ist-M.46 » Metro Hatları Numaralandırma Sistemi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eki Çrş, 2008 23:34

M6: Kadıköy-Kartal-Pendik-Tuzla-Havaalanı

M7: Bakırköy-İncirli-Haznedar-Kirazlı-İkitelli Sanayi-Başakşehir

M8: Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Çekmeköy

M9:Bakırköy-K.Çekmece-Avcılar-Beylikdüzü-B.Çekmece-Silivri

M10:Kabataş--Beşiktaş-Şişli-Alibeyköy-Mahmutbey-Halkalı TOKİ-Bahçeşehir

M11:Havaalanı-Basın Ekspres-Masko-Sanayi-Olimpiyatköy-Altınşehir-Bahçeşehir
böyle kalsın derim. dahada uzatmayalım. mantıklı olanı bu. neden anlaşamıyoruz anlamadım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eki Prş, 2008 08:22

Beraber masada otursak, daha kolay olur, sanal zor biraz :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Prş, 2008 11:55

Bilmem ben bu görünüş ile pek ihtimal vermiyorum, açık konuşacağım Başar tam bir sistem peşinde ve bu bence sadece hayal, Mehmet ise heyecanını kaybetmiş sanırım sadece iki kişi ile at koşturmak kesmiyor, dolayısı ile benim bu karamsar görüşlerim ortaya bir şey çıkacağı ihtimaline inanmamamı sağlıyor, sürdürdüğüm çalışmada kendi kodlamamı oluşturup kullanmaya karar verdim, site üyeleri ve sizler ve ziyaretçiler ister kabullenir isterse benim bir fantezim olarak kalır :) bunu problem etmeyi düşünmüyorum, konunun sıkıştığı bu noktadan çıkması için ortak bir payda bulabileceğinize inanıyorsanız tartışma devam etsin yoksa bence bir anlamı yok.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eki Prş, 2008 12:16

Problem ne şu an?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Prş, 2008 13:23

Benim uygulamalarda kullanacağım görünür kod sistemi (site başlıklarını şimdilik etkilemeyecek)
M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Taksim-4.Levent (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı?) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- Kabataş-Tekstil Kent
M11- Bostancı-Dudullu
M12- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M13- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M14- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M15- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)

B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)

1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy

T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti

MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
En son Esat tarafından 02 Eki Prş, 2008 14:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eki Prş, 2008 13:54

1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy

T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti
Eh işte dediğim sistem ya bu. Yani T1 tramvayı sadece 1. Annamadım şindi.

Şunu unutmayalım: Berlin'deki U5'e bağlanacak ama şu an bağımsız kuyruk metro hatta U55 diyorlar, bence çok makul.
Bağlanacak M5x hatlar varsa, bence onlara ona göre numara vermeli. Ben hâlâ 5x sistemini pek iyi bulmuyorum. Neden elli de doksan değil? neden otuz değil? Yani garip oluyor. Onları basitçe katsak?

Yok, tramvay T kalacaksa teleferik TF olur.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Prş, 2008 14:11

alabay yazdı:Şunu unutmayalım: Berlin'deki U5'e bağlanacak ama şu an bağımsız kuyruk metro hatta U55 diyorlar, bence çok makul.
Bağlanacak M5x hatlar varsa, bence onlara ona göre numara vermeli. Ben hâlâ 5x sistemini pek iyi bulmuyorum. Neden elli de doksan değil? neden otuz değil? Yani garip oluyor. Onları basitçe katsak?

Yok, tramvay T kalacaksa teleferik TF olur.

B. Alabay
Onluk sistemin tam ortası olduğu ve sanırım hiçbir zaman 50 ye kadar hatların gelme ihtimali bulunmadığı için şu hali ile Seyrantepe havaray projelerini eklesem zaten M20 yi buluyor, dolayısı ile 20 nin üstüne çıkması ihtimali var o zaman 20 ye yakın olan 30 lu ları vermek makul değil, ikincisi bana türkçe düşündüğüm zaman Dokuz zor geliyor, beş kolay yazarken düşünme konuşurken düşün? telaffuzuda kolay ve doğru olur yoksa o bizim dokuz lu hatlar tohsan tohuz da olur dokusan sehiz de, ama beş en fazla baeş olur herhalde, mantık bu yanlış mı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eki Prş, 2008 14:53

Bilmem, bu konuda etnolojik bir boyut var herhalde, bunda da sana güvenmek gerek. Burada her şey 9 veya X ile geri sayılır/söylenir, o doğru. Ama mantığı da var, "son". Beş ne? Ortada bir şey, yani ne et, ne balık deriz burada :-) Salyangoz oldu, veya mantar :-P

Ama neden bu sıralarda sistemi kökünden revize etmiyor/ettirmiyoruz?! Tarihî bir fırsat kaçırmıyor muyuz? Yine yama işi olacak. Yoksa deprem 2000 ® mi bekleniyor?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eki Prş, 2008 19:16

alabay yazdı:Bilmem, bu konuda etnolojik bir boyut var herhalde, bunda da sana güvenmek gerek. Burada her şey 9 veya X ile geri sayılır/söylenir, o doğru. Ama mantığı da var, "son". Beş ne? Ortada bir şey, yani ne et, ne balık deriz burada :-) Salyangoz oldu, veya mantar :-P

Ama neden bu sıralarda sistemi kökünden revize etmiyor/ettirmiyoruz?! Tarihî bir fırsat kaçırmıyor muyuz? Yine yama işi olacak. Yoksa deprem 2000 ® mi bekleniyor?

B. Alabay
Bizim işimiz mi? Bence değil, parasını verirlerse pek ala, ben sadece sistemi oluşturmak için kendi adıma 50.000 euro isterim, harita ve yönlendirme tasarım projeleri hariç :) ha dediğim gibi kendimiz çalıp oynayacak isek meydan burada buyrun ama bir tutturduk yerim dar öyle kaldık, bir de ısrarla tekrar ediyorum legal kurumların kullandığı sistemlerin dışında bir sistem oluşturup onu burada kullanmak siteye yarar değil zarar getirir, sistemi başkanlığa sunmak mı? O nasıl olacak? Kadir Bey den randevu ayarlayabileceğime pek inanmıyorum

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Eki Cum, 2008 00:04

Okadar lobimiz yok mu? :-) Yazık ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Cum, 2008 20:32

M1 - (Yenikapı) Aksaray-Havalimanı
M2 - (İncirli) Taksim-4.Levent (Çayırbaşı)
M3 - (Yenikapı) Otogar-Kirazlı (Halkalı)
M4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) eski T4
M5 - (Halkalı) Kazlıçeşme-Üsküdar (Gebze)
M6 - Kadıköy-Kartal (Sabiha Gökçen-Tuzla?)
M7 - (Bakırköy İDO) Kirazlı-Başakşehir
M8 - Üsküdar-Ümraniye (Taşdelen)
M9 - İncirli-Beylikdüzü TÜYAP
M10- Kabataş-Tekstil Kent
M11- Bostancı-Dudullu
M12- Şişhane-Okmeydanı (monoray)
M13- Havalimanı-Bahçeşehir (Ispartakule)
M14- Sefaköy-İSTOÇ (monoray)
M15- Seyrantepe-Kazlıçeşme (Sanayiden çalışırsa M53 iptal olur)
M51- Karaköy-Beyoğlu (tarihi tünel)
M52- Taksim-Kabataş (yeni tünel)
M53- Sanayi Mah.-Seyrantepe (bir ihtimal kazlıçeşme olursa M15 olacak)
M54- Güney Sanayi-Olimpiyat Köy (bir ihtimal havalimanı olursa M13 olacak)

B1 - Sirkeci-Halkalı (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)
B2 - Haydarpaşa-Gebze (Marmaray ile birlikte M5 katılarak iptal olacak)

1 - Zeytinburnu-Kabataş
2 - Zeytinburnu-Bağcılar
3 - Kadıköy-Moda
4 - (Topkapı) Şehitlik-Mescidi Selam (Habibler?) M4 olarak upgrade oldu
5 - Taksim-İstiklal
6 - Eminönü-Alibeyköy

T1 - Maçka-Taşkışla (teleferik T bu hatlar için anlamlı olabilir)
T2 - Eyüp-Pier Loti

MB1/78T - Avcılar-Topkapı
MB2/78 - Avcılar-Zincirlikuyu
MB3/? - Avcılar-Kozyatağı
Ben sistemimi buna göre planladım Başar gönderdiğin dökümanı anlamam için yardım almam gerekiyor, evet bir sistematik var ama o sistematik bizim İstanbul a pek uyacak gibi değil, yani İstanbul' u da biliyorsun Berlin' i de iki kentin kent tasarımını göz önünde bulundur lütfen.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Cum, 2008 23:26

Hangi doküman? Viyana ile ilgili olanı mı? Bence İstanbul'a Berlin sistemi daha yatkın, halbuki Viyana sistemini incelemekte fayda var, evet. Ama zaten kimse bir şey adapte etmeyecek, salata olacak her şey :(

B. Alabay

Cevapla

“Sitede Yürütülen Projeler” sayfasına dön