ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 11:16

alabay yazdı:Neden otogara kadar paralel hat calisacak?

Bak, su M2 türevleri bir problem gösteriyor, M21, 21, 23 diye istikameten yukari dogru saysak, daha mantikli olur. Ama iste o uzatmalar ve kollar olacak mi? Seyrantepe ek mi, yeni hat baslangici mi? Bir düsünmeli.
B.
Otogar'a kadar paralel çalışmak zorunda. Başka ray hattı yok :) Bana kalsa;

M1'i Havaalanı-Otogar-Tekstilkent
M3'ü de Kirazlı-Otogar-Aksaray olarak çalışıtırdım.

AL SANA SİSTEM AĞI :)

Serantepe şimdilik ek gibi duruyor. mekik hat yani. Ama ortaya bşr Seyrantepe-Kazlıçeşme fikri attılar. Öyle kaldı. En iyi si M23 olarak kalsın.

Diğer M24 VE M25 deneme amaçlı çizildi. Yok öyle bir şey...(varda sen yok say)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 15:02

Yahu Başar ağ ağ diye diye başımın etini yedin, arkadaşlar bu arada benden 3 gün hayır yok haberiniz olsun belki akşamları

Resim
Al sana ağ

Diğer taraftan

M1- Katener - havalimanı
M2- 3.Ray - taksim
M21- telli baba
M22- telli baba
M3- Katener - otogar kirazlı
M4- Katener - edirnekapı
M5- 3. Ray - başakşehir
M51- 3. Ray

benim bildiklerim böyle ama doğrumudur bilemem, yanlız o araç birbirine geçme olayını unut, öyle bir inşaat sistemi yokki araçlar geçsin??

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Sal, 2008 15:22

3.ray ve katener ayrımını nasıl yaptın ki? ben anlamadım

M7'ye kadar kafamda oturmuştu. Edirnekapıyı aradan çıkaralım derim. T3 diyelim olsun bitsin. Tramvay olarak başladı LRT'msi bir şey oldu.


Off çıkamadım ???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Haz Sal, 2008 16:16

Ben bir şey yapmadım zaten M1 - M2 nin ne olduğu ortada M2 nin Seyrantepe bağlantısıda dolayısı ile 3. ray olacaktır, telli babalar funiküler :) M3 katener çünkü M1 ile ortak çalışacaksa böyle olacaktır ve zaten bu hattın araç resimlerinde de pantograflı araç görünüyordu (tabi resimler fake değil ise) M4 katener işte, M5 3. ray olacak diye düşünüyorum yani metro yapıyorlarsa 3. raydır herhalde :P

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Çrş, 2008 08:17

alabay yazdı:Ama simdiden, bizden baska, M3 diyen var mi? varsa, okey.

Ben bu metro/pirt sistemini anlayamadim, ama evden yazarim/sorarim. Bazi yerlerde bir hat bitiyor, baska sistemde bir hat basliyor, o ne? Esat, bize sistem agi gerek :-)

B.
Basit. 1 yüklenici aynı anda hem metro hem pırt işi yapabiliyor. AMA PROJEYE "RAYLI SİSTEM" DİYE KARMA İSİM VERİYORLAR.

öR. Otogar-İkitelli Raylı Sistemi.

Yarısı pırt yarısı metro çeyreği yine pırt...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Çrş, 2008 08:20

Esat yazdı: M3 katener çünkü M1 ile ortak çalışacaksa böyle olacaktır ve zaten bu hattın araç resimlerinde de pantograflı araç görünüyordu (tabi resimler fake değil ise) M4 katener işte, M5 3. ray olacak diye düşünüyorum yani metro yapıyorlarsa 3. raydır herhalde :P
Katener tel diyon yani :)

Bu numaralandırma işini iyi kotardık. Son bir EDİRNEKAPI kaldı. Buna T4 diyelim derim. Çünkü ulaşım a.ş'nin sitesinde öyle görünüyor. Tutarlı olalım. Onlarla çelişkiye düşmeyelim derim.

M1,M2,M3 kesin tabi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Çrş, 2008 08:41

Zaten T4 diyeceğiz, bende senin gibi düşünüyorum ve söylemiştim burada kabul görmüş olanları olduğu gibi bırakmak lazım bu sebeple funiye hayır diyorum, ikincisi Ulaşım A.Ş. de bir süre sonra bu hatta M diyebilir, dolayısı ile M4 ü boş bırakmak en doğrusu, o hat için bir sinyalizasyon ve işletme yazılımı yapılıyor hatta denemeleri başladı fakat bir takım giderilemeyen sorunlar vardı, şimdi İETT derki bu işletmeye devreye girdimi burası Hafif Metrodur, hafifi ağırı bir kenara adamlar buna metro diyor, yani oluklu ray metro olmaz, kurp içinde istasyon olmaz, böyle istasyon yaklaşım açısı ve deveri olmaz, hemzemin geçit ve yaya geçişi olmaz gibi tüm kriterleri çöpe atarak böyle bir şeyi söyleyebiliyorlar dolayısı ile T4 desek dahi Ulaşım A.Ş. ye uygunluk adına M4 ü bir süre boş bırakmalıyız derim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Çrş, 2008 09:03

O zaman son durumda mutabıkmıyız:

M1: (Yenikapı) Aksaray-Havaalanı

M2: Hacıosman-Yenikapı-(İncirli)

M3: (Yenikapı)-Aksaray-Kirazlı-Halkalı

M4:

M5: MARMARAY (Özellikle M5 dedim. Vurucu olsun diye.)

M6: Kadıköy-Kartal

M7: Bakırköy-Başakşehir

M8: Üsküdar-Çekmeköy

M9: Bakırköy-Beylikdüzü

M10: Kabataş-Beşiktaş-Mahmutbey

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Haz Çrş, 2008 11:03

M7 ve M8 değiş tokuş edilmeli bence, daha iyi olur. Tüneller M21 ve M22 olur. Seyrantepe M23 olabilir. Bence M3'ü de boş bırakabiliriz, M23 -> M3 olabilir bir gün. Ne dersiniz?
Başka, unuttuğumuz bir şey var mı?
Var, en azından banliyö uzatmaları ... M51, M52 diye yapılabilir.

esat, o plân burada okunmuyor, ekran fazla büyük. Şu katener, 3. ray hikâyesini tam çözmeliyiz. Geçiş zor değil, katenerli yerden bir de 3. ray yapılır, geçiş gerekirse ki.

Virajda istasyon buralarda metroda ve banliyöde var.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Haz Çrş, 2008 11:13

Yarısı pırt yarısı metro çeyreği yine pırt...
Bu ama kötü. O zaman A-B tek hat olamaz. Araç aktarması mı plânlanıyor? Nasıl iş bu yahu?! Tahran'daki 5 numaralı "metro" hattını anlıyorum da (rejyonal tren ya), ama şehiriçi metro sisteminde böyle yapılamaz. Ya katener, ya e-ray. Yani, hibridi de vardır, Karlsruhe'de katener ile iki değişik elektrikle çalışan tramvaylar var, hem tramvay elektriği, hem tren elektriği ile gider, o yüzden demiryolu ve şehiriçi tramvaycılığı - ikisini bir arada yapar, bağlar. Ama katener ve e-ray?
Ya ben anlamıyorum, ya ortada salata var.
İşte bu yüzden ciddî bir sistem ağı gerek.
Meselâ Kirazlı-Otogar-Havaalanı çözümünü bile (bahsettiğin iki şaşırmış hat) gözümde canlandıramadım (halbuki bunlar tümü katenerli, yani basit).

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Çrş, 2008 11:39

Özetle şöyle abi; hatlardan M1 ve M3 ortak katener kullanıyor. M7 hattının yarısı inşaa halinde. M8'in çeyreği.

BİR YÜKLENİCİ M3,M7,M8 hatlarının bir ucundan tutmuş hepsini birden yapıyor. M3'ün yarısını, M7'nin yarısını, m8'in çeyreğini aynı anda yapıyor.

Belediye beğenirse sözleşme yapılıp dier yarısını da veriyorlar sen başladın sen bitir diye...


M3 HATTI BU: M3 BATI UZATMASI 1.ETAP İNŞAA HALİNDE.

M3 Batı uzatması 2.etap ise öneri proje aşamasında.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Haz Çrş, 2008 11:48

alabay yazdı:M7 ve M8 değiş tokuş edilmeli bence, daha iyi olur.
B. Alabay
Olmaz abi. M7'nin (Başakşehir başlığı) kuzeyi inşaa halinde. Tünellerin yarısı bitti. M8 Üsküdar-Ümraniye daha inşata bile başlamadı. İhale bu sene.


M7 BU:

Resim


M11 (MX' de d,yebiliriz şimdilik) hattı da bu: Havaalanı-Olimpiyatköy denen hat. Bakırköyden başlıyor aslında. Çeyreği inşa halinde dediğim konu bu.

Yüklenici 3 hattın orasından burasından (YUVARLAK İÇİNE ALDIĞIM ALAN İNŞA HALİNDE) inşatını yapıyor.

Resim

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön