ist-M.15:04 » M4 Kadıköy - Kartal Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16565
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.15:04 » M4 Kadıköy - Kartal Metro Hattı

Mesajgönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 00:47

Resim

GENEL BİLGİLER
2005 yılında temeli atılan ve Kadıköy-Kartal arasında hizmet verecek olan metronun uzunluğu yaklaşık 22,7 km olup 16 yolcu istasyonuna sahiptir. Hat üzerinde Maltepe ve Huzurevi İstasyonları arasında ve anahattın sahil tarafında yer alan Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi bulunmaktadır. Hattın tamamı Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi dahil yüzde yüz yer altındadır.

Keşif artışı ile birlikte Kaynarca’ya kadar tüneller TBM’le açılmış olup, Kartal-Kaynarca ihalesi ile birlikte kalan inşaat ve elektromekanik işler yapılarak hattın uzunluğu 26,5 km’ye ve istasyon sayısı 19’a ulaşacaktır.

Hat Anadolu yakasının doğu ucundan E-5 i izleyerek batı uçta yer alan Kadıköy'e kadar gelmektedir. Güzergahı üzerinde metrobüs ve Marmaray sistemi ile etkin bir aktarma sağlayacak şekilde tasarlanan hattın Ayrılıkçeşme istasyonu inşaat çalışmaları devam etmektedir. Bu istasyonun 2013 yılında Marmaray tüp geçişi ile birlikte açılması planlanmaktadır.

İŞLETME BİLGİLERİ
İşletmeci : İstanbul Ulaşım San. ve Tic. A.Ş. (İBB Belediye İktisadi Teşekkülü)
Hat Uzunluğu : 22,7 Km.
Ray Açıklığı : 1435 mm.
İstasyon Sayısı : 16 (1 i inşaa halinde)
Vagon Sayısı : 144
Araç Marka/Model : CAF
Sefer Süresi : 29 dakika tek yönde
İşletme Saatleri : 06:00 / 00:00
Günlük Yolcu Sayısı : 70.000 yolcu / saat (tasarım kapasitesi)
Sefer Sıklığı : pik saatte 4 dakika (başlangıç planlaması)
Minimum Sefer Sıklığı: 90 sn. teorik, 120 sn. pratik,
Maksimum İşletme Hızı: 80 km/s
Hat Voltajı: 1500V DC (Rijit Katener)
Sürüş Modu: ATO

İSTASYON VE HAT YAPILARI
İstasyonlarda peron boyları 180 m olarak yapılmış ve bu haliyle 8’ li trenlere uygun olarak hazırlanmıştır. Bostancı İstasyonu’nda alternatif servislere imkan tanımak ve yedek tren bekletme imkanı elde etmek için üçüncü bir orta peron bulunmaktadır. 4’lü tren boyu yaklaşık 90 mt olup, 4’lü trenlerle işletme yapıldığında trenler peronu ortalayarak durmaktadırlar.

İstasyon Yapısı : İstasyonların tümünde ikili (ayrı) peron kullanılmıştır.

Güzergah Parametreleri:
Max. Derinlik : 40 mt. (Bostancı ve Huzurevi İstasyonları)
Min. Derinlik : 28 mt. (Ayrılıkçeşme ve Hastane - Adliye İstasyonları)
Cep Hatları : 3 Cep hattı, 1 orta peron (Bostancı) olmak üzere ana hatta toplam 4 noktada trenler için bekleme alanları oluşturulabilmektedir.
Maksimum Eğim : %4 (anahatta)
Toplam Uzunluk : 646,625 m
Tünel Metodu: Kadıköy – Kozyatağı ve Kartal - Kaynarca arası TBM Kozyatağı – Kartal arası NATM
Peron Boyu : 180 m.
Ray Tipi: 54 kg/m UIC 54 (54E1) KESİTLİ
Ray Açıklığı: 1435 mm
Makas Sayısı: 42 Anahat, 12 Depo ve Atölye, 3 adet Kruvazman
Makas Tipi: R: 300 m 1/9 tip (Ana hat),R: 100 m 1/6 tip (Atölye ve Depo)

İşletme Parametreleri:
Sistem Kapasitesi : 70000 yolcu/saat/yön
Maksimum Hız : 80 km/s
Yolculuk Zamanı : 29 dakika tek yönde
Araç Sıklığı : 4 dk. başlangıç frekansı

Araç Parametreleri:
Araç Boyu : 89,71 m
Araç Genişliği : 3 m
Araç Yüksekliği : 3,50 m
Kuplaj Tipi: 4’lü araç (3 adet motorlu,1 adet taşıyıcı araç. 8 li kuple MT+M+C+MT<>MT+C+M+MT)
Güç Kaynağı: 1500 V DC (Katener)

Hattın ve depo sahasının sinyalizasyonu, sürekli iletişim bazlı Hareketli Blok sistemine sahiptir. Sinyalizasyon sistemi Thales CBTC sistemi olup, trenlerin sürücüsüz işletim imkanı mevcuttur. Trenlerde makinist kabini bulunduğundan ve sürücüsüz metro, trenlerde hiç bir görevlinin bulunmadığı bir işletim tarzı olmadığından, trenler yolculu işletmede sürücülü olarak kullanılacaktır. Ancak, yolcunun bulunmadığı durumlarda (boş trenin parklanma bölgesine ya da depo sahasına gönderilmesi veya depo ve parklanma sahasından ana hattın herhangi bir bölgesine gönderilmesi) tamamen sürücüsüz kullanım imkanı bulunmaktadır.

Kadıköy - Kartal Metrosu’nda tüm sistemi 3 ayrı noktadan 34,5 kV enerji ile beslenmektedir. Her üç besleme noktası da devre dışı kalırsa 2 ayrı uçta bulunan jeneratörler devreye girerek tünel içerisinde kalan tüm trenler en yakın istasyona ulaştırılarak yolcuları tahliye edebilmektedir. Enerji beslemelerinin kesilmesi ve jeneratörlerin arızalanıp devreye girememesi durumunda aydınlatma sistemi ve elektronik kontrol sistemleri 3 saat süreyle kesintisiz güç kaynakları vasıtasıyla beslenebilmektedir.

16 istasyon ile hizmet veren hatta aşağıdaki istasyonlar bulunmaktadır.
Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal

Aktarmalar :
* Kadıköy istasyonundan T3 Moda Tramvay hattına, İDO ve Şehir Hatları iskelelerine ayrıca İETT, ÖHO ve HAVAŞ otobüs duraklarına,
* Ayrılıkçeşme istasyonundan Marmaray Tüp Geçiş sistemine
* Ünalan istasyonundan metrobüs hatlarına aktarma yapılabilmektedir,

Resim

Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş. Kurumsal İnternet Sitesi nden ve sitemizde yer alan ist-M.03:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu M4 [İnşaat Süreci] başlığından derlenmiştir.

“Toplu Ulaşım Sistemleri Tanıtımlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir