sam-T.04:01 » Üniversite-Stadyum Tramvay Hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Samsun' da mevcut tramvay hattının uzatılması için planlanan 2. etap çalışmalarına 2012 içerisinde başlanacakmış.
http://www.rayturk.net/?p=79
http://www.rayturk.net/?p=79
Samsun’da yürütülen çalışmaları anlatan Yılmaz, Raylı Sistem güzergahının Taflan ve Çarşamba Havaalanı hattının yapımı ile ilgili sivil toplum örgütlerine çağrıda bulunduklarını söyledi.
Raylı Sistem güzergahı ile ilgili olarak sivil toplum örgütlerine çağrıda bulunduklarını belirten Yılmaz, “Sivil toplum örgütleri ile yapacağımız istişareler sonucunda güzergahla ilgili çalışmamızda 2-3 ay içinde bitecek. Güzergahla ilgili 2012 yılı içinde ihale yapıp yatırımı başlatacağız.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Cadde genişlemiş diyorsun da Mehmet, orada rezalet var ortada. Arabaların park etmesin bak, mevcut şeridi ihlal ediyorlar? Ceza kesen? Yok ki bu kadar rahatlar. Orada nasıl olmuşsa birisi modern bir trafik yönetimi ile kavşak dönüşü yaklaşım şeridini hayal edip uygulamış ama karşı istasyonun yanında da gördüğüm kadarı ile otopark olarak kullanılıyor, anladık teksas ama bu kadar da değil yahu, artık öğrenelim şu işleri. Canı çıksın ab sinin cartının curtunun kendimize, kentimize, kendi insanımıza saygı için öğrenelim artık.Mehmet Kasım yazdı:cadde bayağı genişmiş. helal olsun
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Üniversite - Gar arasında hizmet veren bu hattın güzergahını tekrar bir hatırlayalım
Bir de haber, SamUlaş tramvay araçlarında özürlü, yaşlı, hamile ya da bebekli gibi oturma önceliği olması gereken vatandaşlar için koltuk ayrımını belirginleştirmek için bir çalışma yapmış. Normalde bu piktogramlar ile ifade edilir, bu işaretleri gören insanlar bilir ve ona göre davranırlar ama ben İstanbul'da bu sıkıntıyı yaşamış birisi olarak piktogram yetmeyebiliyor diyorum SamUlaş'ın düşündüğü şey bir çözüm olurmu bilemem, yerinde görmek lazım ama değişik bir fikir. Her bir araçta 12 adet koltuk diğer koltuklardan farklı olarak mavi renkli döşeme ile kaplanmış ve bu sayede görsel bir farkındalık yaratmayı hedeflemişler, umarım başarılı olurlar.
http://www.samulas.com.tr/newsdetail.asp?newsid=25
Samulaş Genel Müdürlüğü, engelli ve yaşlı yolcular ile hamile ve çocuklu yolcuların daha rahat seyahat etmeleri için her bir tramvaya 12’ şer tane “Mavi Koltuk” koydu.
Kırmızı Renkli diğer koltuklardan farklı bir renkte olan bu koltuklar, “algıda seçicilik yaratmayı” amaçladığını belirten Samulaş A.Ş. yetkilileri vatandaşlardan olumlu tepkiler aldıklarını ifade ettiler.
Bir de haber, SamUlaş tramvay araçlarında özürlü, yaşlı, hamile ya da bebekli gibi oturma önceliği olması gereken vatandaşlar için koltuk ayrımını belirginleştirmek için bir çalışma yapmış. Normalde bu piktogramlar ile ifade edilir, bu işaretleri gören insanlar bilir ve ona göre davranırlar ama ben İstanbul'da bu sıkıntıyı yaşamış birisi olarak piktogram yetmeyebiliyor diyorum SamUlaş'ın düşündüğü şey bir çözüm olurmu bilemem, yerinde görmek lazım ama değişik bir fikir. Her bir araçta 12 adet koltuk diğer koltuklardan farklı olarak mavi renkli döşeme ile kaplanmış ve bu sayede görsel bir farkındalık yaratmayı hedeflemişler, umarım başarılı olurlar.
http://www.samulas.com.tr/newsdetail.asp?newsid=25
Samulaş Genel Müdürlüğü, engelli ve yaşlı yolcular ile hamile ve çocuklu yolcuların daha rahat seyahat etmeleri için her bir tramvaya 12’ şer tane “Mavi Koltuk” koydu.
