gan-T.04:01 » Burç Kavşağı - Gar Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 29 Nis Cum, 2011 15:45

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Nis Cum, 2011 20:58

Yapay çim, tam bir iğrençlik. Geceleri halı saha olarak kiraya veriyorlarmı acaba hattı?

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 20 May Cum, 2011 19:56

Yine T.Fischer'den resimler;
Resim

Resim

Resim

Resim
En son kemal tarafından 20 May Cum, 2011 23:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 May Cum, 2011 20:15

Fischer in sitesine baktım ama yaptıkları gezi ile ilgili notlar falan göremedim, bakalım belki gruptaki Özi buradaki forumlara bir şeyler yazıp yüklemiştir.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 29 Haz Çrş, 2011 21:55

Depo Binası;
Resim

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 02 Tem Cmt, 2011 23:14

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L7JUOVmGK0g[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Kas Cum, 2011 16:10

Resim

Resim
Gaziantep Belediye web sitesinden alıntıdır.

Gaziantep tramvayında açılan etapta günlük yolcu sayısı 30.000 e yaklaşmış, iyimi kötümü bir kıyas yapamadım ama belediye memnun gibi.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada; ‘1 Mart 2011 tarihinde yolcu taşımaya başlayan Raylı Sistem 1.Etabın kent içi ulaşımda büyük bir rahatlama sağladığı, günlük yolcu taşıma kapasitesinin yaklaşık 30 Bine ulaştığı’ bildirildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 Haz Sal, 2012 11:41

Kente hizmet veren mevcut tek tramvay hattında tramvay araçlarından yana şikayet varmış, daha doğrusu araçlardan değil de işletme sisteminden kaynaklanan bir şikayet anladığım kadarı ile. Şikayette tramvay araçlarının geçitlerde durmadığı bu yüzden karayolu trafiğinin özellikle sabah ve akşam saatlerinde yığılma yaşadığından dem vurulmuş, sanırım talepli sistem söz konusu, yani tramvay aracı ışığa gelirken ya makinist kontrolü ile ya da sensör vasıtası ile talep alıyor ve ışık tramvaya yeşil oluyor. Tabi bu sistemde eğer sık işletme yapıyorsanız ve iki araç arasına bekleme süresi koymamışsanız karayolu araçları sıkıntıya uğrar. Talepte tramvaylarında kırmızı ışıkta durması istenmiş ki bence makul olan budur, tramvayların kavşaklarda geçiş üstünlüğü vardır demişler, doğrudur bu üstünlüğe sahiptir ama bu trafik lambasını sürekli kendisine yeşil çevirmek ile olmaz, :) o üstünlük daha çok dönüş yapılan noktalarda kendisini gösterir, dönüş yapan araçlar tramvay aracını beklemek zorunda kalırlar ammaaa zaten ülkemizde o sistemde bir trafik lambası işletimi yok, yani İstanbul'da yok diğer kentlerde de olduğunu sanmıyorum açıkçası.

http://www.gaziantephaberler.com/dikkat ... 23069.html

Güzergâhında bulunan kırmızı ışıklarda durmayan tramvaylar araç sürücülerini çileden çıkarttı. Araç sürücüleri kendileri gibi tramvay sürücülerinin de kırmızı ışıklarda durabileceği şekilde sinyalizasyonların ayarlanmasını istediler.

Kavşaklarda geçiş üstünlüğü bulunan tramvayların özellikle sabah ve akşam trafiğin yoğun olduğu saatlerde diğer araçların geçiş sürelerini uzattığı belirtiliyor. Büyükşehir Belediye Başkanı Asım Güzelbey’in, kendilerine yaşadıkları bu sorunu çözmesi için yardımcı olmasını istediler.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 05 Haz Sal, 2012 11:57

İstanbul’da yok, evet. Ama yetmişli seksenli senelerin Antalya’sında ve Ankara’sında vardı. Bugün Alanya da sayılabilir. Bu kentler bence Avrupa standardında.

Gaziantep’teki problem hakikaten problem mi, yoksa bizim ürkek erkekler direksyon başında hutunete mi uğruyorlar, onu bilmiyoruz, o yüzden bence belli değil. Genelde tramvay önceliklidir. Ama ağda, burada ağ pek yok. Tramvay tramvay olarak mı işletiliyor, yoksa daha çok »LRT« şeklinde mi? İkincisinde viyadük gerekirdi, Samsun misali.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 18 Ağu Cmt, 2012 11:03

Başar bu yazıları bir tercüme edebilirmisin acaba?
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Ağu Cmt, 2012 12:17

Enteresan bu haber gayet yeni gibi, 13 ve 14 Haziranda 14 vagonun Gaziantep'e gönderilmek üzere gönderildiği yazıyor yanlış anlamıyor isem. Araç numaralarını da vermişler, yanlız araçlardan bir tanesi müzelikmiş, işletme bu aracı satarak şaşırttı gibi bir ifade var, eski numarası 690 mış daha sonra 190 yapılmış Pt(b) ne demek bilmiyorum, haberin gerisi sanırım kendi işletmeleri ile alakalı, kendi hatları arasında bir araç transferinden falan söz ediyor. Alttaki fotoda o müzedeki ya da müze için ayrılmış olan aracın tır a yüklenmiş hali.

Başar baksın bakalım ben yanlış anlamış olabilirem :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 18 Ağu Cmt, 2012 15:32

Bizi ilgilendiren kısmı:

Main nehrindeki Frankfurt (Ren-Main toplu taşım birliği)
Frankfurt kent işletmeleri toplu taşım şirket limitedi

Araçlar: Mayıs’ta S-Tw 227 aracına siyah baz rengiyle Radeberger Birası için ful reklâm takıldı, S-Tw 253’e ise sarı baz rengiyle Herrman Emlâk için.

13. ve 14.6.2012’de Pt(b)-Tw 190 (eski numarasıyla 690), 663, 665, 674, 677, 678, 681, 683, 686, 689, 700 ve 703 demiryolu kargo vagonlarına yüklenip, Gaziantep’e satıldı. Ne yazık ki VGF bu esnada müze-Tw 190’dan da ayrılmak zorunda kaldı (Tw=çekici). Şirketin açıklamasına göre Türk toplu taşım işletmesi bütün araçların aynı anda gelmesinde direndi. Bu yüzden tek imkân, işler hâlde ve U5/U6 metro hatları için gereken ek bir aracı göndermekti. Bunun üzerine karar Tw 190’a verildi. Ama VGF, Ptb’nin regüler hat işlevinden çıkmasında yeniden bir aracın Pt şekline dönüştürüleceğini açıkladı.


Pt(b) araçları Frankfurt metrosunda değişimle oluşan yeni P ve P çekici araçları:

http://de.wikipedia.org/wiki/P-Triebwag ... _Frankfurt)


“Gaziantep Tramvay Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir