yerde metro diye) bende şu şekilde revize ettimM1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze) Marmaray
M6 - Kadıköy-Kartal (Kaynarca)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- (Şişhane) Kabataş-Beşiktaş-GOP-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M11- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M12- Bostancı-Dudullu
M13- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M61- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M62- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M63- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M13 olacak)
M64- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M11 olacak)
M71- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M72- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
Monorayları metro kapsamında değerler isek M14 ve M15 olarak devam edecekler, fakat hali hazırda 2 projede iptal.
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler) M4 olarak upgrade olabilir
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
8 - Zeytinburnu-Üçyüzlü-Atışalanı
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
34 - Avcılar-Zincirlikuyu
34T - Avcılar-Topkapı
34A - Edirnekapı-Söğütlüçeşme
M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Şişhane-Atatürk Oto Sanayi (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - Kadıköy-Kaynarca
M5 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M6 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M7 - (Şişhane) Kabataş-Beşiktaş-GOP-Tekstil Kent (Mahmutbey)
M8 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M9 - Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M10- Bostancı-Dudullu
M11- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M63 iptal olur)
funiküler hatları ve şatıl hatlar 6X li numaralar verilecek, şatıl sisteminden çıkarak başka bir sistem dahil olan kesimlerin numaraları boşa çıkmış olacak.
M61- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M62- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M63- Sanayi Mah.-Seyrantepe (kazlıçeşme olursa M11 olacak)
M64- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (havalimanı olursa M11 olacak)
M71- ve devamı Monoray sistemleri
Monorayları metro kapsamında değerler isek sıradaki M lerden alarak devam edecekler.
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte iptal olacak)
B1 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze) Marmaray
1 - Bağcılar-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar - yedekte
3 - Kadıköy-Moda
4 - Topkapı-Mescidi Selam (Habibler)
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy (Haliç Çevresi)
7 - Tavukçuyolu Tramvayı
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
34 - Avcılar-Zincirlikuyu
34T - Avcılar-Topkapı
34A - Edirnekapı-Söğütlüçeşme
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38