Kırmızı Renkli diğer koltuklardan farklı bir renkte olan bu koltuklar, “algıda seçicilik yaratmayı” amaçladığını belirten Samulaş A.Ş. yetkilileri vatandaşlardan olumlu tepkiler aldıklarını ifade ettiler.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Samsun tramvay hattına ilave 5 adet araç alımı için yapılan ihale sonuçlanmış, geçtiğimiz günlerde bu ihaleninde iptal edildiği yönünde haberler vardı, sonra OSTİM ve Eskişehir Ticaret Odası gibi organizasyonların yerli baskısı ile iptal edilmesi gerektiği gibi şeyler yazıldı çizildi ama bugünkü haberde ihalenin sonuçlandığı yazıyor. Innotrans'ta sektörden bazı kişiler Samsun'un ve Konya'nın ihale şartnamelerinin belli bazı firmaları gözeterek yapıldığı yönünde iddialarda bulunmuşlardı, tabii hangi firmaların isminin geçtiğini yazmayalım sonuçta kulaktan duyma ama görüyorum ki gerçekten ihaleye ismi geçen firma katılmış. İhalede en düşük fiyatı Çin firması vermiş, fakat sonucun yeterliliğin incelenmesinden sonra açıklanacağı belirtilmiş.
Öncelikle şunu belirteyim bana böyle ihaleler komik geliyor, bugün 5 araç daha, sonra hattı Çarşamba'ya uzatınca 10 araç daha, hep başka marka, model, bunu sadece bizim gibi amatörler değil artık sektör profesyonelleri bile eleştiriyor, ha bizim lafımızın kıymeti yok uluslararası sektörden kişilerde eleştiriyor, çünkü anlamsız ötesi bir iş. Madem bir tramvay hatları planın var, bir kere ihaleye çık, firma ile uzun vadeli bir sözleşme yap, peyderpey araçlarını teslim al, bu kadar zormu yahu? Ama zor, biliyorum. Çünkü koltuk garantisi yok, garanti olmayan bir koltuk için yatırım yapmanın anlamıda yok, haklısınız beyler benim küçük beynim bir an almadı yine.
Bir de şunu merak ettim, peronlar kaç metre? Eski araçlar 32 metre imiş şimdi peronlar atıyorum 34-35 metre ise yeni araçlar için 10 metre uzatılması gerekecek mi?
Öncelikle şunu belirteyim bana böyle ihaleler komik geliyor, bugün 5 araç daha, sonra hattı Çarşamba'ya uzatınca 10 araç daha, hep başka marka, model, bunu sadece bizim gibi amatörler değil artık sektör profesyonelleri bile eleştiriyor, ha bizim lafımızın kıymeti yok uluslararası sektörden kişilerde eleştiriyor, çünkü anlamsız ötesi bir iş. Madem bir tramvay hatları planın var, bir kere ihaleye çık, firma ile uzun vadeli bir sözleşme yap, peyderpey araçlarını teslim al, bu kadar zormu yahu? Ama zor, biliyorum. Çünkü koltuk garantisi yok, garanti olmayan bir koltuk için yatırım yapmanın anlamıda yok, haklısınız beyler benim küçük beynim bir an almadı yine.
http://networkedblogs.com/CU2Txİhaleye İspanya’dan CAF, Polonya’dan PESA ve Çin Halk Cumhuriyeti’den ise CNR firmaları katılırken, ihalede en düşük teklifi veren Çin Halk Cumhuriyeti firması CNR Co firması, İhale komisyonu tarafından teknik yeterlilik koşullarının sağlanıp sağlamadığının incelemesinin ardından Raylı Sistem Aracı’nı satmaya hak kazanacak.
Teknik Şartnameye göre 40-44 metre uzunluğunda 5 adet tramvay alınması ve ilk aracın 12 ay içinde teslim edilmesi gerekiyor. Bilindiği gibi Samsun Hafif Raylı Sistemdeki mevcut 16 adet tramvayın uzunlukları 32 metre.
Bir de şunu merak ettim, peronlar kaç metre? Eski araçlar 32 metre imiş şimdi peronlar atıyorum 34-35 metre ise yeni araçlar için 10 metre uzatılması gerekecek mi?
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
SAMULAŞ
Samsun Batı Park ile Baruthane Tümülüsleri arasında çalışan Teleferik'ten çekilmiş, Samsun Tramvay Hattı görüntüleri. Fotoğrafları çektiğim, Temmuz 2010'da Hat henüz İşletmeye alınmamıştı.
SAMULAŞ, Ekim 2010'dan beri Samsunlulara hizmet ediyor.
SAMULAŞ, Ekim 2010'dan beri Samsunlulara hizmet ediyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu hat ile ilgili çok merak ettiğim şeyler var aslında, bugün bir yazı okudum bu hattın uzatmaları ile ilgili eleştirel bir yazı idi, gerçekleşmeyecek sadece oy avcılığı amaçlı vaatler olduğu yönünde, özellikle üniversitey erişiminin sağlanacağı söylenerek hattın inşa edildiği ama sonrasında belediye yetkililerinin bunun teknik olarak mümkün olmadığını itiraf ettiklerini yazıyordu. Orada biraz kafam karıştı şimdi bu tramvay üniversiteye gidiyormu gitmiyor mu? Başlıktaki üniversite olarak yazdığım nokta doğrumu yanlış mı?
Bir de acaba en kolayı olan sahilden gitmiş gördüğüm kadarı ile, tabii ki en hızlı çözüm en ideali ama aynı zamanda efektif deniyor herhalde yani yolcu taşıma anlamında randımanlı olacak başka bir güzergah olabilir miydi, yani yeraltında inşa edilip, çift setler duracak şekilde imal edilmiş bir pre-metro gibi, bilmiyorum Samsun'da böyle bir kapasite ileride mümkün mü ama bazı kentlerimiz bunuda seçenek olarak düşünmeliler bence.
Bir de acaba en kolayı olan sahilden gitmiş gördüğüm kadarı ile, tabii ki en hızlı çözüm en ideali ama aynı zamanda efektif deniyor herhalde yani yolcu taşıma anlamında randımanlı olacak başka bir güzergah olabilir miydi, yani yeraltında inşa edilip, çift setler duracak şekilde imal edilmiş bir pre-metro gibi, bilmiyorum Samsun'da böyle bir kapasite ileride mümkün mü ama bazı kentlerimiz bunuda seçenek olarak düşünmeliler bence.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18112
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kentte meydana gelen yoğun yağış sonrasında alt yapıda yaşanan olumsuzluklar nedeni ile saat 10:00 a kadar seferler kısa parkur olarak yapılabilmiş, Üniversite yönüne gidecek yolcular otobüsler ile ulaştırılmış.
http://www.rayhaber.com/yagmur-rayli-si ... rdu-samsun
http://www.rayhaber.com/yagmur-rayli-si ... rdu-samsun
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Belediye tramvayı sahil boyunca uzatmayı planlıyor.Haritadanda bakıldığında kentin doğusunda ve batısındaki yerleşimişimin seyrek olduğu yerlere bile hat götürme peşindeler, belki üniv. Ve havalimanı sayesinde biraz olsun yolcu potansiyeli oluşabilir ama samsun havalimanından da fazla bi potansiyel beklememek lazım.Onun dışında denizden içeri girildikçe Samsun'un caddelerinde ciddi trafik sıkıntısı var fakat belediye nedense oraya hat planlamamış, zaten tramvayda sıkıntılı olur biraz engebeli şehir.Metroyu düşünmüşlerdir ama maddi sorunlarla karşılaşmışlardır belki de Onun dışında Samsun harika bir şehir çarpık semtlerin yerine yeni ve düzenli siteler inşaa ediliyordu en son gittiğimde ayrıca sahil boyunca ve ana yerlerde yapılan sosyal mekanlar ve restorasyonlar hızla batılaşan bir kent