ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 12 Oca Pzr, 2014 18:51

Bu yıl içersinde, hat uzamış olacak ve trenler Arabayatağı'ndan değil, Kestel'den kalkacak; inşaat devam ediyor.


Mert arkadaşım, uzatma hattı açıldığında yani Mart ayında işletim aktarmalı olacak. Yani ilk etapta 3 Arabayatağı-Gürsu olacak Haziran ayında Kestel açılacak. Yazmadan önce keşke diğer forumda (wow) okusaydın

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 19:18

Ilk açılışta aktarmalı olacağını biliyorum ama zaman içinde birleştirilir sanırım, Zeytinburnu tramvaylarındaki gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Oca Pzr, 2014 19:47

Esat, sana U3’ün aynı hattı kullandığını yazdım ya!

Bence M1A, M1B palavra. M1 ve M11 iyi olurdu. Veya da (hoşuma gitmese de) M1 ve M1A. Başka bir M11 zaten öyle belirli bir zamanda oluşmayacak.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 12 Oca Pzr, 2014 19:51

Mert arkadaşım, uzatma hattı açıldığında yani Mart ayında işletim aktarmalı olacak. Yani ilk etapta 3 Arabayatağı-Gürsu olacak Haziran ayında Kestel açılacak


Tam da tahmin ettiğim gibiymiş :D
Google Maps'ten bakınca Kestel tarafında yerleşim ve sanayi çok seyrek gibi duruyor.

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 19:57

M1A ve M1B şeklindeki numaralandırmaya niçin karşı çıkıyorsunuz?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Oca Pzr, 2014 19:59

Çünkü hat dediğimiz şeylerin kolay unsurlar olmaları gerek. Akılda tutmak, hızlı söylemek, tarif etmek böyle karışık simgelerle olmaz. Simge de imgeye yol.

Ayrıca teknik bir sebep daha var, ama o biraz özel: Veritabanlarında hanelerde tek bir tarz olur sadece, yoksa karma hane gerek. M1, M2 bile kolay değil, değişen hane sadece 1 ve 2 olur (rakam). Sonra düzenlemek isteyince aşınılmaz problemler doğuyor. Ben bunu çok iyi bilirim, çünkü ta 1983’te başlamış kaset ve CD sayım sistemim bugünün veritabanlarıyla olmuyor artık. 1, 2, 2A, 3, 3A, 3A-X gibi şeyleri toparlamak için postakodu gibi 5 veya 6 rakamlı yeni bir sistem gerekti (ben de boşverdim). Bu teknik bir yazılım problemi.

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 20:02

Bir şekilde iki hattın ortaklığının belli edilmesi gerekiyor.

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 12 Oca Pzr, 2014 20:04

Gerçi, çoğu zaman halk arasında hatların isimleri bile söylenmiyor. T1'e Eminönü tramvayı, M2'ye Taksim metrosu denmesi gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Oca Pzr, 2014 20:04

Neden? Gerekmiyor.

Ama M1 M11 aslında bunu yapıyor. Yoksa M1 ve M3 de problemsiz olurdu. Ortaklık ne işe yarıyor? Bizde daha aktarma bile yok doğru dürüst.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16449
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Oca Pzr, 2014 20:50

emrenmert yazdı:Bir şekilde iki hattın ortaklığının belli edilmesi gerekiyor.


Neden? Aksine ayri oldugunun gosterilmesi gerekiyor bence, ortaklik mantigi ile tamamina M1 dersiniz olur biter, yarin bir gun M10 hatti dallanirsa ne olacak M10A???? Lokal cozumler genel sorunlar olusturur, yakin zamanda M2A, M2B, M3A ve M3B gorursek sasirmayalim, kimse sosyo-psikolojik etkileri dusunmuyor, algilama akilda kalma, haritalarda gosterme, yonlendirmeler, bilgilendirmeler, bunlar dusunulmuyor. Topkapi-Besiktas ve Topkapi-Taksim otobusude ayni yerden kalkiyor, yolun yarisini beraber gidiyor, ortak isletme yani, niye 2 sine de 83 demeyelim ki? Aaaa otobus baska di mi? :) hicte degil, numaralandirma bir sistem gerektirir, ikiside isletmedir biri yolda biri rayda, tarifeli, farki ne? Fark su, yolcu 3 istasyonu bize yeni hat diye mi yutturuyorsunuz der endisesi, bence diyemez. 3 degil 12 istasyonu var, ileride 20 olacak mesela, hala oraya dal mi diyecegiz? Otobuste 1 durak icin farkli numara var milyon liralik yatirimda olmasi yanlis mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16449
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 15 Oca Çrş, 2014 17:55

Anket mi yapsak acaba? Kaç kişi katılacak siteden ankete onu merak ediyorum :) Sonuç olarak M1A - M1B mi M1 - MX mi? Ya da hepsi birden M1 de gitsin mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Oca Çrş, 2014 19:25

Hm, bilmem, kaç kişi ankete katılır. Kaç kişi okuyor?

M1A, M1B
M1, M1A
M1, M11; M2, M22
M1, Mx
Başka

Şikları, ve başka şıkkı için bir detay alanı? Ayrıca, mümkünse tek şık değil de, farklı şıkları aynı anda seçme imkânı sunabilirsek?

Ayrıca Mx ile kastımız ne, anlatmalı belki. Yani M3, M5, M9 gibi farklı diye. Bir de M1, M11; M2, M22 ne demek, anlatmak gerekebilir mi?


“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir