gan-T.04:02 » Gar - İbn-i Sina Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16446
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

gan-T.04:02 » Gar - İbn-i Sina Tramvay Hattı

Mesajgönderen Esat » 16 Eyl Pzr, 2012 21:53

Gaziantep Belediyesi tarafından yapımı devam eden GaziRay Karataş etabında 16 Eylül 2012 tarihi itibari ile yolculu işletmeye geçilmiştir. Hayırlı olsun.

6 km. lik uzatma hattında 7 istasyon bulunuyor ve Akkent Mahallesi ile Gar arasında yolculuk 45 dk. sürüyor, Gaziantep Belediyesi ilk etapta 12 dk. da bir araç kalkacak sistemde ilerleyen zamanda sefer sayılarının arttırılacağını bildirmiş.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi tarafından 2011 Haziran ayında yapımına başlanan Hafif Raylı Sistem 2. Etap Karataş Hattı, 16 Eylül 2012’den itibaren Akkent Mahallesi-Gar arasında hizmete girdi.

Fen İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapımı tamamlanan ve 1 Mart 2011‘de yolcu taşımaya başlayan 1. Etap Raylı Sistem’in devamı olan hattın toplam uzunluğu 6 kilometre oldu. Karataş etabının devreye girmesi ile birlikte kentte Hafif Raylı Sistem’in daha önce 15 kilometre olan uzunluğu 21 kilometreye ulaşmış oldu


http://www.rayhaber.com/2012/rayli-sist ... ahatlatti/
    En son Esat tarafından 30 Kas Pzr, 2014 20:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

    Kullanıcı avatarı
    Esat
    Pir-i Seyyâh
    Mesajlar: 16446
    Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

    Mesajgönderen Esat » 22 Oca Sal, 2013 21:27

    Kemal abimizden gelen bilgiler ışığında bu hattın istasyon isimlerini de yazalım, bunları bir de harita üzerinde bulup işlemek kaldı şimdi :)

    Akkent,
    Akkent parkı,
    Karataş1,
    Karataş merkez,
    Erdem koleji,
    Güneykent

    ÖmerYILMAZ
    Sezonluk Yolcu
    Mesajlar: 221
    Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

    Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 22 Oca Sal, 2013 23:13

    Açıkçası Gaziantep'te yapılan raylı sistemlerle ilgili bilgi eksikliği ve fazlasıyla bilgi kirliliği var internet ortamında...

    Karataş etabının yapıldığını açılışı yapıldığında öğrendim :lol:

    İbrahimli etabının durakları, uzunluğu tam güzergahı da belli değil.
    Bu etabın ihalesi 9 Ocakta yapılmıştı sanıyorsam.

    Kullanıcı avatarı
    Esat
    Pir-i Seyyâh
    Mesajlar: 16446
    Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

    Mesajgönderen Esat » 22 Oca Sal, 2013 23:15

    ÖmerYILMAZ yazdı:Açıkçası Gaziantep'te yapılan raylı sistemlerle ilgili bilgi eksikliği ve fazlasıyla bilgi kirliliği var internet ortamında...

    Karataş etabının yapıldığını açılışı yapıldığında öğrendim :lol:

    İbrahimli etabının durakları, uzunluğu tam güzergahı da belli değil.
    Bu etabın ihalesi 9 Ocakta yapılmıştı sanıyorsam.


    Evet, Antep'te sektörden tanıdığım olmasına rağmen bilgi alamadım, daha doğrusu bir kez yazdım geri dönmeyince tekrar zorlamadım ama Antep'te ciddi bir atak TCDD nin inşa edip vereceği Organize Sanayi - GATEM hattı bayağı uzun bir hat, aslında tramvay denilemez ama öyle geçiyor, İbrahimli etabı hakkında da sanırım haklısın ABB İller Bankasına götüreceğiz diyor ama proje çiziminde bir kaç blok ötesinden geçiyor, bir de Güneş Mah. diye bir projeleri var ki açıkçası bana hiç mantıklı görünmeyen bir iş oldu ama Antep bu konuda ısrarcı olursa eklecek bir kaç proje ile harika işleyen bir tramvay sistemine sahip olabilir diye düşünüyorum.

    ÖmerYILMAZ
    Sezonluk Yolcu
    Mesajlar: 221
    Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

    Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 22 Oca Sal, 2013 23:23

    Organize Sanayi - GATEM hattı bayağı uzun bir hat, aslında tramvay denilemez ama öyle geçiyor


    Ben banliyö sanıyordum bu hattı...

    Gazintep, galiba bu hatları kendi öz kaynakları ile yapıyor. Hazine güvencesi falan da yok, bu yönüyle Gaziantep Belediyesini tebrik etmek gerek.

    Kullanıcı avatarı
    Esat
    Pir-i Seyyâh
    Mesajlar: 16446
    Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

    Mesajgönderen Esat » 22 Oca Sal, 2013 23:27

    ÖmerYILMAZ yazdı:
    Organize Sanayi - GATEM hattı bayağı uzun bir hat, aslında tramvay denilemez ama öyle geçiyor


    Ben banliyö sanıyordum bu hattı...

    Gazintep, galiba bu hatları kendi öz kaynakları ile yapıyor. Hazine güvencesi falan da yok, bu yönüyle Gaziantep Belediyesini tebrik etmek gerek.


    TCDD ile bir antlaşma yapmışlar hatta demin TCDD sitesinde de buldum ama haberin tamamını okumadım, belediyedeki haber net değildi, hattı TCDD inşa edecek diyor ama sonra UBAK tarafından yapılan ilk tramvay hattı olacak diyor :) bak Antalya için bir ışık daha yanıyor orada :) TCDD deki metni tam okumak lazım ama belediye orada mevcut demiryolu haricinde bir hat inşa edileceğini kendilerinin sadece istasyonları inşa edeceğini (İZBAN modeli gibi) söylüyor ben neden tramvay gibi değil dedim, hattın kuzey ucu resmen kıraç arazilerden geçiyor yav :) yerleşim yok yani OSB bayağı bir dışarıda ama Konya tramvayı ile kıyaslıyorum onunda kuzey kesimi aşağı yukarı öyle dolayısı ile banliyö de işletilebilirdi diye düşündüm ama öyle olmasındansa TCDD araç alımı şu bu dememek için böyle bir kolaylık yapıyor gibi Antep'e. Başbakan da senin gibi düşünüyor Antep belediyesi avuç açmıyor diyor :)

    ÖmerYILMAZ
    Sezonluk Yolcu
    Mesajlar: 221
    Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

    Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 22 Oca Sal, 2013 23:45

    Acaba 2 farklı işletme mi var?
    Karataş-Gar ve Gar-Burç Kavşağı şeklinde mi yoksa Burç kavşağı-Karataş şeklinde mi?

    Kullanıcı avatarı
    Esat
    Pir-i Seyyâh
    Mesajlar: 16446
    Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

    Mesajgönderen Esat » 23 Oca Çrş, 2013 00:00

    ÖmerYILMAZ yazdı:Acaba 2 farklı işletme mi var?
    Karataş-Gar ve Gar-Burç Kavşağı şeklinde mi yoksa Burç kavşağı-Karataş şeklinde mi?


    Rayhaber de çıkan yazılardan anladığım kadarı ile mevcutta iki farklı işletme var, 1. etap olan Gar - Burç Kavşağı devam ediyor, 2 etap taki Karataş etabı dediğimiz Akkent Parkı son duraklı hatta aynı şekilde Gar a kadar çalışıyormuş, ifadeler hep bu şekilde, dolayısı ile Üniversite durağından sonra Gar durağına kadar iki ayrı hattın tramvayları çalışıyor demektir. Bir de bu 2. etabın devamında yeni bir depo ve atölye sahası daha inşa edilecek anladığım kadarı ile imar planlarında yeri ayrılmış ve hatta oraya kadar gidecek şekilde işlenmiş.

    Kullanıcı avatarı
    Esat
    Pir-i Seyyâh
    Mesajlar: 16446
    Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

    Mesajgönderen Esat » 29 Kas Cmt, 2014 21:07

    Bu başlığa da bir resim koyalım gariban kalmasın

    Resim

    Kullanıcı avatarı
    kemal
    Hareket Amiri
    Mesajlar: 1397
    Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

    Mesajgönderen kemal » 30 Kas Pzr, 2014 12:25

    Bir resim az olmuş, ancak çerez olur daha çok isterük... :D
    Bu Antep araçları baklava gibi benzersiz araçlar oldu.
    Peki şu yeni gelen 2'nci el tramvaylar hiç çalışmıyor mu?

    Kullanıcı avatarı
    Esat
    Pir-i Seyyâh
    Mesajlar: 16446
    Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

    Mesajgönderen Esat » 30 Kas Pzr, 2014 20:35

    kemal yazdı:Bir resim az olmuş, ancak çerez olur daha çok isterük... :D
    Bu Antep araçları yapılmış Çıkıntı ilginç bir hava katıyor. Hepsi tek tip olduğu için hangi parti araç çalışıyor b.tn:baklava gibi benzersiz araçlar oldu.
    Peki şu yeni gelen 2'nci el tramvaylar hiç çalışmıyor mu?


    Valla Kemal abi araçlar hakikatten farklı görünüyor. Ön yüzde kup|örü kapatmak için yapılmış Çıkıntı ilginç bir hava katıyor. Hepsi tek tip olduğu için hangi parti araç çalışıyor bilemiyorum.

    Hat ile ilgili bir iki detayı düzetmek Iazlm, bu hat MAVİKENT hattı olarak isimlendirilmiş ve çoğunlukla buraya araç çalışıyor. Burç hattı Üniversite ayrımından sonra 1 durak ama oraya çalışan araç hiç görmedim. Yoğunluk Mavikent hattında, cumartesi sabah vakti doluydu. Ama araçlar çok yola almıyorzaten ve sisten tel araç çalışacak şekilde planlanmış.

    İbrahimli etabı dediğimiz ADLİYE istikametine de GAR dan çok az araç kalkıyor. Bence ortada yanlış bir planlama var, mesela Mavikent-Adliye işletmesi var mı?

    kentte tramvay yapılabilecek yollar güneye doğru var, merkezde ise zor berbatta bir trafik var. Taşıma ağırlıklı midibüs ÖHO Im ile yapılıyor, sıkıntılı.

    Resim

    Kullanıcı avatarı
    kemal
    Hareket Amiri
    Mesajlar: 1397
    Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

    Mesajgönderen kemal » 30 Kas Pzr, 2014 21:30

    Resim

    Anlaşılan şu yukarıdaki Rouen eski Alstom araçları daha servise verilmemiş.Yada Esat'ın kısıtlı zamanında denk gelmemiş.


    “Gaziantep Tramvay Hatları” sayfasına dön

    Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir