böyle kalsın derim. dahada uzatmayalım. mantıklı olanı bu. neden anlaşamıyoruz anlamadım.M6: Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla-Havaalanı
M7: Bakırköy-İncirli-Haznedar-Kirazlı-İkitelli Sanayi-Başakşehir
M8: Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy
M9:Bakırköy-K.Çekmece-Avcılar-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri
M10:Kabataş--Beşiktaş-Şişli-Alibeyköy-Mahmutbey-Halkalı TOKİ-Bahçeşehir
M11:Havaalanı-Basın Ekspres-Masko-Sanayi-Olimpiyatköy-Altınşehir-Bahçeşehir
ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilmem ben bu görünüş ile pek ihtimal vermiyorum, açık konuşacağım Başar tam bir sistem peşinde ve bu bence sadece hayal, Mehmet ise heyecanını kaybetmiş sanırım sadece iki kişi ile at koşturmak kesmiyor, dolayısı ile benim bu karamsar görüşlerim ortaya bir şey çıkacağı ihtimaline inanmamamı sağlıyor, sürdürdüğüm çalışmada kendi kodlamamı oluşturup kullanmaya karar verdim, site üyeleri ve sizler ve ziyaretçiler ister kabullenir isterse benim bir fantezim olarak kalır
bunu problem etmeyi düşünmüyorum, konunun sıkıştığı bu noktadan çıkması için ortak bir payda bulabileceğinize inanıyorsanız tartışma devam etsin yoksa bence bir anlamı yok.

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Benim uygulamalarda kullanacağım görünür kod sistemi (site başlıklarını şimdilik etkilemeyecek)
M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Taksim-4.Levent (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı?) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- Kabataş-Tekstil Kent
M11- Bostancı-Dudullu
M12- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M13- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M14- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M15- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
En son Esat tarafından 02 Eki Prş, 2008 14:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Eh işte dediğim sistem ya bu. Yani T1 tramvayı sadece 1. Annamadım şindi.1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
Şunu unutmayalım: Berlin'deki U5'e bağlanacak ama şu an bağımsız kuyruk metro hatta U55 diyorlar, bence çok makul.
Bağlanacak M5x hatlar varsa, bence onlara ona göre numara vermeli. Ben hâlâ 5x sistemini pek iyi bulmuyorum. Neden elli de doksan değil? neden otuz değil? Yani garip oluyor. Onları basitçe katsak?
Yok, tramvay T kalacaksa teleferik TF olur.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Onluk sistemin tam ortası olduğu ve sanırım hiçbir zaman 50 ye kadar hatların gelme ihtimali bulunmadığı için şu hali ile Seyrantepe havaray projelerini eklesem zaten M20 yi buluyor, dolayısı ile 20 nin üstüne çıkması ihtimali var o zaman 20 ye yakın olan 30 lu ları vermek makul değil, ikincisi bana türkçe düşündüğüm zaman Dokuz zor geliyor, beş kolay yazarken düşünme konuşurken düşün? telaffuzuda kolay ve doğru olur yoksa o bizim dokuz lu hatlar tohsan tohuz da olur dokusan sehiz de, ama beş en fazla baeş olur herhalde, mantık bu yanlış mı?alabay yazdı:Şunu unutmayalım: Berlin'deki U5'e bağlanacak ama şu an bağımsız kuyruk metro hatta U55 diyorlar, bence çok makul.
Bağlanacak M5x hatlar varsa, bence onlara ona göre numara vermeli. Ben hâlâ 5x sistemini pek iyi bulmuyorum. Neden elli de doksan değil? neden otuz değil? Yani garip oluyor. Onları basitçe katsak?
Yok, tramvay T kalacaksa teleferik TF olur.
B. Alabay
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bilmem, bu konuda etnolojik bir boyut var herhalde, bunda da sana güvenmek gerek. Burada her şey 9 veya X ile geri sayılır/söylenir, o doğru. Ama mantığı da var, "son". Beş ne? Ortada bir şey, yani ne et, ne balık deriz burada
Salyangoz oldu, veya mantar :-P
Ama neden bu sıralarda sistemi kökünden revize etmiyor/ettirmiyoruz?! Tarihî bir fırsat kaçırmıyor muyuz? Yine yama işi olacak. Yoksa deprem 2000 ® mi bekleniyor?
B. Alabay

Ama neden bu sıralarda sistemi kökünden revize etmiyor/ettirmiyoruz?! Tarihî bir fırsat kaçırmıyor muyuz? Yine yama işi olacak. Yoksa deprem 2000 ® mi bekleniyor?
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bizim işimiz mi? Bence değil, parasını verirlerse pek ala, ben sadece sistemi oluşturmak için kendi adıma 50.000 euro isterim, harita ve yönlendirme tasarım projeleri hariçalabay yazdı:Bilmem, bu konuda etnolojik bir boyut var herhalde, bunda da sana güvenmek gerek. Burada her şey 9 veya X ile geri sayılır/söylenir, o doğru. Ama mantığı da var, "son". Beş ne? Ortada bir şey, yani ne et, ne balık deriz buradaSalyangoz oldu, veya mantar :-P
Ama neden bu sıralarda sistemi kökünden revize etmiyor/ettirmiyoruz?! Tarihî bir fırsat kaçırmıyor muyuz? Yine yama işi olacak. Yoksa deprem 2000 ® mi bekleniyor?
B. Alabay

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben sistemimi buna göre planladım Başar gönderdiğin dökümanı anlamam için yardım almam gerekiyor, evet bir sistematik var ama o sistematik bizim İstanbul a pek uyacak gibi değil, yani İstanbul' u da biliyorsun Berlin' i de iki kentin kent tasarımını göz önünde bulundur lütfen.M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Taksim-4.Levent (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- Kabataş-Tekstil Kent
M11- Bostancı-Dudullu
M12- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M13- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M14- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M15- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)
B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy
T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı